/spanien/barcelona/forum/16894.aspx/spanien/barcelona/forum/16894.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2009-09-29 10:58
Heywood Jablome/

Jag fick också upp ögon för Romario i VM 1994. Älskade att se hans och Bebetos samarbete på planen. I mina ögon är Romario the G.O.A.T. inom straffområdet, i alla fall under tiden som jag har följt fotbollen.
Barcelona Heywood Jablome
2009-09-29 10:55
el Flaco. Var också väldigt ung. Blev som du också supporter sent 90-talet. Rättare sagt när Kluivert skrev på för klubben.

Gillar Romario skarpt. Hans avslutningsförmåga is out of this world. :-)
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-09-29 10:42
Heywood Jablome

HAHA den bilden på Beckham var klockren!
Barcelona el Flaco
2009-09-29 10:38
Heywood Jablome

*Skakar på huvudet och dör av skratt samtidigt åt den bilden med Victor Valdés*

Tyvärr så fick jag aldrig uppleva Dream Team - dagarna. Jag blev en culé först när Van Gaal var tränare i slutet av 90-talet.
2009-09-29 10:38
Jag är inte lika bra på att hitta bilder som sammanfattar ord som en viss el Flaco. Men denna är grym. Becks förnekar sig inte. :)
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-09-29 10:35
WHEN ONLY HOT WILL Do ;) HAHA ROFL!
2009-09-29 10:30
Stötte på den här bilden och tyckte att den var rolig. Han ser ut som en backstreet boy. :)

Han ser mycket coolare ut nu när han har rakad skalle.

Viva Victor!

el Flaco. Klassiskt! Vilka mål! Vilket spel! Vilken jäkla frisparksskytt Koeman var.

Vem var er favoritspelare under Cruyffs dream team?
Barcelona el Flaco
2009-09-29 10:08
Här är ett annat klipp från den matchen (länktips).
Barcelona el Flaco
2009-09-29 10:07
Inför kvällens match mot Dynamo har det varit mycket snack om den drabbningen där Shevchenko gjorde ett hattrick 1997, men i Barcelona är det desto mer snack om den episka matchen som spelades för exakt 16 år sen, den 29 september 1993.

Barcelona mötte då Dynamo i den första rundan och förlorade borta i Kiev med 3-1, vilket tvingade katalanerna att vinna med minst ett tvåmålsmarginal i returen på hemmaplan.

Många anser att Cruyffs Dream Team gjorde sin allra bästa match mot just Dynamo Kiev den kvällen, den 29 september 1993 på Camp Nou. Man vann med 4-1, hade tre stolpträffar, nästan 30 skott mot mål och avancerade vidare till den andra omgången. Guardiola spelade den matchen och hade ett skott som passerade mållinjen, men den italienske domaren missade det och blåste inte för mål. "Vi har gett en demonstration i hur fotboll ska spelas" sade Johan Cruyff efter matchen.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-09-29 08:54
Saman;
givetvis har camp nou bara tak på grandstand, dvs den låga långsidan. Men på bilden ser det lite ut som camp nou, man ser ju som sagt bara ena sidan.

Ursäktar ev stavfel då jag sitter på en skumpig buss till Arlanda f.n
Barcelona Bernie
2009-09-29 07:47
Titta på videon och lägg märke till när Messi gör tunnel på Wellington hur bänken reagerar. Eller vissa delar av bänken iaf...Pinto, Maxwell, Marquez. Messi skämde ut killen, Haha. :D
Barcelona Squez
2009-09-29 01:11
Wellington i år, förra året var det Brandao. Lite komiskt. Skönt att man nu äntligen har skaffat Viasat sport paketet, så slipper man streama Champions League. Något annat än seger mot Dynamo Kiev finns inte enligt mig, jag hoppas bara att Ibra hittar målet i denna turnering också.
Barcelonistas
2009-09-29 00:52
guardiola klokt sakt! satt spelarna inte känner sig tryga på nått sätt.Bara o ge 100% i varje match.
Alle #8
2009-09-29 00:39
Ämne: Kolla in videon. Den....
Rambla - K9

Jag kollade på klippet precis och kan väl säga att Zlatan är inte den bästa personen att jiddra med eller vad säger ni kära bröder? Welligton är den fulaste spelaren jag sett på länge alltså värre än Materazzi fan. Trodde aldrig att jag skulle skriva att någon var värre än honom inte på ett bra tag i alla fall.

Vem tror ni hade vunnit mellan Zlatan och Welligton? Fight alltså hahaha... Synd att det var på plan hade gärna sett Zlatan slå till honom rejält utanför plan eller något efter matchen..
Barcelonistas
2009-09-29 00:28
Roligt att dynamo kievs tränare tror att barca inte tar matchen på alvar haha.Då har han ingen aning om vem guardiola är.. han tar alla matcher på alvar han var inte ens nöjd efter 5-2 mot atl madrid.Bara de säger en hel del.
Barcelona Saman.
2009-09-29 00:11
Rätta mig om jag har fel men, Camp Nou har bara tak på ena långsidan av stadion väl. Svårt att se vilken sida det är på bilden.
2009-09-28 23:57
Är det någon om det är Camp Nou i länktips, väldigt mörkt men visst ser det ut som taket är där.
Stagen
2009-09-28 23:45
Här kommer ni hitta allt om CL!
Barcelona Saman.
2009-09-28 23:36
Hur gick det med skandaldomaren i vår senaste match? Har han fått sin avstängning på 2-4 matcher som det var tal om?
Barcelona Smogen
2009-09-28 23:27
Canaletes

hahahah....sport slog huvudet på spiken och skrev vad jag tänkte efter redan 45 minuter av matchen...
Canaletes
2009-09-28 23:10
Smogen

han skickade ansökan till Florentino. Domaren alltså...
Barcelonistas
2009-09-28 23:04
Smogen

Ja skulle inte bli förvånad om real tappar mot sevilla och vi mot valencia borta.
Barcelona ★Scorpion★
2009-09-28 23:03
Gissar på att Gai gör 2 mål imorgon:D
Barcelona Smogen
2009-09-28 22:58
Barcelonistas

om du kollar var lagen som både vi och Real mött ligger i tabellen ser du att många ligger i botten. och inte bara på grund av att dom åkt på stryk av oss. jag tror både vi (tyvärr) och Real (lyckligtvis) snart kommer tappa lite poäng.
Barcelona Smogen
2009-09-28 22:55
Rambla

efter att sett den där videon från Malaga matchen blev jag förbannad igen, vilken jävla idiot till domare. jösses, att Weligton fick vara kvar på plan är ju en skam.

men kul med Gai i truppen, han lär inte få spela, men är nog bra för hans självförtroende.
Barcelonistas
2009-09-28 22:52
Hur ser ni på motståndet som barca får i ligan är det för dåligt eller är det vi som är för överlägsna? själv tycker jag att barca var överlägsna föra året iom att dom vann cl.Vi körde även över lagen där me 5-1 4-0 fram tills semin där vi fick det väldigt tufft.Men visade i slutminuterna att vi är ett mästarlag och gjorde mål i slutminuterna.sen finalen körde barca över man united kunde slutat 3 4-0 till barca.
Barcelona Vitor Riivaldo
2009-09-28 22:45
Detta är bland det sjukaste jag har sett. Fortfarande helt obegripligt hur milan kunde släppa honom.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-09-28 22:36
unicef

kolla länk
Barcelonistas
2009-09-28 22:35
Barcadinho.

dommarna får inte tillåta sånt fult spel.Vi alla minns cl semin på camp nou den tyske dommarn..
2009-09-28 22:25
Är det någon som fattas vad som menas med detta?
"New season ticket required for the game with Dynamo Kiev at the Camp Nou, FC Barcelona members will only be able to enter the stadium if they have a season ticket for this season, i.e. 2009/10" ...

Har nåt med säkerhet från UEFA att göra. :/
Annons: