/spanien/barcelona/forum/16885.aspx/spanien/barcelona/forum/16885.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2009-10-18 21:11
Några korta tankar till nästa vecka (samtidigt som Milan matchen är igång).

Starkt gjort av Gijon att kunna ta tre poäng i Bilbao. Hoppas att de skräller nästa vecka mot Real på hemmaplan.
Zaragoza har däremot tappat en 2-0 ledning hemma mot Racing. Bäddar inte så bra kanske för dem på Camp Nou nästa helg.

Hetfield/

Ja, han var mycket bättre på det då i Sevilla, men det känns som att det var så för länge sen.

Min son säger att jag skriva om följande:

Har ni märkt ett nytt fenomen på sistone - spelare som försöker göra mål från mittplanen.
Uruguay spelare mot Argentina, Pablo från Valencia igår mot oss och Stankovic i Inter som tom lyckades göra mål.
MF Doom
2009-10-18 20:29
Ni som har småtråkigt kan kolla på Milan mot Roma strax på Kanal9.
Barcelona Medgångsfan
2009-10-18 19:16
Lägg ner med att börja hitta småfel i allt nu. Det var en skitmatch! Poängförlust = precis vad laget behövde enligt mig. Rubin Kazan i veckan nu, blicka mot det!
Barcelona Hetfield
2009-10-18 18:51
Barcadinho

Håller inte riktigt med, om vi tittar på hur han tog hand om frisparkarna i Sevilla så kan man konstatera att han var väldigt vass, där mixade han kraft med känsla

Nu ska han köra med "Roberto Carlos" metoden, dvs. ta avstånd och gå på enbart kraft, och det funkar inte helt enkelt

Om Alves går tillbaka till Sevilla metoden så är det bra
Barcelona Barcadinho.
2009-10-18 18:45
Mojito/

Jag personligt har inga alls problem med att ha stora variationer i spelet.
Lite flera långbollar mot zlatan, lite flera långa skott mot mål, byt till 442, om det känns att det kommer att funka bättre. defensivt byte om man leder med 2-0 typ.
Spelar ingen roll, bara att man vinner.

Det kommer ju bli snyggt spel för det mesta i vilket fall, när man har så många tekniska på plan. Men det behöver inte vara snyggt varenda anfall och match.

Det finns ju en viss taktisk tanke bakom med värvningen av Z som du skrev. Pep behöver använda honom på rätt sätt, samt de övriga. Vilka lösningar som helst är välkomna.
Men jag är lite rädd att man är lås i sin tradition

Alves har inte det med frisparkar i kroppen så att säga. Svårt att beskriva i ord. Men de som verkligen är duktiga på sånt springer och träffar bollen på ett visst sätt. Hela rörelsen och mötet bollen-foten är på rätt sätt.
Alves kommer helt fel och han kan inte förbättra det så mycket. Det är en viss medfödd talang i det, även om mycket träning kan spetsa det hela.

Det finns rätt många lag som väljer nästan alltid inlägg variant vid frisparkar. Det beror på att det inte finns en som verkligen kan. Det är kanske dags att byta till en sådan variant i Barca. Det finns ingen som kan göra det effektivt. Låt Xavi och Iniesta använda frisparkarna som ett farligt inlägg. Vi har gjort en del mål på det här sättet.
Barcelona Abbe -
2009-10-18 18:43
2-1 Xerez. Herregud, hur länge sitter Valverde kvar tro?
Canaletes
2009-10-18 18:33
DM1982

hahaha!! Du skulle sett läget Villareal hade nu! :O
Barcelona DM1982
2009-10-18 18:16
Kan bara hålla med om att Alves inte ska slå frisparkar, han har en väldigt dålig ratio på i alla fall godkända frisparkar. Visst har han gjort mål men är det två mål av 40 chanser? Han har fått sina chanser och nu är det dags att ge andra chansen vid frisparkar. Zlatan har ett bra skott och borde få chansen oftare.

För övrigt måste man ju undra hur usla Villarreal är just nu, de har 1-1 mot Xerez som är riktigt usla.
MF Doom
2009-10-18 18:06
Alle #8

Ännu värre var det när Kaka komm på åttonde plats året innan utan någon vunnen titel och Zlatan komm efter honom. Kaka hamnade där på gamla meriter och gör det även i år igen efter mediokra insatser. Jag säger inte att Kaka inte är någon världsspelare men det krävs lite mer för att hamna där han hamnat.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-18 17:47
Hetfield

Håller med dig Henry borde få ta frisparkarna.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-18 17:35
Varför får aldrig Henry slå frisparkar säger då jag ?

Han var ju grym i Arsenal. Ge han chansen för fan, bra frisparkslägen är en stor målchans som ska utnyttjas.
Barcelona Hetfield
2009-10-18 17:12
Barcelonistas

Han har gjort 1 mål på frispark iår, och med tanke hur många gånger han får skjuta så är det uselt

Det som gör mig irriterad är inte att han har gjort endast 1 mål, utan hur uselt han skjuter, de flyger antingen åt helvete eller så skjuter han rakt i muren
Barcelonistas
2009-10-18 17:05
HenryIbraMessi (Barcainfluensan)

jo xavi vill alltid göra en ronaldinho haha
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-10-18 16:47
Xavi är väl ändå värre än Alves på frisparkar?
Barcelonistas
2009-10-18 16:41
Hetfield

Alves har ju gjort några fina frisparksmål så han får gjärna fortsätta.Men helst dom från långt avstånd, dom som är närmare mål borde xavi eller messi ta.
Barcelona Hetfield
2009-10-18 16:31
Jag önskar verkligen att Barcelona kunde hitta en Ronaldinho 2.0, jag saknar verkligen den tiden när Ronnie kunde hitta på allt möjligt

Och JISSES..kan Alves sluta ta frisparkarna? Om man missar 10 gånger, varför fan låter Pep honom få ta den 11:e?

Henry bombade in ett par i Arsenal, men han får aldrig chansen pga. Alves. Jag älskar Alves som spelare, men hans ego och ständigt onödiga filmande irriterar mig
Barcelonistas
2009-10-18 16:26
Jag tycker barca ska lägga en lax på luis suarez så han kan ta över henrys positon.dessutom är han väldigt ung och har imponerat i ajax och eurpoa league.
Alle #8
2009-10-18 16:20
Ämne: Ämne: Ang Bal....
bnmbnm

Men snälla skärp dig! Är du seriös eller? Jag håller på Milan också och följer de ganska noga och har gjort det hur länge som helst så jag vet nog mer om Kaká än dig. Javisst var han duktig i Confed men tycker du att det är tillräckligt för att bli nominerad bland de top 30? Lägg också till att han inte spelade CL heller och var skadad ofta med andra ord ingen sådär jätte bra säsong.

Jag fattar att du är Real men ta av dina Real glasögon för en gångskull. Hälften av Kakás mål (8) kom på straffar. Med tanke på att han är Kak+a bör han väl komma med men jag menar bara att de fanns andra spelare som förtjänade och vara mer i listan än honom. Säger bara Grafite, Pique, Higuain osv..
Barcelonistas
2009-10-18 16:16
Ballon d'or listan är ett stort skämt.herregud varför är maicon före alves? Detta är ett stort hån mot Alves!
Barcelona el Flaco
2009-10-18 16:12
Egentligen tycker jag att nomineringarna är irrelevanta. Vi alla vet ändå vem som kommer ta hem priset till slut. Och det roliga med att om Messi vinner så blir han den första egna produkten sedan Michael Owen (2001) att vinna Guldbollen med samma klubb som har uppfostrat honom. Messi och Owen är enda två som har gjort det de senaste 30 åren. Imponerande.
Barcelonistas
2009-10-18 16:09
Lukas.RP

ta bort din reklam annars får man spärr av RED lol..
Barcelona Hetfield
2009-10-18 16:06
Ämne: Jag tycker att nomin....
Reklam...?

Konstigt att det inte tas bort, andra gången nu..
Lukas.RP
2009-10-18 16:03
Reklam är inte tillåtet, spärr. / Red
Barcelonistas
2009-10-18 15:55

Ja men han har inte varit lika bra som föra säsongen.men hoppas han hittar samma form som han hade föra säsongen
2009-10-18 15:41
Nej Henry är långt ifrån slut, han skapar fortfarande mycket oro i motståndarlaget. Han saknades mer än Zlatan igår och Henry har en skön facit mot Valencia.
Barcelonistas
2009-10-18 15:39

Henry är slut de bästa alternativet vore silva.han kan även spela på mittfältet om det behövs.
Barcelonistas
2009-10-18 15:37
Julinho

Han gör det ok på henrys kant men han är bäst när han spelar på mittfältet.
2009-10-18 15:33
In med Robinho, kommer inte räcka långt om vi ska forsätta så här med en Henry som är skadad varannan match, och Zlatan som är småskadad hela tiden.
Barcelona Julinho
2009-10-18 15:33
Bara jag som tycker att det ALDRIG funkar när Iniesta spelar på anfall istället för mittfält?
Barcelonistas
2009-10-18 15:30
bnmbnm

CC är en B tunering.Vafan har kaka gjort i Cl dom senaste 2 åren?
Annons: