/spanien/barcelona/forum/16864.aspx/spanien/barcelona/forum/16864.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe -
2009-10-04 14:50
Henry på Emirates Stadium.
Barcelona Jay-z
2009-10-04 14:24
Ronaldinhoism //

Komigen du kan inte påstå att Alves, Xavi va så dåliga som du försöker att få dem till.
Marques ska inte få kritik fan snubben har knappt fått spela, Pep borde spela Iniesta och Marques lite mera så de kommer igång de saknar förtroende.

Såg att Marques va lite väl desperat ville visa upp sig, gjorde ett par distans skott. Pep måste lira Marques mer så han känner förtroende minns ni hur dålig Pique va. Men ju mer han spela ju bättre blev han nu är han en världsback.
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-10-04 14:19
Två nya mål av Suarez för Ajax, hur många mål har killen gjort nu egentligen?

EDIT: 9 matcher 12 mål , rätt bra.
Red
2009-10-04 14:16
Väldigt låg nivå och många personliga påhopp från Barcelonistas och Ronaldinhoism. Eftersom att ingen av er verkar ha några planer på att bättra er, får ni ägna den kommande veckan åt att fundera på hur ni ska uppträda i fortsättningen.
Barcelona Abbe -
2009-10-04 14:14
Oleguer in för Ajax.
Barcelona Gio Style
2009-10-04 14:14
Sälja Marquez? Numera har folk i forumet fått för sig att de är pep guardiola. Ni har helt ärligt sämre tålamod än min mormor.
Jag vet inte, tycker att det är fel att inbilla sig att Marquez är fjärdevalet. För mig är han fortfarande före Chyg. Marquez är ju som en mer rutinerad variant av Chyg. Klokare, brytningssäkrare, bättre krossbollar osv.
Så länge Marquez är frisk så får han gärna vara kvar. Han behövs för tillfället mer än Chyg, som dock har framtiden för sig, men just nu är det lite för tidigt för honom.

Förresten bör ni låta Marquez komma in i spelet, han har varit borta väldigt länge och har precis gjort comeback.
Folk tänker inte innan dem skriver. Samma sak när man sågade Zlatan efter dem första matcherna, även Maxwell och Chyg för den delen.
Dem är inte robotar, man kan inte komma in efter skada, eller som ny i laget och dominera, vare sig man heter Zlatan eller Allbäck.
Barcelonistas
2009-10-04 14:07
Ronaldinhoism

OK
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-04 14:06
Barcelonistas

Ajuste jo men det har det, fan du är en riktigt klipsk kille, sorry ska inte påpeka eller svara på dina inlägg mer, du knäcker mig hela tiden.

/ face palm
Barcelonistas
2009-10-04 14:04
Ronaldinhoism

hahahaha ja de har det.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-04 14:04
el Flaco

HAHA. Jag älskar dina inlägg men de sköna länkarna hahahaha. Får en alltid på bra humör =D
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-04 14:02
Alle #8

No offence back, du verkar vara dum i huvet eftersom du vill bara ta in det du vill.

Okej, Ibra och Messi tänker på landskamperna som avgör deras VM öde. Men fortfarande, de spanska spelarna då? Alves var inte heller speciellt bra. Hade de också Sveriges och Argentinas matcher i huvet? Det är inte första gången dessa spelare har en viktig match bakom hörnet som avgör ett eller annat och de är nog proffsiga nog att koppla bort det.

Jag antar att du spelar fotboll? Det gör/har alla här inne gjort om jag kan gissa rätt, när du väl är på planen har du inte många andra tankar än på den stundande matchen, right? Före matchen visst men när det väl kommer till match gör man sitt jobb. Jag håller med om att det kan påverka till viss del men inte till så stor del att ex Messi ska komma upp till 10% av sin kapacitet.

Och nej självklart kommer inte Real vinna alla sina matcher, herregud vilken kille.
Det jag ville säga var att det är dumt att riskera att förlora en match mot Almeria för vissa spelare har viktiga landskamper som väntar men vad händer när vi möter Sevilla, Valencia, Patetico, Villarreal eller Espanyol när vi har en viktig match i CL som väntar? Fattar du nu vad jag menar? Försök läsa allt och inte vissa delar.

Barcelonistas

Har det du skriver något sammanhang med det vi diskuterar? HAHAHA.
Barcelona Meastro
2009-10-04 13:58
Ämne: Visst är det viktigt....Skriver under det du skriver i ditt inlägg.

Fansen är lite för bortskämda ibland. Barca ska köra över alla lag och ingen får göra det minsta misstag, annars ska man kastas ut ur truppen.

Man glömmer också att det kommer att bli förslustmatcher också under säsongen.
Det som kommer att räknas i slutändan är dock hur många poäng man har fått ihop och att man vinner de viktigaste/svåraste matcherna som avgör ligan.

Jag undrar också hur detta forum kommer att se ut vid första förlusten. Det gäller då att akta sig för att logga in.
Är säker på att Barca kommer att förlora en eller två matcher. Det hör till. Inget lag kan vinna alla sina 38 matcher.
Barcelona el Flaco
2009-10-04 13:57
Ämne: Visst är det viktigt....
*Applåderar detta klockrena inlägget*
Barcelonistas
2009-10-04 13:47
Sen klart som fan att man är taggad i en match mot real madrid exp än en match mot almeria.

Alle #8
2009-10-04 13:45
Ämne: Barcelonistas

Om ....
Ronaldinhoism

"Att riskera att förlora en match mot Almeria är ganska farligt då Real vinner sina matcher."

Du får det att låta som om Real kommer att vinna alla sina 38 liga matcher. Helt ärligt tror du det själv eller? De har Sevilla, oss 2x kvar att möta. Personligen anser jag att det är viktigt att vi tar 3 p varje match men det är ingen snack om saken att Zlatans och Messis kommande match med landslaget är viktigare än matchen vi just spelade mot Almeria. No offence men du måste vara helt dum i huvudet om du tycker att Almeria matchen är viktigare än deras matcher för de matcherna avgör ifall Zlatan och Messi får spela VM eller inte och det vore ju jävligt tråkigt för VM om världens bäste fotbolls spelare samt en av världens bästa spelare inte kan spela VM eller hur? Det har gått 6 rundor i ligan och ca 32 rundor kvarstår, hittils har Real vunnit alla sina men inte felfritt. Så som vi spelade idag, så har de spelat i nästan alla deras matcher men slutligen lyckats stänka dit 1-2 bollar turligt nog som vanligt.

Aja jag tänker inte lägga ner mer tid på detta. Peace!
Barcelona tarrak
2009-10-04 13:33
Visst är det viktigt att kritiskt granska en ganska svag insats, men någon måtta får det väl ändå vara. Márquez ska säljas för att han gjort två dåliga matcher efter fyra månaders skadeuppehhåll, Messi klarar inte av Zlatans stjärnglans och yada yada. Jag undrar hur det kommer att se ut den dagen det verkligen går dåligt för laget. Vad blir det då? Sälja Iniesta? Stena Guardiola? Bränna ner Camp Nou?

Vad som också är väldigt tråkigt är hur uselt tålamodet är med våra unga spelare. De flesta på det här forumet skryter vitt och brett om hur många egna produkter vi har i laget, men det är ytterst få som verkar ha tålamodet att låta nya spelare utvecklas. Vad som skiljer oss och Madrid är inte att det finns något magiskt i vattnet som gör La Masia-spelare bättre, utan att man jobbar långsiktigt och visar förtroende, även om det kan gå dåligt under långa perioder. Unga spelare är väldigt ojämna och det är ytterst få som utvecklas spikrakt uppåt. Kolla på en spelare som Iniesta som behövde ungefär fem år från sin debut till en ordinarie plats. Hade många av er fått bestämma hade han säkert varit såld för länge sen.
Barcelonistas
2009-10-04 13:26
Ronaldinhoism

Jag? haha herregud.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-04 13:21
Barcelonistas

Om det är någon av oss två som ska respektera andras åsikter så är det nog du som någon annan påpekade men nog om det.

Alle #8

Jag tror att både Ibra och Messi är proffsiga nog att koppla bort landskamperna som befinner sig dagar längre bort. Att riskera att förlora en match mot Almeria är ganska farligt då Real vinner sina matcher.

Hur kommer det se ut i framtiden när vi har viktiga CL matcher och liga matcher på schemat ska vi välja matcher där vi ska vara taggade eller?

Om de hade varit smarta nog hade de gjort 3 snabba mål så de kunde blivit utbytta och vila till deras landskamper. Eller om de hade sagt till Pep att de inte är taggade nog låt någon annan spela. Sen ställer jag frågan igen, de spanska spelarna då? Tycker inte Z var speciellt dålig, inte sämre än Xavi tex och då är ju Spanien klara. Det håller inte.

Ditt inlägg i natt va f*cking adorable visste inte om jag skulle skratta eller inte.

Men nog om matchen igår, vissa inte verkar fatta att olika personer har olika åsikter.

Däremot håller jag med dig om att Messi är riktigt, riktigt ego i vissa lägen, ser nästan ut som om han vägrar släppa bollen till exempel Z.
Barcelona el Flaco
2009-10-04 13:21
I länktipset finns presskonferansen som Pep Guardiola höll igår efter matchen där han ger sin syn på lagets insats mot Almería.
Barcelonistas
2009-10-04 13:19
el Flaco

vilken jävla träff pedro fick där haha
Barcelona Mojito
2009-10-04 13:19
Rambla K-9

Pep håller alltså humöret uppe. Han kan dock inte vara helt nöjd med lagets insats, och det ska bli intressant att se hur han resonerar under landslagsuppehållet och vad eventuella åtgärder eller förändringar kan komma bli.

Det jag uppskattar med Pep är att han försöker hitta ljuspunkter och se förbi problemen. De tar han säkert internt i stället vid behov.
Barcelona el Flaco
2009-10-04 13:14
Highlights och målet från igår finns i länktipset.

Notera att i och med Pedros mål mot Almería så är han den enda spelaren som har nätat i samtliga turneringar Barça har spelat hittills under säsongen (spanska supercupen, europeiska supercupen, ligan och Champions League).
Barcelonistas
2009-10-04 13:14
idag får vi se dom enorma brister real har i laget.Deras försvar är sjukt överskattad o inte minst anfallet.jag sakt det för säger de igen anledning till reals vinster har me inviduela prestationer mot jumbo lag att göra.Kommer aldrig funka mot Barcelona,Liverpool,Juventus,Sevilla.

Alle #8

Barca är inte 100% än.Zlatan håller på att komma in allt mer i spelet,iniesta behöver fler matcher för att hitta sin toppform.Sen har vi henry ochså som inte ännu har kommit igång.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.C)
2009-10-04 12:54
Dom flesta här inne snackar om hur dåliga Zlatan & Lionel var igår, men ingen kommer ihåg Maxwell insats, han spelade väldigt bra, och var väldigt säker. Skit i det som har hänt, en match kan inte skada, men om det händer igen, då kan vi börja snacka om det, men nu ser jag ingen brådska i det alls.

Vet någon om T.Henry är tillbaka mot Valencia?
Alle #8
2009-10-04 12:47
Jag finner en sak väldigt oroväckande inför framtiden. Messi, messi nämligen Messi. Okej, vi alla vet att matchen inte var den absolut bästa både från laget för en massa olika anledningar Almeria, ödesmatcherna med landslagen osv osv.

Hur som helst så tycker jag att INGEN och då menar jag INGEN är immun mot kritik. Visserligen skulle jag vara lite mjukare mot Xavi eller El capitan om de gjorde dåligt ifrån, fråga inte varför kanske för att de är lagets hjärta men det är ändå sällan de gör dåligt ifrån sig ändå. Det jag menar att ingen är immun mot kritik då syftar jag på Messi. Det börjar oroa mig lite, inte bara igår utan det har gått några matcher då han väljer att göra lite för mycket när han kan släppa bollen till Zlatan eller Henry, mest till Zlatan. Messi måste passa betydligt mer i RÄTT läge dessutom. Jag har sett en massa målchanser som hade kunnat bli om Messi hade varit lite mindre ego och passat bollen för fan.

Alla kan säga vad de vill. Visst är Messi bäst i världen men alla vet djupt innerst inne att Zlatan är där upp med Messi och C.Ronaldo och slåss och det är nog Messi medveten om men som professionell så ska det inte komma i tankarna när man lirar utan då är det bara att köra på. Han kanske går igenom mycket nu känner press inför Argentina matcherna och känner av konkurrensen från Zlatan eller något.. Jag tycker bara att Zlatan och Messi ska köra på, det spelar inge roll vem av dem som gör målen utan bara köra på som riktiga bröder o skapa åt varandra för då kommer de vara ostoppbara. Ingen kommer att kunna stoppa de. Hoppas bara det är tillfälligt

Väl mött.
Barcelona Meastro
2009-10-04 12:47
Ämne: Truppen är inte 100%....Pep vill nog ha kvar Rafa. Han vill vara kvar. Man är tydligen mer än nöjd med Rafa, vad jag förstår.
Han har precis kommit tillbaka från en långstids skada. Ser därför inga som helst anledning till att dra några slutsatser utifrån hans prestation i gårdagens match.
Jag hoppas att han förlänger sitt kontrakt med klubben då han även kan spela i mittfältet. Tänk på att både Yaya Toure och Keita blir borta en period för Afrikanska mästerskapet. Rafa är en av de spelare som kan komma att vara betydelsefull då.

Pep gjorde mycket bra val när han skeppade iväg Guddy och lät Pedro ta steget ut. Han är mer än en ersättare av Guddy. Han har snabba fötter och agerar bra på små ytor. Framtiden ser ljust ut för honom. Folk tenderar att underskatta Pedro, speciellt när man pratar om att truppen är för tunn. Väntar nu bara på tills Jeffren också tar för sig. Och fyll gärna på med flera unga talanger. Det finns ju inte brist på såna i klubben.

Han ni tänkt på förresten att den där Chico(?) som gjorde livet surt för Xavi igår. Han är från Barcas ungdomsakademi. Släkten är värst brukar det heta.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-10-04 12:38
Satt precis och läste gårdagens komentarer och de lät som att vi hade fått stryck, var glada för att vi fick våran viktiga 3poängare istället, många som har blivit lite fotbolls snobbar o kan inte glädjas om en seger utan förväntar sig 4,5 o 6 mål.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.C)
2009-10-04 12:14
Kanske lite offtopic, men jag har en redovisning i musik om olika musikstilar och jag vill redovisa om en Katalansk musik stil, så kan någon vara snäll och ge mig några namn på några Katalanska musikstilar? (Det går bra med gamla musikstilar med)
Barcelona attacante
2009-10-04 12:05
Truppen är inte 100% balanserad och jag tror att vi och Rafa mår bäst om han flyttar i januari samt att vi tar in en förstärkning framåt.

Men obs! vi har spelat fantastisk fotboll under en ovanligt lång period och det vore ju jäkligt konstigt om det inte kommer svackor. Nu är tendensen jävligt snobbig och vi gläjds inte som vi borde efter varje vinst oavsett vem vi slår.
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-10-04 11:50
Jo jag med just därför är han fjärde valet som mittback ;)
Annons: