/spanien/barcelona/forum/16932.aspx/spanien/barcelona/forum/16932.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2009-09-20 13:20
Bajsan

Mannen sluta klaga de är pinsamt hur mycket ni klagar på chyg.Han behöver tid för att anpassa sig i barcelona.jag tror han kan bli väldigt bra i framtiden kille är 22år kan utvecklas en hel del.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-20 13:18
Majsan

Du grundar det du säger på 1 match? Saknar de tiderna när det kom vettiga människor här..
Barcelona Majsan
2009-09-20 13:16
Är det bara jag som tycker att Chygrynskiy ser totalt värdelös ut?! Såg hans sista match med Shaktar mot Barca i Supercupen, och han var totalt värdelös i den matchen med. Sen dess har jag inte sett honom (var i USA i två veckor och missade minst en ligamatch). Vad tycker ni andra? Hoppas att jag har fel!

EDIT: Såg att "Trippeln" var inne på det rätt nyligen.. Jag måste faktiskt hålla med, han verkar dels inte riktigt bry sig och är både långsam och har dålig följsamhet (blir lätt bortgjord och försöker chansbryta flera gånger).
Barcelona Medgångsfan
2009-09-20 13:14
Någon som vet vad som hänt med Henrique? är han utlånad eller spelar han i B-laget+
Barcelona Suñol
2009-09-20 13:08
Trippeln: själv skakar jag på huvudet åt dig som verkar dig tro att du vet bättre en pep. Pinsamt är ordet.
Villarreal Grande Messi!
2009-09-20 12:57
På tal om ingenting.. Jag kan fan kolla detta klippet hur många gånger som helst och skrattar fan varje gång! :D Var han 18 här eller?
Barcelona Dr. Pep
2009-09-20 12:56
Dem tre senaste mötena mot Ath. Madrid har slutat med 7 mål! Helt otroligt.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-20 12:56
Trippeln

Ja vi fattar nu, det var roligt första gången men börjar bli tröttsamt nu, du är säkert snabbare än Chyg

En mittback behöver inte vara särskilt snabb, men det gäller att vara på rätt plats vid rätt tid och det behärskar Chyg

Målen som Atletico gjorde kom pga. vi var ofokuserade, det var knappast Chygs fel, så lägg ner med att skylla på honom, ingen mittback av hans längd är särskilt snabb
Barcelona Trippeln
2009-09-20 12:52
Jag skakar på huvudet när jag tänker på att vi köpte den här sopan FÖR 250 MILJONER!!!!!!!!!!

Vafan!
Barcelona Trippeln
2009-09-20 12:51
Det var LÄNGE!! sen jag hörde madristas säga något vettigt med sanning i det.

Jag ryser bara när jag tänker kaka och ronaldo mot chygrynskiy de kan va 20 meter bakom han och ändå hinna ifatt honom helt sjukt hur sölig man kan va.

Jag tror ärligt talat att jag är snabbare än chygrynskiy,tar 60 meter på 8.60.
Barcelona Barca Barca
2009-09-20 12:45
Ämne: Ämne: Pep är ....
Tror ändå att vi barca fansen är överlägset bortskämda. På riktigt nu, hade det varit Inter/juve/milan eller något annat storlag så hade deras fans sett den matchen som deras bästa match på jävligt länge.

Sen måste jag även säga till "Dima" kritikerna här på forumet. Sluta gnäll och ge killen en ärlig chans. Jag vet inte hur länge folk här på forumet har följt barca, men Marques första säsong för klubben var allt annat än bra. Han kom igång i slutet. Har ni glömt Piques första matcher, han var allt annat är säker. Blev oftast bortsprungen och missade i sina löpningar men pep gav honom tid att annpassa sig. Tro mig, ge den Dima tid så kommer han lära sig att börja tajma löpningarna och tacklingarna.

En som jag personligen är orolig för är Maxwell. Killen känns inte säker.
MF Doom
2009-09-20 12:39
Alle #8

Interessant det både du och "El Loco de Passeig De Gracia" skriver. Pratade nämligen med en vän som har följt Juventus under några år och han minns Zlatans tid i Juventus ganska väl. När Zlatan komm dit var han en snabb, långt, mycket teknisk anfallare. Efter några matcher så klagade han på ryggont, Italienska ligan är ju mycket mer fysisk än tex La Liga och Capello satte honom på träning. Med denna träningen så byggde Zlatan upp muskler och blev väldigt stark fysisk. Han tappade lite av sin snabbhet men hittade någon slags balans mellan alla sina kvaliteer. Han var ingen stor målskytt i Juventus heller men han gjorde mycket assist. Vännen minndes inte vilken säsong det var men under den säsongen så gjorde Zlatan endast 7 mål i ligan men 17/18 assist istället. Det var i Inter han blev en bättre målskytt och agerade även som framspelare där.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-20 12:23
Vad förväntar sig Pep när han tex byter ut Xavi (jag påstår inte att det är fel, han behöver vila) som är vår spelfördelare och motor. Det är han som styr tempot, håller i bollen när det är läge och sätter igång spelet när det är läge för det. Iniesta är ju långt ifrån toppform ännu för att axla den rollen.

Fast Pep kanske menar hela matchen nu och inte efter det att Xavi byttes ut eftersom du syftade på den sista kvarten.
Barcelona Meastro
2009-09-20 12:12
Ämne: Pep är inte alls så ....Det var den känslan jag fick också i sista kvarten. Man lät Atletico de Madrid komma in i matchen och nästa föra matchen. Vi är vana vid att Barca håller i bollen men Barca tappade kontrollen.
Man slutade att pressa bollhållaren och det var nästan som om man bara väntade på att matchen skulle ta slut.
Det hade kunnat sluta annorlunda.

Sen bjöd man tyvärr två billiga mål till Atletco Madrid på grund av slarv på mittfältet.

Jag hoppas att Pep redar ut misstaget med spelarna.
Barcelona Meastro
2009-09-20 12:05
Underbart att höra Messi tala om sitt nya kontrakt med klubben.
Han säger att kontraktet handlar inte om pengar men känslor för klubben. Han har alltid känt sig älskat av fansen och av klubben. Så talar en som spås att bli legend i klubben.

Citat:
"I am happy with this week, with the contract renewal and this win. I have always felt loved here. The club has understood my feelings.
The new contract is not about the money, it is about feelings."
Barcelona Rambla - K9
2009-09-20 12:04
Pep är inte alls så nöjd med matchen igår som vi fans är. Han anser att Barça inte kontrollerade matchen tillräckligt bra. Spelare tog för många felbeslut, passade inte bollen när de borde, de sprang alldeles för mycket, dribblade när de borde ha spelat på säkerhet osv.

Pep är ett kontrollfreak och perfektionist. Han gillar inte när spelet böljar fram och tillbaka där lagen byter chanser med varandra. Jag förstår precis hur han resonerar här, lite sämre effektivitet i avsluten igår och det kunde ha blivit en svårare match. Barca ska enligt Pep kontrollera matcherna och inte tappa boll.
Barcelona King_Keane
2009-09-20 11:48
Messi är underbar att se när han spelar..
Underbar teknik.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-09-20 11:46
El_Capitano:

För 125 000 kr tror jag det var så kan man åka till Ryssland och få teori kurs osv och i slutet av kursen få "åka med" när dom flyger med ett MIG plan. Kanske dom har nått liknande i Spanien.
Skulle själv vilja göra de men priset är rätt saftigt.
Tror då inte Iniesta är utbildad stridspilot iaf. haha
Atlético addeN
2009-09-20 11:32
Underbar match igår, bästa halvleken på mycket mycket länge! Ibra spelare riktigt bra i första också, målet, skulle haft en straff, va med i förarbetet till 4-0 målet. Messi, Henry, Xavi, Alves.. det finns inga ord. Enda spelaren som utmärkte sig mindre bra var faktiskt nya ukrainaren Chygrynskiy som inte riktigt hängde med.

Visca!
El_Capitano
2009-09-20 11:32
Ska Iniesta bli stridspilot eller?? hehe

*Länk

Edit: klick på bilden för flera bilder.
Barcelona El Loco de Passeig De Gracia
2009-09-20 11:18
Ämne: Alle #8/

Har ocks....tjena!

Zlatan blev tyngre under sin tid i Juve, sista säsongen. capello förstörde honom! Han gick up ganska många kilo muskler under hans två år i Juve. Capello trodde iaf då på ett extremt byggande av muskler...

..Resultatet blev att han blev mindre teknisk, slöare o lättare att dra på sig skador. han hade en svacka på CA 5 månader där innan han gick till Inter. Han kom till landslags uppehållet inför vm-06, där landslagsläkaren tvingade zlatan gå på diet, för att bli lättare o bryta ner musklerna... smart drag! Han hittade ganska snart tillbaks till sin gamla vikt.. men även balansen, tekniken, snabbheten!

Han kommer att börja utmana mer, skjuta mer, spexa mer... när han känner sig naturlig i sin roll! jag är 100% säker på det. vänta o se själva...

men angående matchen igår... fy faan vad Barca är bäst! Hela första halvlek är ren njutning.. att tempot drogs ner i andra är helt naturligt. Sjukt skönt att se Barca är på väg att hitta tillbaka till formen. Endast som fattas nu är en iniesta från start!
Barcelona kallesiete
2009-09-20 11:03

Vaknar med ett leende! :)
Offensiven i första halvlek igår är enorm. Sylvassa!

Defensiven såg lite ringrostig ut och Busquets, Maxwell och Chyg måste fixa lite mer fokus på den biten. Är dock inte orolig - Pep såg nog matchen. :)

Vila ordentligt nu gubbar, nya tag i veckan redan!

Heja Xerez!
Barcelona Barca4eva
2009-09-20 10:59
fantastiskt spel igår! har längtat till en sån match!men synd att vi släppte in de där onödiga målen..hade varit skönare med 5-1 elr 5-0 :P

Märkte ni att Ibra rörde sig ovanligt mycket ?? :DDD
Barcelona FC-Barcelona
2009-09-20 10:25
Henrique får han möta oss på Onsdag?
schlattan
2009-09-20 02:32
Scheisse nästa match är redan på tisdag
Barcelona Naknooo
2009-09-20 02:10
hur kan alla madridfans säga att ath madrid skämde ut sig idag, när dem själva fick stryk med 6-2 mot oss på sin egna hemmaplan? hmm vilket är pinsamast?

alla madristas kolla länktipset, tänk o skriv efter, gör de rätt!;D

BARCAAAAA!
Barcelonistas
2009-09-20 01:38
adil,

Barca kan spela mycket mer underhållande än de här.Men barca spela bra ida,vi hade dessutom en tuff match borta mot inter ochså.Första halvlek spelade vi väldigt bra synd bara att andra inte blir lika bra.Men herregud vilket spel!!!
adil,
2009-09-20 01:28
Återigen, vi spelar en fotboll som får Madrid fansen att dregla. De kan klaga på vårt försvar bäst de vill, men kan aldrig komma ifrån det faktum att vi har ett bergsäkert försvar som släppte in minst mål av alla förra säsongen. Går knappt och minnas hur många lag vi nollade förra säsongen. Man U, Chelsea, Real Madrid, Bayern Munchen bara några exempel. Att vi idag spelade med två unga backar som knappt spelat tillsammans och släpper in två mål som Barca själva bjudit Atletico på förändrar inte att Barcelona är världens bästa lag från topp till tå.

Vilka sjukt underbara mål. När Barca spelar såhär känns det knappt verkligt. Godnatt!
Barcelonistas
2009-09-20 01:05
lOL Ronaldinho ska sluta spela fotboll! han tänker lägga av..
Alle #8
2009-09-20 01:01
Ämne: FAAAAAAAAAAAAAAN vad....
Haha bry dig inte om dem? Barca spelade sina två matcher utan att släppa in ett mål och inte bara det utan defensiven var stensäker även i första matchen då motståndarna inte hade så mycket offensivt att oroa sig om då Iniesta, Messi, Henry och Abidal saknades. Medan Real släppte in 2 mål!!!!! Sin första match dessutom mot skitlag som Deportivo och höll på köra oavgjort med 2-2 och Barca spelade ju rentsagt ut Atletico med 4 mål i första halvlek och sen släppte det lite för att man hade en sån stor ledning och Atletico utnyttjade det.

SÅ REAL MADRID ÄR DEM SISTA SOM SKA PRATA OM DÅLIG FÖRSVAR ELLER? Släppte in 2 mål mot Deportivo, spelade hyfsat dåligt mot Espanyol men vinner ändå med 3 mål, släppte in 2 mål mot ZURICH!!!!! 2 mål??? 4 mål insläppta mot skitlag.. medan Barca släppte in 2 mot Atletico, ett bra lag i spanien. Vi får se hur Real kör mot Atletico, hur Real kör mot Atletico med "skit defensiven, pajaslaget" :) Real är så roliga.. Ännu ett floppår för real..
Annons: