/spanien/barcelona/forum/16916.aspx/spanien/barcelona/forum/16916.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-01-09 17:31
Heywood

Även om jag älskar Ronnie så är det där bara löjligt, för ett par MÅNADER sen så var han ordentligt i skiten, nu när han har gjort ett par bra matcher så är det plötsligt "walking on sunshine" för honom

Yeah right...
Barcelona Gio Style
2010-01-09 17:26
PEP./
Det finns skillnad på Cesc och gorcouff.
Inte helt lika i spelstilen. Cesc är den säkre, Xavi typen. Gorcouff är lite mer irrationell i sitt spel. Kan bryta mönstrer mer. Svårt att förklara. Cesc är playmaker a'la Xavi. Gorcouff är Trequartista a'la Ronaldinho-ish.
Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2010-01-09 17:18
Haha. Ja, just det. Ronaldinho är lyckligare i Milan
Barcelona el Flaco
2010-01-09 17:17
Heywood Jablome/

Håller med dig om att turneringen inte borde ställas in, men samtidigt förstår jag och stödjer Togo om de vill dra sig ur turneringen. Oerhört tragisk det som hände.

R.I.P.

Barcelona Heywood Jablome - Piquénbauer
2010-01-09 17:14
Afrikanska mästerskap får verkligen inte avbrytas. Det onda får aldrig segra över det goda. Afrikanska mästerskapet är viktigt för afrikaner. De spenderar flera månader i Europa och när de kommer hem för att försvara sin nation och visa upp sig för hela Afrika. Ingen människa ska behöva dö förgäves och det är hemskt det som inträffade. Jag lider med Togo och har förståelse, men turneringen måste fortsätta. Ingen ska dö förgäves.

Jag försöker leta upp det på internet, men mitt minne sviker. Var det inte en polisman som dog under Frankrike-VM 1998?

Fortsätt turneringen, minns personen som dog. Men låt inte det onda segra över det goda!
Barcelona Hetfield
2010-01-09 16:57
Maestro nr.6

Den hårda och kalla sanningen är att om ett par veckor så kommer folk att glömma bort detta, MEN om en spelare som Adebayor hade dött, då hade hela fotbollsvärlden slutit sig samman för att sörja detta

Det är så människor funkar, om det inte drabbar oss på ett direkt sätt så skiter vi i det efter ett tag, sad but true

Förövrigt så vore det löjligt att byta plats där VM ska spelas bara för detta, det är nästan som att ge upp och låta de där jävlarna få vinna, VM ska spelas i Afrika
Canaletes
2010-01-09 16:57
Spanska Cuatro är så jävla bäst på göra videos.
Ni som kan spanska kolla in denn apå Pep :D
Barcelona Maestro nr. 6
2010-01-09 16:37
Ämne: Först och främst mås....Turneringen(AM) kommer inte att avbrytas. Attentatet får tyvärr ses som sådant som kan hända. Kunde lika gärna hända i anda länder också.
Det gäller bara att skärpa till säkerheten så att turneringen kan fullföljas.
Angola har förresten inte haft några oroligheter under de senaste 6-7 åren. Stabilitet har rått landet under en lång tid nu efter det förödande inbördeskriget som har pågått i ett antal år. Jag ser incidenten således som en isolerad händelse.
Barcelona Barcanist
2010-01-09 16:34
Ytterligare 3 personer har avlidit av sina skador.
Dessa sägs vara reservmålvakten Kodjovi Obilalé, 25(!) år gammal, Togos assisterande tränare & presstalesmannen.

Må de vila i frid.
Barcelona TikiTakaZigiZaga
2010-01-09 16:16
Först och främst måste jag säga att de är en tragedi att togo spelarna blev beskutna och vila i frid de som omkom.

Men vore de inte ganska soft att få tillbaka två mittfältare nu om hela tuneringen avbryts?
Barcelona Barcadinho.
2010-01-09 15:57
Terroristattack inträffade också i den ”väl säkra” Europa under OS i München 1972.
Och då var det till och med under turneringen och med dödande idrottare. Man valde då att spela klart OS, trots allt.

Alltså, det kan hända överallt och det finns inga garantier någonstans.

Man måste ta lärdom av sådana händelser för att öka säkerheten.
Det ska inte hända igen, oavsett hur mycket det ska kosta, hur stor polisbevakning det krävs och hur många kontroller det ska kosta för båda idrottarna, åskådarna och folk runt omkring.

Sådana stora turneringar kommer alltid vara mål för politiska grupper att visa sig fram.
De vill förstöra festen.
Barcelona Barcanist
2010-01-09 15:47
PEP.

Jag tror du har misstolkat hans första inlägg helt och hållet.
Han undrade i princip vilka som hade koll på Fabregas i Barca Atletic år 2002 och kanske såg någon talang i honom DÅ, innan Arsenal köpte honom.
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2010-01-09 15:45
2 alternativ på mittfältsfrågan:
1. Byt ut Henry mot Fabregas plus en prislapp? Iniesta, Xavi och Cesc är väl ändå inte alltid friska samtidigt och annars får Iniesta gå upp i anfallet. Arsenal får en rutinerad spelare och en bra forward och vi får vpr efterlängtade cracks.
2. Skit i Gourcuff och Fabregas och satsa på JDS och Thiago, i Thiago har vi redan en ny Iniesta fast lite mörkare. ;)
Barcelona Trippeln
2010-01-09 15:44
Haha jag har -15 i stockholm! Igår var det -20 när jag komm från fotbollsträningen,ofattbart.
PEP.
2010-01-09 15:33
LennyRomario

Nej, jag följde inte ungdomslagen eller Atletic för den delen år 2002, men mitt intresse för Barcelonas ungdomslag har ökat dem senaste åren, och jag brukar även kolla på Barca Atletic när dem spelar sina matcher så jag har lite koll på dem nuvarande talangerna i Barcelona.
Barcelona Maestro nr. 6
2010-01-09 15:25
Vädret i Santa Cruz de Tenerife ligger runt 19-20 grader idag och ska vara det även imorgon medan det var minus grader i Barcelona imorse.
Kan vara fördelaktig då man slipper frysa!
Kanske är det därför Pep valde att åka iväg med truppen en dag innan? Ganska ovanligt annars.

Stackars oss, som har minst minus 10 grader i det kalla Sverige. Man blir sugen på värmen.
Barcelona Allan14
2010-01-09 15:16
Hetfield//

Jag håller med dig om det Zlatan är bättre än eto.
Tror Pep ville ha en starkare forward än eto som bara gjorde mål. Zlatan står för urläckra framspelningar och skit snygga mål.

Det här om Togo är fruktansvärt nu kanske dom ska ställa in hela tuneringen vad jag har läst i andra forum. Men på ett sätt är det bra för Barcelona men endå inte kul för afrikanerna.
Barcelona Hetfield
2010-01-09 15:07
Rambla

Du snackar om stor risk? Det låter nästan som att Pep bytte Eto'o mot en korpenlirare, vi snackar ju trots allt om en spelare som har dominerat i Italien och Holland, ja , vart han än har gått

Zlatan vann skytteligan i Italien, där det är allmänt svårt att göra mål, han gjorde väl 16 mål när han kom till Juventus, så nej, jag köper inte argumentet att det var en "stor risk"

Zlatan är bättre än Eto'o på alla sätt, förutom konditionen eller snabbheten, så Pep visste att laget skulle bli bättre med Zlatan, sen att det inte har blivit så är pga. Iniesta, Henry osv. dåliga form
Barcelona LennyRomario
2010-01-09 14:59
PEP.

Jag menar inte att vara otrevlig. Men räknar du in dig själv när du säger "vissa har koll på ungdomslagen"? Enligt din profil är du 18 år. Betyder det att du var inne och såg Fabregas i Barca Atletic när du var 10-12 år?
Barcelona Jax12
2010-01-09 14:50
Personligen hade jag inte heller någon större koll på vem Fabregas var år 2002. Men att klubben värnade om honom och såg en framtid i honom redan då är såhär i efterhand ganska så uppenbart. Just årgång 1987 tycks ha varit en väldigt bra en och den som dom flesta hade koll på var väl framför allt Messi även om Fabregas och Pique bland flera spelade i samma lag om jag inte har fel.
Barcelona lameG^
2010-01-09 14:49
Visar Pedro att han skulle kunna ta en startplats som vänsterytter nu i vår så behövs ingen ersättare. Då kan Henry lämna och ersättaren blir Pedro. Sen har vi ju talanger som väntar på sin chans. Bojan som första inhoppare kommer hoppa in nästan varje match och rotera med anfallare. Det kan då bli hans genombrott.

Thiago och JDS har visat att man kan räkna med dem i framtiden. Egentligen behövs ingen innermitt för Thiago och JDS har varit mer än godkända dem senaste matcherna när barca inte ens spelat bra. Det säger allt.

Som någon skrev förut gillar Pep inte stora trupper utan mindre som han roterar med och använder canteros. Det gillar jag med honom. Som pep sa innan säsongen. Cracks och Canteros. Inga medelmåttor man värvar för sakens skull.
PEP.
2010-01-09 14:46
LennyRomario

Vissa av oss kanske har koll på ungdomslagen, och vissa av oss kanske kollar t ex när Barca Atletic spelar.
Hoppas de gav dig svaret till varför så många Barca fans runt om i världen vill ha hem den "förlorade sonen".
Barcelona LennyRomario
2010-01-09 14:40
Hur bra koll har ni egentligen på Barcelonas B och ungdomslag? Och hur bra koll har ni haft på Barcelonas B och ungdomslag under åren? För jag måste säga att jag är imponerad!

Det är folk som ska fälla tårar av lycka om Fabregas, den förlorade sonen, kommer hem.

Han gjorde inte en enda A-lags match, jag har aldrig sett honom i Barcelonas tröja. Jag hade i ärlighetens namn inte hört talas om killen innan han slog igenom i Arsenal, och man då fick veta att han kom ifrån Barcelonas ungdomsverksamhet.

Så hur ska jag kunna ha starka känslor för att någon återvänder, som jag inte ens visste att vi hade förlorat? Ja, nu vet jag ju det, men inte då. Det är lite som att någon skulle sno en klocka jag inte ens visste att jag ägde. Sen skulle jag helt plötsligt börja gråta av lycka när jag får tillbaka klockan jag inte ens visste fanns i min ägo.Jag har ingen som helst visuell eller känslomässig bild av Fabregas i Barcelona.

Men jag förstår att många av er verkar ha det, och jag måste applådera er kunskap om vilka som hade en ljus framtid i Barcelonas ungdomslag 2002!
Barcelona Barcamartin
2010-01-09 14:34
Hahahaha måste dela med mig av den här ;D. Vet inte om den varit upp tidigare, ursäkta i så fall.

Man blir glad ;D

LÄNKTIPS
Barcelona Jax12
2010-01-09 14:25
Om han nu vill komma ser jag gärna honom i Barca då han är en underbar fotbollsspelare men inte om förutsättningarna är att det får kosta vad det kosta vill.
Barcelona Jax12
2010-01-09 14:23
Vad Gourcuff har som inte Cesc har är en prislapp under 500 miljoner och ett hjärta som inte kan ifrågasättas. Vad är det som säger att Fabregas så gärna vill till Barca förutom alla supportrars önskan om att den förlorade sonen ska komma tillbaka. Känns som om det ska mycket till för att Fabregas ska vinna tillbaka ens förtroende med tanke på den bakgrund som finns!
PEP.
2010-01-09 14:18
★Barca★

Vad har Gourcuff som inte Cesc har? Jag skulle hellre vilja se en egen produkt än Gourcuff. Sen vill jag att vi hellre tar upp JDS eller Thiago, bådda dessa spelare har potentialen att bli världsstjärnor. Så nej tack till Gourcuff.
Barcelona Jax12
2010-01-09 14:05
Gourcuff är nog inte helt fel om man vill förstärka. Men helst av allt ser jag att Thiago och dos Santos får chansen där. Skulle inte vara fel med 4 canteros på det centrala mittfältet som är motorn i Barca!
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-09 13:59
Rambla

Aha, den kom nog precis efter jag skrev inlägget(:.
Barcelona ★Barca★
2010-01-09 13:55
Fabregas är en grym spelare. Men nej tack till han. Den spelaren jag vill se är Gourcuff.

Vad tycker ni?
Annons: