/spanien/barcelona/forum/16936.aspx/spanien/barcelona/forum/16936.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tibidabo
2009-09-17 13:50
Ju mer Iniesta desto bättre;)
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2009-09-17 13:44
Tycker ni inte att vi borde starta med Iniesta på lördag?
Barcelona Tibidabo
2009-09-17 13:37
Jo, lite onödigt att hacka på någon för enstaka matcher. Alla kan göra en dålig match, å kanske Henry får ut mer när matchbilden är annorlunda. Tycker oftast det känns positivt att ha Henry startklar:)
Visst vill man se att dom unga och nya, t.ex. Bojan & Keirrison får sin speltid.Jag antar att deras tid kommer...
Henry har två säsonger kvar, no big deal.
Barcelona marcus (barca)
2009-09-17 13:27
Henry började förra säsongen på samma sätt. Han lyckades sällan ta sig runt sin försvarare och vårt spel blev allt för enformigt då endast högerkanten var farlig.

Men sen gick det några matcher och Henry kom igång. Resten är historia.

ta det lugnt?
Barcelona HenryIbraMessi
2009-09-17 12:50
Lägg märkte till att Henry inte har världens mest offensivaste vänsterback på sin kant. Han får ibland söka sig ner till mittlinjen o påbörja ett anfall till skillnad från Messi som har en av världens offensivaste ytterback på sin kant. Messi behöver bara stå där uppe och se Alves komma upp med bollen.
Barcelona HenryIbraMessi
2009-09-17 12:37
Men SHIIT va alla är emot Henry just nu, en jäv** dålig match och han ska bort? Herregud nu får ni fan ta och ge er!! I andra så kom han igång på riktigt allvar och han trötta ut Maicon som inte alls tog dem dära offensiva löpningarna som vi är vana och se han göra. Henry sa själv att han såg hur Maicon tröttnade och blev irriterad över byttet Pep gjorde. Ta förfan och ge er nu, stötta spelaren istället. Är övertygad om att ni hade gjort det ifall de va Bojan,Pedro eller Jeffren. Sluta va så jävla enögda åt katalonierna bara!
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-17 12:31
Bara jag som tycker att värvningen av Pique är i klass med Ronaldinho? Lägg till att han kostade betydligt mindre, och är betydligt yngre
Barcelona João Pinto
2009-09-17 12:11
Jag har samma känsla som inför säsongen, Henry gör barca till ett sämre lag. Känns konstigt att säga det, då han bidrog till trippeln. Men prestationer som igår är oacceptabla. Han gärna sett en värvning som hotade hans plats i startelvan, alternativt att pedro får starta med jämna mellanrum.
Pique, jag är stum av beundran! Från bänkvärmare till en av världens absolut bästa mttbackar.
Barcelona Barcakadabra
2009-09-17 12:06
Tjaaa!

Jag personligen tyckte att Barcelona gjorde en bra match. De fick testa formen mot ett bra lag och spelet såg ju inte dåligt ut, det är bara målen och en iniesta i form som saknas!
Messi va bäst på plan, tyckte zanetti också spelade bra!
Zlatan spelade bra men vi måste ha tålamod med honom, får hoppas att det är som han säger att han har en bit kvar till toppformen.
Sen tycker jag att han och messi är får långt ifrån varandra, messi söker sig centralt med boll hela tiden och oftast är där ingen zlatan som är där och väggar med honom som Etoo gjorde. De kom nära varandra nån gång o väggade (zlatans klack om jag inte såg fel) och direkt blev det målchans.

Barcelona El Timo
2009-09-17 12:03
Ämne: Ämne: Såhär d....
Jag kan hålla med om att han såg het ut, eller spelsugen skulle jag kalla det.. men fick han verkligen ut något av det igår?
jag tycker inte det efter att ha sett matchen dock med en del öl i kroppen. Ofta han ska göra sina gubbar och krockar, eller blir uppstoppad och Inter har chans att vända.
Barcelona barba
2009-09-17 11:29
Ämne: Såhär dagen efter.. ....
Tyckte Messi var het men tycker att han kunde försökt gå på utsidan ett par gånger också. Var vid något tillfälle då Barcelona pressade som mest då Chivu hade kommit väldigt långt in i plan och det fanns en jätteyta att gå på.
Barcelona El Timo
2009-09-17 11:12
Såhär dagen efter..

Jag vet inte om jag är ensam om det men kändes det ändå inte lite som att Messi faktiskt inte var bäst på plan som han för övrigt brukar vara.. tyckte det var lite för mycket "gå igenom 3pers" istället för avslut eller instick/pass..
Jag tycker absolut inte han var kass men han gjorde inte en av sina bättre matcher...
Barcelona Pep - El Míster
2009-09-17 10:37
Ämne: "Messi också (ä....Ja, rätt komiskt. Folk utifrån vill gärna, när Messi inte är på högerkanten och dribblar, få det till att han är bortplockad av deras vänsterback. Med lite kunskap vet man att Messi numera rör sig centralt mycket mera med passningar, dribblingar och skott. Som igår, där han höll i bollen, slog ett par smörpassar och allmänt lekte med Inters försvar. Nu resluterade det inte i mål igår men det är ganska oviktigt i sammanhanget. Var det inte den gode Sir Alex som sa att med Messi inflyttad centralt i CL-finalen så hade inte ManU en chans. Likaså mot R.Madrid på Bernabeu gick Messi in centralt och lekte.
Barcelona el Flaco
2009-09-17 10:35
Mojito/

Co-sign. Synd att Valdés alltför ofta hamnar i skymundan, men jag antar att det är ganska naturligt med tanke på att vi har spelare som Messi, Xavi och Iniesta i laget. Men Valdés har utvecklats enormt de senaste 3-4 åren och får väl idag räknas som en av de 10 bästa målvakterna i världen. Stabilt sista utpost.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-17 10:24
"Messi också (även om han vart totalt utraderad i första av Chivu som vart matchens lirare helt klart)."

Höhö, totalt utraderad? Messi som gick på halvfart i första halvlek hade trots allt 2-3 vassa avslut.

En sak till, Inter må ha fått sin kreatör på mittfältet i Sneijder, synd bara att han inte håller måttet på den här nivån.
Barcelona Mojito
2009-09-17 10:05
Valdés har hållit nollan under en lång period nu,
3-0 mot Bilbao
1-0 mot Shaktar
3-0 mot Sporting
2-0 mot Getafe
0-0 mot inter

Visst hade han/vi tur med trävirket mot Getafe, men det känns stabilt försvarsmässigt.

Valdés har verkligen haft en bra utvecklingskurva sedan CL-finalen -06, och det är inget snack om att han förtjänar beröm och ära.

Grande Victor!
Barcelona Gio Style
2009-09-17 10:01
Qanii/
Haha dem är ju fan patetiska. Men vaddå? Ser inte Xavi bra ut? Skulle gärna vilja höra vad en brud tycker om det.
Barcelona kallesiete
2009-09-17 09:55

Larsson1333/
Ja, på så sätt bör ju Henrys dåliga form försvinna.
Jag tror det handlar om att han börjar komma upp i åren. Han är segstartad. Tror det lossnar för honom snart. Om han spelar.
Barcelona Gio Style
2009-09-17 09:54
Fy fan vilka problem vi hade med vår vänsterkant igår. Henry var helt bakom flötet, abidal slog bort en massa passningar. De 2 tillsammans med Keite vad helt klart sämst i barca. Jag hade faktiskt föredragit att lägga in Pedrito istället för Titi och Iniesta istället för Keite. Då hade det blivit mycket mer rörelse.
Zlatan verkade vara lite för nervös, kanske påverkades han av tanken av att vara tillbaka och satte för mycket press på sig själv när han väl kom till sina chanser. Det positiva med Zlatan igår är väl att han kom till ganska många chanser. Alltså lär han sig sakta men säkert hur han ska röra sig för att få passningarna från t.ex. Xavi. När han är i bättre form och lite mer varm i kläderna är jag säker på att målen kommer att rulla in.
Annars är det väl inget resultat man ska deppa över, x borta mot inter utan ett helt komplett lag som är i form är helt klart godkänt.
Spelmässigt körde vi ju över dem.
Målen kommer så småningom.
Visca Barca
Barcelona Larsson1333
2009-09-17 09:46
Tycker inte man kan vara missnöjd med matchen, helt okej ändå men ett par skott ibland saknas.

Henry kasnek är inne i dålig form nu, får hoppas de försvinner snarast, han va riktgit bra förra året!
I helgen kasnke vi får se något sånt här?

Valdes
Alves-chygrinski-pique-maxwell
Xavi-busqets-iniesta
Messi-zlatan-pedro/jeffren

Känns som att få lite rotation vore perfekt, både keita och toure har spelat en massa nu, och maxwell och abidal spelar ju typ varanann
Barcelona M79
2009-09-17 09:34
Sett till matchen igår är jag besviken att inte Barca vann gårdagens match. Var så mkt bättre på alla plan bortsett från Inters backlinje som gjorde ett väldigt bra jobb
Barcelona petersays
2009-09-17 09:08
Nu måste språkpolisen komma in lite här..

Det heter inte "upphosade" och inte heller "upphissade", order ni förmodligen letar efter är "upphaussad".

Vänligen se länktips för alla tänkbara böjningar :P

Edit:
Själv skulle jag nog snarare bara säga "haussad" än "upphaussad", då det sistnämnda känns som en tautologi (salsasås, cd-skiva). Att haussa något betyder att man trissar upp, stegrar förväntningarna. Då känns det onödigt att lägga till ett "upp-" framför. Men vad som är rätt och riktigt lämnar jag till nån som som är lingvist.
Jojje_ (Interred.)
2009-09-17 08:44
Disco Stu:

Du skriver att Barca inte har kommit igång ännu, men du glömmer (ignorerar) att nämna att Inter hade 5 (!) spelare i startelvan som var nya inför säsongen! (Lucio, Motta, Sneijder, Milito & Etoó)

Ni hade enbart Zlatan som kommit in.
Logiskt nu, vad är lättast? Att spela in en spelare i laget eller fem?..

Är det något lag som inte kom till sin rätt idag var det banne mig Inter.
Vi kommer behöva grymt mkt mer tid än Barca för att spela ihop oss, och det är rätt så logiskt.
Vi har ändrat spelsystem och har nu en renodlad offensiv innermitt som styr o ställer, som framförallt vågar utmana, fördela boll, ta löpningar och skjuta från distans.
Sedan Veron lämnade så har vi inte haft någon riktig innermitt som vågar ta sitt ansvar och lyfta laget. Med Wesley så gör vi äntligen det.
Så det finns grymt mkt ändringar i vår taktik och i spelet gentemot de senaste typ 5 åren.

Barcelona då.
Jag måste börja med att säga att ni är världens bästa lag på att spela vidare bollen.
Det är underbart att se ert lag rulla runt och fördela bollarna på sättet ni gör.
Xavi är en fröjd att skåda!
Messi också (även om han vart totalt utraderad i första av Chivu som vart matchens lirare helt klart). Men generellt så är ert mittfält lika säkert med bollen som Guardiola himself var när han spelade. (Något som bör nämnas är att Pep var min favoritspelare på mittfältet när jag var yngre)

Tycker att vi hade ett litet litet övertag på er i första, men ni körde över oss i andra.
Mourinhos taktikförändringar i halvlek visade sig vara en katastrof, även om vi inte släppte in mål så var det fööör stora luckor mellan försvar och anfall. Detta pga er höga press i försvaret samt ert passningsskickliga mittfält. Vilket förstörde mkt för oss.

Dock så märks det tydligt att ni har en bit kvar till toppformen, vilket även vi har och att vår är mer tydlig.

Båda lagen kan bättre.
Hoppas på en eventuell final mellan oss.

Tack för en grymt underhållande match.
Väl mött

Mvh Jojje
Canaletes
2009-09-17 02:02
Fina bilder från matchen :D

LÄNK
Barcelona tarrak
2009-09-17 01:58
Kan vi bara lägga ner det där med att kopiera de mest idiotiska inläggen från sumpmarkerna? Om det nu är någon som kollar på fotboll för att se på snygga killar, så låt dem göra det.

Annars är jag väldigt nöjd med matchen. Visst var spelet lite trubbigt och avsluten måste hamna på mål oftare, men andra halvleken var en styrkedemonstration från Barcas sida. Att knappt låna ut bollen mot ett så pass starkt hemmalag som Inter, säger en hel del med tanke på att laget är långtifrån toppform. Yaya är ett monster!
Barcelona Disco Stu
2009-09-17 01:48
@Qanii

- Folket i puertan måste tydligen ha undgått Sergio Ramos helt. Killen ser ju ut som en blandning mellan en dromedar och en mantelbabian.

För att inte tala om C. Ronaldo. För om Puyol och Busque endast skulle få jobb utanför en Butrix butik, så hade C.Ronaldo garanterad vunnit första pris i en transvestit-tävling i San Francisco.

Det är bara att ignorera. Folket därinne är ju trotts allt frustrerade. Skulder upp till öronen. Detta för att finansiera sina galna köp. Detta för att i sin tur äntligen kunna utmana barca igen.

Dem har det inte lätt därinne. Den saken är säkert.

Mvh:
Barcelona Qanii
2009-09-17 01:35
Förlåt va bara tvungen ja vet va ni tänker men ja va tvungen att dela med mig lite humor på den allra högsta nivån! 24 åring som skriver detta, japp ni hörde rätt 24 åring! Med det sagt så säger jag god natt

"Off-Topic tänkte på en liten kul grej när jag såg Barca matchen mot Inter. Fyfan vilket fult lag dom har utseendemässigt tur för dom att det spelar bra fotboll. Jag menar vilka mer spelare en Pique och Henry går att titta på?

Hade det inte varit för fotbollen så lovar jag att Puyol med Busquet i spetsen skulle få jobb som clowner utanför Butrix butiken i City"
Barcelona Disco Stu
2009-09-17 01:32
Varför klagar lite folk? Åker man ner till San Siro och äger ett lag som sägs vara "favoriter" till champions league i 90 minuter är fan jävligt bra.

Inter hade inget eget spel tack vore Barcelonas dominans. Barcelona hade sen 64% bollinnehav gentemot Inter som bara hade 36% ...PÅ EGEN HEMMAPLAN!

Det bästa av allt är att barca fortfarande inte kommit igång. Precis som förra säsongen så tar det lite tid innan allt flyter på. Men trotts detta så ägdes alltså Inter på bortaplan.

Det ser onekligen bra ut.

Mvh:
Barcelonistas
2009-09-17 01:07
Ronaldinhoism

Mål av zlatan är inte viktigt just nu.De viktiga är att han kommer in i spelet så fort som de mögligt.För mål kommer han att göra i barca men zlatan måste hitta sin topform ochså fattas 20% minst tycker ja.
Barcelonistas
2009-09-17 01:05
De var ett läge där zlatan kom fri mot målvakten inne i straffområdet.Och maicon fäller zlatan borde inte de vara straff där? eller blåste dommaren de läget för offside kanske?
Annons: