/spanien/barcelona/forum/16908.aspx/spanien/barcelona/forum/16908.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico! -
2009-12-13 12:57
Rambla - K9

Jo, självklart hur kunde jag glömma bort det.
Det roteras ju en hel del också i Atletic, dvs att många flyttar upp och ner. Men håller mig fast vid att det vore i alla fall intressant och se hur Atletic skulle klara sig i den högre divisionen, är de bättre än vi tror?
Men du har rätt, tex till nästa säsong så kommer det ske några uppflyttningar till A-laget, nu syftar jag på Jeffren mm.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 12:50
Ämne: Rambla - K9

Det v....
Jag håller inte med. Tempot och spelet är mycket hårdare i Segundan. Med tanke på den omsättning på spelare Atlètic har (spelare lämnar, spelare flyttas upp till a-laget eller lånas ut) så är det väldigt svårt att få en kontinuitet i Barça Atlètic. Det är en plantskola som ska utbilda och förbereda spelare för vad som komma skall. Då känns nivån och tuffheten i Segunda B precis lagom. Du får komma ihåg att tanken med Atlètic precis som med a-laget, är att de ska vara ett spelförande lag och dominera bollinnehavet. Frågan är om de unga spelarna klarar av det i den tuffa Segundan.
2009-12-13 12:41
Rambla - K9

Det vore bra om Atletic spelade i Segundan men var typ som en medelmåtta, dvs att de är i mitten av tabellen. I Segundan är det mer fart, mer rytm och mycket mer press. Jag menar inte nu att Atletic kommer vara konkurrent till ligavinsten men det vore kul och ha dem i Segundan.

Det ger spelarna mer erfarenhet om den tuffa fotbollen bortsett från Segunda B.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 12:34
H.Alavi

Det stämmer, Atlètic får inte spela i samma division som a-laget. Inte för att jag tror att det skulle kunna hända att de skulle kunna gå upp i Priméran. Jag är tveksam till om det verkligen är så bra att ha Atlètic i Segundan. Det finns flera exempel där lag som gått upp inte haft något att hämta i näst högsta serien. Se bara på Sevilla Atletico för någon säsong sen. De kom ohjälpligt sist och var chanslösa. Nivån i Segundan är ganska så hög. Personligen så tycker jag att nivån i Segunda B är precis lagom nivå för de unga talangerna i Atlètic. Dessutom är det ett alltför stort steg för de unga spelarna i Juvenil A att ta när de ska flyttas upp till Atlètic och sen spela i Segundan.

Tanken med Atlètic är att i första hand utveckla unga spelare så att deras övergång till a-laget blir smidigare. Då känns nivån i Segunda B perfekt.
2009-12-13 12:25
Rambla - K9

Jäklar, åttonde raka?
Det går verkligen bra för de just nu, vi får hoppas på avancemang till en högre division nästa säsong :)
A Laget och B laget kan väl inte spela i samma division?
Vad jag har förstått så går det inte och B laget petas neråt, eller är det fel?
Barcelona Rambla - K9
2009-12-13 12:20
Barça Atlètic tog sin åttonde raka seger igår när man besegrade Terrassa med 4-0 på Mini Estadi. Thiago återigen målskytt och assist. Nu leder man serien, åtminstone till idag när resten av omgången avslutas. Det går bra för Luchos grabbar nu.
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-13 11:48
Ämne: vem och när möter ni....
Barca möter ett mexikanskt lag i semifinalen. Det spelas på onsdag.
Real Madrid Juventus FC = Mesta Mästarna★★
2009-12-13 11:46
vem och när möter ni VM för klubblag?
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-13 11:42
Ämne: En kort översikt om ....Framför allt januari blir väldig tuffmånad.
Barca ska spela sju matcher varav man möter Sevilla tre gånger. Mötena med Sevilla blir mycket intressanta och sevärda att titta på men svåra.
Det var väl likadant i förra året. Då spelade Barca Atletico Madrid tre gånger inom en månad. Det gick bra då men Sevilla bjuder på svårare motstånd.
Jag tror att Barca kommer att klara av det men det kan bli skador, om man har otur.

Jag skulle hoppas att Pep fortsätter med att ge unga spelare chans i Copa del Rey. Copa del Rey är inte lika intressant i denna säsong som det var i förra säsongen. Det räcker med att man har vunnit trippeln i förra säsongen. Nu är det ligan och Champions League som är viktigare. Och klubblags VM givetvis för att skriva historia. Sex titlar på ett år, det har inte hänt förut och det låter ljuvligt i mina öron.
Barcelona lameG^
2009-12-13 11:24
oavsett om real vinner nästa match är vi serieledare. Vårsäsongen börjar vi med svåra matcher men jag tror vi klarar av detta. Bara vi fokuserar på en match i taget kan vi vinna alla dem. Det viktigaste av allt är att inte tappa poäng mot mittenlag.

Åttondel i cl,1:a i ligan,Vidare i copa del rey. Det ser bra ut och nu ska vi koncentrera oss på VM för klubblag. Någon som vet ifall dem visar matcherna på tv?
Barcelona DM1982
2009-12-13 10:38
Ämne: En kort översikt om ....
Håller med om att det ser ut som om Barca har svårare vårsäsong men Villarreal borta känns väl inte som en svår match den här säsongen? De här ju helt under isen. Jag säger inte att de är en enkel match men det är inte av samma grad som att möta Real, Valencia, Sevilla eller Bilbao borta.
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-12-13 10:34
Det e lung, Vi Fixar detta. Vi Har pep som trännare.
Barcelona Barcadinho.
2009-12-13 10:23
En kort översikt om fortsättningen.

Det är nu fyra matcher kvar tills returomgångarna startar.
På de fyra matcher som är kvar har Barca att möta Sevilla och Villarreal på CN, vilka kan betraktas som svåra matcher, samt Valladolid borta.
Real Madrid har Osasuna och Bilbao borta, också ganska svåra.

Men sen börjar den andra rundan av ligan och där har Real en fördel.

De kommer att spela de flesta av sina svåra matcher på hemmaplan.
Matcher mot Sevilla, Barca, Valencia. At. Madrid och Villarreal är alla på Bernabeu.

Vi har däremot mer svåra borta matcher mot topplag nästa rundan. Vi behöver möta på bortaplan Sevilla, Villarreal, At.Madrid, Espanyol, samt Real.

Tyvärr ser det ut på pappret att andra rundan av ligan är svårare för oss än Real.

Det kommer att bli extra viktigt som vanligt att plocka trepoängare på bortaplan mot lag som ligger på nedersta delen.

Barcelona Mes Que Un Club R10
2009-12-13 09:58
* La Liga: 2009/2010 *
15-Spelade matcher = 12 Vinster 3 Oavgjorda 0 Förluster (36-9)

* Champions League: 2009/2010 *
6-Spelade matcher = 3 Vinster 2 Oavgjorda 1 Förlust (7-3)

* Copa del Rey: 2009/2010 *
2-Spelade matcher = 2 Vinster (7-0)

* Spanska supercupen: 2009/2010 *
2-Spelade matcher = 2 Vinster (5-1)

* UEFA Super Cup: 2009/2010 *
1-Spelade match = 1 Vinst (1-0)

* Målskillnaden (( 56 Gjorda mål )) (( 13 Insläppta mål )) *

* SKRÄMMANDE STATISTIK *
Barcelona Mes Que Un Club R10
2009-12-13 09:58
* La Liga: 2009/2010 *
15-Spelade matcher = 12 Vinster 3 Oavgjorda 0 Förluster (36-9)

* Champions League: 2009/2010 *
6-Spelade matcher = 3 Vinster 2 Oavgjorda 1 Förlust (7-3)

* Copa del Rey: 2009/2010 *
2-Spelade matcher = 2 Vinster (7-0)

* Spanska supercupen: 2009/2010 *
2-Spelade matcher = 2 Vinster (5-1)

* UEFA Super Cup: 2009/2010 *
1-Spelade match = 1 Vinst (1-0)

* Målskillnaden (( 56 Gjorda mål )) (( 13 Insläppta mål )) *

* SKRÄMMANDE STATISTIK *
Real Madrid haro_
2009-12-13 09:55
Länkar i länktips, dessutom så har ämnet redan diskuterats, lägg ner nu! /Mod
Barcelona transan Cristina och fettot Karim!
2009-12-13 09:32
Så gott med serieledning över uppehållet. Abu Dhiaby och andra titeln för säsongen nästa!

Zlatan har vart kung hitills under säsongen. Klockren värvning av Pep! Man känner sig så trygg med den bjässen längst upp. En riktig jädra vinnarinstink har killen.

Tänk om vi köpt Benzema ist för zlatan hahahah..... Den lata tjockisen måste ju vara århudradets flopp. Så jädra överskattad. Realfansen vill få det till att han är ung och behöver tid. hahaha... Tid? För 400 miljoner!? Det finns gott om talanger som hade gjort bättre en honom redan nu som är 4 år yngre och 4 gånger så billiga! Real fansen vill gärna jämföra honom med Zlatan och pekar på åldern. Jojo. Vi har världens näst bästa centertank. En top 5 spelare i världen. Och ni har en kille som knappt är top 5 i sin egen åldersgrupp! Guldbollen i framtiden? Jo tjena! Fabregas, Higuain och Messi är lika gammla och kolla skillnaden i klass. Pato,Balotelli,Mata, Är yngre och Rooney och C.Ronaldo bara något år äldre och den killen ska konkurera med dom i framtiden? knappast troligt.
Barcelona Pluxen
2009-12-13 04:05
Ämne: Jag tror inte att be....
Gäsp....
Real Madrid Tretton
2009-12-13 02:58
Väldigt onödigt, hoppas du vet vad begreppet "spärrad" är för att det är just vad du blir nu. /moderator

Barcelonistas
2009-12-13 02:00
Hyder

ja bara bra att de blir ett ledigt nu för spelarna satt dom får vila ut sig ordenkligt.
Barcelona Hyder
2009-12-13 01:51
Vill börja med att konstatera att det är oerhört skönt att veta att vi kommer ta ledigt för jul och nyår som serieledare.

Sedan var matchen inget speciellt att hänga i julgranen men det är sådana här segrar som avgör hur vida man är ett vinnande lag eller inte i längden. Spelarna måste naturligtvis vara trötta efter ett väldigt tufft spelschema under senaste tiden. Jag menar möter man Atl.Bilbao, Inter, Real Madrid, Xerez och Deportivo under 2-3 veckor så sliter det, om inte fysiskt så psykiskt, Värt att notera bland dem matcherna är att två utav dem spelades på väldigt svårspelade bortaplaner.

Sedan vill jag bara säga att Puyol är helt sjuk. Enligt mig verkar det som att han blir bättre med åldern och inte tvärtom. Vilken höstsäsong han har gjort! Ren världsklass och man kan inget annat än att älska El Capitan.

Jag är hur nöjd som helst med 1-0 ikväll och kommer således sova gott.
Canaletes
2009-12-13 01:31
Iniesta är dödstrött iaf
Det skrev han på hans facebook

Andres Iniesta: Nos llevamos el derbi después de un partido muy luchado. Ahora a descansar que estoy destrozado.
Barcelonistas
2009-12-13 01:23
spelmässigt är vi inte alls lika bra som föra säsongen.sen så är det jävligt många spelare som ser helt bleka ut iniesta,henry för att bara nämna några..
Barcelona Sentuary
2009-12-13 00:57
Nej, tror nog dom tröttna på dig.
Real Madrid Neuthon
2009-12-13 00:56
Vad dött de blev nu, har jag skrämt iväg alla? ;)
Real Madrid Neuthon
2009-12-13 00:49
Barcelonistas //

11 miljoner spelar... jag skulle inte tro de
Barcelonistas
2009-12-13 00:49
Neuthon

wow? är inte de spelet ute?
Real Madrid Neuthon
2009-12-13 00:48
Barcelonistas //

Inte meningen att dra upp det mötet, därav parentesen. Jag har lärt mig att det är farligt att prata om den där norske domaren här inne :P
Real Madrid Neuthon
2009-12-13 00:47
Barcelonistas //

Haha, varför tror folk att jag spela Pacman eller PS1?? Jag spelar WoW, dock inget jag är särskilt stolt över xD
Barcelonistas
2009-12-13 00:46
Neuthon

haha varför inte nämna tyske dommaren på camp nou wolfgangstark nu när du ändå diskuterar om just den matchen?
Annons: