/spanien/barcelona/forum/16887.aspx/spanien/barcelona/forum/16887.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
adil [blaugrana]
2010-03-10 00:57
Givetvis höjs statusen på den spanska ligan om vederbörande inträffar, alltså att samtliga spanska lag tar sig vidare. Men jag tycker inte att spanska ligan har särskilt mycket att bevisa ändå. Alla världens bästa spelare återfinns i La Liga och Barcelona är CL mästare. Den bästa fotbollen spelas i Spanien. Det finns ingen annan liga som kan bjuda på matcher likt Real - Sevilla i helgen. Med framförallt sådant tempo och intensitet.

Att Spanska ligan inte haft många lag i slutspelen senaste åren är inget att gräma sig över som La Liga supporter. Sådant går alltid i perioder. I år är det större chans att vi får tre spanska lag kvar i slutspelen, medan England får två, i Arsenal och Man Utd. Att Barca och Real är namnstarkare än Man Utd och Arsenal råder det nog inga tvivel om.

Det är mest synd om de individuella lagens supportrar som aldrig får se sina lag avancera. Real Madrid, Valencia och Atletico t ex. Men hela ligans image skadas inte nämnvärt för det. La Liga är ju alltid top 3 oavsett. Smaksak vilken liga man sen anser sig vara bäst. Dock går det inte bortse från att Premier League dominerat i Europa senaste åren. Så visst kan man inte förneka att det skulle kännas bra med flera spanska lag som tar sig vidare. Inget jag bryr min om nämnvärt dock, inte när det kommer till Real Madrid iaf. Gäller det Valencia eller Sevilla stöttar man självklart dessa helhjärtat!

Vad låter mest lockande i en neutral persons öron. En final mellan Chelsea och Man Utd, eller Barcelona och Real Madrid? Jag tror nog de flesta neutrala vill slippa pinan att se en helengelsk tråkfinal, till förmån för Barcelona - Real Madrid. Där har ni enligt mig svar på vilken liga som är nummer ett. Fotboll handlar om underhållning.
Barcelonistas
2010-03-10 00:55
NoGo

Lyons statistik mot real är sjukt. lyon har allså inte förlorat mot real på 5 matcher mot real dom senaste åren i cl.
Barcelona NoGo™
2010-03-10 00:41
Tror faktiskt att Real kommer köra över Lyon imorgon, 4,5-0 blir det nog. Men självklart hoppas man på Lyon.
Barcelonistas
2010-03-10 00:37
jag svär vid allt om dommarn imon går på ronaldos filmningar så kommer ja fan åka ner till madrid och ge dommarn ett par glasögon!
Barcelona Barcaholic
2010-03-10 00:30
Alltså Milan kommer bli så ägda av United förstår inte hur visa tror Milan kommer vinna. Sen tror jag faktist Real oxå vinner men den matchen känns som att det e mer 50/50 fast med reals tur så går dom väl vidare med sista minuten självmål eller kanske dom får fler hörnor när de träffar ribban..
Barcelonistas
2010-03-10 00:17
inter har en bra chans!

Bayern Munchen (TYSKLAND)
Arsenal (ENGLAND)
Real Madrid (SPANIEN)
Manchester United (ENGLAND)
Inter (ITA)
Sevilla (SPANIEN)
Bordeaux (FRANKRIKE)

Sen är vi ochså kvartsfinal klara!
Barcelona ElTriplete
2010-03-10 00:04
Real Madrid, på ett sätt vill jag att de åker ut men på ett annat, att de tar sig vidare. Skulle nog varit bra för Spanien och tänk om vi och Sevilla tog oss vidare även? Tre spanska lag i kvartsfinalerna, sen får vi kanske se Barcelona - Real Madrid i kvartsfinalerna om vi Barcelona klarar av Stuttgart.

Skulle varit kul! Tror nån här att Real inte lyckas slå hål på Lyon som nog försvarar hela matchen med satsning på kontringar?

Jag tror Real Madrid besegrar Lyon med 3-1 eller 2-0 medans Milan vinner 1-0 på bortaplan mot Manchester United.

Alltså, Real Madrid och Manchester United vidare.

Bayern Munchen (TYSKLAND)
Arsenal (ENGLAND)
Real Madrid (SPANIEN)
Manchester United (ENGLAND)
Chelsea (ENGLAND)
Sevilla (SPANIEN)
Bordeaux (FRANKRIKE)

Blir det nog efter nästa vecka (inkluderar inte Barcelona).
Barcelonistas
2010-03-09 23:42
fotbollen segrade idag igen.arsenal vidare grattis till dom!
adil [blaugrana]
2010-03-09 23:37
Fan då, hoppades verkligen på Fiorentina ikväll. Dels för att det är en fin klubb och dels för att det hade varit skönt att bli av med Bayern. Det var nära men Viola höll helt enkelt inte i slutändan mot Bayerns offensiv av yppersta klass. Klasspelarna Robben och Ribery visade sig ha den avgörande rollen i slutändan. Få förunnat att ha spelare som Ribery på ena kanten och Robben på andra. Den mannen är ju lika snabb som Messi med bollen.

Nu får man hoppas på det bästa. Att Milan och Lyon stångar sig vidare, och inte minst att Inter går segrande ur striden mot Chelsea. Man önskar ju inget hellre än att slippa grislaget Chelsea längre fram i turneringen.

Arsenal, Bayern, Milan, Lyon, Inter. En överkomlig kvintett för Barca i kampen om att försvara titeln. Dessvärre lär vi inte slippa Man United och Real, men möjligen Chelsea! Och nej, jag är inte en av de som vill se Real Madrid ta sig vidare. Det handlar om att bli historiska för vår del och då vill man ha "lättast" möjliga motstånd. Speciellt när finalen hägrar på Bernabeu i vår!

Allt detta förutsatt att vi går vidare, förstås.
Barcelona Fc Barcelona i hjärtat!
2010-03-09 23:27
nemo

Jag tror inte att det kommer va helt fullsatt,finns väl att köpa i luckan antar jag.
Barcelona nemo
2010-03-09 23:24
Tja grabbar! Det är så att jag åker ner till Barca nu på torsdag för att se matchen mot Valencia. Är det någon som vet om det går att få tag på biljetter där nere? Det är trots allt slutsålt för längesedan.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-09 23:05
Den där Arjen Robben förtjänar att bära på sig tröjan nr 10. Vilken delikatess jösses.
Jag fick en jädra flashback av målet.
Såna mål har vi sett flera gånger i Spanien från grabben till förbannelse.

Men han är också självisk, otroligt självisk.

Synd att Fiorentina inte lyckades skrälla hela vägen.
Zaragoza Gunner 4 Life
2010-03-09 22:50
Hetfield//

Haha skönt att du såg de. Älskar sån attraktiv fotboll, därför jag älskar er klubb med.

Älska även vårt mittfält.

Diaby (född 86), Song (född 88) - Nasri (född 87)
Atlético Laranjinha
2010-03-09 22:48
Hahah "katalanskt"
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-09 22:45
Vem är egentligen förvånad av att Arsenal inte gick vidare? De spelar hemma mot Porto, utan Fabregas och det ska ett lag som Arsenal klara av.

Precis som vi kommer att klara av Stuttgart hemma på Camp Nou.

Fotboll som Barcelona är ursprungligen från Holland, men holländarna verkar ha glömt av hur man spelar på det sättet :-)
Barcelona Hetfield
2010-03-09 22:43
Gunner 4 life

VÄLDIGT enögd ;), men ni kör väldigt fint, mycket lik Barcelona
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-09 22:41
Ämne: Hetfield//

Komisk....
+1

Holländskt kallas det annars.
Zaragoza Gunner 4 Life
2010-03-09 22:39
Hetfield//

Komiskt att attraktiv fotboll blir kallad "katalanskt" och inte något annat, enögd? Bara en aning ;-).
Barcelona The Reporter
2010-03-09 22:35
Bayern går vidare
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-09 22:34
Ämne: Vem går vidare om de....Bayern, 2-1 vann dom senast
Barcelona Sam
2010-03-09 22:31
Vem går vidare om det blir 3-2? Fiorentina? Kommer inte ihåg vad förra matchen blev.
Barcelona Hetfield
2010-03-09 22:30
Jag är inte särskilt förtjust i Arsenal (eller engelska lag för den delen), men jag måste säga att de kör väldigt "katalanskt", blir väldigt fint spel när det verkligen släpper för de. Bra att de klarar sig utan Fabregas
Barcelona Pep the King
2010-03-09 22:25
K9 på väg in äntligen:)
Barcelona petersays
Keirrison på väg in!!
Barcelona petersays
Keirrison på väg in!!
Barcelona Abbe.
K9 på väg in!
Barcelona petersays
KEirrison på väg in!!
Barcelona DM1982
2010-03-09 22:15
Ett lag som har klarat gruppen i CL ska inte vara så här usla, det är pinsamt. Porto är ju helt under isen.

Kul att Van Bommel målade för Bayern, han är något av en favorit hos mig. Speciellt efter det han gjorde när han målade mot Real för några år sedan.
Barcelona Hetfield
2010-03-09 22:12
Det är nästan Atletico de Madrid klass på Porto's försvar..jisses, hur kan en spelare bara jogga förbi 3 man

Jag ogillar verkligen Bayern, hoppas att Viola tar sig vidare, förövrigt så är Jovetic magisk
Barcelona Pedrito
2010-03-09 22:12
Porto gör ju bort sig totalt...
Annons: