/spanien/barcelona/forum/16865.aspx/spanien/barcelona/forum/16865.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sneijder 29
2010-01-15 20:05
Han e för jävla bäst denna gubben!!
jacoob
2010-01-15 19:57
Maestro nr. uno

Det var väl ändå 2003-04 som Arsenal var obesegrade:)
Barcelona Hetfield
2010-01-15 19:55
El Flaco

Jag tror att Messi bröt ihop för att han kände sig skyldig, han hade ju trots allt så många lägen att avgöra matchen, speciellt sista läget där Palop gör en sjuk räddning, så jag förstår att han tar på sig det

"Anguished cries from the players were also heard emanating from within the dressing room"

Jisses vad Sport ska överdriva, vem har gjort de till Shakespeare, jag förstår att vissa av de blev ledsna men det där låter som att någon torterade de
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-15 18:58
Ämne: Förlusten mot Sevill....Messi är en vinnare. Hans reaktion visar på att han vill vinna och det bådar gott för framtiden.

Jag läste någonstans om att Pep sa, det han såg i omklädningsrummet efter matchen var verkligen uppmuntrande för framtiden. Jag kan tänka mig att Messis reaktion var en av de saker som hans syftade på.
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-15 18:51
Jaha, nu är det match i ligan igen på lördag och mot Sevilla. Underbart!

Förhoppningsvis vinner Barça denna match och fortsätter att vara utan förlust i ligan.
Visste ni att Barça är det enda laget i Europa som inte har förlorat i ligan ännu?
17 matcher utan förlust.

Vad jag kommer ihåg har Arsenal i säsongen 05-06 inte haft en enda förlust i hela säsongen. Vilken bedrift!
Säsongen är fortfarande ung men visst vore det något stort om Barça åtminstone håller sig utan förlust fram till halva säsongen. Tills säsongen vänder.

Förlust/er kommer det att bli förr eller senare tror jag, för alla lag. Frågan är bara när det sker och hur mycket betydelse det kommer att ha i ligan. Vissa förluster kan ha mindre betydelse än andra.
Vill man exempelvis förlora el Clasico? Eller mot Valladolid när ligan troligen har avgjorts?
Barcelona BlueRed
2010-01-15 18:48
Förlusten mot Sevilla tog hårt på spelarna. Enligt Sport så bröt Messi ihop efter matchen och fick tröstas av Pep.

Pep sa till spelarna att det inte var deras fel, om det var någons fel så var det hans. Han hyllade även spelarna för att dem kämpade så hårt.
Barcelona ★Barca★
2010-01-15 17:42
Vi får hoppas att han får göra det:)
Barcelona BOJAN...
2010-01-15 17:31
dom har väl annat att göra en fredagkväll :D
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-15 17:02
Hallå, vart är alla ?
Barcelona la_arnesson
2010-01-15 16:59
heja barca
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-15 14:36
Hetfield/

Människan blir försvagad av för många segrar. Det är nog många culés som har blivit bortskämda efter alla dessa titlar de senaste åren och då är det svårt att handskas med förluster.

"Atletico de Madrid-Real Madrid"? Du menar nog Athletic Bilbao - Real Madrid.
2010-01-15 14:35
De bästa målet jag sett är självklart Messis solo mot Getafe 2007 som "19 åring". Messi har räddat fotbollen, efter Ronaldinhos död inom fotbollen.
Barcelona Hetfield
2010-01-15 14:22
Jag bävar inför den dagen då vi åker ut ur CL, jag undrar hur det kommer bli här med tanke på att det blev dagisnivå när vi åkte ut ur CdR.
Vi ska bara vinna mot Stuttgart, allt annat är fail

Riktigt skön fotbollshelg måste jag verkligen säga, vad sägs om:

Atletic Bilbao-Real Madrid (en formtoppad Llorente kan bli dödlig)

Barcelona-Sevilla
(Kan Barcelona samla ihop sig, och besegra spöket?)

Roma-Genoa
(Förmodligen de offensivaste lagen i Serie A, kan bli fotbollsfest)

Valencia-Villarreal
(Make it or break it läge för både lagen, en vinst kan vara skillnaden mellan bra form och dålig form i framtiden)

BlaugranaForever
2010-01-15 14:18
Hej grabbar , tror ni Barca köper några spelare på januari fönstret ?

Visca el Barca y Guariola
Barcelona tano
2010-01-15 14:05
Ämne: Såväl Mundo Deportiv....
Låter som en bra deal för Barcelona. Då kommer antagligen den nya presidenten att vara lite försiktig och inte stöka till det för mycket.
Pep får fortsätta att jobba med Barcelona för att nå ännu högre höjder.
Barcelona Barcadinho.
2010-01-15 14:03
Ämne: Såväl Mundo Deportiv....
Och den här nyheten är den bästa sportnyhet som vi kunde få nu lagom till helgen.

Även om man/jag ibland är kritisk för små saker här och där (som Yayas status, taktik osv), så är det inget snack om att Pep är den mest optimala tränaren som Barca kan få.

Han passar klubben som hand i handske.
Visca el Mister.
Valencia Villa/Silva
2010-01-15 14:00
Ämne: Ämne: David V....
hahaha Dinhos slalom mål mot madrid är bland det bästa jag sett. Men jag håller hans mål mot sevilla något högre. Det är faktiskt mitt favo dinho mål.
2010-01-15 13:03
Såväl Mundo Deportivo som Sport skriver idag på sina förstasidor att Guardiolas kontraktsförnyelse kan bli ett faktum inom en snar framtid. De katalanska tidningarna skriver att styrelsens kommer erbjuda Pep ett kontrakt som sträcker sig till två nästkommande säsongerna och man kommer (naturligtvis) ge el míster en saftig löneförhöjning.

I kontraktet kommer det dessutom finns en klausul där det står att om Pep Guardiola inte kommer överens med den presidenten som vinner valet i de sportsliga frågorna får han lov att riva sönder sitt kontrakt och gå sin iväg utan några juridiska konsekvenser.

Barcelona malique
2010-01-15 12:06
Ämne: David Villa rankar s....
tack för inlägget häftiga mål, fast jag saknade ronaldinhos mål borta mot madrid, när ramos,helguera,carlos och company ser hur ronnie går slalom hehe
Barcelona ihefsu
2010-01-15 11:38
Ämne: Jag tänker analysera....
I situation tre ska det ju definitivt vara frispark en bit utanför straffområdet iaf, men det är ju inte straff. Som Yaya sliter i honom... Men annars kan jag hålla med.
Barcelona älskabarcelona
2010-01-15 07:42
Madrid kommer spela mot Gramozi den 20e !:D Jag spelar med dom grabbarna varje sommar i Albanien . Pappa har spelat för deras lag och dom erbjöd han plats som 2a tränare . Men på grund av det är så dåligt betalt i Albanien så tacka han nej . Men sjukt att se grabbarna som man har spelat med ganska många gånger , får nu spela mot Madrid . Extra roligt om dom lyckas besegra Madrid med. :D
2010-01-15 07:38
Palop vilken målvakt, han rädda hela Sevilla vilka galna räddningar. Jag tycker att vi borde lätt ha gått vidare men men vi hade inte tur med oss nu fick Sevilla turen.

Är de bara jag som tycker att Iniesta stortrivs mot Sevilla ? minns ni förra säsongen då han gjorde 3 assister och 1 mål ?
Barcelona petersays
2010-01-15 01:22
Alltså Liverpool!

Utslagna ur Fa-cupen mot Reading - som vinner på Anfield för första gångne någonsin!

Dessutom skador på Torres (6 veckor), Benayoun (4 veckor) och Gerrard (Två veckor)

uj uj uj uj uj uj
Canaletes
2010-01-14 23:40
patético, världens konstigaste lag.
5-1 nu
Barcelona barcino
2010-01-14 23:39
nån som vet var man kan köpa matchbiljetter till CL matchen mot stuttgart i stattgart?
Barcelona Saman.
2010-01-14 23:31
4-1! Atletico åker ut om resultatet håller i sig!
2010-01-14 23:25
Presidentkandidaten Jaume Guixà har också varit flitig på senaste tiden. Han har lyckats övertala både Emma Gamper, Joan Gampers barnbarn, och Joan Segarras son till ingå i hans valkampnj.

Emma Gamper har gått ut och sagt att Guixà har under de senaste fem åren arbetat i det tysta med ett projekt som har gjort sig förtjänt av hennes stöd: “Jag är övertygad om att Guixà kommer bli Barcelonas nästa president och återinföra samma värderingar som min farfar, Joan Gamper, stod för när han bildade klubben.”

Joan Segarra var en förre detta spelare i Barcelona och han var även känd som “el Gran Capitán”, en av förgrundsfigurerna i det laget som vann fem titlar under 1952 tillsammans med andra legendarer som Kubala och Ramallets. Nu har hans son, som delar namn med sin far, gått ut och proklamerat sitt stöd till professorn Jaume Guixà.
jacoob
2010-01-14 23:21
4-0 till atletico nu
Barcelona Mojito
2010-01-14 23:18
hehe, sjuk match mellan Atletico och Huelva.

Hawaiifotboll å det grövsta.

Underhållning - ja!!!!
Barcelona Mojito
2010-01-14 23:10
Härliga nyheter el Flaco.

Jag hoppas styrelsen kan komma fram till en gemensam kandidat så att ledningen kan fortsätta hålla fokus på nuet och lägga politiken åt sidan för ännu en lite tid framåt.
Annons: