/spanien/barcelona/forum/1688.aspx/spanien/barcelona/forum/1688.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2016-05-30 17:37
@Gabriel:

Haha ungefär så. Och så undrade folk varför jag var så "pessimistisk" för två dagar sedan angående framtiden. Anledningen är att jag numera bara kan bli väldigt, väldigt, VÄLDIGT positivt överraskad av denna ledning. Detta är exakt vad jag refererade till när jag konstaterade att vi är en mesklubb. Och idag fick vi det bekräftad än mer. Ja, jag vet att vi precis haft en relativt bra säsong. Nej, det är inte ledningens bedrift.
Barcelona the cameroonians
2016-05-30 17:35
Blir ni inte precis som jag irriterade över alla dessa kluasuler och tillägg i de kontrakt som skrivs med våra spelare? Vet inte om det är lika vanligt i andra klubbar, men det börjar bli lite parodi över det hela nu.

Man kan å ena sidan hävda att det är "fint" av klubben att släppa spelare som slitit och visat hjärta för klubben, men kan man å andra sidan köpa det om klubben uppenbarligen saknar finanser för att köpa ersättare, än mindre förstärka?

Dessutom: Nånstans visar det ju att vi inte längre värderar våra egna spelare, vilket såklart blir svårt i förhandlingar också med andra spelare.

Så, har det att göra med att ledningen vill hålla nere de fasta lönekostnaderna och få spelare att acceptera en mindre lön för att om han inte blir nöjd med sin situation kunna lämna lättare?
Eller har det att göra med att man inte tror att eventuellt intresserade klubbar har råd med spelarens lön och inte kommer köpa spelaren ifråga så att man tvingas låna ut denne istället?

Det här får mig oavkortat att tänka på att den här mentaliteten vid kontraktsskrivningar även har likheter med övriga kontrakt, t ex sponsorer.
Samma icke-transparenta avtal där medlemmarna inte får veta exakt vad som gäller. Man pratar om "confidentially clauses" där man av dessa "skäl" inte kan berätta om detaljer.
Vi såg det med Qatar där det talades tyst om namnbytet och rätten att matcha andra bud (first refusal), och det gör att man också börjar fundera över det nya avtalet med Nike.
Är det egentligen så bra som det sägs, eller finns det klausuler som gör att det i sammanhanget är "dåligt"?
Ta bara en sån sak som att klubben nu får en summa pengar av klädmärkesföretaget innan det nuvarande löpt ut. Titta sen på hur priserna på tröjan ökat en hel del och man inser att Nike kommer få igen de pengarna via försäljning.
Så egentligen är det vi fans som köper tröjan som indirekt ger klubben (ledningen) nya pengar att finansiera sin undermåliga sportsliga planering med. Ett betydligt dunklare sätt än att höja biljettpriserna va..?
Barcelona Davids3
2016-05-30 17:23
Notera hur äcklig Marcelo är som sätter fälleben på Juanfran precis innan 1-1 målet. Men han misslyckades "tyvärr".
Barcelona Vampíro
2016-05-30 17:11
Läste precis att Bartras klausul sänktes till 8M pga. utebliven speltid. Han var nog den enda vi kunde fått runt 20M för men nope, swing and a miss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2016-05-30 16:01
- KOM OCH PLOCKA OCH TA !!!
- GRATIS DE DÄR...
- GRATIS DE HÄR...
- KOM, KOM, KOM ALLESAMMANS.

- LOPPMARKNAD HOS FC BARCELONA !!!
- IDAG, IMORGON, OCH FÖR ALLTID !!!

Världens bästa klubb, världens sämsta ledning :)
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
2016-05-30 15:50
Varför tillåts en så vinklad tidning som Marca dela ut pris överhuvudtaget?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-05-30 15:46
Är det bestämt nu att Qatar inte kommer stå på Barca tröjorna? Hur står det till? Tack på förhand.
Barcelona Nesto
2016-05-30 15:44
@Barcelonistas:

Varför det?

Swag har väl på senare tid blivit synonymt med en specifik klädstil, som i sin tur (anser jag) är för 10 åringar. Och ja, flera av våra spelare klär sig ju väldigt taskigt. "Swagigt " kan man väl kalla det.

Jag håller med neymar JR, ska man ha krage på tröjan ska man inte ha den uppställd utan bära den med klass som Zanetti och Maldini.

Den ända som kan bära tröja med uppställd krage är Cantona.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-30 15:38
[QUOTE=Alltid en legend, Puyol .]Har inte hängt med i reklam-soppan , men ska vi inte ha någon "huvudreklam" på våra tröjor ? Tycker det ser grymt snyggt och rent utan någon Qatar-skit på magen. Tummen upp för min del på tröjorna, enkel design med influenser från 91/92 och ingen reklam. Bravo ! [/QUOTE] Visst är det snyggt utan reklam men jag ser gärna reklam på tröjan (dock inte Qatar) av den enkla anledningen att vi behöver pengarna för att fortsätta dominera. Ja jag vet Nike-dealen är grym o vi får bra med pengar där men det räcker inte med tanke på hur Bartosell misskött ekonomin. Vi hade inte ens råd med Nolito i vintras...
Vlom
2016-05-30 15:34
@Junta Dimision:

Sergio Ramos blev utsedd till matchens bästa spelare enligt UEFA.

Cristiano Ronaldo blev utsedd till turneringens bästa spelare efter att han fick flest röster från Marcas och Gazzettas läsare.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2016-05-30 15:25
Har inte hängt med i reklam-soppan , men ska vi inte ha någon "huvudreklam" på våra tröjor ? Tycker det ser grymt snyggt och rent utan någon Qatar-skit på magen.

Tummen upp för min del på tröjorna, enkel design med influenser från 91/92 och ingen reklam. Bravo !
Barcelona Junta Dimision
2016-05-30 15:22
@Barcelonistas:

Blev han finalens bästa eller turneringens bästa? Kan ändå förstå the latter.
Barcelona enkos
2016-05-30 15:20
Belerin går till EM istället för skadade Carvahal som skadade backlåret och missar EM.
Vlom
2016-05-30 14:52
@Barcelonistas:
Via länktipset hittar du Cristiano Ronaldos insats under CL-finalen förrgår. Fy fan vad usel han var... Nu ska länken funka :)
Barcelona Liunil Masse
2016-05-30 14:51
Barcelona full back Adriano (31) has a personal four-year deal with Lazio that will be activated as he can leave Barcelona for free. [md] FREE! FREE EVERYWHERE
Barcelona Gabriel
2016-05-30 14:31
Neymar Jr Du blir bara mer och mer skrattretande ju. Så bara för man har krage så är det inte fotboll utan polo? Lol
Barcelona enkos
2016-05-30 14:27
Senaste om Messi. Fast jag bryr mig mera om hans skada och undrar om han kommer vara med i Copa. Utan honom blir det knappt intressant att följa.
Barcelona enkos
2016-05-30 14:22
Atletico verkar ha värvat en ny högerback Vrsaljko, en kroatisk landslagsman.
Barcelona Barcelonistas
2016-05-30 14:12
Ronaldo blev Cl bästa spelare.... Seriöst vad fan är detta för korruption? Killen sundes inte till förrän han skulle sätta sista straffen...
Barcelona enkos
2016-05-30 14:11
Alaves är tillbaka i La ligan. Vilken stämning det var efter slutsignalen. La Liga behöver såna lag istället för trista Getafe ..
Barcelona enkos
2016-05-30 14:08
Någon här som ville ha problem barnet Aurier stavning från PSG. Han har fastnat i fängelse efter bråk med poliser. Nej sådan idiot har inte plats i klubb som Barcelona.
Barcelona Barcelonistas
2016-05-30 13:57
Tröjan är ju fantastisk gillar den riktigt mycket. Ingen reklam!
Barcelona neymar JR
2016-05-30 13:29
Gabriel Se du lyckades pricka in just dom! Rekommenderar följande; https://www.unisportstore.se/fotbollstrojor/barcelona-piketroja-core-match-up-rod/135901/ Men fotboll vi spelar och inte http://www.pololine.com/fotogalerias/binfieldpoloclub-232-2011-6-17/2.jpg Jag är trångsynt gällande detta, aldrig ok med piké liknande matchställ!
Barcelona Barcelonistas
2016-05-30 13:25
Haha Swag... Trodde man höll på me sånt när man va 10 år. Nämn aldrig ordet Swag här inne tack.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-05-30 13:23
Fan vad jag hatar nike!
Barcelona Gabriel
2016-05-30 13:17
neymar JR

Hahah va? Förlåt men det kan nog vara det roligaste jag läst på länge, för många spelare med "swag" och att dem inte klarar av att bära något med krage. Liksom bara va? Du syftar på Neymar och Alves antar jag, vilka mer? Pique, Rafinha, Messi, Rakitic bara för att nämna några skulle passa hur bra som helst med krage, så även Neymar om du syftar på honom (vilket jag förmodar att du gör).

Det där var bara ett fånigt påstående.
Barcelona Gabriel
2016-05-30 13:11
Blaugrana són els colors!

Ja smaken är som baken, vissa här inne verkar gilla den väldigt mycket. Jag däremot tycker verkligen inte om den alls, kan säga redan nu att jag inte tänker köpa någon tröja nästa säsong heller trots att det kanske blir utan tröjsponsor. Köper enbart modellerna som jag anser vara snygga eftersom jag själv vill kuna gå ut med dem - och då menar jag inte bara när jag ska lira boll med grabbarna utan jag vill kunna dra ut på sommaren och känna mig stilig. Just därför såg jag väldigt mycket fram emot den designen med krage, den är helt enkelt sjukt stilren och fräsch.

Är jätte besviken på tröjan!
Barcelona DM1982
2016-05-30 13:02
Barcelona want to finalize the transfer of Villarreal player Denis (22) later this week, after ESP game against KOR. [md] Ska bli jäkligt kul att se honom i Barça, killen har varit väldigt målmedveten och kämpat på bra.
Barcelona neymar JR
2016-05-30 12:25
Vi har för många spelare med "swag" dom klarar inte av att bära upp något med krage!!! Efter senaste årens hypade design och "moderna" inspiration så spårade det ur. Oerhört betryggande att gå tillbaka till något klassiskt och enkelt. Bravo Nike!
Barcelona Joppe9
2016-05-30 12:08
Gillar tröjan som fan. Blir att köpa en. Finns dom i någon affär snart eller blir de bara på nätet?
Annons: