/spanien/barcelona/forum/16888.aspx/spanien/barcelona/forum/16888.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
...PEP
2009-09-27 12:34
Ämne: Plötsligt säger expe....
Dem kanske får sin önskan igenom, för att nästa vecka spelar Real borta mot Sevilla. De kommer att bli tufft för Real i den matchen.
MF Doom
2009-09-27 12:34
Å andra sidan så är knappast serie-a så pass jämn som många påstår just nu. Ni som följer alla dom 3 stora ligorna till och från vet att slutracet i serie-a blir mellan Inter och Juventus. Milan har inte materialet för att haka på. Förra året i serie-a t.ex så gick Napoli som tåget ett tag och var topp5 en lång tid men för att till slut tappa allting och det slutade som dom flesta redan visste. Ja att Inter vinner och Juve kommer tvåa. Sen efter det ser vi kanske Roma och Genoa + Milan och Fiorentina också.

I PL så vet vi att toppracet blir mellan Man-U O Chelsea. Liverpool kommer att haka på hela säsongen efter Man-U och Chelsea men vinner knappast.

I La Liga så har Real värvat för 2,5 miljarder och har i princip ett helt nytt lag och Barca är världens bästa klubblag. Valencia som kunde utmana förr har haft ekonomiska problem och inte kunnat värvat några tunga namn. Atletico M har inte heller värvat några tunga namn och fått en tuff start men dom kommer igång.
Barcelona BOJAN...
2009-09-27 12:31
Nu spelar Ajax på tv4 sport för er som vill checka in Suarez, matchen börjar precis nu
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-09-27 12:27
MF Doom
2009-09-27 12:20
Plötsligt säger experterna i Sverige att La Liga inte är bra nog. Roligt att höra hur snabbt expertarnas åsikter kan ändras. Tror nog att folk vill se Barca eller Real förlora så snart som möjligt.
Barcelona kallesiete
2009-09-27 11:51

Hur är det med Henry och Chyg egentligen?
Det är väl det enda man kan klaga på igår. Att dom två gick ut skadade (?)
Barcelona Koeman_4
2009-09-27 10:06
Ämne: snälla snälla är det....
Du kan inte ha sökt värst länge efter den väl?
Men kika länken så har du den.
...PEP
2009-09-27 09:36
Ämne: kolla vad Goal skriv....
när han gick ut på planen igår så tror jag att han hade en enda grej i tanken och det var att skada Messi.
Malaga spelade så fult igår så de inte sant, men men vi fick våra 3P.
Barcelona Kribba291
2009-09-27 08:08
Måste hålla med om att det var grisigt spel igår.
Fast bortsett från den uppenbara skaderisken på spelare finns en del fördelar.
Det är bra att Barcelona tvingas kämpa lite hårdare ibland.
Något man kommer ha nytta av då dem riktigt tuffa matcherna börjar.
Sedan måste jag ändå på något sätt beundra att våra motståndare försökte göra precis allt för att vinna.(det som fotboll går ut på)
Gillar inte alls då en del lag bara ställer in skorna och verkar stå och beundra Reals och Barcas spel.
Fotoboll utan kamp är inte kul att titta på, blir mer som att se harlem globetrotters.
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-09-27 02:55
Tycker likt dig Scofield att Abidal gör det mycket bra nu för tiden.
Barcelona Barçainfluensa
2009-09-27 02:38
snälla snälla är det någon som har länken till hela matchen mellan real vs barca 2-6.. ja vet att den finns på fotbollskanelen.se men hittar ej PLZ!!!
Canaletes
2009-09-27 02:11
Michael Scofield (Prison Break)

Ja, Maxwell har gett honom press att prestera. Han är nu lika bra som hans första 2-3 månader i Barça

Alla visste att Sylvinho var en back-up och ingen start-spelare.
Tror det var anledningen till att Abidal aldrig kände sig hotad om platsen så han gav aldrig dvs 100%
Barcelona Michael Scofield (Prison Break)
2009-09-27 01:18
kolla vad Goal skriver om Weligton:

Weligton - 5: No nonsense defending, put in plenty of rash challenges, and was lucky to still be on the pitch at the end.

Undra bara hur många matcher han blir avstängd ?

Pique och Z får 8 för betyg sen får Abidal en till 8 de här är tredje gången han får de. Är de bara jag som tycker Abi gör en av sina bästa säsonger i Barca tröjan ? Ja tror att köpet av Max har påverkat honom.
2009-09-27 01:05
Barcelonistas

hahaha han hade jagat motståndarna med en motorsåg som i Texas chainsaw filmen. Damp barnet Pepe.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-09-27 01:01
Såg att ni pratat tips för nån timme sen.

Jag föll också på CHELSKI!!!

Fanimej vad förbannad man blir alltså. Det var ju en av min "stensäkra" matcher...
Aldrig mer Chelski tippning.
Barcelonistas
2009-09-27 00:56
Michael Scofield (Prison Break)

zlatan är mycket mognare precis som du säger så tror de hade blivit lite tjafs bara.tillskillnad från pepe som förmodligen hade fått damp och börjat jaga han haha.

Canaletes

samma sak hände mig för några dagar sen.vet inte va de beror på..
Canaletes
2009-09-27 00:52
Var det bara jag som inte kunde använda SF för ca 1 timma sedan?
2009-09-27 00:48
Barcelonistas

Sant men jag önskade att han tjafsa med Zlatan. Undra vad som skulle hända ? Men nu vet vi att Zlatan har mognat rejält.
Barcelonistas
2009-09-27 00:46
Messi är fotbollsgudens son

Welington förtjänade 5 röda kort idag.
Barcelonistas
2009-09-27 00:41
8 man fram

snälla komentatorn på tv4 sport vet inget om fotboll.han bablar bara massa smörja.blev riktig förbanad me där när han säger att valdes har dåliga fötter.de är just de han är bra på hahaha.

Michael Scofield.

haha klockrent! welington o pepe är kusiner.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-09-27 00:41
Ämne: Har inte sett en som....
Det var bara ett "äntligen" från min sida när rötägget i fråga åkte ut.

Stämplingen i skrevet på Messi tillhör det mest direktröda som jag sett och som inte beivrats. Att just Messi råkar ut för sådant titt som tätt är ingen tillfällighet.
2009-09-27 00:32
Har inte sett en som Weligton tror han är kusin med Pepe. Helt seriöst va höll han på med egentligen ? Tror att han har Real Madrid som favorit klubb så de är därför. Vill bara säga vilket svin han är. Nu är han hat objekt nummer två på min lista han kommer strax bakom legenden Pepe.

Synd för Tenerife idag dom hade ju matchen i första men som vanligt domaren är alltid på Reals sida.
Barcelona 8 man fram
2009-09-27 00:30
För tredje matchen i rad så säger kommentatorn på TV4 Sport att Valdes är dålig med fötterna. Är det bara jag som irriterar mig på det?

För mig är just Valdes passningsspel en bonus som gör att vi nästan får en extra passningsmottagare/fördelare i backlinjen.

Vad säger ni?
Barcelonistas
2009-09-27 00:21
welington borde blivit utvisad redan i första halvlek när han trampar på messi.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-09-27 00:16
Malaga var väl det mest fulspelande laget som vi mött hittills. Hade domarn markerat med gult kort tidigare hade det inte spårat ut så kraftigt-

Hoppas de faller ur.
Barcelona Meastro
2009-09-27 00:06
Ämne: Jävlar, snacka om vi....
Ja, precis, Atletico de Madrid förtjäner denna poäng. Kan bli vändningen efter nästa veckas Champions Leagues match.

Valencia å sin sida fortsätter att tappa poäng efter poäng. Tycker nästan syn om Villa och Silva som förtjäner bättre. Sorry Valencia Supporters!
Barcelona Rambla - K9
2009-09-26 23:58
Jävlar, snacka om viktigt mål för Atlético där. Det kan bli en riktig moralhöjare av den kvitteringen. Jag anser nog att de förtjänade en poäng trots allt.
Barcelona BlueRed
2009-09-26 23:54
Maxi mål! 2-2 nu, tilläggstid.
Barcelona Saman.
2009-09-26 23:53
2-2 haha
Barcelona Manolo83
2009-09-26 23:48
silva lätt
Annons: