/spanien/barcelona/forum/16901.aspx/spanien/barcelona/forum/16901.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
A. Lind
2009-09-27 14:06
Henry och Chygrynski skadade och tveksamma till spel mot Kiev.
Men, Chygrynski får väl ändå inte representera Barca i Europacupspel denna säsongen?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-27 13:58
Ämne: Är de nån som kollar....Jag ser den, Suarez har inte varit bra idag. Han tänker för länge när han väl har bollen och då misslyckas man oftast. Annars har han sett allmänt ganska irriterad ut under matchens gång.

Man fick höra lite intressant fakta om honom också, han drar på sig väldigt mycket gula kort och har blivit kritiserad för odisciplinerat spel i Holland. Redan 3 gula kort i år.

el flaco
Vi får hoppas att han inte är lika målfarlig den här gången, då han är tillbaka i sitt gamla lag nu, för er som inte visste.
Barcelona el Flaco
2009-09-27 13:57
Gud är störst! - Pep el rei!/

Det stämmer, Sheva gjorde tre mål den kvällen. Imponerande, det är nog inte många spelare som har lyckats göra hattrick i sin gästdebut på Camp Nou.

Snacka om att Barça floppade stort den säsongen i Champions League. Man hamnade på jumboplats i sin grupp, lyckades bara vinna en match och Dynamo Kiev vann gruppen med stil.
Barcelona J.Gamper
2009-09-27 13:56
Tarrak

Haha, där gjorde han bort sig totalt.
Barcelona Michael Scofield (Prison Break)
2009-09-27 13:52
Är de nån som kollar på Ajax matchen ? Den är ju värre än El Clasico. haha nee skämtar bara men den är så tempo fattig. Suarez är ensam på top och han har gjort de ganska ok sköt i virket.
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-09-27 13:47
tarrak

Trodde aldrig att jag skulle säga det här men, han har lyckats med att kritisera Busquets fler gånger än vad Real har bytt president/tränare.
Låt dessa madridistas leva i sin egen värld.
Barcelonistas
2009-09-27 13:45
Barça! - V.V (MQUC3)

OK

seria a håller fortfarande hög klass. Juventus,Inter är 2 värdslag så va fan snackar du om? sen att vi spelar ut inter beror på att vi kanske är världens bästa lag.Hade något annat topplag spelat den kvällen mot inter hade dom förlorat!
2009-09-27 13:45
MagicaJuve

Jo vi alla förstår att Reals försvar kan vara svajig då och då, men varför måste du ta upp det här?
Skapa ett nytt konto och gör det i Puertan istället.
Jag tycker att Les Rambles har tappat den "vuxna" delen och tappat till bebis nivån.
Scrolla ner bara och titta på vad dessa personer diskuterar om, och hoppar på den andra så fort någon tycker att den andra har fel, pinsamt.
Detta är inte första gången jag ser detta, hoppas verkligen att den vanliga nivån kommer tillbaks, dvs den för 2-3 år sedan.
Barcelona tarrak
2009-09-27 13:44
Vår vän Hassan på Madrid-red verkar ha bra koll på grejerna. Så här skriver han i sin blogg:
"Läste ett roligt rykte, angående Sergio Busquets. Det ryktas om att Real Madrid ska vara redo att signera mittfältaren om han inte kommer överrens med sin nuvarande klubb. Vad skulle han göra i Madrid? Nej, nej jag hoppas att den spanska median driver med oss för tillfället. Om Pérez hade velat ha någon från Barcelona tror jag att Busquets skulle hamna långt ner på listan, jag hoppas det i alla fall. Laporta du kan få behålla din juvel, i Madrid behövs han då inte."

Så vad är det han syftar på? Jo den här artikeln som av någon anledning länkades i forumet igår. Nu verkar inte Hassan speciellt orolig över att få Busquets i sitt lag, men jag kan lugna honom med att både artikeln och Busquets kontraktsförlängning skrevs för nära ett år sedan.
2009-09-27 13:43
Barca har chans att ta revansch för 0-4 förlusten senast på camp nou mot Dinamo Kiev. Man har inte mött Dinamo sen dess. Har för mig att en ung Shevschenko gjorde hattrick den matchen.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-09-27 13:43
MagicaJuve:

Ja, gillar man 9 backslinje spel med 1 anfallare så fine ! - Welcome to Italia.
- Vem behöver bra försvar om man har en grym offensiv och har bollen 70 % ?

:)
MagicaJuve
2009-09-27 13:42
Barça! - V.V (MQUC3)//

Ska bli intressant att se om Real Madrid, med en backlinje i klass med ett mittenlag i Serie A, kan gå förbi åttondelen.
2009-09-27 13:42
C.Andrés

Jag hoppas på att de blir David Silva eller Kun Aguero.

Njut av Silva...
2009-09-27 13:41
el Flaco

Dessa spanska domare är under all kritik. Han hade absolut ingen koll på matchen. Linjedomarna var ju snäppet värre, dåligt.
Barcelonistas..

Dig kan man inte ens diskutera med för du har varit bannad här fler gånger än Zlatan vunnit Scudetton.. Det förklarar dina åsikter ganska bra..

Italienska ligan är ett skämt.
Du kanske missade Inter - Barcelona..
Och dom ska vara Italiens bästa lag..
Bara tillfälligheterna stod ivägen..
Vänta till Camp Nou. 4-0 minst.
Korrupt liga med köpta matcher..Usch
.
2009-09-27 13:38
el Flaco

Väntar fortfarande på någon sorts lösning på domarproblemen i Spanien. Detta kan ju inte fortsätta, förbundet borde göra nåt. Domarna verkar inte vara psykiskt starka nog för matcherna.
2009-09-27 13:37
4 stjärnor från dom 5 bästa ligorna.......

1. La Liga - MESSI,Xavi,Iniesta,Kaka

2. PL - Torres,Drogba,Vidic,Fabregas

3. Serie A - Diego,Cassano,Etoo,Totti

4. Bundesliga - Kuranyi,Ribery,Robben,Dzeko

5. Franska - Lisandro Lopez,Gourcuff,Niang,Gomis
Barcelonistas
2009-09-27 13:37
Barça! - V.V (MQUC3)

föddes du igår eller? de var inte så länge sen serie a var världens bästa liga.bara för den har blivit lite sämre betyder det fan inte att den är helt död.Så snälla tänk lite först innan du skriver nåt..
Barcelonistas
2009-09-27 13:36
C.Andrés

blir någon stjärna.
2009-09-27 13:35
MagiaJuve.

Du är för blind för att inse sanningen....

Det roligaste jag hört någon är när Flamini lämnar Arsenal och säger: Jag går till Milan (pensionärshemmet) för att vinna titlar. HAHAHA

Xavi, Messi, Kaka, C.Ronaldo, Zlatan, Iniesta...
Behöver inte säga mer..
Barcelonistas
2009-09-27 13:35
Pl lagen har konditonen, och styrkan men dom flesta lagen saknar teknik och att hålla bollen inom laget.de är ju inte så konstigt att varje jävla big 4 som kommer till campnou ska spela med 9 försvarare.Den spanska ligan är bäst så enkelt är det.Pls bottenlag är helt usla de räcker att barca spelare med b laget så spelar man ut ett lag i pl och många fler bottenlag.tottenham barca är ett exp även om de var en träningsmatch så var det klasskillnad.spurs hade i stort sett ordinare elva.
Barcelona el Flaco
2009-09-27 13:33
Som om domarens insats inte var dålig nog på planen igår, så var hans matchrapport minst lika pinsam. Han skrev efteråt att Gererd Piqué byttes in i den andra halvleken istället för Messi(!), när det i själva verket var Chygrynskiy som byttes ut. Hur man i helvete kan förväxla Dima med Messi är för mig en gåta. Men det tog inte slut där. Delgado Ferreiro skrev också att han gav en gult kort till Abidal i första halvleken för protester. Domaren måste ha glömt att det faktiskt var Touré som fick varningen, inte fransmannen.

Delgado Ferreiro gillar verkligen inte Barcelona. Minns förra säsongen när han dömde Barça-Espanyol och gav Keite ett jävligt tveksamt rött kort i första halvleken. Undra vad hans problem är.
MagicaJuve
2009-09-27 13:32
Barça! - V.V (MQUC3)//

Du är bara för rolig.
Barcelona C.Andrés
2009-09-27 13:32
Titi är slut efter denna säsong,undra vem som får ta vänster platsen till säsong 2010/2011. Någon från la masia eller någon "stjärna"?
2009-09-27 13:20
Barcanist..

Serie A är väl soptunnan för spelare som inte platser i PL eller La Liga?
Iaf framstår det som det ju..
Barcelona Barcanist
2009-09-27 13:14
Michael Scofield (Prison Break)

Jag JÄMFÖR INTE italienska ligan med den spanska!!
Jag säger bara att det fortfarande finns klass-spelare i Serie A.
2009-09-27 13:10
Ni har glömt dom flesta i La Liga David Villa,Silva,Mata,Cazorla,Aguero,Forlan,Kanoute,Jesus Navas,Luis Fabiano,Dani Alves,MESSI,Xavi,Iniesta,Zlatan,Pique,Kaka,
Barcelona Barcanist
2009-09-27 13:06
...PEP

Det finns inga andra spelare i världen som håller samma kvalité som MESSI, Ronaldo, Zlatan och Kaka, Xavi, Iniesta. Visst är den spanska ligan bäst just nu, men den italienska är inte död än.
...PEP
2009-09-27 13:03
Ämne: Barça! - V.V (MQUC3)....ja men dessa spelare håller inte lika bra kvalité som Messi, Ronaldo, Zlatan och Kaka.
Jag säger inte att Snejider eller totti är dåliga men dem håller inte likadan kvalité som dessa herrar.
Annons: