/spanien/barcelona/forum/16949.aspx/spanien/barcelona/forum/16949.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kallesiete
2009-09-20 11:03

Vaknar med ett leende! :)
Offensiven i första halvlek igår är enorm. Sylvassa!

Defensiven såg lite ringrostig ut och Busquets, Maxwell och Chyg måste fixa lite mer fokus på den biten. Är dock inte orolig - Pep såg nog matchen. :)

Vila ordentligt nu gubbar, nya tag i veckan redan!

Heja Xerez!
Barcelona Barca4eva
2009-09-20 10:59
fantastiskt spel igår! har längtat till en sån match!men synd att vi släppte in de där onödiga målen..hade varit skönare med 5-1 elr 5-0 :P

Märkte ni att Ibra rörde sig ovanligt mycket ?? :DDD
Barcelona FC-Barcelona
2009-09-20 10:25
Henrique får han möta oss på Onsdag?
schlattan
2009-09-20 02:32
Scheisse nästa match är redan på tisdag
Barcelona Naknooo
2009-09-20 02:10
hur kan alla madridfans säga att ath madrid skämde ut sig idag, när dem själva fick stryk med 6-2 mot oss på sin egna hemmaplan? hmm vilket är pinsamast?

alla madristas kolla länktipset, tänk o skriv efter, gör de rätt!;D

BARCAAAAA!
Barcelonistas
2009-09-20 01:38
adil,

Barca kan spela mycket mer underhållande än de här.Men barca spela bra ida,vi hade dessutom en tuff match borta mot inter ochså.Första halvlek spelade vi väldigt bra synd bara att andra inte blir lika bra.Men herregud vilket spel!!!
adil,
2009-09-20 01:28
Återigen, vi spelar en fotboll som får Madrid fansen att dregla. De kan klaga på vårt försvar bäst de vill, men kan aldrig komma ifrån det faktum att vi har ett bergsäkert försvar som släppte in minst mål av alla förra säsongen. Går knappt och minnas hur många lag vi nollade förra säsongen. Man U, Chelsea, Real Madrid, Bayern Munchen bara några exempel. Att vi idag spelade med två unga backar som knappt spelat tillsammans och släpper in två mål som Barca själva bjudit Atletico på förändrar inte att Barcelona är världens bästa lag från topp till tå.

Vilka sjukt underbara mål. När Barca spelar såhär känns det knappt verkligt. Godnatt!
Barcelonistas
2009-09-20 01:05
lOL Ronaldinho ska sluta spela fotboll! han tänker lägga av..
Alle #8
2009-09-20 01:01
Ämne: FAAAAAAAAAAAAAAN vad....
Haha bry dig inte om dem? Barca spelade sina två matcher utan att släppa in ett mål och inte bara det utan defensiven var stensäker även i första matchen då motståndarna inte hade så mycket offensivt att oroa sig om då Iniesta, Messi, Henry och Abidal saknades. Medan Real släppte in 2 mål!!!!! Sin första match dessutom mot skitlag som Deportivo och höll på köra oavgjort med 2-2 och Barca spelade ju rentsagt ut Atletico med 4 mål i första halvlek och sen släppte det lite för att man hade en sån stor ledning och Atletico utnyttjade det.

SÅ REAL MADRID ÄR DEM SISTA SOM SKA PRATA OM DÅLIG FÖRSVAR ELLER? Släppte in 2 mål mot Deportivo, spelade hyfsat dåligt mot Espanyol men vinner ändå med 3 mål, släppte in 2 mål mot ZURICH!!!!! 2 mål??? 4 mål insläppta mot skitlag.. medan Barca släppte in 2 mot Atletico, ett bra lag i spanien. Vi får se hur Real kör mot Atletico, hur Real kör mot Atletico med "skit defensiven, pajaslaget" :) Real är så roliga.. Ännu ett floppår för real..
Barcelonistas
2009-09-20 01:00
Zlatans lobb till messi är helt magisk, tycker han gör en bra match mål och fint samarbete med messi!
Alle #8
2009-09-20 00:57
Ämne: Alle #8/

Har ocks....
Jo det tycker jag med och tror nog att de flesta tycker så också. Han känns inte lika "lätt" som Ajax/Juve tiden om man säger så, men han var väl lite kortare då eller? Han har nog växt till sig lite sen som du säger har han lite mer muskler nu och är betydligt "tyngre". Han gymmade hyfsat mycket början av Inter tiden tror jag men han verkade ändå hyfsat "lätt" första säsongen men verkat lite tyngre genom 2:a och 3:e i Inter.

Nja det beror väl på själva förändringen han genomgått från Inter till Barca. I Inter var han väl stora stjärnan och gjorde i princip allt. Han gjorde mål, han assisterade, han gjorde mycket av jobbet offensivt och innerst inne vågade han gå 1vs1 betydligt oftare eftersom att om han nu misslyckas kommer han inte ta det lika hårt som nu t.e.x i Barca då situationen är annorlunda.

Han är en i mängden, har precis inlett sin karriär i Barca och vill ligga hyfsat lågt, hitta sin form, hitta sin roll i Barca innan han börjar ta lite mer iniativ typ ta boll och gå på skott (om någon inte i galet bra position ute till vänster eller höger osv). 8/10 gånger lyckas han ju ta förbi sig med hans dribblingar osv då han är en av världens bästa dribblare och gör det i rätt ögonblick. Han är inte 100% ännu och ändå gör han 3 mål vilket är en bra signal och han har ju inte hittat sin position riktigt ännu men det ser bättre ut för varje match som går så när han lär sig löpa rätt så kommer han få betydligt mer bollar att jobba på, bollar som Sergio gav honom och då lär det bli mål i de flesta fallen. Är han i sin storform som i Inter så kommer han sätta sånna bollar som han missat hittils (första mot Inter) den där galna bollen mot Getafe innan första målet kom osv.

Bra spel ikväll av Barca men defensiven kunde varit lite bättre.
Väl mött.
Barcelona ditii
2009-09-20 00:57
FAAAAAAAAAAAAAAN vad det ska bli skönt å slå Real madrid.. dom pratar så mycke skit om vår match idag. ANTI MADRISTA vi ses snart , och då ska ni få se hur man spelar fotboll....

ANTI MADRISTA!!! LÄÄÄG ER
Barcelonistas
2009-09-20 00:54
c.gälman

Lol mannen kan du klaga lite till haha
Barcelona c.gälman
2009-09-20 00:44
Chyg var ju värdelös, hängde inte alls med och höll sig mest till tröjdragningar.

Messi borde passa mer! fristående spelare och ändå ska han genom fyra man :), nu stod det visserligen 4-1 men men
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-09-20 00:43
Alle #8/

Har också tänkt på det där och jag tycker att han var snabbare när han var yngre Ajax/Juve tiden. Men det kanske beror på att han fått mer muskler nu och är starkare än han varit tidigare. Sen så tycker jag att han borde kanske finta/utmana lite mera som han också gjorde mera förut, nu ser man nästan aldrig det. Ser nästan ut som han tappat lite självförtroende när han ska utmana 1vs1? Nån som håller med?
Barcelonistas
2009-09-20 00:42
tycker försvarspelet var bra tills barca sluta spela då började atl få sina målchanser.men tror försvaret mot real kommer vara abidal istället för maxwell och carlos mot chygryinsky
Barcelona FC Robin
2009-09-20 00:37
Ämne: Barcelonistas

Ja ....
Japp den backlinjen vill jag också se mot Real. Men som jag skrev nedan så kan Chyg säkert kunna utvecklas som Piqué (ifjol) och det hoppas jag på...
Barcelona Barcanist
2009-09-20 00:36
Fy vad jag hatar när Barcelona börjar slappa bara för att dem har en ledning (läs: DAGENS ANDRA HALVLEK)
Barcelona Rambla - K9
2009-09-20 00:35
Ämne: Barcelonistas

Ja ....
Backlinjen såg hur bra ut som helst i kväll så länge det var match. Atlético hade inte mycket att komma med i anfallsväg. Målet Aguero gör kan du knappast lasta försvaret eller Valdes för. Det berodde på ett misstag och sådana görs av alla lag.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-09-20 00:34
Många här inne verkar helt plötsligt blivit kvalificerade toppfotbollstränare som vet mer än Pep.

Kom igen nu asså. Man kan kritisera och disskutera men ha i alla fall några grunder till det ni säger.

Sluta haka upp er på att Chyg är långsam, han är inte mer långsam än de flesta andra mittbackarna. Det tar tid att komma in i ett lag, speciellt i Barca. Han gör bra ifrån sig och det kommer bli ännu bättre.

Jag tycker det var viktigt att vissa viktiga spelare fick vila idag eftersom spelschemat är så tight nu. Det var kul att Marquez kom tillbaks också, då har vi ännu en frisk spelare i backlinjen.

Jag måste säga att vi kommer att sakna Keita när han åker till Afrika, för han är i riktigt bra form nu.
Barcelona J.Gamper
2009-09-20 00:34
Herregud menar ni allvar, det här var ju knappast vår ordinarie försvar. Dessutom vilade Yaya Toure. Toure gör ett stort defensivt jobb glöm inte det.
Alle #8
2009-09-20 00:33
Tyckte att spelet var ganska bra idag men blir ganska slappt efter 3-0 målet verkar det som och Atletico pressar på i andra och så sätter dem två mål som egentligen inte ska bli mål men men 5-2 - 3 poäng det som räknas och så fick grabbarna måla på lite speciellt Messi och Ibra.

OBS!! TITTA PÅ LÄNKTIPS! runt 0:30, är det bara jag som tycker att han springer SJUKT snabbt där?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-20 00:33
FC Robin

En backlinje bestående av Sylvinho, Pique, Yaya och Puyol klarade sig rätt hyfsat mot Man U i en final i maj månad. Minns du den?

Försvaret oroar jag mig inte det minsta för så länge resten av laget gör sitt jobb högre upp i planen.
Barcelona DaniAlves
2009-09-20 00:32
Barcelonistas

Ja det hoppas jag på, vill helst se:
Alves - Pique - Puyol - Abidal

Eller så kan vi spela med samma uppställning som ida men det krävs enorma jobb i backlinjen, med tanke på att det är första gången vi spelar med den backlinjen..
Barcelona Smogen
2009-09-20 00:31
DaniAlves

du behöver inte oroa dig för Real ännu, det är långt kvar och just nu kan jag lova att Pique, Puyol och Marquez alla går före Chyg i en sådan match. Däremot är Pep smart och vill spela in Chyg i laget så snart som möjligt, det och att Puyol behövde vila, samt att MArquez nyss är tillbaka från skada gjorde att han fick starta idag.
Barcelonistas
2009-09-20 00:30
DaniAlves

de kommer vara ett helt annat barca då försvarsmässigt.
Barcelona DaniAlves
2009-09-20 00:28
Ämne: Ämne: Rambla ....
Ja men försök själv inbilla dig hur det går mot ronaldo/kaka ? du verkar ha svårt att erkänna att chyg är seg?
Barcelona FC Robin
2009-09-20 00:27
Ämne: FC Robin

Vart han....
Okej.
Tror ändå inte att detta försvar hållit om motståndarna hade hetat United, Liverpool, Chelsea. Men jag har säkert fel...

Sålänge Barcá gör fler mål än motståndarna så spelar det ingen roll. Och eftersom innebörders möte räknas i tabellen om lagen har samma poäng så spelar inte målskillnaden så stor roll heller om man vinner rätt matcher:)

Tyckte bara att det var så synd för Valdéz att behöva släppa in mål...
Barcelona Smogen
2009-09-20 00:27
attacante

du har fel, Maxwell behöver tid och är dessuom enbart en någof offensivare backup för Abidal.

Pivote rollen har Busquets och Toure, ingen annan.

Marquez är nöjd i sin backposition och Keita är nog rätt införstådd att hans position är som tvåvägsspelare på en av Barcas två offensiva mittfältsplatser.

och jag garanterar dig och Zlatan inte vill spela till vänster, han vill spela centralt i anfallet, ingen annan stans.

Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-09-20 00:25
Haha kul att de gnäller på vårat försvarsspel inne på puertan, menar hur lyckad var pepe de första matcherna tex?! samma med Ramos när han kom fick ju väldigt många röda kort och var ojämn och Albiol har väl inte varit allt för bra nu i början tycker jag.
Annons: