/spanien/barcelona/forum/16942.aspx/spanien/barcelona/forum/16942.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Manolo83
2009-09-22 20:29
om ni läser rapporten inför villarreal - real madrid så kan ni kolla längst ner... dom tror dom vinner med 5-0 imorgon med
Barcelona denis_1
2009-09-22 20:17
Heej.. Ja hatar alla real fan som skryter med att dom vann mot xerez me 5-0 och att ronaldo är kung.. vi gjorde lika många mål mot ett championsleague motstånd fan.. vi vinner ligan igen eller va tycker ni?
Barcelona Manolo83
2009-09-22 20:12
vi är inte som real att vi inte låter våra spelare spela emot oss
Barcelona Manolo83
2009-09-22 20:11
Grande Messi!

varför ska han inte få spela?
Villarreal Grande Messi!
2009-09-22 20:08
Han får väl inte spela?
Barcelona Meastro
2009-09-22 19:53
Tror ni förresten att Henrique kommer att spela mot Barca ikväll?
Att spela mot Barcas anfallstrio vore en riktig bra test för Henrique. Intressant.
Om nu Pep ställer upp med Messi, Zlatan och Henry.
Barcelona Meastro
2009-09-22 19:44
"...Zlatan gör mål igen ackompanjerad av Messi och Keita."

Jag tippar också på att Zlatan fortsätter i sin alltmer bättre form och gör ett mål eller två ikväll.

Messi gillar också att spela i den arenan, känns det som, efter förra årets match. Det var väl bland annat där han skrev in sig i Barcas historiaböcker genom att göra det 5000:e målet.
Om jag inte minns fel så kom han in i matchen i sista 20 minuterna.

Racing på hemmaplan, som en del påpekade, är ett svårt motstånd mot Barca liksom Osasuna borta i Pampalona.
Men Barca tog alla tre poängen i förra säsongen. Låt oss hoppas att det bli så ikväll också.

Jag hoppas att Barca inte ska behöva vända på matchen som förra året utan får in en boll tidigt för att öppna upp Racing.
Zlatans styrka och fysik hoppas jag här gör skillnaden om de ställer upp med nio män bakom bollen.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-22 19:39
Petersays

Lägg till att om Messi eller Henry blir skadad (vilket är väldigt sannolikt) så måste vi ha spelare som är vana och vet vad de ska göra , därför vill jag se ynglingarna få mycket ansvar och speltid
Barcelona petersays
2009-09-22 19:31
Vill inte starta med både Jeffren och Pedro, men absolut med Jeffren istälelt för Henry. Som Hetfield säger, nån gång måste dom ju få chansen. Om Jeffren ska vara en del av A-truppen kan han inte bara nöta bänk och spela mot division 3-lag i CdR. Nu är väl en så bra chans som någonsin?
2009-09-22 19:26
Ämne: Ämne:
Har f....
Du tror väl inte att Jeffren och Pedro kan bli stjärnor om de ska petas hela tiden? Det är en tuff bortamatch, så låt de få visa vad de går för och går det åt --- så finns alltid Henry och Messi
Barcelona Manolo83
2009-09-22 19:06
fattar inte varför alla klagar på chyg, första målet är inte hans fel det är helt och hållet busquets fel och sen får ni tänka på att han hade aguero emot sig och det är inte många mittbackar som är lika snabb som han
Barcelona Rambla - K9
2009-09-22 19:04
Ämne:
Har fått en dålig ....
Samma här, och blir smått irriterad över att vissa verkar ta så lätt på den här matchen. El Sardinero är en svår arena för Barcelona och har alltid varit det. Några vill starta med Pedro och Jeffren. Ja, vi såg ju hur fantasifullt det anfallet var mot Getafe i första halvlek.

Det här blir en svår match med hotfull och fientlig publik som vanligt. Klarar domarteamet pressen? Det är inte alltid de gör det i sådana här matcher.
Barcelona Manolo83
2009-09-22 19:03
Robardinho

imorgon spelar dom men vet inte om dom sänder matchen
Barcelona kallesiete
2009-09-22 18:59

Har fått en dålig känsla inför matchen. Känns som det luktar underskattning, iaf från våran sida.

Får hoppas Pep sköter sitt jobb, sin vana trogen, och peppar spelarna till max! Går dom ut och kör 100 vinner vi - no doubt.
Robardinho
2009-09-22 18:48
hej barcabröder
nån som vet om dom kommer att sända realshit matchen och är det idag eller imorn:)?
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-09-22 18:42
Keita har gjort riktigt bra ifrån sig men jag tror att han kommer vila idag.
Han har spelat för många hela matcher irad nu han börjar nog att bli trött.
Barcelona Den vise
2009-09-22 18:33
Henry kommer att starta matchen ikväll. Det kunde man antyda på hans twitter.
Canaletes
2009-09-22 18:33
Jag tror Iniesta startar med Messi o Ibra.

Keita verkar vara untouchable för Pep just nu! :D
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-09-22 18:27
Hoppas på vinst ikväll!
Om jag ska tippa startelvan så tror jag att den kommer att se ut såhär:

Valdes i mål
Alves tar som vanligt hand om högerbacksplatsen. Puyol spelar som mittback tillsammans med Chyg. även om han stod för en tveksam insats mot Atletico så tror jag att han startar då jag nte tror att Pep chansar o spelar med Marquez och Pique har ont och kommer inte spela. Vänsterbacksplatsen tar Abidal hand om eftersom att Maxwell spelade senaste matchen.
På mittfältet spelar Toure defensivt och har Xavi framför sig tillsammans med Iniesta.
Och i anfallet tror jag att vi kommer få se Ibra i mitten med Pedro och Messi på kanten. Henry vilar.

SEGER MED 2-0, ZLATAN O MESSI MÅLSKYTTAR!

VISCA BARCA!!!!!!
2009-09-22 18:21
Det vore verkligen dumt att köra med Messi när det är en match som vi BORDE vinna, låt killen få vila och ta in honom om han behövs

Jag skulle vilja se Jeffren och Pedro på varsin kant, tycker att Henry har blivit aningen bekväm på sistonde, gäller att han får lite eld i baken som i början av förra säsongen när han var lite ljummen
Barcelona Trippeln08/09
2009-09-22 17:53
jobbig borta match ikväll 2-3 till barca?
Barcelona Klint
2009-09-22 17:53
petersays

Jag hade också helst sett din elva på plan. Tveksamt om Pep väljer att köra på både Iniesta och Márquez då båda nyss har kommit tillbaka.

Jeffren har sett betydligt piggare ut när han spelat än vad Pedro och Henry gjort och jag hoppas att han får chansen att visa upp sig tillsammans med en inspirerad Zlatan och världens bästa spelare, Leo Messi.
Barcelona petersays
2009-09-22 17:50
Mina startelvor slår aldrig in då de snarare är önskeelvor, men ikväll hoppas jag på.

Valdes
Alves-Puyol-Marquez-Abidal
The Yaya
Xavi-Iniesta
Messi-Ibra-Jeffren

Alves, Abi och Kapten känns givna i backlinjen. Men jag ser hellre Marquez än Chyg om jag får välja. Chyg såg inte helt ut att ha kommit igång med uppspelet och vi behöver en känslig mittbacksfot som kan sköta uppspelen.

Henry har vart lite "under the weather" senaste tiden och hans kant helt ofarlig. Detta kan inte Pep ha undgått att märka och frågan är hur han vill göra. Vill han att Henry ska spela mer för att komma igång eller vill han testa med någon annan? Jag hoppas på Jeffren på vänsterkanten, tillsammans med Ibra och Messi på topp. Detta Resulterar i att Iniesta får spela på den plats han gör sig bäst, mitten.

Barcelona HugoBoss
2009-09-22 17:47
Ämne: Låt Messi vila ikväl....Instämmer. Bättre och låta Messi att vila. Vi lär behöva en pigg Messi framöver. Tippar på denna startelvan av Pep ikväll: Valdes, Alves, Puyol, Chyg, Abidal, Toure, Xavi, Keita, Pedro, Ibra och Henry.
Barcelonistas
2009-09-22 17:41
kan man köpa den barca tröjan som dom använder i cl spel?
Barcelona Heywood Jablome
2009-09-22 17:40
Låt Messi vila ikväll. Om resultatet inte går vår väg så är det bara att byta in magikern... precis som förra året ;-)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-22 17:21
Jag hoppas/tror personligen på en backlinje bestående av Puyol - Márquez, vore intressant att se dem tillsammans igen. Det var ett tag sen.
Barcelona el Flaco
2009-09-22 17:14
Trots att Barça inte har förlorat i el Sardinero på de fem senaste besöken så brukar man ha svårt för att vinna borta mot Racing. 13 segrar på 41 besök indikerar att det är långt ifrån en enkel bortamatch som vi kommer ställas mot ikväll.

Det som kan tala för en seger för oss är det faktumet att Racing har många nya ansikten som de måste spela in (något som brukar ta tid) och att de inte längre har Zigic i laget. Däremot har de fortfarande Munitis som kan sprattla till och skapa chanser.

Men om Barça lyckas inleda matchen med samma intensitet och bolltempo som man gjorde senast mot Atlético så borde man ta hem ytterligare en trepoängare till Katalonien.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-09-22 17:13
Vill se denna startelva ikväll, motiveringen är enkel, vi roterar bra och sparade abidal, touré, och puyol så alla dessa tror jag startar.

Alves Puyol Marquez/Chyg Abidal
Touré
xavi iniesta
messi Ibra henry

skulle vilja få igång marquez..men om han inte är helt redo så blir det chyg istället..keita vilar, och iniesta startar.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-22 17:13
Leo´s bröstnedtagning/mottagning och sen volleyn med högern glömmer man inte. Otroligt fint mål. :)
Annons: