/spanien/barcelona/forum/16899.aspx/spanien/barcelona/forum/16899.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2009-09-27 16:02
Culés/

Både Xavi och Messi har gjort tre assister var och en.
Barcelona Meastro
2009-09-27 16:02
Ämne: En intressant krönik....Intressanta krönikor han skriver, Pallàs.
Jag brukar läsa hans krönikor. Det ger en och annan intressant vinkel eftersom han är en journalist som har följt och skrivit om laget rätt länge.

Förresten är det bara jag som har haft svårt att kunna logga in i Les Rambles sen igår natt?

Nu lyckades jag med det tillslut men jag trodde ett tag att jag blev spärrad av någon anledning.
Barcelona Cúles
2009-09-27 15:53
En fråga. Någon som vet hur många assist Xavi ligger på i ligan just nu?
Barcelona tano
2009-09-27 15:41
Ämne: Ämne: Ämne....
Det har du rätt i! Fast jag är lite osäker på hur bra samspelet mellan honom och övriga spelare är. Däremot är han så ruskigt duktig att han gör mycket själv!
Barcelona tarrak
2009-09-27 15:33
En intressant krönika angående Zlatans förmåga att anpassa sig. Pallàs har aldrig sett en duo hitta varandra så bra, på så kort tid, som Ibra och Messi.
Barcelona Kribba291
2009-09-27 15:33
Till Scofield
Tycker din jämförelse Maradona-Messi haltar.
På precis samma sätt som backarna blivit bättre har väl offensiva spelare förbättrats.
Bätre fysträning, bättre kost ja helt enkelt bättre förutsättningar för att bli så bra man kan bli.
Ta och titta lite på någon av Maradonas matcher,
han var som bäst under den tid fotbollen var som allra destruktivast.
Backarna fick i stort sett göra vad dem ville för att stoppa sin motståndare.
Diego bar ett landslag till guld, dessutom bar han på egen hand fram Napoli till att bli Italiens bästa lag.
Han hade tveklöst vart extremt överlägsen även om han spelat idag.
Bliur då betydligt svårare att jämföra med spelare som Pele, Beckenbauer osv.
Messi kan absolut bli den bäste genom alla tider, men nej där är han absolut inte ännu.
Barcelona BobbyZ BlueRed
2009-09-27 15:23
Ämne: Ämne: Ämne....
Jo nämda Milito har väl lyckats att smälta in i ett topplags spel på lika kort tid som Zlatan.
Barcelona tano
2009-09-27 15:20
Ämne: Ämne: Libaax
....Sen när slutade fotboll vara en lagsport? Zlatan bevisar gång på gång att han är en av världens absolut främsta anfallare och lätt värd den enorma övergångsumman. Det är självklart det syns bättre i ett lag som Barca!

Det går inte att jämföra målproduktionen när han spelar i ett lag som det Inter var förra året. Det går ABSOLUT inte att jämföra europaspelet med ett lag som Inter var förra året. Inter hade inte kapacitet att vinna något där helt enkelt.

Tänk två steg till och titta på matchen mellan Inter-Barcelona. Inter har förstärkt på många positioner och sägs vara ett mycket bättre lag i år. Vad gjorde Etoo? Jo han var totalt osynlig (överglänstes vida av sin anfallskollega Milito).

Är det någon som lyckats smälta in i ett topplags spel så bra som Zlatan gjort på så kort tid? Det är bara titta på gårdagens match. När Zlatan kommer in hittas helt nya anfallsalternativ och chanser kommer direkt. Det går inte att bortförklara med Barcas suveränitet. Det är även Zlatans förtjänst, annar hade Henry likaså presterat något under sina 30 minuter...
Barcelona CuléAK (F.d Robin.C)
2009-09-27 15:19

"Ronaldo är en bra spelare men han är absolut inte den bäste. Han förtjänade Guldbollen (Ballon d'Or) eftersom hans lag vann Champions League och Premier League. Men för mig, är Ibrahimovic den bäste."

Ett citat från Mourinho, som nybliven tränare i Inter. Kommer ni ihåg vad han sa innan vi mötte dom? Han sa att han inte behövde Zlatan, ja visst det kan man tro.

Och så ett annat citat:

"Som vi säger i Portugal. De hämtar bussen och lämnar den framför målet. Jag skulle blivit frustrerad om jag hade varit en supporter som betalade 50 pund för att se denna matchen eftersom "Spurs" kom för att försvara."

Haha, ja detta säger väll allt? :P
Barcelona Garrincha.
2009-09-27 15:08
Ämne: Ämne: (och ja....
Tack! Strålande, precis vad jag letat efter. Brukar dom vara snabba att lägga upp nytt material?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-27 15:03
Ämne: (och jag håller med ....
Varsågod. Spara länken.
Barcelona Garrincha.
2009-09-27 15:02
(och jag håller med föregående talare om att nivån måste höjas här inne - att diskutera zlatan i jämförelse med Ronaldo är inte direkt produktivt. Olika spelare, olika lag)
Barcelona Garrincha.
2009-09-27 14:58
Vad hände med den mycket fina trenden från förra säsongen att lägga upp länkar till målen här på sidan? Jag menar inte youtube eller andra streamsidor utan nedladdningsbara filer. Jag vill ha alla mål på min dator!
Barcelona el Flaco
2009-09-27 14:57
Joan Segarra, Barças legendariska lagkaptenen under 50-talet, hedrades av klubben och Taradell, byn där han bodde fram till sin död förra året, genom att resa upp ett monument till hans ära vid ett sportcenter i Taradell.

Segarra, som var känd som "el Gran Capitán" spelade tillsammans med andra legender som Kubala och Ramallets i det klassiska laget under 50-talet som blev känd som "el Barça de les cinco copes" efter att ha vunnit fem titlar under 1951-52 säsongen.

Segarra gjorde klubbens allra första mål i Europacupen 1959, tillbringade hela sin professionella karriär i Barcelona (15 säsonger) och spelade, enligt klubbens officiella hemsida, 528 matcher för Barcelona.
Barcelona Michael Scofield (Prison Break)
2009-09-27 14:47
Fattar inte den där Michael Matte. Messi är alltid bäst genom tiderna och jag är en av dom som tycker så. Visst nu kommer skriva men Maradona Pele Platini med flera.....men NEJ grabbar all respekt åt dessa herrar Maradona - Pele men om ni tänker och ser hur var försvarana på den tiden ? Seriöst till och med jag hade klarat av att dribbla ett helt jävla lag gjort mål. I varje match hade jag säkert gjort 20 mål de är inte svårt när de finns såna bedrövliga backar. Kolla nu på dom backarna vi har i världen dom är betydligt starkare "fysiskt" snabbare större och mer kompletta och gör sällan misstag. Ja kan sätta 1000000 Milj Kr på att Pele och Maradona inte skulle klara av dom mittbackarna gå förbi eller trixa. Förr när dom lira på 50-80 dom sprang runt som kycklingar. Men kolla hur mittbackarna har utvecklats dom har alla egenskaper dom gör nick mål skjuter frisparkara ja nästan allt........Och de är därför jag anser Messi är bäst om han ska fullborda sig till ännu bättre skall han ta sitt Argentina till ett VM guld och de tror ja på.
Barcelona J.Gamper
2009-09-27 14:44
Vad säger ni? Är det sant?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-27 14:40
Andreas:

Helt klart intressanta spelare. Tyvärr får vi nog vara beredda på att Yaya även i fortsättningen kommer att ryktas till PL och City vid varje transferfönster. Självklart vill jag inte att detta sker, men med de pengarna de kan erbjuda Yaya i lön får vi nog acceptera att risken finns.

Får Barca för en gång skull bra betalt för en spelare de säljer kanske denna Sissoko kan vara ett alternativ. Fast han känns lite för ung för att ersätta Yaya. Dessutom så finns redan Busquets i den åldern. Suarez lär säkert hamna i Barcelona, skulle inte bli ett dugg förvånad.
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-27 14:36
Ja man undrar ju, ni förstår väl hur onödigt det är att ni sitter och jämför spelare? En cule kommer att tycka att Zlatan är bäst, när kanske marängerna tycker att C.Ronaldo är bättre

Pointless...
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-09-27 14:35
Rambla - K9

Spelar ingen roll med att säga till, dessa diskussioner kommer fortsätta och fortsätta, onödigt.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-09-27 14:34
Moussa Sissoko från Toulouse är en riktigt intressant spelare, jag har sagt det förrut. Han gjorde ett snyggt mål igår mot Lyon igen. Han är bara 20 år och spelar som central mittfältare och jag är säker på att storklubbarna kommer börja jaga honom snart. Även Luis Suárez från Ajax som ryktats till oss är riktigt duktig och det kan ligga något i det ryktet. Han kan ju spela både vänster och höger och är teknisk, målfarlig och snabb.
Förlåt om jag drar upp transfersnack, jag tycker det oftast är lite onödigt men dessa 2 spelare är riktigt intressanta.

Har vi fått nån rapport om Henry och Dima angående deras skador?
Barcelona Rambla - K9
2009-09-27 14:31
Måste ni hela tiden sitta och jämföra spelare? Den ena är världsbäst, nästa är kass och överskattad osv osv. Jag fattar inte hur ni orkar älta detta?
Barcelona Libaax
2009-09-27 14:29
Ämne: Libaax.

Etoo ? D....
Överdriv inte han hade dålig form i en månad i våren. I hösten,vinter gjorde han mål på allt.

Han gjorde 36 mål totallt trots dålig form. Det är stor anfall statsik. Vadå ska gjöra 45 för att inte missa jättelägen. Han missade lägen för han sprang till bra lägen hela tiden.

Fråga Vidic.....
2009-09-27 14:28
Själv så tycker jag att han är mycket bättre än divan Cristiano alltså Zlatan "ibra" Ibrahimovic han är mycket starkare i närkamper skjuter hårdare och nickar bättre men de ända med Z är att han inte kom till den där stora formen han är inte 100 % men han gör än då 5 mål på 5 raka matcher i följd detta betta bevisar att han är större.
Barcelona Libaax
2009-09-27 14:24
Ämne: Libaax

"Sen ....
Nej nej jag menade när blev Zlatan i samma klass som Messi. Att säga han är i top 5 som Messi,C.Ronaldo är för mycket.

Zlatan är en av bästa i världen men han är inte närheten av Messi,C.Ronaldo,Xavi i yppersta toppen.

Etoo,Villa,Torres är före han som anfallare för de gör alltid mer mål. Så enkelt är det.

Ibra är grym i barca just nu men låt han bevisa mer än han gjorde i Inter i europa spelet innan man jämför han med de 5-10 bästa i världen.

Var inte som aftonbladet och kommenatatorna i Tv4 som tror han kan bli bättre än Messi.....
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-27 14:23
Ämne: Gud är störst!/

S....
Jo vore kul och se Sheva igen, det var ett tag sen jag såg honom spela. Underbar spelare i sina bästa stunder. :)
2009-09-27 14:23
Zlatan är lätt en av 5 bästa anfallarna Etoo,Torres,Villa,Zlatan,Amauri
Barcelona Barcanist
2009-09-27 14:21
Jaha, oj :-P .. Misstolkade det haha.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-09-27 14:20
Libaax.

Etoo ? Du måste skoja.
Visst Etoo är bra och så men hur mycket lägen sumpade han inte för oss förra året? Ja var grymt frustrerad Etoo missade ett jätteläge gång på gång.
Zlatan 5 mål på 5 matcher. Kan man ens vara missnöjd?

...

Barcanist:

Han menar ju såklart, Sen när blev Zlatan "Messi-stor" Alltså lika stor som Messi..
Barcelona Barcanist
2009-09-27 14:19
Libaax

"Sen när blev Zlatan Messi stor" ... VA?
Zlatan är lätt en av världens bästa anfallare. Och Messi? Behöver jag ens säga något? :-S?.. VÄRLDENS BÄSTA SPELARE!
Barcelona el Flaco
2009-09-27 14:19
Gud är störst!/

Shevchenko bröt näsbenet i Dynamo Kievs senaste ligamatch i fredag och tvingades byttas ut efter 23 minuter spelade (matchen slutade 2-0 till Dynamo) och det är lite osäkert om Sheva kommer kunna spela på tisdag. Förhoppningsvis återhämtar han sig i god tid till drabbningen på Camp Nou. Hade varit kul att se Puyol/Piqué mot Shevchenko.
Annons: