/spanien/barcelona/forum/16907.aspx/spanien/barcelona/forum/16907.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jr. Honken
2009-09-27 21:03
Michael Scofield (Prison Break)

Japp. Världsklass på den.

Tycker faktiskt att Getafe är värda minst 1 pinne mot Zaragoza. Zaragoza spelar inte särskillt bra, och slår mycket blind passningar. Är även väldigt fula i sitt spel. Getafe däremot försöker rulla boll, och spela bollen inom laget.

Visca el Barca!
Barcelona Michael Scofield (Prison Break)
2009-09-27 21:02
el Flaco

Zlatan är är värd dom pengar vi köpte honom för. Han har inte kommit till "den" där formen alltså han är inte 100 % än. Tänk när ska han gör den första klacken läckra bitarna ? De kommer snart bara han blir fullt match tränad. Han kommer att springa,kriga,måla,fira och vi ska njuta......
Barcelona Rambla - K9
2009-09-27 21:00
Det finns en nivå av Zlatans spel vi inte har sett ännu i Barcelona. Just för att den nivån behövs inte så här långt. Han behöver inte vara med i speluppbyggnaden som han var i Inter. Där gick allt genom honom. I Barcelona är Xavi och Messi, i viss mån även Avles och Iniesta, som sköter om den biten. Däremot tror jag att Zlatan kan ta mer ansvar om tex Messi skulle missa några matcher pga skada. Alltså gå ner lite i banan och vara mer involverad i uppbyggnadsfasen. Fast jag misstänker att envise Pep inte kommer att göra så.
Barcelona el Flaco
2009-09-27 20:59
Barça! - V.V (MQUC3)/

Enligt det officiella hemsidan gjorde Ronaldo 48 mål på 51 matcher totalt i blaugrana-tröjan.
Barcelona el Flaco
2009-09-27 20:54
Jag var en av de som befarade att det skulle ta lång tid för Zlatan att anpassa sig, att han inte skulle göra lika många och framförallt enkla mål som Eto'o brukade göra och att hans divalater skulle vara ett problem i omklädningsrummet.

Hittills under säsongen är det bara att konstatera att jag hade grovt fel som oroade mig så pass mycket som jag gjorde. Sen att Zlatan bara gjort "skitmål" i ligan stör inte mig ett dugg. Det var just sådana mål som jag efterlyste i början av säsongen. Det är skitmål som den Zlatan gjorde borta mot Getafe som avgör ligatitlar.

Sen ska man också ha i åtanke att Eto'o var en mästare på att alltid vara den som gjorde det så viktiga första målet i en match. Och Zlatan har inlett målskyttet i de fyra senaste ligamatcherna. Kan man kräva mer?

Jag erkänner att jag hade fel som oroade mig över Zlatans anpassningsperiod för ett par månader sen och idag har jag absolut inget att klaga över.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-09-27 20:52
Catania 1 - 1 AS Roma
Chievo 1 - 1 Atalanta
Juventus 1 - 1 Bologna
Lazio 1 - 1 Palermo

Tråkiga matcher eller vad?..
Har kollat lite på resultat på Italienska matcher..
Antingen faller alla mål i början eller så är det tilltryckt som fan och så kommer målen 80-90 min.
Boring.

Ställer min andra fråga igen:
Gjorde verkligen Ronaldo 47 mål på 48 matcher i Barca? ..
2009-09-27 20:44
Ewerton passen var Xavi klass. Zaragoza leder med 3-0 mot starka Getafe.
Real Madrid N(N)
2009-09-27 20:38
Dessutom vill jag tillägga att man ständigt jämför Zlatan med spelare - för att bevisa hur dålig han är.

Innan löd kritiken: Eto´o var mycket mer effektiv än vad Zlatan kommer vara. Han gör mål på alla lägen osv. Nu när Zlatan gör fler mål, och Eto ´o inte hittat formen och mer påminner om en skugga av sitt forna jag, än den bejublade målskytten han tidigare varit så har Zlatanhatarna bytt fokus. Nu är det Messi som man jämför Zlatan med. "Kritiken" kan låta ungefär såhär:

"Messi är fanimej bäst. Dribblar ALLA, och är bäst i världen. Han är bättre än Zlatan och därför är Zlatan absolut sämst. Silken skitspelare han är! Messi är magisk, inte Zlatan. Han kan inte ens göra sin gubbe."

Chockerande enligt mig. Visst är Messi ganska mycket bättre, men varför såga Zlatan för det istället för att vara stolta över att vi har en Barcaspelare från vårt kära land? Det händer för sällan för att man ska ställa sig kritiska mot något sådant!
Barcelonistas
2009-09-27 20:37
Barcelona - Dynamo sänds på viasat fotboll på tisdag för er som undrar.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-27 20:34
N(N)

Klockrena frågor/analyser! Keep em coming!

Jag tror att många gillar att trampa på Zlatan, och döma honom för dittan och dattan bara föratt han kan vara lite "arrogant", men han är väl inte mer arrogant än Samu?
Real Madrid N(N)
2009-09-27 20:28
Jag har suttit och funderat kring set senaste fenomenet på nöjes-himlen sedan bloggen slog igenom. Jag talar givetvis om Zlatan-hatarna!

Jag ställen en enkel fråga, och vill gärna ha konstruktiva och enkla svar. Min fråga lyder:

Hur rättfärdigar man ett förakt mot Ibrahimovic som fotbollsspelare. Jag upprepar det sista: som fotbollsspelare. Zlatan som person har alltså ingenting med saken att göra.

Jag har försökt besvara frågorna för mig själv, men vissa är helt enkelt omöjliga att besvara.

I början när Ibra skrev på för Barcelona lät kritiken såhär:
* Han gör inte mycket mål, och ska bara göra konstnärliga mål. Han är absolut inte under några omständigheter lika effektiv som Eto´o.
Svar: Bevisligen är han det eftersom han gjort 5 mål på 5 matcher. "Skitmål" dessutom.

* Han är en diva som bara tänker på sig själv.
Svar: Han spelar mycket oegoistiskt och acklimatiserar sig fantastiskt i laget genom sina osjälviska handlingar på- och av plan

* Han suger i landslaget.
Svar: I EM2008 gjorde han så vi iaf vann en match. Dessutom mål mot Spanien.

Min teori - skriv gärna vad ni tycker om den - lyder:
Spelarna i det svenska fotbollslandslaget håller absolut inte samma klass som Zlatan Ibrahimovic vilket leder till att laget runt om honom inte kan distribuera liknande framspelningar som hand klubbkamrater, samt behandla Ibras passningar på ett konstruktivt sätt.

Det svenska fotbollslandslaget får alltså en "Malta"-effekt på Zlatan Ibrahimovic, vilket - efter att ha sett den klassiska 0-1 matchen för några veckor sedan blev ett klassiskt uttryck i min vokabulär - innebär att de övriga spelarnas "dålighet" drar ner Ibra till deras nivå helt enkelt. En spelare gör inte ett helt lag osv.

Nu på senare dagar då han bevisat att han kan spela effektivt och osjälviskt så har Zlatanhatarna vänt 360 grader i sina åsikter. Nu lyder kritiken:

* Zlatan har tappat sin förmåga att dribbla av spelare och står bara och väntar på bollar, alternativt passar bollen helt för mycket.

* Han vågar inte gå på avslut själv

* Han är helt enkelt sämst

* La liga är sämst och ojämn

osv, osv.

Så, besvara mig gärna VAD det är som gör Zlatan Ibrahimovic så fruktansvärt dålig?

Varför känns det som att debatten inte hade funnits om han hetat Zlanton Ibrahimsson, uppväxt på Limhamn? Tråkigt, men sant.
2009-09-27 20:26
Mali är ju starkt landslag med spelare som våran Keita,Mahamadou Diarra,Fredric Kanoute,Mohammed Sissoko,Yaya Keita med flera.......Dom är favoriter inför Afrikanska Mästerskapen.
Barcelona tarrak
2009-09-27 19:57
BlueRed

Enligt wikipedia så är Sissoko också en brorson till Salif, så det borde göra honom och Seydou till kusiner eller sysslingar.

Jag måste bege mig nu, trots att hela huvudet är ett virrvarr av maliska fotbollsspelare, men jag litar på att du rett ut alla sambanden när jag loggar in imorgon. :)
Barcelona BlueRed
2009-09-27 19:44
tarrak

Och vår Seydou Keita är brorson till just Salif Keita. Yaya Keita ska spela i Barça!

Edit: Såg Edit 2. För övrigt så är jag grymt förvirrad just nu. Är inte Sissoko i Juventus kusin eller något liknande med Seydou också?

Edit 2: Sissoko var visst farbrorn.
Barcelona_Messi10
2009-09-27 19:40
Jag har varit spärrad i Inters forum nu i över 1 2 år såååååå tråkigt..
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-27 19:32
Värva, genast! Messi heter förövrigt Lionel Andres Messi, så han har ett namn från Iniesta. Men det visste ni säkert innan. ;)
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-09-27 19:26
Gjorde verkligen Ronaldo 47 mål på 48 matcher under 96/97 ?

Det är ju bara sjukt isåfall.
Barcelona tarrak
2009-09-27 19:16
Gud är störst!, el Flaco

Här har ni underverkets statistik från de senaste två säsongerna och tydligen spelade han sin första match för Xeres idag. Men vem bryr sig egentligen? Köp, Txiki!

Edit: Om någon fortfarande tvekar, så kan jag meddela att han tydligen är kusin med den 62-årige(!) Salif Keita som bl a spelade för Valencia i början av 70-talet.

Edit 2: Jag vet att jag redan har övervunnit alla tvivlare, men jag vill bara tillägga att Salif är farbror eller morbror till "vår" Keita. Någon som orkar rita upp ett släktträd?
Barcelona el Flaco
2009-09-27 19:13
MF Doom/

Det enda som står på den officiella hemsidan är att Titi är ytterst tveksam till spel mot Dynamo Kiev nu på tisdag.
MF Doom
2009-09-27 19:11
Nån som hört nåt nytt om Henrys skada? Antar att han inte blir spelbar till på tisdag?
Barcelona el Flaco
2009-09-27 19:08
Ämne: I vanliga fall är ja....
Med tanke på hans namn borde Barcelona köpa Yaya Keita omedelbart. Jag hade t.o.m. kunnat accepterat att se Xavi och Iniesta bänkas permanent bara för att få se det mittfältet. :)
2009-09-27 19:07
tarrak

Haha! Heter han verkligen så?
2009-09-27 19:07
tarrak

Va ? är han bra eller ?
Barcelona tarrak
2009-09-27 19:01
I vanliga fall är jag för en väldigt grundlig scoutning av nyförvärv, men jag är beredd på att göra ett avsteg från den principen och mer eller mindre kräver en värvning av Xerez mittfältare, Yaya Keita. Hur skulle man någonsin kunna förlora med den här formationen?
-------Yaya-------
Yaya Keita---Keita
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-27 18:45
Delorcha

Ja..less is more my friend :)
Delarocha
2009-09-27 18:42
Michael Scofield...

Han är idag dock en ganska horribel fotbollsspelare.
Sen, lite mer tanke bakom vissa av dina inlägg vore att föredra. Du har skrivit lite väl mycket de senaste timmarna utan någon tanke i mina ögon.
2009-09-27 18:19
Visste ni att Albert Luque han som blev utvisad igår är en Canterano ? Han var med under VM 2002 och EM 2004 så han har tung merit lista.

La Masia är bästa akademin.
2009-09-27 18:16
BlueRed

Skönt att det kommer såna analyser igen, men ingen slår Ramzi´s fantastiska artiklar. Hoppas han är med i den nya redaktionen. :)
Barcelonistas
2009-09-27 18:02
Michael Scofield (Prison Break)

Triangeln Iniesta Xavi Messi käka real till frukost den kvällen.Och kommer göra det även iår!
2009-09-27 18:02
haha killar Messi fick sin revanch kolla (länk). Den där j**ln Weligton.
Annons: