/spanien/barcelona/forum/16868.aspx/spanien/barcelona/forum/16868.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-30 13:56
Ämne: Två personer säger o....
Jag är nästan 100 på min sak. ;-)
Barcelona Heywood Jablome
2009-09-30 13:52
Två personer säger olika saker. Jag har läst att vi kan, och jag har också läst att vi inte kan. Jag orkar verkligen inte gå igenom UEFA:s regelverk. Så mycket text... :P
Barcelona ★Scorpion★
2009-09-30 13:44
Gud är störst! - Pep el rei!

Synd att Chygrynskiy inte får spela Cl. Han skulle behövas mot Chelsea eller Pool om vi skulle få möta dom.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-30 13:33
Heywood Jablome

Nej, det gäller för hela CL säsongen. Han får vänta till nästa säsong.
Barcelonistas
2009-09-30 13:32
Heywood Jablome

Ja de kan vi eftersom de är ett nytt år då
2009-09-30 13:31
Angående Chygrynskiy. Vet någon hur det blir efter jul? Kan vi registrera honom i Champions League-spelet?
Barcelonistas
2009-09-30 13:29
Rambla - K9

Vi skapa många chanser änddå känndes de som vi inte spela vårt bästa.de var för slarvigt och de bortdömda målet blev la antagligen bortdömd för frispark eller offside.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-30 13:21
Ämne: Rambla - K9 //

Ha....Jag är ledsen, men jag kan inte hålla med. Ditt ställningstagande grundar sig på att Iniesta antagligen hade kunnta hålla sig på benen.

För det första så kan du inte vara hundra procent säker på att han kunde det. För det andra, om en spelare är stark nog att stå emot tröjdragningen och hålla sig på benen så är det inte straff bara för att försvararen lyckas peta undan bollen. Så om en spelare som inte stark nog att hålla emot tröjdragningen och faller pga naturlagarna, då ska det vara straff?

I bägge fallen har försvararen användt sig av exakt samma otillåtna medel. Däremot är jag nog beredd att hålla med om att det är bättre att domarna friar i sådana här situationer och att de framför allt är konsekventa. Så att det inte blir ett lotteri. Eduardos straff mot Celtic tex var ju bra mycket mindre kontakt på spelaren även om Boruc inte lyckades nudda bollen.
Spanien Clichy #22
2009-09-30 13:06
Rambla - K9 //

Haha! Jo precis så tänkte jag - eller inte :)

Visst drog han i tröjan redan från förr. Det gör ju alla, försvarare och anfallare hela tiden när de kämpar om bollen. Och det kan man diskutera.

Men det är inte tröjdragningen som gör att han faller, för om det hade varit det så hade han fallit snett bakåt. Likaså är det inte tacklingen i sig. Han skulle ha gått omkull i vilket fall som helst något steg senare - men man ser ju på benen att han redan är på väg att falla framåt (om han inte normalt springer med knäna på gräsnivå).

Dvs han inser att försvararen kommer göra en tackling och ta bollen och försöker göra det bästa av situationen, dvs bli fälld.

Som arsenalsupporter är jag frustrerad över den sortens spelförstörelse som tröjdragningar och annat otyg innebär, men i det här fallet gjorde domaren helt rätt.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-30 12:58
Ämne: Nöjd med vinsten och....
Japp, det stämmer, det kunde vi och borde vi haft. Fast å andra sidan så kunde vi också haft 1-2 mål i baken. Kievs bortdömda mål kändes väl lite så där tveksamt va?
Barcelonistas
2009-09-30 12:55
Nöjd med vinsten och 3 poäng.Men lite besviken att de bara sluta 2-0 vi borde gjort 3-0 o 4-0 redan i första halvlek med tanke på alla chanser.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-30 12:51
Målen från igår. Pedros mål är verkligen vackert. Härlig bollkontroll och kyla av Pedrito.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-30 12:49
Clichy:

Jag anser att du har fel i din analys. Försvararen drog Iniesta i tröjan ett bra tag innan Iniesta gick i backen. Han använde Andresitos tröja ungefär som ett rep för att dra sig själv närmare Iniesta så att han kunde utföra sin tackling. Åtminstone så uppfattade jag situationen så. Sen är jag väl medveten om att att det är en 50-50 situation där det ofta är domarens bedöming som avgör om det blir straff eller inte.

Eller du kanske menar att försvararen var så snabbtänkt och skicklig att han fångade upp Iniestas tröja i luften när denne var på väg ner? I så fall var det verkligen snabbtänkt av försvararen. :D
Spanien Clichy #22
2009-09-30 12:43
Rambla - K9//

Iofs syns det ju ganska bra på den bilden att Iniesta är på väg att slänga sig (kroppsspråket). Om tröjdragning hade påverkat så hade han ju fallit bakom. Om han inte hade varit beredd på att falla hade knäna knappast varit bakom försvararens ben.

Sen håller jag med dig om att försvarare inte bör få göra vadsomhelst och anser att det i många fall borde komma bestraffningar i efterhand för tröjdragningar och liknande.

Men såg den där situationen många gånger och tycker det var en mycket fin brytning, där Iniesta vädjade efter straff efteråt (som sgs alla spelare skulle gjort i en liknande situation).
Barcelona Rambla - K9
2009-09-30 12:41
En annan liten trevlig detalj från matchen igår. Barcelona avslutade matchen med 8 canteranos:

Valdés, Puyol, Piqué, Sergi, Xavi, Jeffren, Pedro och Messi. Dessutom, den nionde, Iniesta, byttes ut i halvtid.
Barcelona ★Scorpion★
2009-09-30 12:34
Rambla - K9

Jag håller med dig Iniesta borde ha fått straff där. Men vi ska vara nöjda vi vann matchen. Och ärligt talat trodde jag vi skulle köra över Dynamo Kiev men de var ett bra lag som kontrade hela tiden.

Och de försökte i alla fall. Matchens lirare igår var självklart Puyol. Han var en stor mur igår:)

Visca Barca!
Barcelona Rambla - K9
2009-09-30 12:28
Jag undrar om Andresito skulle haft straff i den här situationen? Får en försvarare ta till vilka medel som helst och frias bara för att han råkar nudda bollen i sin tackling?

Jag håller med angående Messi. Han var slarvig igår fast det var han inte ensam om. En rättvis bedöming av honom är väl att han varvade bra prestationer med lika många dåliga. En hyfsad match, inte mer. Matchens kung var Puyol som efter hela lagets slarviga inledning, verkligen var koncentrerad på sin defensiva uppgift och "dödade" många eventuella kontringar innan de ens uppstod. Även Abidal var bra på detta. Dani Alves var alldeles för ivrig vissa stunder i sin offensiv att han lämnade stora hål efter sig på högerkanten. När han då har Messi som sammarbespartner på högerkanten blir det ju ännu mer luckor bakåt då Messi knappast jobbar hemåt.
Barcelona Libaax
2009-09-30 12:19
Jag vill inte dissa men den senaste match rapporten var inte så bra. Normalt brukar den stämma med matchbilden men inte den senaste. Messi hyllas trots han gjorde hans första svaga match för sässongen.

Han slog borta enkla passningar, misslyckades med massa dribblingar, var ovanligt själviskt med bollen.

Man kunde ha hyllat Xavi,Ibra som var bra i spelet, Pedro som gjorde bra inhopp. Alves som var bra som vanligt.

Inte världens bästa bara för han är bäst. Visst han gjorde mål,några grymma dribblingar i första halvlek men som Strömberg sa så var Messi ovanlig slarvlig med passningara,inte på topp i övrigt.
Real Madrid N(N)
2009-09-30 12:13
Jag hoppas verkligen Barcelona lyckas bli klara för avancemang i CL så fort som möjligt. Så mycket fokus som möjligt på ligan krävs nu när Real Madrid övertygar. Tacka inter för detta!

Vill ni ha underhållande läsning så hänvisar jag till de ignoranta interfansens forum, "curva nord", här på svenskafans. Efter 1-1 mot Rubin Kazan har de fortfarande svårt att erkänna att hålet efter Zlatan VERKLIGEN är 500 millar+Eto´o - Minst. Och ja, jag säger VERKLIGEN, för vem kunde tro det inför säsongen?

Eto´o spelar som den osynliga strikern som han ÄR, när han inte är omgiven av Messi, Iniesta och Xavi.

Sneijder är FÖR skadebenägen för ett lag vars medelålder helt enkelt är för hög för att vinna CL. Okej, det är inte åldern i sig som är problemet, men kropparna har börjat säga ifrån, och de känns tröga och osmidiga.

Milito = Mycket bra värvning.

Att Inter tar en europeisk titel i år känns ungefär lika troligt som att Marseille, Atletico Madrid, Fiorentina eller något annat semi-storlag gör det. Eller vad säger ni?
Barcelona Smogen
2009-09-30 12:05
Men det går väl att överklaga Vilanovas avstängning va? Fast frågan är väl om det är värt det, det han gjorde är ju faktiskt inte tillåtet. Däremot är det fortfarande galet att en så jävla usel domare fortsätter att vara totalt jävla genomröten under flera dagar efter en match.

Kanske Perez köp av domare, ja han har ju faktiskt köpt en på riktigt denna gången, betalar av sig genom en viss påverkan till övriga domarkåren. För det är väl ingen som på allvar tror att Perez tar ca 2.5 miljarder av klubbens pengar för att köpa spelare och sen chansar på det räcker? Nej, han gör allt som står i hans makt och lite till för att Real ska vinna...

ett litet tilläg är väl att det tyvärr knappast är ovanligt att en spansk domare är genomusel, så tiden lär väl säga om det var en tillfällighet.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-09-30 11:09
Bland det bästa med att Barca vann CL förra året är att man ser när Puyi lyfter bucklan varje gång det är reklam för CL! =P
Barcelona João Pinto
2009-09-30 10:57
Det är nästan så att man vill starta en namninsamling angående Wellingtons beteende för att skicka till Spanska fotbollsförbundet. Så där ska man inte få betee sig ostraffat.

Zlatan var för övrigt grym igår, om inte grymast. Något jag saknar i Barca är skott utifrån. De tre mittfältarna som spelade igår skjuter alla som en häst sparkar.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-09-30 10:46
Har alltid undrat vad dom bredvid mig säger på denna match. Någon som kan Spanska som kan översätta? Trots lite halv taskig kvalite (mkt jubel på läktarna etc)
2009-09-30 10:08
Med tanke på att Barcelona är regerande mästare i Champions League så har de möjligheten att använda förra årets final-boll i hemmamatcher.

När de spelar borta så måste de använda årets Champions League-boll.
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-09-30 09:30
Matchens lirare igår var Puyol därefter Zlatan, herregud vilken bra match Puyol gjorde han stoppa allt!
Barcelona Gaucho!
2009-09-30 09:05
Welligton skadade ingen tack och lov men man ska väl endå inte få hålla på så där på en fotbollsplan?

se länktips för en liten påminnelse om vad den såkallade "fotbollsspelaren" sysslade med under matchen!
Barcelonistas
2009-09-30 08:21
kommer kolla på bayern - juve idag.Real matchen är redan köpt av real så de är ingen ide o kolla på den.Dommarn kommer la ge dom 1-2 felaktiga straffar like always..

Men barca va bra igår forca barca!
Barcelona basaric
2009-09-30 06:47
Ämne: Tjena, vet någon va....
Titta där!
Barcelona Rambla - K9
2009-09-30 01:19
Canaletes:

Ja men Welligtons aktioner meförde ju inga skador på barcaspelare, därför ska han gå fri enligt förbundet. Frågan är ju bara vilka som tog skada av att Villanova klagande på 4:e-domaren?
Barcelona Rambo~
2009-09-30 01:07
Tjena, vet någon vart jag kan hitta Highlights till matchen?
Annons: