/spanien/barcelona/forum/16946.aspx/spanien/barcelona/forum/16946.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ocbgb
2009-09-18 16:14
bluered; hehe, anade nästan ironin ;)
Barcelona BlueRed
2009-09-18 16:12
Låt mig klargöra att jag bara skojade lite. Självklart så vore en värvning av Juninho mycket märkligt då han inte har så mycket kvar i sig, förutom då hans helt sjuka frisparkar.

Edit: Gud är störst! Yes, bäst betald också, precis som el Flaco skrev. Jag glömde visst ta bort min länk när jag såg att el Flaco hann före. Men hur som helst så är min den engelska versionen, alltså bättre än el Flacos, bara för att. :)
Barcelona el Flaco
2009-09-18 16:08
Leo Messi skrev idag på sitt kontraktsförnyelse som sträcker sig fram till 2016 och hans klausul kommer nu ligga på 250 miljoner euro. Kontraktet skrevs på kl. 15 och la Pulga blir därmed klubbens bäst betalda spelare.
Barcelona ocbgb
2009-09-18 16:05
Värva Juninho låter som en väldigt dålig ide, han har gjort sitt inom fotbollen, är 34 år gammal och väldigt långsam och inte alls så spektakulär som han varit. plus han är väl på väg till turkiska ligan och det säger väl en del om honom.

det enda han kan är att slå frisparkar
Barcelona el Flaco
2009-09-18 16:05
Andreas/

Håller med dig. Finalen i Rom hade the G.O.A.T. öppningsceremoni tack vare Bocellis solonummer. Fick gåshud redan där.
Barcelona BlueRed
2009-09-18 16:03
SaM__-

Inte om Alves fortsätter och sänka publiken en efter en bakom motståndarmålet med sina frisparkar. Snart lär Pep få nog. :) Härlig gif.
Andreas-
2009-09-18 15:56
Ämne: Såg nyss CL finalen ....
Fantastisk match, Andrea Bocellis fantastiska intro kommer alltid vara förknippad med oss.
Barcelona SaM__-
2009-09-18 15:53
BlueRed:

Man måste nog ha ett bredare register en bara frisparkar för att spela i Barcelona skulle jag tro:)
Barcelona Barca4eva
2009-09-18 15:35
e så uttråkad och kommer förmodligen att vara det
imorn,på söndag och även på måndag(ingen skola) o vet ej va ja ska göra.. men jag hoppas att matchen imorn hjälper mot detta...
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-18 15:25
Såg nyss CL finalen mot United. Har den på datan.
Fantastiskt.
Lite härliga saker:

Strax innan Messis 2-0 mål (cirka 30 sekunder innan) så skanderade publiken Messi Messi Messi, Kan det ha taggat han ;) ?
Sen var det även trevligt att se Pep.G gå och skaka hand med United spelarna och tacka för matchen. Nog för att dom säkert alltid gör det men det fastnade i mitt huvud iaf :)

Ryser i hela kroppen fortfarande.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-18 15:19
Barça! (MQUC3)

Om du ska ner och se en match med Fener så ska du kolla på en Fenerbache - Galatasaray match då kan jag garantera att du får höra saker.

Fast alla toppklubbarna från Istanbul har fanatiska fans, Besiktas som spelar CL i år har(om jag minns rätt) rekord i decibel dvs de har låtit högst!
Barcelona BlueRed
2009-09-18 15:07
Vi borde kanske ha värvat Juninho, med tanke på hur våra frisparkar brukar se ut...

Edit: På tal om bra frisparkar.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-18 15:03
Messi 10

Det var säsongen 07/08 han gjorde 42 mål, och ja du har rätt efter 06/07 så utvecklade han målskyttet på ett imponerande sätt.
Barcelona Messi 10
2009-09-18 15:01
Tja jag måste säga att man är imponerad över Ronaldos målfarlighet en minst sagt övertygande start i Real om man ser till målen.Mål i varje match även om han startat från bänken samt två på frispark visserligen tavlor av målvakten men ändå.2006-2007 när han gjorde 42 mål har jag just kollat på youtube och konstaterat att många mål var fina framspelningar från lagkamrater till öppna mål,mycket nickmål samt 5 straffar och 5 riktigt bra frisparkar.Ska bli kul att se hur mycket mål han mäktar med i Real tröjan.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-09-18 14:21
Fenerbahces fans alltså.

Jag blir fan tårögd.

0.50 och en bit framåt, Alla hoppar verkligen.
Undra om det är familjevänligt och gå med småbarn på deras matcher ;) (Se början)
Fantastisk atmosfär.
Jag måste bara åka ner innan jag dör.
Liverpool släng er i väggen, här har vi fotbollskultur :D
Kolla hela, det är helt galet !
Barcelona BOJAN...
2009-09-18 13:42
Är det nån här som vet hur gammal Xabi Alonso var när han spelade med barca?
Barcelona Mojito
2009-09-18 13:20
el flaco

Vi ska kanske inte vara så snabba i bedömningen.
En skada på Cardozo eller Saviola, och det kan bli succé för K9.
Fast då är det ändå inte Txikis förtjänst, snarare slumpen.
Så ja, Txiki får bära hundhuvudet för denna affär och jag ser fram emot en "fail" animation inom kort!
Barcelona Tan
2009-09-18 12:55
Ämne: Jaha, match i morgon....
Hoppas på en bra match imorgon. Mötet förra året glömmer jag aldrig. Första matchen på plats på Camp Nou och vilken match vi fick se!
Barcelona el Flaco
2009-09-18 12:52
Med tanke på allt som har skrivits om hur Txiki har skött Keirrisons utlåning till Benfica här inne de senaste timmarna, är det OK att lägga till K9-affären till Txikis ständigt växande Fail-collection?
Barcelona Barcadinho.
2009-09-18 12:24
Rambla/

Jag vet inte om det är för tidigt att måla fan eller inte.
Jag hoppas det, men tyvärr så börjar det kännas mer och mer som att det kommer att bli en förlorad säsong för Keirrisons del.
Jag var optimistisk i början, men knappt nu längre.

Mitt eget resonemang går så att tränaren Jorge Jesus inte räknar med grabben.
Alla som följer historian känner till väl att Jorge har många alternativ och välja efter.
Och jag kan förstå honom. Varför ska man satsa på en spelare som kommer att stanna eventuellt en enda säsong? Det är lika bra att tänka långsiktigt och ge Saviola och de övriga mera chanser och speltid.

Många gånger är det så att klubbar skriker efter en utlåning av spelare, eftersom behovet hos dem är stort, som t ex med Henrique och Racing.
Och då får den utlånade spelare en rejält med speltid.
I det här fallet var det nog snarare tvärtom. Det är Barca som frågade Benfica om de kan göra ”babysitter” på K9 ett tag. Intresset från deras sida var knappt hysteriskt.

Hela den här affären har sköts så jäkla dåligt. Tom från början. Det tog så långt tid att göra affären klart att grabben fick träna själv utan matcher i flera månader och han tappade formen.

Pep var inte så förtjust och prova honom från början och nu inte heller Jorge.

Men, vi håller tummarna att det svänger för honom för någon anledning.

Men för att avsluta inlägget lite positivt också.

Vi har två backuper till anfallet i form av Pedro och Jeffren (samt Iniesta).
Men jag tror mycket på Bojan den här säsongen. Kanon bra nyhet att han slapp följa med till VM:et. Grabben såg mycket mer hungrig och fokuserad på de minuterna han fick hittills.
Han har nog förstått mycket väl att det finns konkurrens i klubben. Gör du inte bra ifrån dig, så värmer du arslet på bänken.

Han kommer att utveckla sig snart till en kanon bra backup som kan rotera på alla tre positioner i anfallet. Jag tror det.

Barcelona Mojito
2009-09-18 11:24
Jaha, match i morgon ige,. Känns bra att det inte går så långt mellan gångerna så man får se den vackra fotbollen ofta.

Ska bli intressant att se hur Pep formerar vänsterkanten mot AM.
Med tanke på att Iniesta bara fick en kvart mot Inter, så tror jag han får börja på bänken igen. Pep vill nog inte "chansa" med vampyren.
Sen är frågan om Keite får förnyat förtroende, eller om Busi får lite speltid igen.
Abidal eller Maxwell?
Tipset går till Abidal med tanke på att Dima lär spela. Inte för mycket nytt i backlinjen tror jag är Peps tanke.

22.00 i morgon laddas det med chips och öl med förhoppning om repris från förra året.
För er som inte minns, kolla länktipset.

Visca Barca!
Barcelona Barca Barca
2009-09-18 11:06
Ronaldinhoism// hahaha, du har så rätt. Det brukar oftast vara så. Jag tror och är ganska säker att interfansen är rejält besvikna. För även jag trodde att inter skulle stå upp bättre än vad dom gjorde. Nu fick dom visserligen 1 poäng de va inte så att dom direkt förlorade matchen. Men i helhet/spelmässigt var vi 2 klasser bättre. Förstår att dom känner sig besvikna och måste gottgöra sig själva med att komma med deras 100 nya spelare varje säsong som dom köper. Sluta värva och spela ihop ett lag istället.

Vårat absolut största hot denna säsongen är utan tveka Real Madrid. Med en bra tränare är dom äckligt farliga.
Barcelona golaaaazoo
2009-09-18 03:45
det stämmer att inter har 5 nya spelare men som riktigt inte håller samma klass..vf blev vi av me motta..folk såger för hans skadebenägenhet..ja säger för han höll inte mottet till slut..kolla på yaya överlägsen! snejder e inte nära nog xavi o iniesta men annars har dom det klart starkaste laget efter r.madrid och tätt med chelsea! så som jag ser de är de just barca,rmadrid,inter,chelsea som lagen ska slås i cl men eftersom barca e snäppet bättre än alla så ser ja r.madrid som vår nr.one motståndare när dom väl e samspelta för kaka e inget att leka me.. lagom till el-classico!
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-18 01:13
Det är ett himla liv angående Inters 5 nya spelare i startelvan. De ställer väl upp med det bästa laget och om de 5 nya spelarna inte passar ihop får de väl spela med förra årets spelare? De som de har kvar då. Milito och Motta var spelklara redan innan förra säsongen var klara de borde ha anpassat sig ganska väl? Lucio behöver bara rensa bollen. Då är det Etoo och Sneijder kvar som behöver anpassa sig.
Spela med Quaresma, Cordoba, Stankovic, Vieira, Balotelli och Mancini från start då om det är sånt j*vla problem med era nya spelare.

Mycket bortförklaringar, bara att acceptera att man blev totalt utspelda.

Men o andra sidan så var det inget prat om att de hade fem nya spelare på planen när de spöade Milan med 4-0, då var de helt plötsligt ett lag som skulle erövra världen.
Barcelonistas
2009-09-18 00:47
Andreas-

Jo visst men vi får tänka på att inter har fått in 5 nya spelare in i startelvan.Kommer dom in i lagen blir dom absolut att räkna med!
Barcelona FCB Més que un club
2009-09-18 00:28
Ämne: FCB Més que un club ....
westinho

Tack så jättemkt. Nu jävlar ska man sitta och njuta och självklart lägger jag till den som favorit.
Barcelona westinho
2009-09-18 00:25
FCB Més que un club

Här har du. Lägg till den som favorit ;).
Barcelona FCB Més que un club
2009-09-18 00:18
Hej där! För ett tag sen kunde man se hela El clasico på fotbollskanalen.se. Men har nämligen tappat bort länken. Skulle uppskatta det ifall någon kunde skicka någon direktlänk.
Har letat själv, men har tyvärr inte funnit det.
Tack på förhand!
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-17 23:33
Ämne: Ok, jag är medveten ....
Problemet är att Benfica har bra med anfallare, förstår mig inte på Txiki...

Låna ut K9 till ett mindre lag där han får speltid hela tiden, vad fan gör det för skillnad om han ska hoppa in här och där, lika bra att han stannar kvar då, helt idiotiskt....man blir inte klok
Barcelona Rambla - K9
2009-09-17 23:32
Ok, jag är medveten att det är lite för tidigt att måla fan väggen. Diego tex hade en bedrövlig tid i Porto och såldes sen till Werder. Han utvecklades ju till en hyfsat bra spelare. Tyvärr så är man ju lite otålig. Säsongen har faktiskt bara börjat i de flesta ligorna.
Annons: