/spanien/barcelona/forum/16912.aspx/spanien/barcelona/forum/16912.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2009-11-26 01:11
Barcaloni

Svar: JA ;)
Barcelona Barcaloni
2009-11-26 01:07
Barcelonistas
2009-11-26 01:06
Milan är ett lag som jag har stor respekt för!!!
adil,
2009-11-26 01:06
westinho

Deras försvarsspel har varit under all kritik ja. Det är lätt o tänka att vi hade kört över dem totalt. Men de har denna otroliga förmåga att höja sig när det vankas stormatcher i CL. Känns som att de har CL i sitt DNA.

Sen kom ja på att de redan har fått smaka på vårat tiki-taka säsongen 05/06 då vi slog ut dem. Och nog fan hade vi klarat av det en gång till. De var hästlängder bättre på den tiden. Men men, akta er för Milanismon är ett uttryck som passar bättre på dem, än Madrid ;)
Barcelona westinho
2009-11-26 00:59
Rambla, adil

Tror faktiskt vi hade kört över Milan på Camp Nou med 100 000 fans i ryggen. De är inte lika bra som de andra topplagen. Milans spelare orkar inte jobba för varandra hela matchen och deras försvarsspel skulle inte klara sig länge mot vår offensiv.

Många mål hade det nog blivit i matcherna, både i baken och framåt. Ronaldinhos o Patos samspel hade gjort det svårt för oss.
adil,
2009-11-26 00:52
Rambla

Du kanske har rätt. Sen har dem gamle gode Ronaldinho också, som skapar målchanser med perfekt tajmade passningar ur ingenting. Han kan skada oss betydligt mer än vad Eto'o åstadkom mot oss. Marseilles tränare kallade Milans anfall för det bästa i Europa! Ronaldinho, Pato och Boriello är en trio som vart värd att skåda de senaste matcherna kan jag säga. :)

Det hade vart enormt underhållande att möta dem ja. Känns som att vi givit alla stora lag på dängen, utom Milan. Som kanske är störst av alla.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-26 00:47
adil

Folk kan skratta hur mycket de vill åt Milan men personligen så undviker jag helst dem i en eventuell (vi är inte vidare mattematiskt ännu) åttondel. Fatta vilken motivation de hade fått genom att möta Barcelona. De hade varit sjukt taggade i ett sådant möte. Dessutom så har de inget att förlora då alla verkar ha räknat ut dem på förhand. Milan har så mycket vinnarskallar, rutin och list från sådana här stormatcher att de aldrig ska räknas ut. Som sagt, jag undviker dem mer än gärna även om det hade blivit jävligt underhållande matcher.
adil,
2009-11-26 00:43
Rambla

Frågan är väl hur länge formen håller som Milan visat upp den senaste tiden. De borde klarat av Marseille, nu kommer de förmodligen 2a i gruppen. Hoppas på att vi kniper första platsen, för att sedan bli lottade mot Milan i åttondelen. Trots att man aldrig ska räkna ut dem hade jag inte gråtit över att ställas mot dem. Fast ingenting är klart på länge. Milan kan även dem åka ut vid torsk mot Zurich i sista omgången!

Själv tittade jag på Man U - Besiktas. Besiktas vann matchen med 0-1. Ni skulle sett Fergusons min. Han hade nämnligen inte förlorat på hemmaplan i CL sedan 2005. Riktigt upprörd var han, syntes tydligt. Skönt att det börjar gå lite utför för engelska lag! :D
Barcelona Rambla - K9
2009-11-26 00:34
Jag måste säga att jag är lite besviken på Milan och Juventus från kvällens matcher. Jag hade förväntat mig mycket mer av bägge lagen. De borde båda ha tagit chansen att säkra avancemang.

Själv tittade jag på Milan - Marseille och Milan ska vara tacksamma över 1p för på slutet hade Marseille både öppet mål med ribbträff och nick i insidan av stolpen på hörna. Nog går Milan vidare men nu riskerar de förstaplatsen till Madrid.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-26 00:31
57 fina foton från Barcelona - Inter
Barcelona Rambla - K9
2009-11-26 00:30
Ämne: Lugna ner dig nu Tri....
Ibra har högst spelat 10 matche i Barcelona så den jämförelsen är inte riktigt rättvis. Fast när de två är på planen samtidigt så är ju självklart motståndarna mycket mer vaksammare. Speciellt på Messi. Han har ju nästan alltid 2-3 spelare som konstant försöker täcka av ytorna framför honom. Är man då inte i riktig toppform är det inte så lätt att alltid prestera magi.
Barcelona Trippeln
2009-11-26 00:29
Förlåt grabbar om jag skapa lite oreda i forumet,checkar ut för idag :)
Barcelona Okkapokka
2009-11-26 00:27
Lugna ner dig nu Trippeln. Som både Armin och Rambla klart och tydligt säger så vore "våldtäkt" en överdrivt. Det var kontroll på matchen, och vi spelade under stora perioder av matchen ut Inter, som såg rejält håglösa ut för kvällen.
Real Madrid g3gi
2009-11-26 00:26
Längesen man såg Barcas spel flyta på som det gjorde igår. Fick man ltie flashbacks från förra säsongen. kan det vara så att Messi å Ibra stannar upp spelet en aning när dom spelar ?

adil,
2009-11-26 00:24
Trippeln

Ligger en sanning i det du säger faktiskt. Varje gång vi vunnit med stora siffror, vilket händer var och varannan match, så har de suttit på puertan och häcklat. "typiskt att de alltid ska lägga sig mot Barca" och bla bla bla. Gäller såklart inte alla, men finns ett par figurer där inne som alltid ska komma med kränkade kommentarer.

De menar ju vafan att vi inte har vunnit trippeln, utan fått den till skänks. Men jo tjena! Vi är älskade javisst, men inte så älskade att alla lag lägger sig mot oss och med varma hjärtan leder oss mot den framgångsrikaste säsong någon haft under millennieskiftet.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-26 00:24
Själv tycker jag att Barca igår spelade väldigt kontrollerat snarare än en utspelning av Inter. Man gjorde vad man behövde och efter 2-0 ville man kontrollera matchen och koncentrerade sig mer på att inte släppa in Inter i matchen. Ett gott dagsverke med andra ord. Det som imponerar är ju på vilket sätt man gjorde det och i det utsatta läget som laget befann sig. Det som förvånar många är nog att man klarade av det så bra utan både Messi och Zlatan.
Real Madrid Armin [El Pirata]
2009-11-26 00:19
Trippeln

Äsch, det där kommer alltid att finnas. Det finns hos båda fans, precis som hur båda håll blir hysteriska så fort Real eller Barca ej spelar ut motståndet totalt.
Barcelona Trippeln
2009-11-26 00:18
Armin [El Pirata]

När jag skrev ''dessa'' så menar jag en speciell grupp som alltid ska vara enögda,kollade ert forum(tyvär) igår och de flesta inläggen handlade om hur dåliga Inter var istället för hur bra barca var.
2009-11-26 00:15
Trippeln

Att säga ni spelade ut Inter är undervärdering? Tagga ner med dina hyperboliska uttalanden, det kan straffa sig att posta sådär.
Barcelona Trippeln
2009-11-26 00:12
Armin [El Pirata]

Jag är jävligt trött på dessa madristas som alltid ska nedvärdera våra insatser,vi spelade över 60 matcher förra året och ingen av dessa matcher spelade barca bra det var motstånder som sög,vad kan det bero på månne?
adil,
2009-11-26 00:11
Länktips med alla våra rekord! Många av dem från fjolårets säsong vilka jag nämner här nedan.

-Flest vunna bortamatcher på rad
-Flest mål gjorda på bortamatcher
-Flest gjorda mål på en säsong
-Bäst målskillnad vid säsongens slut
-Flest poäng nådda under hel säsong
-Flest titlar tagna under en säsong

Och en kul detalj. Även om vi inte tagit flest ligatitlar, är vi trots allt det lag med flest spanska titlar, 104 st.

Gryyyyymt!

Lägg alla länkar i länktips annars blir det svårt att läsa forumet för vissa. Tack!/ Mod
Barcelona Trippeln
2009-11-26 00:09
Qanii

Japp,2 måls marginal,men jag skriver under matchens gång och har barca vunnit med 1-0 så ses vi inte på EN MÅNAD. XD
Real Madrid g3gi
2009-11-26 00:08
Hade sjukaste drömmen inatt btw. Drömde att Barca ledde mot oss med 1-0 och att Iker missade friläge sista sekunden. Lol
Barcelona Blaugraunejonte
2009-11-26 00:08
Snart Smäller det ;) bara hoppas den här perfekta veckan kan avslutas på bästa sätt den 29 med .. t.ex en repris av förra årets resultat :). Pedro och Messi gör mål btw tror jag ; ) och nån Madrista petar in ett tröstmål.
Barcelona Trippeln
2009-11-26 00:05
Rambla - K9

A kanske det,men jag står för det jag tror och glöm inte vem som sa att real kommer bli överkörda när matchen spelats ;)
Barcelona Qanii
2009-11-26 00:05
Ämne: AzizWaysi

Ursäkt....Om inte domaren är kass och vi inte får rött kort på någon utav våra spelare så tar vi hem de nog! Ska bli jätte intressant att se hur real kommer spela mot oss! Har man köpt spelare som kaka,ronaldo,benzema,alonso så borde man ju spela offensivt och föra spelet. Även om man inte är så samspelta än!Men de matcherna ja har sett de spela så har de mindre lagen fört spelet.. Blir de fickparkering framför målet må tro?

Håller du ditt ord då?Även om jag verkligen hoppas få se dig skriva här och jubla!!!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-11-26 00:04
Armin har rätt. Det var inte våldtäkt igår.

2-6 mot Real förra säsongen var våldtäkt.
2009-11-26 00:02
Trippeln

Det var ju fan i mig inte våldtäkt, snarare en utspelning. Så som deras försvar var igår var de knappast dubbelt så bra som vår defensiv. Jag menar, Chivu var mer vilsen än en berusad Marcelo på plan som VB.

Det lär bli tätt, mycket kamp och mål i massor.
Andreas-
Ämne: Tycker det är märkli....Självklart har man vissa man inte vill möta och tvärtom. Hade jag redan innan dem ens lottat gruppspelet. Slipper t ex gärna Chelsea..
Barcelona Rambla - K9
Trippeln

Du är inte lite rolig. Från att igår vara värsta pessimisten och inte alls tro på laget, är du idag värsta optimisten och tar ut en överkörning av Madrid på förhand. Kanske läge att vara lite mer ödmjuk?
Annons: