/spanien/barcelona/forum/16903.aspx/spanien/barcelona/forum/16903.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2009-09-24 17:42
Glömde skriva:

Pep är bland de mest karismatiska tränaren som jag har sett i mitt liv.
Barcelona Barcadinho.
2009-09-24 17:40
Hehe hata Yaya. Det var verkligen en konspiration teori (eller ironi?).

Pep vet minst lika bra som alla andra som följer Barca att Yaya är bland de absolut viktigaste i klubben. Bland de bästa i världen i sin position som defensiv mittfältare, om inte det bästa.

Och Yaya är en tystlåten människa som knappt kan gå på Peps nerver.

Han sparar honom till viktigare matcher och Yaya spelar mycket ändå.

Ni undrar kanske varför Busquets fick spela två matcher i rad mot At.Madrid och sist mot Racing och inte Yaya.

Anledningen är mycket enkel. Pep är också en psykolog. Busquets gjorde bort sig mot At. Madrid flera gånger. En normal tränare skulle bänka grabben, men Pep är ovanlig.
Istället för att bänka honom så att han tappar självförtroende, så låter han spela på en gång en ny match för att rätta till misstagen. För att bygga upp självförtroendet på nytt.
Samma sak med Henry, dålig match mot At.M och ett nytt försök på en gång.

De flesta tycker kanske att det är ett märkligt sätt att reagera från tränarens sida.

Men det är väl känt att genier tänker på banor som vanligt folk inte gör:-)
Barcelona Den vise
2009-09-24 17:19
Jr honken

Delarocha var ironisk när han skrev det. Eftersom det föregående inlägget var rätt så iq befriad.
Barcelona Jr. Honken
2009-09-24 17:01
Delarocha

Hatar? Tar du inte i lite nu? Han kanske inte har fått spela så mycket ännu, men tänk på att vi bara är 4 matcher in på säsongen (La liga). Hans tid kommer, det är jag övertygad om!
Delarocha
2009-09-24 16:52
Michael Scofield.

Pep hatar antagligen Yaya Toure. Det tror jag.
Barcelona Michael Scofield (Prison Break)
2009-09-24 16:29
Grabbar har en fråga.

Varför får inte Toure spela ? Jag är ju f*n orolig för världens bästa defensiva mittfältare.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-24 16:19
El Flaco

Jag tror inte att en prissänkning skulle vara alltför förödande för klubben, vi vinner ju allt som går att vinna (=pengar), och Barca är fortfarande en av världens mest populära klubbar (Tröjförsäljning osv)

Lägg till att i långa loppet så skulle en prisförsänkning vara bra för laget, det skulle innebär mer support för hemmalaget, och fler som går på matcher, så det handlar nog om girighet i slutändan
Barcelona BOJAN...
2009-09-24 15:56
grattis Camp Nou!! :) 52 år idag
Barcelona el Flaco
2009-09-24 15:43
Hetfield/

Kan bara hålla med dig om att matchbiljetterna på Camp Nou är så pass dyra att studenter och andra ungdomar helt enkelt inte har råd med att besöka arenan varenda helg, vilket är jävligt synd förstås. På Zlatans presentationsdag var det öppna dörrar som gällde på el Estadi och, som du säger, det var ett otroligt liv trots att det "bara" var 50-60 000 närvarande.

Men kan det inte vara så att det höga priserna har bidragit med att stabilisera klubbens ekonomi med sina intäkter?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-24 15:28
Ämne: Rambla

Jag förvän....
Kan bara instämma. Tyvärr så är traditionens makt stor på Camp Nou. Det är många socis som är av äldre den generationen och som gärna tar med sig hela familjen på helgens match.
2009-09-24 15:10
Rambla

Jag förväntar mig inte att t.ex: japaner som flyger in ska sjunga och göra ljud, men man förväntar ju sig att katalanerna ska göra lite ljud ifrån sig, det är nästan pinsamt ibland i Camp Nou

El Flaco

Det är synd att priserna är så pass skyhöga att många ungdomar väljer tv:n framför att stötta laget. Man kunde ju se t.ex: Zlatans presentation, där fanns ungdomar (förmodar att det var gratis inträde), och då såg vi hur härligt galna de var
Barcelona Michael Scofield (Prison Break)
2009-09-24 15:04
Den vise

De är ju han som dömde CL-Finalen i rom. Busaca fyfan vad pinsamt.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-24 14:48
Nu är det ju så att Barcelona som klubb själva försöker profiliera sig i dessa länder/delar av världen där dessa turister kommer från. Det ger intäkter. Man får liksom hålla tillgodo med både det onda och goda.
Barcelona el Flaco
2009-09-24 14:44
Hetfield/

När jag skrev den ”antingen/eller” jämförelsen så gjorde jag det i anseende till det som tarrak skrev, att det har funnits folk här på forumet som har tyckt att det hade varit ”roligt” om Boixos Nois kunde återvända till Camp Nou för att skapa en bättre stämning och sång och ljud, istället för alla barnfamiljer som inte sjunger under matcherna. I det fallet så tar jag en barnfamilj före en grupp nazister sju dagar i veckan.

Naturligtvis skulle jag också vilja ha både och, både bra stämning och en trivsam atmosfär på Camp Nou. Men så är inte verkligheten som vi lever i, tyvärr. När du jämför vår hemmarena med San Mamés så måste ha klart för dig vilka skillnader det finns i fotbollstänkandet i dessa två regioner/arenor.

På Camp Nou är det upp till det egna laget att bjuda upp till attraktiv fotboll för att få fansen att njuta och sjunga. Det är laget som bär fram publiken, inte tvärtom. Sen kan man tycka vad man vill om den här verkligheten, men det är fortfarande verkligheten (finns dock ett par undantag under både Cruyffs och Rijkaards era då publiken började stödja sitt lag även när man låg under). Katedralen har inte de kraven på sitt lag att de ska prestera champagne-fotboll varje helg, utan de är nöjda med lite mer hardcore och jävlar anamma stil.

Sänka biljettpriserna? Visst, det hade varit ett sätt att bjuda in den yngre publiken, där håller jag med dig. Men till dess att det sker så håller jag mig till turister och barnfamiljer.
2009-09-24 14:25
El Flaco

Förstår inte varför det måste vara antingen tysta turister/barnfamiljer ELLER Boixos Nois?

Varför kan man inte göra det mer attraktivt för yngre generationen genom att sänka priserna en aning? Ta bara Atletic Bilbao fansen, det är ju familjer där (kanske inte så värst många turister) men de spränger ju sönder arenan med ljudet
Barcelona tarrak
2009-09-24 14:16
Ämne: Ämne: Med jäm....
För att citera en vis man: co-sign. :)
Barcelona el Flaco
2009-09-24 14:03
Ämne: Med jämna mellanrum ....
Har sagt det för och jag säger det igen. Hellre turister och barnfamiljer som sitter och njuter av fotbollen på Camp Nou, än ett gäng nazister som bara sprider hat och skriker rasistiska glåpord åt de svarta spelarna i motståndarlaget.
Barcelona tarrak
2009-09-24 13:58
Med jämna mellanrum brukar det vara folk på det här forumet som vill ha tillbaka Boixos Nois, för att liva upp stämningen på Camp Nou. I länktipset har ni en artikel som illustrerar vilka kriminella galningar det handlar om.

Kortfattat så rör det sig om tre personer som står åtalade på en lång rad punkter efter att ha tvingat en marockansk man av motorvägen. De presenterade sig som poliser och satte en pistol mot hans huvud, innan man påbörjade misshandeln. Mannen flydde och under vild skottlossning lyckades han ta sig till närmsta stad, där Boixos-killarna gav upp jakten. Det enda som är förvånande med den här historien, är väl det raffinerande tillvägagångssättet, då de brukar nöja sig med att slå ner första bästa som kommer i deras väg.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-09-24 13:53
tarrak

Aha ok, det var ju synd:( men tack för svaret.
Barcelona Messi 10
2009-09-24 13:50
Jag hittade svaret själv Pepe kommer tillbaka i nästa match då har de bästa laget.Synd att vi inte har det vem blir först att tappa poäng i ligan?
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-09-24 13:49
Japp :)
Barcelona tarrak
2009-09-24 13:46
Ämne: Kan man anmäla sig t....
Men har du tillräckliga kunskaper i html för att sköta en ww2-server?
Barcelona Messi 10
2009-09-24 13:45
Jag vet att jag har en fråga som gäller Madrid men när kommer Pepe tillbaka? Sjukt synd att Ibra är borta till helgen och att Bojan inte är frisk.Nu startar väl iniesta på kanten och Henry centralt då kanske Titi äntligen får näta!
2009-09-24 13:45
Kan man anmäla sig till redaktionen, jag har möjligen tid och ork till statistik :)
Barcelona tarrak
2009-09-24 13:35
Ämne: Jag tänkte fråga red....
Jag håller med om att statistiksidan var riktigt bra, men i nuläget har vi ingen i redaktionen med tillräckligt mycket tid och kunnande, så svaret blir tyvärr nej.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-09-24 13:30
Jag tänkte fråga redaktionen om dem kommer göra en spelarstatistik-sida som förra säsongen. För den var riktigt bra, den bästa Barca statistiken jag kunde hitta. Så det skulle verkligen uppskattas om ni uppdaterade den även i år och jag är säker på att det skulle uppskattas av många andra också.
Barcelona Den vise
2009-09-24 12:46
Man kan fråga sig vad domaren sysslar med här?
Det är ju rent ut sagt sjukt hur han resonerade och kom fram till att..

Länktips*
2009-09-24 12:07
dubbel
2009-09-24 12:07
Enligt Sport.es så kommer Zlatan att missa Malaga matchen.
Barcelona Heywood Jablome
2009-09-24 11:55
Det sista vi ska göra är att underskatta våra motståndare. Jag hoppas Yaya Touré kan få spela så han kan visa Busquets hur man ska agera. :-)

Perfekt att Zlatan har fått den starten han har fått. Vi alla vet att han kan göra spektakulära mål, men jag tycker att dessa lätta eller de fula mål som han har gjort har varit en bra boost för hans självförtroende och bra för Barcelona.

Nästa gång gör Messi ett fult mål och Zlatan ett drömmål.
Annons: