/spanien/barcelona/forum/16922.aspx/spanien/barcelona/forum/16922.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-09-23 11:14
Igår gjorde alla en mycket bra match, men Busquets gör ibland idiotiska passningar som går till motståndarlaget o därefter farlig kontring. Skönt att se Messi gå förbi Ronaldo i skytteligan.
Barcelona Karamba
2009-09-23 11:01
Klint/
Ang. matchrapport: jag är av åsikten att Henry behöver speltid för att komma i form, inte bänkas.
Barcelona kallesiete
2009-09-23 10:23

Tror det är ganska lugnt med Zlatan pågar.
Han kunde jogga och stödja själv på det utan större problem. Tror han missar max 1 match!

Fruktansvärt skön match igår!
Barcelona vås
2009-09-23 08:35
Är det en grad 1 stukning kan Zlatan vara med till helgen. Efter 3 dagar är det inga problem att spela, kan dock behövas lite tejp. Med tanke på att han spelade vidare några minuter lär det knappast ha varit en grad 2 stukning, då hade han haft större problem att stödja på foten.
Barcelona El Timo
2009-09-23 08:13
man får hålla tummarna för att det inte är för allvarlig skada på foten.
Ser ju faktiskt ut som att formen närmar sig för den store svensken.. och helt underbart att se den lille vara så fruktansvärt spelsugen som det ser ut :)
Barcelona Smogen
2009-09-23 07:53
A. Lind

Med tanke på BArcelonas överlägenhet är det väl bara bra att Henrique får lite värdefull speltid mot vettigt motstånd. Dom där töntkontrakten lämnar vi till Real,
A. Lind
2009-09-23 07:32
Bara jag som tyckte det kändes dumt med Henrique på plan igår?
Borde det inte finnas någon punkt i lånekontraktet att han inte ska få spela när Racing möter Barca?
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-09-23 02:03
Ajaj inte bra! Får hoppas på max 2 veckor då lr kanske mindre.
Canaletes
2009-09-23 01:29
Fan da

Zlatan har en stukning på grad 1-2.
Googlade lite och kom fram med att om det stämmer så kommer han minst vara 2 veckor borta och max 6 veckor.
Men det såg inte så alvarligt ut... :/
Canaletes
2009-09-23 01:20
Rambla - K9
Inget väl så konstigt med det? Vi hade 2 borta matcher irad förra året också ett antal gånger :S :P

attacante
Fortsätter vi såhär slår vi rekordet med mega-marginal!! :D
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-23 01:19
Hur man än vrider och vänder på det så har La liga börjat bli en väldigt osexig och förutsägbar liga, det är bara Barca & Real som kan hålla en jämn nivå under en hel säsong, och det är därför det blir så tråkigt
Barcelona attacante
2009-09-23 01:01

Helt ofattbart att vi gjort 14mål på 4 matcher!! sanslöst helt enkelt!!

Zlatan ser sliten ut och hans spelstil sticker fortfarande ut från resten av barcakollektivet men det blir bättre!!

Barcelona I Luján
2009-09-23 00:56
adil,
2009-09-23 00:50
Rambla - K9

Absolut, men man väl väl säga på så vis att varje liga har tre "nivåer" av lag. Spanien har Barca och Real som är bäst, sen Atletico, Sevilla, Valencia och Villareal som också är band de bästa, och klassas inte som mittenlag direkt. I Italien är det på samma vis. Inter och Juve just nu bäst. Milan, Roma och Fiorentina bubblare. Sen har vi de mindre lagen, varav det återfinns många namnstarka. Napoli, Genoa och Udinese till exempel, tre starka lag. De har förmågan att inte hamna allt för långt bakom de stora, rent poängmässigt. I Spanien har vi ju inga "små lag" som ska kunna hänga med riktigt.

Äsch, vet inte riktigt hur jag ska förklara, men det är ungerfär denna uppfattning jag har.
Dani Alves.
2009-09-23 00:40

Fattar inte varför alla klagar så mygcket på Henry för? Tror inte det är så många som ser hans slit defensivt plus när han ständigt löper och ALDRIG får en boll (undantag Alves en gång), tagga ner grabbar, han kommer göra mål. Henry gjorde 19 mål i Ligan förra säsongen och många av målen var i viktiga matcher. Han är rutinerad och behövs ännu i Barca, iaf 2 säsonger till.
adil,
2009-09-23 00:38
Rambla - K9

Spelschemat är väl skiftande på sina håll. Har vi två bortamatcher under en period så har vi två hemmamatcher längre fram. Inte kollat upp det, men måste ju vara så.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-23 00:36
Jag är övertygad om att lag som Sevilla, Atlético, Villarreal och Valencia hade gett lag som Fiorentina, Genoa, Napoli, Sampdoria och Roma en rejäl kamp. Helt övertygad.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-23 00:33
Varför har vi två bortamatcher i rad?
adil,
2009-09-23 00:31
Visst börjar man ifrågasätta La Primeras status. Men vi genomgår helt enkelt en era där Barca och Real har ultimata drömelvor, vilka får de svagare lagen att se pinsamt dåliga ut, i synnerhet när Barca spelar. Detta kan inte någon rå för. Sen är man ju stolt också att Barca själv jobbat till sig denna överlägsenhet, så det är inte så att vi inte förtjänar den. Men i det stora hela tror jag faktiskt inte Spanska ligan är den bästa, Barca och Real borträknat. Tror Barca hade fått betydligt hårdare motstånd från mittenlagen i Italien och England. I Italien finns mittenlag som Genoa, Napoli, Udinese, Lazio mfl, vilka är betydligt namnstarkare än Spaniens respektive mittenlag. Likaså i England.
Canaletes
2009-09-23 00:28
Det bara töntigt att säga att La Liga är skotska ligan nu.

Alla säger PL är så jämn men det är bara namnen på laget som gör ligan jäm tycker jag. Hoppas ni förstår det jag vill mena.

Jag menar när man hör lag som Arsenal, City (med alla nya spelare), Liverpool + dem 2 stora som verkligen har rikigt chans Chelsea o ManU.

Så tänker man: Sh't va jämn liga. Men efter vintern får vi väl se vilka som håller jämn nivå och hur många lag som kommer va kandidater till titeln...
Canaletes
2009-09-23 00:23
Henry är alltid seg början av säsongen

Kommer ni inte ihåg matchen där Eto'o gjorde hat-trick mot Valladolid och Henry gång på missade. Sen tog han ut all sin ilska när han var 1 meter från målet och sköt skottet på 123213km i timmen.
Bara för att va säker att boll-jäveln skulle in haha :P

Kolla LÄNK minut 2:18 haha!

Och btw. Varför har inte Touré spelat? :S
Barcelona Barcadinho.
2009-09-23 00:18
Det är lite trist att man måsta fokusera på det negativa på en enda spelare, när laget vinner.

Jag vet att en del vill se Jeffren. Men Pep gör rätt.
Det är betydligt viktigare att låta Henry få speltid tills han kommer igång, än att låta Jeffren få speltid för att få erfarenhet.

Logiken här är precis tvärtom!

Jeffren kommer att få speltid, när henry är bra och övertygar, inte innan. Precis som med Messi och Pedro.

Laget kommer att vinna mycket mer med Henry i form än Jeffren i form. Anledningen är att den första är en klass för sig.

Vi låter fransmännen få den tid han behöver för att komma igång. Än så länge ska man ha tålamod.

Lätt match idag och det är bara och lägga sig super nöjd.
hoppas att Villarreal skakar marängerna lite imorgon.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-23 00:17
Jag börjar också bli orolig över ligans status och klass. Fast vadå, vi har ju egentligen inte förändrat vårt lag speciellt mycket. Vi har bytt ut en 9:a mot en annan. Köpt en mittback och ersatt en vänsterback. Dessutom flyttat upp två canteranos. Vi har ju knappast köpt in en halv startelva som vissa andra.
Barcelona el Flaco
2009-09-23 00:15
Segern ikväll kan bäst sammanfattas av Helenio Herreras legendariska citat: "Vi vann utan att kliva av spelarbussen".
Barcelona tarrak
2009-09-23 00:07
Överraskande enkel seger och det känns onekligen som att klasskillnaden mellan Real-Barca och de övriga lagen växt sig ohälsosamt stor.

Vad det gäller spelarkritiken så tycker jag att det var jämnbra rakt över (Messi undantagen), med stort plus för Alves som lyckas hålla glöden igång, trots en stendöd match. Kritiken av Henry känns mest slentrianmässig och jag ser ingen anledning till varför han skulle försämrats nämnvärt under sommaren. Han blev bättre för varje match under förra säsongen, visade knappast någon mättnad när han blev utbytt mot Inter och stod för en kämpastark insats idag. Synd att han inte fick näta, men det kommer!
Barcelona Smogen
2009-09-23 00:05
Måste förresten säga att killen som kommenterade idag ska ha en liten eloge, betydligt mer påläst än Husfeldt och allt vad dom heter. För en gång skull fick man reda på lite saker som man inte visste sen tidigare, tom t.ex. att Barcelona bara spelat 14 ligamatcher på en tisdag.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-23 00:04
Bojan är skadad och rehabtränar. Han fick åka hem från landslagssamlingen.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-23 00:02
petersays:

Överdriv inte nu. Det var någon enstaka som skrev det där om att man inte får gnälla och medgångssupportrar. Läs min förklaring på hur jag tror att det ligger till med Henry längre ner. Han glänser inte precis, men det är det fler som inte gör. Busquets tex slarvar alldeles för mycket och ställer till det för hela laget flera gånger när Racing får omställningar tack vare hans slarvpassningar. Trots det så vet vi alla vad Busquets kan när han är på topp. Det samma gäller Henry. Det är bara att inse, han behöver mer tid på sig än spelare som Messi och Zlatan för att komma i form.
Barcelona Bojan11
2009-09-23 00:02
lite info om Bojan nu grabbar?? hur gåre för honom?? vart är han ??

Thanx!
Barcelona PepGuardíola
2009-09-22 23:59
Ser verkligen ingen anledning att klaga på något. Men det finns ju alltid de som ska hitta fel.
Barca är världens bästa lag med flera av världens bästa sepalre och den bästa Messi.
Vi har nu bästa ligastarten på 11år och Zlatan är första nyförvärv någonsin att göra mål i de 4 första ligamatcherna.
Annons: