/spanien/barcelona/forum/16958.aspx/spanien/barcelona/forum/16958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
MF Doom [Xavi är ett Geni]
2009-09-17 22:16
Andreas-

Kan tyvärr inte hålla med dig. United har tappat en spelare och värvat andra spelare sen Ronaldo försvann. Ett lag som förra året var i final i Champions League men som sedan blir av med en väldigt viktig spelare ska plötsligt inte ens kunna slå Inter. Låter inte logiskt för mig. Chelsea är nästan alltid i minst semi i CL. Liverpool är väldigt starka i Europa, det brukar dom vara. Jag ogillar egentligen Engelsk fotboll men dom är starka i Europa.
Andreas-
2009-09-17 22:07
Ämne: Barcelonistas

Nu ....
United blir nog inte så farliga i år. Inter är bättre än United men sämre än Real o Chelsea.
Barcelonistas
2009-09-17 22:04
tarrak

Den matchen var en defensiv blek insats av barca.offensivt var dom bra men som du säger släpper man in 4 så är de ingen roll om de är 3 mål..
Barcelonistas
2009-09-17 21:52

Inter är ett helt annat lag iår en föra året.Av va jag har sett av dom så kan dom visst mäta sig me vilken toppklubb som helst, förutom barca eftersom vi spelmässigt är det bästa laget.

2009-09-17 21:12
Barcelonistas

Nu tar du i lite för mycket va? Inter är inget lag som kan mäta sig med Man U, Chelsea, Liverpool eller Real för den delen. Snart 50 år utan framgångar i Europa talar sitt tydliga språk. Med Europa menar jag Champions League.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
Liedson gör hattrick för Sporting mot Heerenveen, han kan än. ;)
Barcelona tarrak
Barcelonistas

Jag är väl medveten om Barcelona inte var i full form, men mitt inlägg var ett svar på påståendet om att vi avfärdade Atlético enkelt både i ligan och i cupen. Och visst är det bra att göra tre mål, men släpper man in fyra är det inget värt.

Edit; Såg att jag gjort ett syftningsfel i tidigare inlägg. Jag delar helt åsikten att Inter är bättre än Atlético, även om de enligt min mening står sig slätt med de engelska toppklubbarna.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-17 21:07
Rambla

Ja, när Atletico får offensiven att funka så har de världens vassaste anfallspar, men tyvärr (för deras del) så händer det inte alltför ofta
Barcelona BOJAN...
2009-09-17 21:05
Nej haha, oj 0-0 mot APOEL mot dom ska dom väl vinna med 3,4 mål
Barcelonistas
2009-09-17 21:05
tarrak

Ja men vi var i usel form i den perioden.hade barca spelat som vanligt sitt bästa då hade man vunnit den matchen.Ja mena att man är i dålig form och ändå lyckas göra 3 mål på calderon då är man fane mej ett mycket bättre lag.Men ingen underskatning självklart! Sen är alt madrid inte bättre än inter milano herregud.Vi är världens bästa lag och de är la inte så konstigt att vi spelar ut inter i andra halvlek.Är ganska säker på att inter hade besegrat vilket annat lag som helst förutom barca! real, Man united,liverpool hade åkt på pumpen av milito o eto.
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-09-17 20:54
Villareal spelar snart :)
Barcelona BlueRed
2009-09-17 20:47
BOJAN

Provat deras Sf sida?
Barcelona tarrak
2009-09-17 20:46
Atlético är obehagliga på det viset att man aldrig vet vad man kan vänta av dem. Om man jämför med Inter så är de ett bättre lag, men det var ganska enkelt att förutse en målsnål match, som med stor sannolikhet skulle sluta oavgjort. Madrassmakarna är av ett helt annat virke och lika väl som vi kan vinna med fem mål, kan vi gå på pumpen med tre måls marginal.

Tack vare Atléticos många avbräck och Barcelonas stabila defensiv är jag dock ganska säker på att vi tar en hyfsat enkel seger i slutändan.

Pep - El Míster

Har du glömt 4-3 förlusten på Calderon?

Barcelona BOJAN...
2009-09-17 20:46
är det nån som vet hur det gick för atletico i cl?
Jag var helt fokuserad på barcas match
Barcelona Pep - El Míster
2009-09-17 20:41
Ämne: Problemet var att ja....
Rambla - K9

Nja, håller inte med till fullo. Jag tycker vi brutit den onda "trenden" vi hade mot A.Madrid ett tag under Rijkaard. 06/07 vann vi väl med 6-1 borta? Efter det har dom inte ställt till med större problem. Både cupen och ligan förra säsongen hade dom inte mkt att sätta emot. Tror ej heller så blir fallet denna säsongen. Ruggit ojämna och deras försvar är en ren hönsgård när Messi, Xavi och Iniesta rullar igång det.

Men den som lever får se... :)
Barcelona Barca4eva
2009-09-17 20:39
Spelet mot Inter , men med mål, skulle passa mycket fint mot Atl Madrid :D
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-17 20:39
Rambla - K9

Word!

De Gea, andre målvakten som kommer att stå imorgon har nog fortfarande mardrömmar från 0-6 på Vicente Caldéron 06/07. Var det inte hans debut också, den matchen?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-17 20:38
Hetfield:

Atlético är som värst att möta när de just haft en riktigt dålig period som nu är fallet. När de då ska möta Barcelona och Madrid så taggar de till som fan och överpresterar som oftast. De inser att de inte har något att förlora och gör allt som oftast toppeninsatser. Jag fruktar den här matchen mer än jag gjorde inför mötet mot Inter.
Real Madrid N(N)
2009-09-17 20:34
Problemet var att jag glömt/förbisett fundamentet för Svenska fans.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-17 20:27
Har en känsla av matchen mot Atletico kommer att bli tuff, de brukar vara som en snorkråka som aldrig försvinner. De brukar alltid kunna lyfta sig ett snäpp (förutom förra året) när de möter oss
Barcelona tarrak
2009-09-17 20:17
N(N)

Jag tror att mycket av din oerhörda aggression bottnar i att du så totalt har missupfattat syftet med Svenska !--TEMP_B--!Fans!--TEMP_/B--!. Vi som skriver här är inte journalister och ska inte på något sätt förmedla någon objektiv sanning som man kan kräva av människor med den professionen. Som du kanske kan ana av namnet på sidan, så skriver vi i egenskap av fans till olika klubbar och hur vinklat man vill göra det är upp till var och en.

Du har självklart rätt att kritisera artiklar som inte faller dig i smaken, men när du går på person och börjar skrika om avgång för något så pass harmlöst som snällt satta betyg, så måste du backa tillbaka och ta en funderare på vad du sysslar med. Om vi nu skulle ta din extremt märkliga jämförelse med Zlatan (jag tycker faktiskt att kravbilden bör vara olika mellan någon som arbetar ideellt och den som tjänar 100 mille per år), så hade det här varit som att kräva att han skulle få sparken efter att ha gjort en dålig match. Verkar det vettigt och proportionerligt?

Edit; Jag såg att du insett ditt misstag och det hedrar dig. Jag hoppas att du är man nog att förmedla det till skribenten ifråga också.
Real Madrid N(N)
2009-09-17 20:11
Ok! Tog i för mycket. Får perspektiv på det nu när jag tänkt igenom det lite.
Barcelona Saman.
2009-09-17 20:09
N(N)

Har du hört talas om något som heter perspektiv och individuellt tänkande?

"Svenska Fans har växt till ett av Sveriges mäktigaste sport-medium. Pressen på er är enormt hög, och vid misstag så ska ni få höra det."

Svenska Fans har en press? Vilken press? Svenska Fans är precis vad det är en svensk sportsida av supportrar för supportrar.
Barcelona Suñol
2009-09-17 20:09
N(N): Jag är tveksam till att Victor friberg är journalist då detta inte är ett forum för objektiv journalism utan av fans för fans. Kan man inte ta vad en supporter skriver om sitt lag så strunta i och läsa det jag förstår inte problemet? Men att döma av din monumentala ilska så verkar det vara djupt rotat i troligtvis i något annat än ett par spelarbedömningar.
Barcelona J.Gamper
2009-09-17 20:08
N(N). Att störa sig så överdrivet på en människa pga höga spelarbetyg är patetiskt. Inte ska den stackarn bli kränkt bara för att du tycker att spelarbetygen var för höga.
Barcelona H.C Xavier
2009-09-17 20:07
Andreas-

Ett tips. Kolla alltid den officiella hemsidan först.
Barcelonistas
2009-09-17 20:05
Seriöst vi saknade inte chanser för att göra mål.Herregud hur fan kan keita missa öppet mål???
Real Madrid N(N)
2009-09-17 20:04
Att kritisera faktumet att vi - läsarna - har rätt att ställa oss kritiska till journalisters klavertramp, är lika dumt och omdömeslöst som att ifrågasätta journalisters pressfrihet.

Jag anser att Fribergs inlägg var omdömeslöst, ryggradslöst, verklighetsfrånvänd och subjektiv med total avsaknad av kritiskt tänkande, vilket jag - som läsare - har rätt att tycka. Och låta honom få höra. Ni är inte tillsatta enkom för att bli rosade, utan ni får stå ett kast vid eventuella klavertramp.

Svenskafans har växt till ett av Sveriges mäktigaste sport-medium. Pressen på er är enormt hög, och vid misstag så ska ni få höra det. Med all rätt. Precis som stadsministern, Zlatan eller vem som helst får höra när de gjort dåligt ifrån sig så får ni, i egenskap av sveriges största fotbollsmedium också höra.

Sån är verkligheten

Svara gärna på detta Tarrak. Så fort som möjligt, tack.

Mvh
N(N)
Barcelona tarrak
2009-09-17 20:04
Suñol

Jag tänkte precis kommentera det också. Företeelsen våldtäkt känns lite för allvarlig för att vara ok att använda som beteckning för en positiv företeelse, som en utspelning på fotbollsplan.
2009-09-17 19:59
Denne Victor är då inte snål med betygen.
Annons: