/spanien/barcelona/forum/1686.aspx/spanien/barcelona/forum/1686.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-12-22 14:58
Jag hade hellre sett att man hade gått all in för Stegen. Visst Bravo är bättre det håller jag med om men jag ser hellre att man låter den yngre spela. Stegen är en målvakt som kan spela över 10 år för oss, samt att man ser den enorma potentialen i Stegen. Bravo är liksom 33 år gammal. Även om Bravo gjort de bra så var det från början ett onödigt köp. Att Bravo är stabilare beror ju på att han spelat så mycket mer sär han fått kontinuerligt spel.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-12-22 14:57
Men herregud det är fucking Sport som rapportera om detta, SPORT. Finns det en sämre källa i Barcelona seriöst? Såg nyss en video där Ter stegen går till Bravo o skakar hand o gratulerar honom efter matchen mot River. Sen, varför skulle Lucho "fått nog" av något som funkat utmärkt hittills? Ter stegen var viktig för vår Cl och Copa-titel och Bravo var viktigt för vår Liga-titel förra säsongen. Det är inte så att den ena underpresterar, båda gör det riktigt bra. Chill guys, luktar bullshit.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-12-22 14:51
Omöjligt att Lucho är så dum och slarvar bort ter stegen haha. Tror Bravo fick stå i vm bara för att han skulle få honom att känna sig delaktig i CL vinsten. inget mer. Ter stegen är framtiden!
Barcelona neymar JR
2015-12-22 14:43
Nej börjar faktiskt bli trött på spelarna, dem kan inte acceptera att sitta på bänken när en bättre spelare startar. Dom accepterar inte att bli utbyta, utan ska börja grina Det värsta är ju att handlar inte enbart om stjärnorna utan medelmåttorna med Här ska faktiskt jag hylla Pep som är en mästare på detta. Att hantera alla spelare i truppen. Och än mindre tillåta sånt skit beteende, utan spänner upp sina cojones och skäller ut spelarna Okej Messi är Messi och ska aldrig sitta på bänken så länge det inte är han som väljer det Tvivlar på att neymar och suarez hade vågat lipa när dom blir utbyta när Pep sitter på bänken För att summera det Mats fick ett 5 års kontrakt och nr 1 på ryggen, vill han bränna sin bro i Barcelona ska han göra det. Annars får han fortsätta träna och ta chansen när den kommer Seriöst ska Barcelona börja anpassa sig efter Mats? Eller vice versa?
Mascherano#14 el Jefecito
2015-12-22 14:41
Jag kan faktiskt förstå ter Stegen om han vill lämna. Han är för bra för att vara andremålvakt och han borde vara i en klubb där han faktiskt får spela. Fast jag vill heller inte ta något från Bravo som har gjort det väldigt väldigt bra. Jag har hela tiden tyckt att det var konstigt att köpa två så bra målvakter på samma gång, även om det funkade väldigt bra under förra säsongen. MAtS fyller som sagt 24 nästa gång och behöver få spela regelbundet för att fortsätta utvecklas.

Och på tal om att det bara skulle vara Barca som har "problem" med att folk vill spela. Nej, om ni läser rykten lite utanför Barcas sfär så rapporteras det friskt om missnöjda spelare i precis alla storklubbar. Är det inte Isco så är det James. Eller Marquinhos och Rabiot. Ribery och Robben. Bla bla och bla osv. Sen om man till 90% hör detta om just Barca så kan det vara för att man till 90% läser nyheter om just Barca. Ganska enkelt eller hur?
Barcelona Amo.38
2015-12-22 14:34
Är ganska säker på att det finns en spricka mellan tränare och Ter Stegen. Eller spricka och spricka men han är inte nöjd med situationen MaTS, reagerade lite på hans instagram när vi vann klubblagsVM, ingen bild på trofén eller när laget firar, vilket brukar vara vanligt hos alla spelare. Istället lägger han upp en bild på sig själv där det står "always 100%" man kan spekulera i vad han menar ;)
Barcelona Liunil Masse
2015-12-22 14:30
Rafael är känd för att vara väldigt negativ på Twitter så ta det hela med en nypa salt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-22 14:27
@Stright outa Barca:

Har tänkt på det också.
Så fort det ryktas en bra spelare till Barca eller någon av våra spelare bytas och visar liten sur min så skriker vi i forumet att en spelare i den kalibern kan inte bänkas.

Har försökt ta det ämnet många, många gånger men lät bli för att jag visste inte hur jag skulle lägga upp det. Min argument är att titta bara på vilka spelare R.Madrid, Psg och Bayen har på bänken. De är inga korpspelare precis.

Kan de andra lagen ha såna spelare på bänken så kan Barca det (Eftersom Lucho gillar att rotera friskt med).
Barcelona LeoMessi
2015-12-22 14:23
Tycker helt ärligt om stegen om det stämmer! Vad är syftet med att köpa en sån bra målvakt för att sedan inte låta honom spela åtminstone någon turnering? Vill inte ta något från bravo för han har faktiskt varit helt fantastisk och jag förstår att han står i ligan. Det är såna här saker som att jag håller Pep högre än Lucho. Att han är mer principfast och att han är bättre på att ge RÄTT talanger chansen.
Barcelona Stright outa Barca
2015-12-22 14:22
Är det bara i Barca som spelare ska börja sura så fört man bänkar dem?
Barcelona Barcelonistas
2015-12-22 14:17
Kan finnas en sanning i set hela då Stegen inte fick spela klubblagsvm. Barca är inte i klubblags VM för att Bravo stod i målet, utan det var ju Stegen spm dessutom gjorde årets räddning mot just Bayern.
Barcelona Tiki-Taka
2015-12-22 13:59
Bravo skall ju fylla 33 år nästa år, medan ter stegen blir 24 år....skiljer alltså 9 år mellan dessa två. Om man släpper en målvakt som har potential att vara vår första målvakt dem nästa 10 åren för en målvakt som börjar komma upp i åldrarna och som snart skall pensionera sig....jaa, då har jag inga ord för denna idoti. Hoppas att allt är ett påhitt från Sport!
Barcelona Tiki-Taka
2015-12-22 13:53
Sport claims Lucho is done with rotating the goalkeepers and Bravo will be the starter in all competitions for Barça.

Ter Stegen will be gone soon, it will be a massive disappointment. I guess culés forgot who’s won Barça the UCL semis at the Allianz Arena.

Taget från Rafaelh117 twitter.....stämmer detta så är det ju helt sinnes!!!
Barcelona Vampíro
2015-12-22 13:28
Innan Luis Enrique så kunde ingen anfallare leverera i Barcelona. Det var 85% Messi trots att man testat med klasspelare som Ibra, Villa, Alexis osv. Med LE så har vi äntligen kunnat integrera in andra forwards samtidigt som Messi är lika bra, bättre än på några säsonger t.o.m. Det har till och med gått så långt att Messi var borta och vi trots det kunde rulla ut Madrid i deras luftslott. Barça är mer oförutsägbara och har mer strängar på sin lyra och jag njuter.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-12-22 13:22
Att säga att Pep bara tränat lag med enbart världsklasspelare på varje position är ett så tröttsamt argument. Jag tror att många utomstående inte fattar detta men folk härinne borde kunna minnas tillbaka på tiden precis innan Pep. Vi kom trea bakom Villarreal, blev utspelade på Bernabeu och tog noll titlar två säsonger i rad. Spelare som Iniesta, Messi, Xavi, Pique och Valdes växte alla fram som riktiga världsspelare under Pep. Nu kommer någon säga att tex Xavi var riktigt bra redan innan. Ja, det var han. Men Pep var skicklig nog att lyckas utnyttja dessa spelares kvaliteter fullt ut genom taktiska förändringar. Att vi varit så överlägsna de senaste åren spelar är bara tack vare Pep. Lucho ska ha enorm cred men utan Pep och det här laget hade aldrig nått dessa höjder. Samma sak i Bayern. Ja, de vann trippeln året innan han kom dit. Men att de år efter år vinner ligan helt överlägset var inte fallet för några år sedan. Lag som Stuttgart, Wolfsburg och inte minst Dortmund (2 säsonger i rad) stack upp och vann ligan. Bayern var ett fantastiskt lag med Heyneckes men Pep har gett dem den stabilitet och ofta höga lägstanivå som krävs för att år efter år kunna jogga hem ligan. Pep har inte surfat på Bayerns framgångsvågor. Han har varit delaktig i deras fantastiska utveckling. Till skillnad från i Barca kan man inte ge han all cred då de som sagt var helt suveräna och vann trippeln säsongen innan men att säga att han bara vinner ligan pga alla spelare är fel.
Barcelona Barca4life98
2015-12-22 13:15
Hahah oj så fel dom hade...
Barcelona neymar JR
2015-12-22 12:59
Börjar bli trött på denna ständiga jämförelse mellan Pep och lucho Ja vi var som bäst 08/09- 2011/2012, ja Pep är den bäste tränaren vi har haft. Men det var inga halvdana spelare han förfogade över heller. Det jag berömmer Pep för mest är hur han lyckades hitta busken/pedro från ingenstans och gjorde dom till världsspelare. Det är dom 2 spelarna som har lyckats från la masia under Pep Men med det laget vi hade och den tränaren så var det nästan omöjligt att INTE vinna trippeln Likt hur det nästan var omöjligt att INTE vinna trippeln förra säsongen. Med tanke på hur säsongen formade sig När det gäller det taktiska så är det ens namn som glöms bort, Tito Vilanova hade mycket att säga till om. Likt hur Juan unzue har mycket att säga till om under lucho Men att jämföra 2 olika Barcelonas legendarer tränar sejourer i klubben genom att trycka ner den andre är löjligt. Först och främst så kan man aldrig göra en rättvis jämförelse då man har 1716393 olika aspekter att tänka på. Nya spelare, ledning, ålder på spelarna, motståndare, tur, la masia, skador Är Pep vår bäste tränare? Givetvis går inte ens att diskutera bort Men är Pep en bättre tränare än lucho? Nja, endast på att spela det spelet vi alla vill se här inne. För att summera det Pep är den bäste tränaren för klubben, men han kommer inte vända hem. Nu passar jag på att njuta av luchos framgång
2015-12-22 12:59
@A good coach is everything!:

minns du dom sista 2 åren under rijkaard? minns du vart messi, xavi, iniesta spelade för positioner? iniesta var inte världsklass under rijkaard. pep slipade varenda en. xavi spelade deff mitt btw.. pep hade öga för talanger och kunde se spelare. pedro var kontraktlös i b laget. busi visste ingen vem det var än. pep skapade dessa stjärnor. stjärnorna som du nämner har mycket att tacka pep!
Barcelona Nemesis 10
2015-12-22 12:50
LeoMessi

Tack för det inlägget, du tog orden ur munnen på mig. Lucho förtjänar mer respekt!
Barcelona LeoMessi
2015-12-22 12:44
Kan folk släppa det här med Pep? Börjar bli lite uttjatat! Det är som att vi aldrig någonsin spelade kasst under honom. Var det inte så att enrique faktiskt hade bättre resultat än Pep under sin första säsong? Nu tänker jag på gjorda mål, vunna matcher, insläppta mål osv. Missförstå mig inte, jag håller Pep högre än Lucho. Men Pep kunde göra en frustrerad också och jag minns att det klagades jävligt mycket på att vi hela tiden skulle ha 80 % bollinnehav och att vi borde ha överlåtit bollen till motståndarna mer. Sluta tro att Pep aldrig kan begå misstag för han och Bayern åkte ut med huvudet före mot real och Barca. Och då hade inte Pep något pisslag till sitt förfogande. Nu låter som att jag ogillar Pep, det gör jag inte för han är min favorittränare. Men att man hela jävla tiden ska förminska Luchos insatser som tränare genom att påpeka hur jävla grym Pep är, är något som stör mig som fan. Ni får det att låta som att Pep hade vunnit alla titlarna även om han inte hade Messi, xavi och iniesta i laget. Give me a break.
Barcelona A good coach is everything!
2015-12-22 12:44
Visst Pep gjorde det mycket bra i Barca! Men skulle vilja se Pep i ett lag utan världsspelare på nästan alla positioner. Då kan man döma honom rättvist!!
Barcelona Liunil Masse
2015-12-22 12:36
Pep Guardiola Men vem just nu är i nivå med Pep rent taktiskt? Finns ingen. Pep är ett unikum i fotbollsvärlden. Lucho får för lite cred för vad han gjort/gör med Barca. Han tog oss från en titellös säsong till att vinna trippeln o nu fem titlar på ett år.
2015-12-22 12:29
@neymar JR:

pep utvecklade dom ännu mer. bytte positioner på dom. ändrade deras sätt att spela helt o hållet. nu säger jag inte att lucho är dålig. han har absolut en del av titlarna=). men han är inte i närheten av pep. rent taktiskt alltså.
Barcelona Barca4life98
2015-12-22 12:21
Ni som säger att Lucho är beroende utav MSN. Ja, men vem lyckades få ihop dom 3 och få laget balanserat så dessa 3 kunde få ut så mycket av sitt spel? Under Peps tid, han "räddades" av Xavi, Iniesta och Messi eller? Om man ska använda era argument. Hade varit intressant om Pep hade haft materialet som Lucho har haft med transfersförbud etc.
Barcelona neymar JR
2015-12-22 12:11
Ja hade xavi/iniesta/Messi dålig så var det kört för Pep Åh fan har lagets 3 bästa en dålig så blir prestationen sämre
2015-12-22 11:58
Luchos barca ä msns barca. har dom dålig dag så r det köört. drf kan vi vara maktlösa mot lag som depor
Barcelona >The Reporter<
2015-12-22 10:49
Det enda jag är orolig för mot Arsenal är att våra anfallare inte kommer vara effektiva utan försöka göra det extra fint. Är säker på att vi kommer få cirka 10 kvalificerade målchanser på bortaplan
Barcelona LegendenN10
2015-12-22 10:20
In Lucho We TRUST! utan honom hade det inte varit möjligt att vinna 5 titlar på ett kalender år! Just nu världens bästa tränare!
Barcelona LegendenN10
2015-12-22 10:15
Jag räds inget lag i världen. Kasta de in i ringen vilka än de är, Bayern Arsenal real city United. Likt förra säsongen tror jag att vi kommer gå på knock out! #DeRegerandeTrippelMästarna!
Barcelona Barcelonistas
2015-12-22 08:54
Allt kan bu hända i fotboll men samtidigt så är vi ju favoriter? Så de e ju N självklarhet då att vi med största sannolikhet kmr gå vidare. I min bok är det så. 85-15 till vår vår fördel. Elr 80-20. Vi är så mycket bättre än Arsenal. Att dom lyckades slå oss 2011 var ett mirakel för vi var helt överlägsna. Matchen på Camp Nou var ju helt makalöst . 20-0 i avslut hur sjukt är inte de?
Annons: