/spanien/barcelona/forum/16933.aspx/spanien/barcelona/forum/16933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meastro
2009-09-20 00:12
Ämne: Ämne: Chygryn....Precis.
Chygro kommer inte att behöva springa efter snabba anfallare i framtiden. Precis som Piqué så behöver han lära sig att ligga i rätt position.
Jag kommer ihåg också att folk klagade på att Piqué är för långsam i början av förra säsongen. Nu ser vi hans utveckling. Detsamma kommer att gälla även Chygro.
Barcelona Gio Style
2009-09-20 00:11
Zlatan gjorde bra ifrån sig, men var inte sådär jätte involverad i spelet. Håller också med om att han faktiskt får väldigt lite passningar =/
Han visar sig och borde få en passning, men istället väljer lagkamraterna spela till det andra alternativet (aningen sämre).
Barcelona kev
2009-09-20 00:11
Det här att Zlatan inte får bollar att jobba med stämmer riktigt men ge hononm tid!!!! Det kommer med tiden förhoppningsvis. Han borde löpa lite oftare som alla andra!!
Barcelona Rambla - K9
2009-09-20 00:09
Ämne: Vill inte vara sån e....
Du är ju helt fel ute. Hans positions och markeringsspel är inte alls dåligt. Det du har missat är att de chanser som skapats är när laget har slarvat högre upp i banan och mittfältet sen blivit överspelat. Barcelonas försvar kör knappast markeringsspel på enskilda spelare utan de spelar zonspel. Ska du kritisera så kan du väl göra det med lite bättre argument. Chygro var helt okej idag. De gånger han hamnade i trubbel var det inte pga att han slarvade eller gick bort sig utan det berodde mer på snabba omställningar och slarv från andra spelare.
Barcelona Suñol
2009-09-20 00:08
FC Robin: Vi vann ju ligan och CL med oh-oh-Oleguer ordinarie i laget och han är inte en bättre spelare än Dima.
Barcelona peterstensson
2009-09-20 00:08
Måste säga att Messi är världens bästa fotboll spelare. Jag har aldrig sett något liknade som idag. Barcelona är så grymt fotbolls lag just nu. Om man är imponerad? Absolut. Det är så himla roligt att se Barcelona spela fotboll. Dom äger spelet hela tiden. 90 minuter. Titta på Inter matchen, likadant där. Notera (borta mot Inter) icke någon lätt match. Men Inter kunde inte komma med något. Barca' hade allt. / Alex
Barcelona FC Robin
2009-09-20 00:06
Ämne: räknar vi bort sista....
Jag tyckte att han var bättre mot Inter...
Barcelona Smogen
2009-09-20 00:05
räknar vi bort sista 20 då han var helt slut, måste jag säga att detta är första matchen i Barca tröjan som jag verkligen tycker Zlatan var riktigt bra.
Barcelona Suñol
2009-09-20 00:05
Dima är ju inte värvad för sina sprinter kvalitéer utan för sitt spelsinne och passningsspel. Det känns som han inte riktigt hittat positionen i Barcas backlinje, men sedan har han inte spelat mer en tre matcher och tränat ett par veckor med laget. Jag vill minnas att folk här inne på ramblan hånade och skrattade åt Pepe's första matcher för marängerna nu är han kanske deras bästa back.
Barcelona FC Robin
2009-09-20 00:04
Vill inte vara sån en sådan här dag... skön 5-2 seger.

Men Chygrynsky. Alltså Barcá kommer inte att vinna trippeln med spelare som honom (som han spelade idag) på planen. Det är bara att hoppas att han utvecklas som Piqué gjorde i fjol.

Men hans fruktansvärda långsamhet är ju skrämmande att se. Visst Agüero är en mycket snabb spelare, men Chygrynskys markering och positionsspel var inte bra det heller.

Men jag ger ukrainaren fler chanser innan jag sågar honom totalt:) Men Puyol måste in i försvaret i svårare matcher...
schlattan
2009-09-20 00:04
Henry får alla passningar men spelar ändå så jävla uselt, zlatan fick inga passar på hela andra :(
Barcelona Rambla - K9
2009-09-20 00:03
Ämne: Chygrynsky är en ext....Hur många försvarare hänger med Aguero? Ni överdriver. Chygro gör sin första match på Camp Nou. Vad begär ni? Han behöver så klart lite tid för att komma in i Barcas spel och hitta rätt i positionsspelet. Är Piqué någon raket på 100m eller?

Sen är det helt naturligt att ett lag tappar fokus och skärpa när man spelat ut ett lag redan under första halvlek. Skärpan finns inte där längre, det blir mer lek av det hela. Spelare slarvar i det defensiva jobbet och pressen man sätter på motståndarna blir håglös och inte gemensam som när man är helt fokuserad på sin uppgift.
schlattan
Om försvaret blir bra så blir det inget att klaga på!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
el flaco

Andrés växer ännu mer i fansens ögon efter det där. ;-)
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-09-20 00:02
Andra halvlek inte så bra.men första så korssa vi dem:D
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-09-20 00:01
Skönt med vinst men ärligt så tycker jag inte vi spelade så jätte bra men det är tidigt på säsongen och det blir bara bättre så det bådar gott.

Väldigt onödigt att släppa in de där 2 målen, slarv! Hela andra så gick det på halvfart och atl kunde ändå inte matcha oss starkt. Tillsist måste jag säga att Chyg är fan inte snabb alltså, menar tyckte inte att Pique var så jätte snabb men Chyg är ännu sävligare, och Messi vilken jävla lirare alltså han gör vad fan han vill hela tiden sjukt! :)
Barcelona Härskaren
Skönt med en enkel vinst! Det ända som stör mig är att vi släpper in två enkla mål på så onödiga sätt. Chygrynsky, från himmel till pannkaka?
Barcelonistas
Busquets slarvade lite i passningspelet idag men annars gjorde han bra
Barcelona Smogen
2009-09-20 00:00
el Flaco

"Kvällens höjdpunkt måste ha varit när Iniesta tacklade ner Mejuto Gonzalez. Alla på Camp Nou tänkte på det, men Don Andrés såg till att det hände. "

inte bara folket på CAmp Nou tänkte det... ;)
Barcelona J.Gamper
Ämne: Chygrynsky är en ext....
Det är lugnt. Puyol kommer att spela mot de, inte chygro
Barcelona haeger
2 väldigt onödiga insläpp. Men vi vann med väldigt fint spel i första halvlek.
Ge Chyg tid, han kommer komma in mer och mer.
Barcelona Koeman_4
2009-09-19 23:59
Haha, vist Chyg hade väl inte en av sina bästa dagar, men där finns det kvalite att hämta ut.
ycker dock lite synd om Puyol.
Barcelona Larsson1333
Ämne: Larsson1333

Där s....
Visst busqets i all ära, men känns inte samma som toure. Toure är verkligen en "städgumma" som bryter, tacklar, löper och offrar sig framför backarna. Busqets är lite mer av finliret men han är ung och är väldigt duktig för sin ålder ändå, tror mycket på han inom ett par år
Barcelona Smogen
klart bäst ikväll, som så många gånger förr, Messi och Xavi.

Klart överlägset jävla sämst ikväll, som så många gånger förr, det spanska domarteamet. Hur kan man missa så många klara frisparkar, kort, offsider och ickeoffsider, samt en klar straff? Helt otroligt patetiskt dåligt. Hade detta varit en jämn match hade deras uselhet kunnat göra att Barcelona förlorat.
Barcelona DaniAlves
Chygrynsky är en extraoriär spelare med så bra kontroll med både högern och vänstern, men han är väldigt seg måste man säga och tänk hur det kommer gå mot snabbare spelare som kaka? cristiano?

Han drog ju i aguero i varje situation för att "hänga" med i löpningarna
Barcelonistas
5-2 haha vilken kross!
El_Capitano
Är det bara jag som tycker Zlatan inte får många bollar att jobba med?

Barcelona el Flaco
2009-09-19 23:58
Härlig match med många mål, mycket fotboll och en klassisk "manita".

Kvällens höjdpunkt måste ha varit när Iniesta tacklade ner Mejuto Gonzalez. Alla på Camp Nou tänkte på det, men Don Andrés såg till att det hände.

Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-09-19 23:57
Enligt Puertan är Chyg redan en flopp efter hela (2) ? Matcher. Give me a break.
Gött mos är att Iniesta och Marquez is back on track.
Tycker att Henry fick ta väldigt mkt stryk idag och inga kort delades ut, lite mysko.

Visca Barca!

Godnatt.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-19 23:56
Jag misstänker att Abel Resino sagt åt Pep i halvlek att ta det lite lugnare i andra halvlek. Han är nog inte så kaxig nu Resino som han var innan matchen i sina kommentarer.
Annons: