/spanien/barcelona/forum/16900.aspx/spanien/barcelona/forum/16900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-09-27 23:57
Creus..

Sant, men om man ser som dom säger så har vi en väldigt tunn trupp och när Yaya och Keita försvinner och vi kanske har nån skadad.. Då är det knapert.

Hoppas vi köper MINST 1 spelare, gärna 2 i fönstret i Januari..
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-09-27 23:54
hehe
Deportivo Creus
2009-09-27 23:47
Idiotiskt att inte ta med Pedro i den där jämförelsen. För alla som ser på TV4.
Barcelona Napao
2009-09-27 23:26
Ämne: Napao

Cl finale....
Ja sant för efter målet så fick inte Man U röra bollen.
Länktips: www.sport.es
Barcelonistas
2009-09-27 23:15
Napao

Cl finalen kunde slutat 3-0,4-0 till barca.vi körde över dom totalt!
Barcelona Meessii10
2009-09-27 22:54
Napao//

Till och med FK skriver att Chygy kanske missar champions league pga skada. De har noll koll de me;)
MF Doom
2009-09-27 22:50
Helgens resultat från Italien:

Catania - Roma 1-1
Chievo - Atalanta 1-1
Juventus - Bologna 1-1
Lazio - Palermo 1-1
Livorno - Fiorentina 0-1
Milan - Bari 0-0
Napoli - Siena 2-1
Parma - Cagliari 0-2
Sampdoria - Inter 1-0
Udinese - Genoa 2-0

Jag vet inte hur det är med er men jag gillar offensiv fotboll med mål.
Barcelona Napao
2009-09-27 22:42
Ämne: Ser man på, efter ba....
Strunta i aftonbladet dom tror fortfarande att det är skadan som gör att Chig inte spelar mot D kiev dom har noll koll,och glöm inte att det var dom som sa att Man u skulle slå oss i Champions league finalen så igen noll koll.
Länktips: www.sport.es
2009-09-27 22:27
Jag blir så less på alla haters igentligen..Om ni scrollar tillbaka till mina post precis innan Zlatan affären så vet ni att jag inte är någon stor zlatan älskare men alla förtjänar en chans men folk satt å såga han och sa att Etoo är så mycket bättre bla bla..
Vet inte ens varför jag kom in på detta nu, det var ju ang landslaget jag skulle snacka..

Precis som MF Doom säger, hur lätt är det att spela när man vet att 8 spelare av 11 suger totalt i laget och man aldrig kommer vinna nåt.
Zlatan är av yppersta världsklass och han tvingas spela med massa träben och tomtar.
Enda som håller klass i landslaget är ju Zlatan, Kim Källström kan vi ju räkna in som en stjärnspelare för att vara Svensk iaf, han spelar ju iaf i Lyon..
Nej, Heja Zlatan.
Hoppas han slutar i landslaget..
Det är bäst för Zlatan själv..

Ang Robert Laul..
postade den där artikeln tidigare idag..
Han söker uppmärksamhet. Finns det något bättre sätt då än att kritisera världens bästa liga?
..
MF Doom
2009-09-27 22:18
N(N)

Interessant skrivet. En annan sak det här med landslaget är att Zlatan har i bakhuvudet att han inte kan vinna någonting med Sveriges landslag och bara att ha det i huvudet försämrar hela ens presentation. Tänk er själv, ni som har spelat någon slags lagsport och tänk er då att ha i bakhuvudet att ni inte kan vinna det här. Visst kanske kan vi vinna några matcher men inte ta hem allting. Lägg även till att allting hänger på dig, åker ditt lag ur eller spelar dåligt så är det du som får ta skiten. Så är det för Zlatan. Därför är han osäker på landslagsspel efter detta VM, om nu Sverige får spela Vm. Samma sak var det väl i Inter då det var han som bar hela det laget. Spelade Inter dåligt eller åkte tidigt ut i Champions League så var det Zlatan som blev mest sågad och fick bära skulden. Även i landslaget kommer Zlatan att få bära skulden om Sverige inte tar sig till Vm, vi kommer att få höra att han är världelös m.m

Nu är Zlatan i världens bästa lag med toppspelare på varje position. Det är nu han ska bevisa för alla vilken toppspelare han är. Hade Zlatan hetat Zimon Ibrahimsson och varit blond så hade han gudförklarats i detta avlånga land men nu är han en invandrare med en annan mentalitet än den svenska och ett annat utseende än den svenska. Många stör sig på att han har lyckats. Men kanske är det just den här osvenskheten som har tagit han så långt. Vi kommer aldrig att få en sådan spelare som Zlatan i Sverige under en lång tid.

Zlatan har all förmåga att ta sig förbi spelare, han är så komplett en spelare kan bli. Han är världens mest kompletta anfallare. Jag kan inte komma på någon annan anfallare som är så komplett som honom. Är riktigt glad att han spelar för Barca och att det går bra för honom. Vi har inte sett hans 100% än. Först var det handen som besvärade och nu stukningen. Men han spelar ändå och gör mål. Snart får vi se den riktiga Ibra och då kommer nog få av oss att ångra att vi köpte honom. Zlatan var dyr men hans pris styrdes endast av Reals galna värvande.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-27 22:11
II Barca II

Ingen gillar Robert Laul, det är bara hans sätt att vara dryg
Barcelona Barcadinho.
2009-09-27 22:07
II Barça II/

Den här journalisten har förmodligen börjat titta på la primera när Z kom till Spanien.
En nybörjare med en kaxig attityd som vill låtsas som han kan om världsfotboll.

Han kan lika gärna fortsätta med tipsextra ett tag till.
Barcelonistas
2009-09-27 22:05
Barca4eva

Kolla länktips.

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-27 21:50
För er som är intresserade av inköp av Barcelona saker, se länktips för bra utbud.
Barcelona Barca4eva
2009-09-27 21:48
Ämne: Barcelona - Dynamo s....
var det inte Viasat Sport? läste det i nån hemsida..
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-27 21:31
Michael Scofield (Prison Break)

Mali lyckades tyvärr inte kvalificera sig till VM.
Barcelona II Barça II
2009-09-27 21:26
Ser man på, efter bara fem omgångar får La Liga ganska hård kritik av Aftonbladet (Laul). Undra vad som krävs för att få jobb på den tidningen?

"Vi som förstår oss på fotboll stänger av i halvtid" - Laul

Länktips!
Barcelona haeger
2009-09-27 21:18
el Flaco

Konstigt att sport.es skriver att Xavi bara gjort 3 assist. Han gjorde ju ett mot Atl Madrid, två mot Racing och nu senast mot Malaga så gjorde han en assist.
Real Madrid N(N)
2009-09-27 21:15
Personligen så tycker jag Zlatan har tagit sig an Barcelona mycket "svenskt" faktiskt. Mycket artig och något försiktig. Spelar väldigt generöst och för sina lagkamrater mycket mer än nödvändigt. Detta gör han för att anpassa sig- och komma in i gruppen. Mycket bra drag av Zlatan att prestera, samtidigt som han uppfattas som en artig kille och bra lag- och medspelare. Mycket smart. Sakta men säkert så kommer Zlatan in i gruppen, vågar ta för sig mer och mer, och kommer således nå "den" formen som du talade om.

Mycket moget och imponerande av Zlatan. Man kan jämföra Zlatans inledning med en kille som träffat en tjej som han blivit förälskad i. Till en början är han mer försiktig, kanske lite blyg, men sakta men säkert blir han mer bekväm och allt eftersom de lär känna varandra så kan han ta för sig mer.
Barcelona Michael Scofield (Prison Break)
2009-09-27 21:15
Vi har ett nytt gammalt starkt lag som Deportivo dom spelara underbart mot Villarreal vore kul med Depor i CL. Plus den där Filipe så j**ra besviken att vi inte köpte honom så grym han är. Vilken teknik för en ytterback har samma spelstil som antagonisten Sergio Ramos. F*n att han inte kom till oss.
Barcelona Jr. Honken
2009-09-27 21:12
tarrak, BlueRed

F*n va jag blir förvirrad av morbror, farbror och kusiner osv! Sissoko, Salif, Keita, Seydou, Yaya Touré och alla namn som nämts! :P

Men visst hade det varit riktigt häftigt med en "Yaya Keita" i laget! :-P
2009-09-27 21:10
el Flaco.

Det är ju bara sjukt.
48 mål på 51 matcher.. Herregud
Barcelona Jr. Honken
2009-09-27 21:06
el Flaco

Håller med. Zlatan har överträffat mina alldeles för låga förväntningar!
Barcelona Heywood Jablome
2009-09-27 21:06
el Flaco. Spot on! Men samtidigt är jag säker på att många här kommer att kritisera Zlatan så fort Barcelona går mållösa ur en match och förlorar.

"Eto'o hade varit perfekt i en sån match", "Zlatan förstår inte Barcelonas spel" - Inom fotboll så vänder man kappan efter vinden.

Som jag skrev efter hans mål mot Malaga. Värvningen blir mer och mer klockren för varje vecka och som Rambla skriver nedan. Vi har inte sett det bästa från Zlatan...
Barcelona Jr. Honken
2009-09-27 21:03
Michael Scofield (Prison Break)

Japp. Världsklass på den.

Tycker faktiskt att Getafe är värda minst 1 pinne mot Zaragoza. Zaragoza spelar inte särskillt bra, och slår mycket blind passningar. Är även väldigt fula i sitt spel. Getafe däremot försöker rulla boll, och spela bollen inom laget.

Visca el Barca!
Barcelona Michael Scofield (Prison Break)
2009-09-27 21:02
el Flaco

Zlatan är är värd dom pengar vi köpte honom för. Han har inte kommit till "den" där formen alltså han är inte 100 % än. Tänk när ska han gör den första klacken läckra bitarna ? De kommer snart bara han blir fullt match tränad. Han kommer att springa,kriga,måla,fira och vi ska njuta......
Barcelona Rambla - K9
2009-09-27 21:00
Det finns en nivå av Zlatans spel vi inte har sett ännu i Barcelona. Just för att den nivån behövs inte så här långt. Han behöver inte vara med i speluppbyggnaden som han var i Inter. Där gick allt genom honom. I Barcelona är Xavi och Messi, i viss mån även Avles och Iniesta, som sköter om den biten. Däremot tror jag att Zlatan kan ta mer ansvar om tex Messi skulle missa några matcher pga skada. Alltså gå ner lite i banan och vara mer involverad i uppbyggnadsfasen. Fast jag misstänker att envise Pep inte kommer att göra så.
Barcelona el Flaco
2009-09-27 20:59
Barça! - V.V (MQUC3)/

Enligt det officiella hemsidan gjorde Ronaldo 48 mål på 51 matcher totalt i blaugrana-tröjan.
Barcelona el Flaco
2009-09-27 20:54
Jag var en av de som befarade att det skulle ta lång tid för Zlatan att anpassa sig, att han inte skulle göra lika många och framförallt enkla mål som Eto'o brukade göra och att hans divalater skulle vara ett problem i omklädningsrummet.

Hittills under säsongen är det bara att konstatera att jag hade grovt fel som oroade mig så pass mycket som jag gjorde. Sen att Zlatan bara gjort "skitmål" i ligan stör inte mig ett dugg. Det var just sådana mål som jag efterlyste i början av säsongen. Det är skitmål som den Zlatan gjorde borta mot Getafe som avgör ligatitlar.

Sen ska man också ha i åtanke att Eto'o var en mästare på att alltid vara den som gjorde det så viktiga första målet i en match. Och Zlatan har inlett målskyttet i de fyra senaste ligamatcherna. Kan man kräva mer?

Jag erkänner att jag hade fel som oroade mig över Zlatans anpassningsperiod för ett par månader sen och idag har jag absolut inget att klaga över.
2009-09-27 20:52
Catania 1 - 1 AS Roma
Chievo 1 - 1 Atalanta
Juventus 1 - 1 Bologna
Lazio 1 - 1 Palermo

Tråkiga matcher eller vad?..
Har kollat lite på resultat på Italienska matcher..
Antingen faller alla mål i början eller så är det tilltryckt som fan och så kommer målen 80-90 min.
Boring.

Ställer min andra fråga igen:
Gjorde verkligen Ronaldo 47 mål på 48 matcher i Barca? ..
Annons: