/spanien/barcelona/forum/16891.aspx/spanien/barcelona/forum/16891.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarriik#16
2010-01-12 20:53
Nån som vill att Yaya ska spela nu istället för Busqets ?

Tycker att Busqets slår bort för många passningar t.e.x Tenerife matchen dom gjorde nästan mål.
Barcelona Barcaholic
2010-01-12 20:50
Rivaldo_gudarnas gud

Du har tydligen aldrig sett De Rossi spela.
Barcelona Barcadinho.
2010-01-12 20:47
Jag gillar inte Rossi för hans alltför extrema nationalistiske åsikter.
Mo han aldrig sätta sin fot på CN med en Barca tröja. Även om han är en duktig spelare.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-01-12 20:45
Hetfield//

Det enda skrattretande är dina åsikter. De Rossi? hahaha........ Sen att Busquets börjar närma sig tillåter ju bara komiken att skjuta i höjden över alla gränser.
Barcelona Barcadinho.
2010-01-12 20:40
Lite märkligt att Keirrison väljer och stanna kvar. Dock har man hela månaden kvar i fall det dyker upp ett bra alternativ. Jag försöker tänka hur han resonerar och jag får fram några punkter.

1) Xerez är inte så attraktivt alternativt. Ett jumbolag som gör knappt mål. Visst får han mycket speltid där, men han kommer nog ha svårt att kunna visa sina kvaliteter bland medelmåtta lagkamrater. Det känns knappt som någon värdefull utveckling. Zaragoza var ett alternativ men det försvann för några dagar sen när de värvade anfallaren Suazo. Jag tror knappt att de har haft i tankarna att ha båda han och K9.

2) Låter märkligt kanske men det kan hända att Keirrison trivs i Benfica på mer social plan. Där finns det många brasilianare och han tycker kanske att det är en mjuk start att landa i Europa. Det kan kännas tryggt och träna med de här lagkamraterna som pratar samma språk och har samma bakgrund.

3) Det är nog den mest avgörande punkt kan jag tänka mig – han vill inte vara en jojo. Grabben orkar inte flytta sig hela tiden och han ser inte någon vits med en ny flytt, särskilt om det är till en medelmåtta klubb.
Kom ihåg att han spelade endast 6 månader i Palmeiras innan han kom till Europa. Först Coritiba och sedan 6 månader i Palmeiras och 6 månader i Benfica och 6 månader i Xerez (som förmodligen inte kommer värva honom efter lånetiden och han vill nog inte stanna där heller).
Ni märker väl vilken jojo situation det handlar om. Jag har en känsla av att det var den avgörande orsaken. Han kommer kanske ändra sig om han får ett bättre erbjudande av ett bättre lag.

Barcelona Mohamed Märsta
2010-01-12 20:25
Reklam är inte tillåtet. Spärrad! /Mod
Barcelona petersays
2010-01-12 20:21
"Det ser bra ut i Barcelona på spelarfronten. Endast Yaya och Keita är borta för att spela de Afrikanska mästerskapen, vilket betyder att Guardiola har närmast en full trupp att tillgå."

Lite småfel i införrapporten. Jeffren och Marquez saknas. Thiago och J2S åker med.

"Full squad list:

Valdés, Pinto, Alves, Puyol, Piqué, Milito, Txigrinski, Abidal, Maxwell, Busquets, Jonathan, Thiago, Xavi, Iniesta, Bojan, Pedro, Henry, Ibrahimovic and Messi. "
Barcelona Omarboy
2010-01-12 20:19
Ämne: Hetfield
De Rossi ä....
Port Olímpic.

"Essien är den enda man kan säga är tydligt bättre än Yaya."

Jag kan nog inte hålla med där, jag förstår att som barca-supporter låter jag väldigt objektiv, men en yaya i toppform (antar att du jämför toppform) känns nästan som bäst i världen på den rollen..

väl mött :)
Barcelona Hetfield
2010-01-12 20:15
MF Doom

Senna spelar som def.mittfältare i spanska landslaget, och Pirlo ligger långt ner i mittfältet, så jag skulle klassa de som def.mittfältare, även om de är aningen mer offensiva än traditionella def.mittfältare

Jag följer Roma noggrant, och lita på mig när jag säger att De Rossi är sjukt bra offensivt, han har en makalös teknik och skott, därför jag håller honom högre än Yaya

Inget illa om Yaya, men det är lustigt hur folk börjar göra honom till världens bästa mittfältare pga. 1-2 säsong/säsonger, kom igen nu...
Med regelbunden speltid i ett par år till så kan han få den titeln, men att kalla honom för det är bara skrattretande, särskilt när Busquets börjar närma sig
MF Doom
2010-01-12 20:08
Hetfield

Pirlo är ju en offensiv mittfältare, Senna är en grymm tvåvägsspelare. Varken De Rossi, Yaya eller Mascherano besitter Pirlos och Sennas offensiva kunskaper. Pirlo är för mig endast en offensiv mittfältare med en grymm passningsfots medans Senna är en grymm offensiv balansspelare som även är helt ok defensiv.
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-12 19:44
Busquets håller aldrig bollen för länge.
En av hans bästa egenskaper är just att släppa bollen på snabbaste möjliga sätt. Det gör han. Det är så sällan han använder mer än ett tillslag.

Annars kan jag hålla med dig om att det vore tråkig om Toure inte får spela lika mycket eller mer än vad han har gjort så långt i säsongen.
Eller så får han helt enkelt kanske finna sig i att rotera med Busquets som spelar i samma position. Kanske får han spela lite högre upp och rotera också med en annan för att få mer speltid.

I några matcher som han spelade i denna säsong har han inte varit lika bra som han var i förra säsongen. Kanske är det en av anledningran till att han inte fick spela så mycket då? Vad vet jag.
Barcelona Port Olímpic.
2010-01-12 19:43
Hetfield
De Rossi är bra men inte bättre än Yaya, men det är ju också högst subjektivt. Essien är den enda man kan säga är tydligt bättre än Yaya.
Barcelona Hetfield
2010-01-12 19:39
Petersays

Jag gillar personligen inte Mascherano, men man måste komma ihåg att han är lagkapten i Argentina, och han har varit en väldigt viktig kugge i Liverpool i flera år nu, så man kan förstå varför priset är så högt

Liverpool är enormt skuldsatta, kan ju bli så att de missar CL tack vare det, det pratas på allvar om att man vill sälja Torres...jag tror att de föredrar att sälja Mascherano än Torres, I don't blame them

Toure..världens bästa mittfältare?
Nja, det finns bättre def.mittfältare : De Rossi, Essien, Senna, Pirlo osv.
Frågan är om vi kan byta Toure mot Tevez eller Robinho?
Barcelona Port Olímpic.
2010-01-12 19:22
Jag förstår faktiskt Yaya om det nu är så att han vill flytta. Han har varit outstanding på den defensiva mittfältsplatsen och spelar på ett par nivåer högre än Busquets men har ändå fått kliva åt sidan. Här tycker jag faktiskt Pep har gjort fel, om det nu inte ligger någonting annat bakom. Jag blir så förbannad över situationen. Visst är Busquets en bra spelare men han är fortfarande oslipad. Han slår bort passningar i kritiska lägen och väljer ibland att hålla boll alldeles för länge. Man kan istället sakta men säkert matcha in Busquets (han är ju trots allt fortfaran ung) och köra med Yaya som första alternativ. Då tror jag man kan råda bot på Busquets brister och någon gång i framtiden ge honom ett större ansvar.
Barcelona Barcanist
2010-01-12 19:15
petersays

Visst vill vi (jag iallafall) ha kvar Yaya.
Men är det så att han inte vill stanna kvar så ska han säljas, annars kommer han bara att spela halvhjärtat när han väl får speltid.

Och ang. Mascherano så kan man nog sänka priset nu när Pool är i behov av pengar. Och slutar de inte i top 4 så kommer de att vara i ännu större behov av pengar.
Barcelona petersays
2010-01-12 18:58
Barcanist och Allan14
Alltså jag fattar inte vad ni alla ser hos Mascherano. Särskilt inte för dom priserna har ryktades för i somras. Vi pratade ju om ca 30-40M för honom. Och att han skulle säljas för mindre tror jag inte. Pool har ju redan ett enormt defensivt hål efter Xabi Alonso.

Och om vi tittar på vilka summor våra spelare har gått för så ser det tveksamt ut att vi kommer få samam summa för Yaya. Även om han självklart i våra ögon är värd mycket mer än så. Tyvärr är det lite så att om Barca vill sälja en spelare så blir det dessvärre till rena rama rea-priserna.

Jag vill absolut ha monstret Yaya kvar om nu inte läget blir väldigt infekterat.
Barcelona Allan14
2010-01-12 18:51
Barcanist//

Jo jag håller med dig om att han har utvecklats jävligt mycket i år och att han är nog bästa innermittfälltaren om några.

Som du sa att om Yaya Toure sticker så tycker jag också att vi bör värva Mascherano, för det ryktades om att han skulle till Barcelona förut.

Barcelona Barcanist
2010-01-12 18:35
Om ryktet nu stämmer att Yaya verkligen VILL till England och till sin bror, så tycker jag att ledningen borde sälja honom till City.
City betalar som bekant överpris för spelare likt Real Madrid, och jag är säker på att vi skulle få en enorm slant för en av världens bästa defensiva mittfältare. Dels för att han är en av världens bästa defensiva mittfältare, och dels för att han nyligen förlängt kontraktet. :-)

Sedan tycker jag att vi köper in Miguel Veloso eller Mascherano.
Då har vi Busquets och Miguel Veloso/Mascherano.
Busquets har utvecklats enormt det senaste året och jag är säker på att om ett par år så är han en av världens bästa defensiva mittfältare.

Någon som håller med?
2010-01-12 18:20
rågi//

Bara för att ni inte ka hålla koll på eran ekonomi så skall du ej låta det gå ut över andra. Det är ju inte rätt att man når framgång med tillgångar som ej finns.
2010-01-12 18:20
2010-01-12 18:16
Pedrito//

Jag hoppas till gud att denna regel går igenom. Det hade gynnat lagen som håller sig inom ramarna för sina egna resurser för att nå framgång. Lag som Arsenal,Barca och Milan är väll dom klubbarna i dom 3 största ligorna som kommer gynnas mest av det här. För att:

1.Transfersummorna hade tvingats ner till en mer normal nivå

2.Klubbar tvingas utveckla egna talanger eller köpa billigt och utveckla för att nå framgång.

Det får till följd att. Klubbarna med bäst managers och klokast ledning kommer gå bra. Casch kommer inte längre styra fotbollen på samma sätt. Den kommer bli mer jämn, och öppna nya möjligheter för mindre klubbar som oftast blir av med sina hemgrodda storstjärnor. Kanske kan vi få se klubbar som Ajax och Benfica återigen utgöra ett allvarligt hot ute i europa. Samtidigt som klubbar som lever på det dom inte har, och skaffar sig fördelar och framgångar dom igentligen inte ska ha. Klubbar som Real,City,Inter,chelsea etc. Hade kommit ner på jorden igen och fått smaka på den för dom bittra smaken av rättvisa.

Kort och gott. Det kommer bli lättare för dom som förtjänar framgång att nå den, och näst intill omöjligt för dom som söker en genväg.

Inför!!!!!!!!!!!!!!

Barcelona Pedrito
2010-01-12 18:15
Ämne: Pedrito //

Skull....
Haha ja det skulle väl var skönt.
Men ärligt talat Valencia kommer vara med och slåss i toppen de närmsta säsongerna, kan ni behålla Vill så tror jag på 2-3 titlar för eran del om man ser 5 säsonger framåt.
Barcelona ★Barca★
2010-01-12 18:14
Higuain skadad 3 veckor dåligt för Real men bra för Barca.
Andreas-
2010-01-12 18:12
Ämne: nemo
Okej tack, Ja....

vamos: Sweet, ska också ner på den matchen. Fast jag drar först på Fredag.

Men om du ska på matchen så är ju rundturen gratis. När jag var nere mot Real Mardrid så ingick rundturen i biljetten. Bör göra det nu också.
Andreas-
2010-01-12 18:11
Någon som kan svara på varför det inte går att boka biljetter till Barca-Stuttgart via hemsidan, som till andra matcher? (ja, jag är medlem)

Vill dock inte boka nu, men i en kvart o semi kommer jag väldigt gärna vilja ha en plåt. Kan ju inte heller vara slutsålt, jag var nere på CL-kvarten o semin förra året, var inte helt slutsålt.

Det måste ju gå att få tag i biljett via medlemsskapet, ist för att man måste ringa något företag o fixa via dem, samtidigt som dem tar några lappar extra.
Valencia rågi
2010-01-12 18:05
Pedrito //

Skulle inte du tycka om att det enbart fanns en kandidat till ligaguldet varje år? Likt Rosenborg i tippeligan förut. Jag tror framförallt att barcafans skulle ha lättare att visa sin ödmjukhet då. ;)
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2010-01-12 18:05
nemo
Okej tack, Jag åker imorgon, ska se Barca- Sevilla på lördag.
Barcelona lameG^
2010-01-12 17:58
Att K9 stannar i benfica betyder att han inte spelar i barca tröjan nästa säsong. Skulle han visat i Xerez så skulle nog han spela i barca efter säsongen.

Hoppas verkligen att laporta skriver nytt kontrakt med talangerna. Dem är barcas framtid!!
Barcelona Pedrito
2010-01-12 17:56
Cules, Vad anser ni om de nya Ekonomi reglerna UEFA vill införa? Klubbar som går back 3 år i rad ska inte tillåtas delta i CL.

Min åsikt: Från Barca håll vore detta ju onekligen mycket bra. Vi har inga ekonomiska bekymmer och brukar ju gå +.
Dett vore ett väldigt hårt slag mot Madrid som ju har stora skulder genom banklån och lånegarantier. Sommarens handlande kom helt från lånade pengar och dessutom så hade man gott om skulder innan.
Ännu värre vore det för de engelska lagen. United, Chelsea, City i synnerhet. United gick visserligen en halv miljard + i år i och med försäljningen av C Ronaldo. City lär dock inte ha en chans då alla pengar kommer utifrån genom en viss arab, Inte för att jag tror de kommer klara topp 4 men ändå.. Man gick 1 Miljard i förlust i år.

Vad tycker ni? Vill ni se denna regel av UEFA?
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-12 17:56
Man måste verkligen beundra Guardiola. Under den tre timmars långa flygresan hem till Barcelona efter ligamatchen i mot Tenerife tillbringade han hela tiden med att kolla på en DVD från matchen mot Sevilla från första mötet (1-2) och försöka specialstudera vad som gick fel och vad som krävs för att åtgärda misstagen.

Detta är inte första gången Pep analyserar sin kommande motståndare under en flygresa och det bevisar att han tar Copa del Rey på absolut största allvar. Han vill vinna allt.
Annons: