/spanien/barcelona/forum/16884.aspx/spanien/barcelona/forum/16884.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2009-11-08 13:38
Jag tror på positiva förhandlingar i Abu Dhabi nästa vecka.
City räknar inte riktigt med Robinho, då de har Martin Petrov, Adebayor och Tevez och de kan använda pengarna för en annan och kanske bättre värvning. Barca vill ha en förstärkning till vänster med en bra man-to-man teknik.

Summan blir en svår fråga. Runt 30-35 milj euros är mycket pengar.
Barca vill skynda på och skriva kontraktet innan jan, eftersom Robinho kommer då garanterat behöva betala bara 24 % skatt och inte de 42 som kanske träder i kraft efter årsskiftet.

Så jag tror på positiva samtal, men inte säkert att man kommer överens. Man kommer kanske göra klart allt i mitten på dec, när Barca ska till Abu Dhabi för att spela vm för klubblag.

Jag hoppas bara att man inte involverar Yaya i hela affären. City vill ha honom och brorsan är där. De behöver förstärka den defensiva precis som Atletico Madrid.
Barcelona ★Barca★
2009-11-08 13:12
Hur tror ni det går med Robinho affären på onsdag?
Love barca
Barcelona Mojito
2009-11-08 12:53
Blev riktigt glad över att få se Henry igår.
Äntligen en spelare som fullföljer sitt presspel, för det är en sak som avsevärt försämrats från föregående säsong - över hela banan.

Titi kommer få tuff konkurrens från Pedro, men det är bara bra - vem vill se en otaggad fransman som inte bryr sig?

Messi började sitt inhopp med att passa Zlatan 3 gånger på raken - är det slut på konspirationerna nu eller?

Akilleshälen är för närvarande mmittbackarna. Saknar självförtroende i passningsspelet och motståndarna pressar dem högre och högre för varje match som går nu tycker jag.
Stackars Valdes...

Roligt eller konstigt att spelet blev (ännu) sämre efter att Messi, Xavi och Iniesta byttes in? Tja...

En sak var sig lik igår i alla fall, den spanska domarkåren fortsätter ligga på samma jämna låga nivå som tidigare.

Cupmatch i veckan.
Jeffren som högerback igen kanske..?
Hoppas i alla fall få se J2S från start!
Barcelona lokmanoooo
2009-11-08 12:41
Asså ni säger Att ni ska kryssa Mot Inter och Vinna borta mot Kieve. Borta mot Kive är en svår match, dem är bra PÅ hemmaplan, routera istället, vinna hemma mot inter och spela kryss. Mot kieve,
För jag vill att vi vinner mot Inter, Hatar dem för mkt!
Men man hoppas på vinst i båda matcherna så klart
Barcelona lokmanoooo
2009-11-08 12:35
Var Messi bra igår. Missa andra halvlek

Och till Pedro, Vilken självtroende han har 2 mål. det e bra.
Barcelona Saman.
2009-11-08 12:24
Zlatan skadad. Blir borta ca en vecka. Öppnar upp för Bojan på tisdag, bra att han får lite matchträning.

Sen måste man bara hylla Pedro, vilken kämpe. Det är just sådana spelare vi behöver när det inte flyter på för oss.
Barcelonistas
2009-11-08 03:14
BarcaZingo

LOL är du alvarlig?
Deportivo Creus
2009-11-08 02:06
Måste bara säga att det här snacket om att byta Touré mot Robinho gör mig så arg att jag håller på att explodera. Går det igenom så tar jag första bästa flyg till Barcelona och slår Laporta över käften med en frusen plastmöbel, det garanterar jag.
ma man titty
2009-11-08 02:00
tja härligt att henry fick näta idag viktig för honom, pep är nog nöjd även fast de inte var värsta målet. juste följt arsenal kanske nån annan också, undrar vad ni tycker om song utvecklats enormt denna säsong
Barcelona Maestro-V
2009-11-08 01:51
Ämne: Zlatans skada kommer....Komma hit, nej. Han ska rehabträna, hoppas jag. Syn om galan. Men det är väl lika bra. De kan nominera honom och skicka bucklan till honom ifall han vinner.
Canaletes
2009-11-08 01:42
Zlatans skada kommer i perfekt läge asså!

Nu kommer han säkert till fotbollsgalan
Barcelona Trippeln
2009-11-08 01:35
Okkapokka

Tack :)

Ska ta en lur nu vi syns alla :)
Barcelona Okkapokka
2009-11-08 01:29
Ämne: Trippeln

Skriver....
Co-signar ditt inlägg här. Håller med.
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-08 01:13
Trippeln

Skriver det för tredje gången: Våra och era diskussioner om domaren är onödiga. Vi ska klaga minst. Visst var domaren "mutad ikväll", men tro mej det kommer att komma en match snart där ni kommer att få de flesta domsluten med er. Då kommer du inte att säga något, eller hur?

Jag säger inte att domaren var bra idag, men jag menar att vi och ni får domaren mest med oss sett över en säsong. Det jämnar ut sig brukar man säga, eller hur?

I förra årets derby blev Ruud felaktigt utvisad och Atletico lyckades sånär ta med sig en poäng om det inte vore för Higuains mål på slutet. Det jag menar är att ibland får ni massa domare med er, ibland vi.

De som ska klaga på domaren är lagen längre ner i tabellen.
Barcelona Trippeln
2009-11-08 01:07
MadridistaN

Ok men vi nämnde den här matchen,visst Soldado hade inte så mycket kontroll men Albiol var förtfarande sista man,så..? Vi fick Abidal utvisad 2 gånger pga det förra säs.
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-08 01:04
Ämne: MadridistaN,

'....
Eller att Albiol blev FELAKTIGT utvisad mot Getafe?

Som jag skrev. Onödigt att någon cule eller madridista klagar på domaren. Vi är dom som får flest dombrslut med oss. Du ska när ni möter Espanyol.
Barcelona Trippeln
2009-11-08 00:51
| IKER | CASILLAS |

Aldelles korrekt :)
Barcelona Trippeln
2009-11-08 00:49
Men visst känns det OTROLIGT skönt att veta att man endast behöver 4 poäng på 2 matcher och att vi inte behöver vinna mot Inter.Och vinner vi mot Inter så kommer vi med största sannolikhet komma 1 pga att Inter inte kommer förlora mot Kazan hemma.
Det innebär att kazan kommer komma efter oss poängmässigt och då behöver vi inte oroa oss över att de har inbördesmöten om vi kommer på samma poäng.
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2009-11-08 00:48
V.Valdes (MQUC3) //

Om du räknar så förstår du vad jag menar.
Barcelona Trippeln
2009-11-08 00:46
V.Valdes (MQUC3)

Han menar om Rubin och Inter kommer överens om att spela oavgjort då kommer Inter etta med 10 poäng och Kazan 2 med 9 poäng och barca åker ut.
Barcelona Trippeln
2009-11-08 00:44
Okkapokka

Allt ligger i Kazans händer att bli etta oavsett om vi vinner båda pga deras inbördesmöten.

Det sämsta barca kan nå med 4 poäng är 2 plats och det bästa med 2 vinster de kan nå är första plats om kazan inte vinner båda sina :)
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2009-11-08 00:44
Iker:

Hur resonerar du ? Tror du inte Inter vill komma 1a i gruppen ? Herregud. Finns ju inte en chans att Inter lägger sig mot Kazan om det innebär att Kazan kommer gå om.
Barcelona Okkapokka
2009-11-08 00:42
Trippeln

Det vet jag, och vinner Barça de resterande matcherna så ligger man i toppen av gruppen. Lättare sagt än gjort då såklart.

| IKER | CASILLAS |

Man får se vad som händer. En match i taget som sagt. Men spännande kommer det i alla fall bli.

Barcelona Trippeln
2009-11-08 00:42
| IKER | CASILLAS |

Vi kan också ta en titt på hur många självklara frisparkar+gula kort i samma situation Athletico inte fick?
Barcelona Trippeln
2009-11-08 00:41
| IKER | CASILLAS |

Så länge eto'o spelar så kommer det inte hände,alltså läggmatchen.

Och jag tror att pep kommer vinna matchen mot Inter,en utklassning också ;)
2009-11-08 00:40
Domaren mutad?

Vi kan ju ta en titt på hur många gula kort Real Madrid spelarna fick idag.
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
Okkapokka:
Jo men erkänn, det skulle smaka mumma att testa det där laget mot xerez eller liknande.

Ang Valdes, en favorit hos mig. Att stå långa stunder och sedan göra frilägesräddnimgar är bra jobbat.
Nu är han inte bäst i världen men jag gillar han och är mycket glad att han representerar Barca.
Nu ska jag sova, hoppas man får det enda jag önskat mig, eftersom man redan har allt viktigt så man överlever så är ju pengar till Barcelonaresor det enda viktiga.

Buenos noches!

/Andreas
Barcelona Trippeln
Okkapokka

(Edit) Vi blir minst 2 oavsett resultat om vi tar 4 poäng,räkna själv.
Trippeln //

Man får inte glömma att OM OM Inter lyckas slå er på Camp Nou, ja då tror jag nog att dem lägger sig mot Kazan i sista matchen för då är dem redan klara
Barcelona Trippeln
2009-11-08 00:39
MadridistaN,

''Domaren mutad? Var det inte Ramos som blev utvisad? Ni får lika mycket dombesluten med er som vi så lägg ner. Onödigt att vi eller ni pratar om vem som får domaren med sig''

Hade inte Ramos blivit utvisad så kunde dommaren lika gärna gått till Perez och bett om sin check,SÅ SJÄLVKLART VAR DET! Han va inte ens på boll och han va sista man,samma situation hade barca förra veckan men vad hände då!?
Annons: