/spanien/barcelona/forum/16920.aspx/spanien/barcelona/forum/16920.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meastro
2009-09-25 22:02
Ämne: I artikeln Can Barca....Jag reagerade också på det där.
Puyol blev inte petad utan det var ett taktiskt drag eftersom han hade två gula kort.

Hela den här historien om att Puyol skulle ha petats började med en kommentar som kommentator kläckte ur sig i den första matchen.
De visade en bild på en irriterad Puyol och kommenterade att han var arg för att han har blivit petad. I den bilden var Puyol irritead på att han har fått två gula kort som kunde leda till att han kunde missa en viktig match.

Sen rullande sagan på och folk trodde verkligen på att Pep petade honom.

Alltså man blir lätt lurad av kommentatorerna om man inte sorterar saker lite med vett.
Barcelona Napao
2009-09-25 21:48
Barça-Almería spelas lördagen den 3/10 kl 20:00
Länktips: www.sport.es
Barcelona Barcadinho.
2009-09-25 21:46
I artikeln Can Barca skriver ni angående Puyol :

”Men sedan petningen i förra årets CL-semi…”.

Jag kommer ihåg att det var flera journalister som undrade över varför Marquez fick spela första semin mot Chelsea och inte Puyol och folk kallade det för en petning.

Men låt oss se saken till rätta.

Puyol hade två gula kort inför första matchen mot Chelsea på Camp Nou och ett tredje kort skulle innebära avstängning nästa match.
Pep vill inte ta risken med kaptenen och det är därför han satt på bänken. Det var knappast en petning, utan ett taktiskt beslut.

Komiskt nog så utvecklade den här historian som en bumerang.
Marquez blev skadad på den matchen mot Chelsea och Pep var tvungen att slänga in el capitano.
Och vad händer sen? Ju, Puyi får sitt tredje gula kort.
Därmed var han avstängd på returmatchen mot Chelsea i London (inte heller en petning).
En betydligt tuffare match.

Mycket bra artikel annars!
Jag gillar mycket den här serien ”Can-Barca”.

Ha en trevlig kväll.
Barcelona Barca-nist
2009-09-25 21:31
vart är alla ??
46 inlägg inom 24 tim ..det va tråkigt!!!!
Barcelona Barca-nist
2009-09-25 21:19
Det är konstigt att Real spelar imorn trots att de spelade i onsdags ???!!!
Barcelona Jr. Honken
2009-09-25 21:06
Tror också att "Ibra" spelar, dvs om han är HELT återställd! Håller med Meastro, tror att han får spela iaf 30 minuter.

Hoppas, naturligtvis, också att Henry gör mål. Det skulle som sagt vara riktigt bra för självförtroendet.
Barcelona Meastro
2009-09-25 19:50
Jag tror att Zlatan kommer att spela åtminstone en halvtimme eller så. Zlatan är en målmedveten kille. Han vill fortsätta göra mål. Sätta upp ett nytt rekord. Därför kan jag tänka mig att Pep kommer att låta honom spela i första eller i andra halvlek om han är helt spelklar.

Mål i sina fem första ligamatcher, det vore ett härligt rekord.
Han sätter då ribban högt för framtida nya förvärv. Jag ser gärna att han gör det.
Kixer
2009-09-25 19:28
Hetfield-Edgar Allan Poe//

Det vore bra om Henry kommer igång med målskyttet, folket har väldigt dålig tålamod och det blir lätt att hacka på Henry.

Men som Zlatan sa efter segern mot Atletico "Man ska inte glömma vad Henry gör (efter att journalisterna frågat enbart om Messi)
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-25 18:34
Jag tror att Zlatans skada kommer att gynna Henry oerhört mycket (dvs. om han får spela centralt), han har en betydligt större chans att göra mål nu, och det kan ge en boost till hans självförtroende
Barcelona Cryuff14
2009-09-25 18:11
Jag skrev till höger i tidigare inlägg, angående Iniesta. Messi startar ju alltid till höger såklart. Måste vara hans sätt att röra sig som gjorde mig förvirrad. Iniesta till vänster menade jag. Sorry!!
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-09-25 18:05
Keita skall i alla fall inte bänkas ännu, han är väl den mest formstarke i laget?
Barcelona Cryuff14
2009-09-25 17:46
Ja det känns som det är läge för Iniesta från start nu. Ev. låta honom spela till höger i anfallet med Henry centralt.
MF Doom
2009-09-25 16:58
Tror inte heller att Zlatan startar utan han lär eventuellt komma in i andra om vi leder med endast ett mål, det står lika eller om vi ligger under. Hoppas att vi får se Iniesta från start åtminstone.
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-09-25 16:35
Ämne: Lol nån som fått sin....
Nej men fick ett mail i slutet av Augusti om att leveransen var försenad men att de skulle skickas så fort som möjligt. Var lugna bara vi kommer få våra tröjor var så säkra.
Barcelona Cryuff14
2009-09-25 16:30
Tror inte Zlatan spelar mot Malaga. Han kommer i alla fall inte starta. Laget gör ett par snabba i första halvlek så kan Zlatan sitta skönt på bänken hela matchen och kanske vara tillbaka mot Kiev i CL.
Barcelona Messias_10!!
2009-09-25 16:19
Vill bara säga att jag läste nyss i Goal och det stog att Zlatan är uttagen i truppen till matchen mot Malag :D tror ni att han kommer få spela elle ej?
Glömde att skriva in Länk. men nu kan ni kolla

Visca el Barca

Nu redigerar jag detta inlägg. I fortsättningen så kan du skicka ett nytt inlägg med länken i länktips, ser mycket bättre ut och det stör inte sidans design heller. /Mod
MF Doom
2009-09-25 15:44
Skulle inte ha nåt emot om matcherna spelades runt halv 9 på kvällarna istället för 10. Men som någon eller några här säger så ska inte matchtiderna styras av pengainflödet till diverse lag i ligan. Att Real gör allt just nu för att tjäna pengar är för att dom har värvat så fruktansvärt mycket i år.
Barcelonistas
2009-09-25 15:38
Lol nån som fått sin barca tröja från expekt?
Barcelona Barca Barca
2009-09-25 15:34
Ämne: På förslag av Floren....
Perez ser pengar, han ser inte fotboll. Tycker att det är en fördel att spela fotboll på kvälls tid än mitt på dagen eller eftermiddag. Som du nämner el Flaco så är det oerhört varmt och inte nog med det själva flytten gör att spelarna inte är vana att spela med sånna ovanliga tider. Men men, ja tror Perez känner sig pressad att betala tillbaka alla miljarder han har lånat.
Barcelona el Flaco
2009-09-25 15:16
På förslag av Florentino Perez, håller det spanska fotbollsförbundet på att fundera över att flytta ligamatcherna från kvällstid till eftermiddagstid, för att på så sätt kunna sända matcherna i Asien under den så kallade "prime time" tiden.

Hoppas verkligen inte att Perez förslag går igenom. Att flytta en matchtid enbart på grund av ekonomiska anledningar är bara negativt för själva fotbollen. I detta fallet skulle det betyda att spelarna måste spela när det är som varmast och det kommer även krocka med det spanska livsstilen och skulle innebära mindre folk på arenorna.
Barcelona 8 man fram
2009-09-25 15:05
Ämne: Ja Zlatan har börjat....
Alle#8.

Kan vara svårt att hitta denna info så jag hjälper till. Bengaleld kommer från att man importerade stora mängder av kaliumnitrat till Europa från området Bengalen (ligger numera i nordöstra Indien). Kaliumnitrat är en viktig beståndsdel i bengaleldar och även krut mm.

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-25 14:36
Alle #8

Google is your friend! ;-)
Alle #8
2009-09-25 14:24
Ja Zlatan har börjat riktigt bra och motbevisat sina kritiker och hatare. Det är just Zlatan som gjort de första 3 målen i de 3 senaste matcherna. De första målen är oftast de målen som är svårast att göra då ingen har ett övertag mentalt rent ut sagt men sen när man sattit ettan så blir det annorlunda.

Men kan någon berätta för mig var ordet bengal kommer ifrån? Ni vet det man använder på läktaren kallas bengaler. Var kommer ordet bengaler ifrån liksom?
Barcelona_Messi10
2009-09-25 14:14
Meeeeeeessssi
Barcelona Barcakadabra
2009-09-25 13:35
Tjaaoo!

Jag tycker det är sjukt härligt att se hur Zlatan har börjat anpassa sig, första halvleken mot racing va otroligt bra! Kul att se hur han trivs, han har verkligen fått en nytändning, och trots småskadan så ger han inte upp chansen att få spela!

Älska fotboll, älska Barcelona!
Barcelona The Reporter
2009-09-25 13:34
Grabbar man saknar Eto'o för den han var :(

Tryck på länktipset, sänk volumen där och lyssna på den här låten medans du ser filmen. http://www.youtube.com/watch?v=sF84pIhP5UM

Pep o de ville ju få bort Eto'o så texten från låten passar ju in:

They try to pull me away, but they don’t know the truth
My heart’s crippled by the vein that I keep on closin’

Eto'o, du får gärna återvänta i frammtiden, likså ronaldinho

Ronaldinho - Eto - Messi...
Barcelona BlueRed
2009-09-25 13:21
Barcadinho.

Kan ju vara så att både Ronaldo och Kaka behöver spelas in också, som ungefär de resterande 50-60% av deras nya startelva.
Däremot så är det ingen hemlighet att Perez lägger sig i alldeles för mycket.

Jag är glad att det är Pep som bestämmer vilka spelare han vill ha och inte Laporta som sitter och värvar in lite hur som helst. Txiki däremot har ju lagt ett par miljoner på spelare som ägs av Traffic eller dylika företag (ingen större koll på Txikis nät), spelare som Pep inte ens vill ha i truppen.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2009-09-25 13:19
YES, lättnad att höra att Zlatan följer med till Malaga!
Barcelona Barcadinho.
2009-09-25 13:01
Haha tarrak, det var roligt. Gjorde min lunchtid ännu gladare.

Men ärligt talat, så tror jag att det finns en poäng bakom skämtet.

Att Perez bestämmer värvningarna vet redan alla.
Men jag tror att han har en del att säga om i andra situationer som t ex startelvan.

Perez lägger sig säkert i mer än vad en vanlig tränare skulle acceptera.

Hur kunde annars Pellegrini låta båda Ronaldo och Kaka starta mot Xerez på Bernabeu?

Sjukt konstigt beslut. Risken för en skada finns ju alltid.

Det känns som att Perez har sagt –

”Du, Pelle, det sitter 75 000 ute där och de vill se dragplåstren i showen. Gör dem inte besvikna. De kostade ju skjortan”.

Har ni annars en bättre förklaring?

Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-09-25 12:43
Lite OT nu kanske men men måste bara fråga vad håller Maradona på med? Förra matchen tog han tillbaka Martin Palermo 35 år som inte spelat i landslaget på 9 år och så hade han en 36 årig debutant med också som fick hoppa in också! Nu har han tagit tillbaka Ariel Ortega 35 år också som inte spelat i landslaget på 6 år.

Jag tycker det är väldigt konstigt att han tar ut dessa gamla spelare och inte satsar på lite yngre i stället.
Annons: