/spanien/barcelona/forum/16858.aspx/spanien/barcelona/forum/16858.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-03-11 16:55
Jag tror definitivt RM har en chans att ta ligan i år... även om det inte går så bra i CL (hehe) så spelar dom bra i ligan, och dessutom har dom lättare matcher kvar.

//L.A.M. Nr 10
Tror faktiskt Barcaspelarna har tillräckligt med ödmjukhet för att förstå att man måste respektera motståndarna, annars hade dom inte varit så bra som dom är nu, eller var förra säsongen.
I Cl-finalen förra året verkade det t.o.m. som dom hade för mycket, Man U spelade ut oss i 10 minuter innan spelarna tog tag i sig och vände matchen, så förhoppningsvis vinner vi mot Stuttgart med.
Problemet är att, likt Lyon, så har inte Stuttgart något att förlora och då blir det ännu svårare för BArca...
Barcelona L.A.M. Nr 10 - ZN14
2010-03-11 16:50
Man ska definitivt inte underskatta något lag i CL. Det man kan lära sig av att R. Madrid är ute är att DET FINNS INGA DÅLIGA LAG I CL. Hoppas våra spelare fattar det också.

Några kanske kommer skratta nu, men jag tror faktiskt det kan bli en riktigt tuff match nästa vecka. Med tanke på vår dåliga form och hur bra Stuttgart spelade mot oss förra gången.

En annan sak är att det här kommer nog stärka Real ännu mera i ligan. Så det gäller att, som någon sa här innan, tappa så lite poäng som möjligt. För Real kommer nog inte förlora många matcher till.

Så, nu ska jag till träning, hej då.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-03-11 16:48
Lita på att en ny anfallare kommer till Barca under sommaren. Var så säker på det. Om det heter Villa eller Luis Suarez vet man aldrig men någon spelare måste in där uppe.
barcarobin
2010-03-11 16:36
jahah okej trode jag gjorde bort mig där haha.
ja men han är en spännande lirare och tror säkert han skulle göra ett ypperligt jobb i barca.
men sen har vi ju så många anfallare också så det lär ju aldrig bli av
2010-03-11 16:29
barcarobin

Jag menade absolut inte dig :) Menade madridfansen som redan pratar om alla möjliga spelare.

Lisandro Lopez är en kille som alltid levererar. Det gjorde han i Porto och nu gör han det i Lyon. Ett tag var han ordinarie anfallare i Argentinas anfall. Mycket duktig lirare.
elbraco
2010-03-11 16:26
haha att real åkte ut gjorde nog hela min månad...får bara hoppas att barca pallar för trycket mot stuttgart nu! Det blir ju det coolaste som finns om vi får spela final på Bernabeu :)
FÖr övrigt tror jag knappast Mourinho kommer ta över Real...hade blivit ganska spännande om han hade gjort det dock!
Barcelona westinho
2010-03-11 16:25
Så fort Real Madrids match tog slut igår gick Ronaldo med sur min raka vägen till omklädningsrummet. Jag tror han tänkte "För fan asså..jag skulle stannat i United, de hade aldrig åkt ut mot Lyon."
barcarobin
2010-03-11 16:24
Barcelonito.. jag ber så hemskt mycket om ursäkt
2010-03-11 16:20
Nu diskuteras det nya spelare igen, hur jäkla dum är man då? Gårdagens händelse borde väl ha fått madridistas o fatta att man inte kan köpa sig till CL. Titta på Chelsea bara, man kan inte köpa sig till det.

A. Cole, Maicon, Gerrard, Rooney, Silva, Ribery, Vidic, Villa... Bara ge er, Lär man sig aldrig av sina misstag?
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-11 16:12
Presskonferensen där Messi utnämns till Unicefs goodwill ambassadör.

*Länktips.
barcarobin
2010-03-11 16:06
kanske lite feloch tidigt och prata om värvningar men jag gillar verkligen Lisandro lopez lyons kanske bästa spelare och jag vet att vi har zlatan, pedro, henry, bojan osv osv.. men jag tror han skulle göra ett rikigt bra jobb i barca
2010-03-11 16:00
Underbart att det här har tagit över all uppmärksamhet i median. Nu handlar det inte om Barca, Zlatan och Henry mer. Barca måste se till att vinna mot Stuttgart och Valencia och se till att fokus ligger på Madrid. Nu handlar allt om Madrids fiasko och katastrofala resultat efter alla förhoppningar man hade om en final i Madrid.
El Corazon
2010-03-11 15:57
Va var det jag skrev tidigare idag? "Det skulle inte förvåna mig om om Peréz letade efter en ny tränare redan efter gårdagens fiasko"

Varsågoda

Reconsidering Mourinho
Real Madrid president Florentino Perez has reportedly pushed the panic button after watching his side crash out of the Champions League and is ready to approach Inter coach Jose Mourinho over succeeding Manuel Pellegrini on los Blancos' bench.

*länktips
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-03-11 15:43
Ämne: För er som tröttnat ....
tarrak//

Hahaha... Den artikeln måste jag ha missat. Herregud. Va det verkligen en seriös person som skrev den? Let the dark powers continue to rule middle earth!

Europa måste ligga i mörker nu då. Dom vita riddarna har fallit!
Canaletes
2010-03-11 15:37
Lisandros miss tar ju ordet fail till en ny standard... sjukt haha, men man ser att han e dödstrött

spola till 6:14
2010-03-11 15:30
Det roliga är väl att "Barca får enkel lottning" snacket kommer börja snart. Men vad ska man göra när Milan, Juve, Liverpool, Madrid och Chelsea/Inter är borta?

Det finns inte många "världsklubbar" att möta längre nu. Men Barca kommer alltid så långt att man förr eller senare möter bättre motstånd.

Real Madrid däremot, de kommer aldrig så långt att möta bra motstånd. Roma, Lyon, Monaco, Lyon igen hahaha. Liverpool-matchen var undantag och vi vet ju hur det gick.
2010-03-11 15:17
BOJAN.../

Jag tolkar det åtminstone som att Rosell planerar att fortsätta i samma inslagna väg med Unicef. Tror/hoppas inte att han inför ett samarbete med ett företag som typ betandwin.

tarrak/

Ja, det har jag! :)

*Länktips.
Barcelona Vampíro
2010-03-11 15:14
Ämne: För er som tröttnat ....
Haha vad klockrent! Gillar speciellt stycket om Florentino: "Efter vad som kändes som evigheter senare, dagen den 1 juni 2009, var den gamle hertigen tillbaka igen", poesi på hög nivå. Fattar inte hur en människa kan gå från att vara totalsågad och bespottad för att tre år senare komma tillbaka som en sorts frälsare. Logik a lá madridistas.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-03-11 15:12
Från igår Matchen mellan Real å lyon
Barcelona tarrak
2010-03-11 15:06
För er som tröttnat på "Akta er för el Madridismo" (hur man nu kan göra det), påminner jag om en annan hybrisdrypande Madridkrönika från i somras.

"Så kunde en ny era påbörjas. De vitas korståg drog på nytt fram genom Spanien, genom Europa och genom världen. Idel segrar var vad som rapporterades hem via trogna löpare, och i samband med det var stormakten Real Madrid med besked tillbaka i finrummet – dock fortfarande hatade av alla, men älskade av sig själva."

Jag antar att el Flaco har någon fin illustration till detta epos. :)
Barcelona BOJAN...
2010-03-11 15:03
Ämne: Ser att många här in....
Ska man tolka det som att det inte är så stor risk att man tar in reklam på tröjorna?
2010-03-11 15:00
Ser att många här inne har spekulerat om att Barça kan komma att införa reklam på tröjorna under en ny president och hänvisat till fotbollskanalen som källa.

I SPORT kunde man läsa igår att Rosell hade uttalat sig om att han skulle kunna tänka sig fortsätta med att ha Unicef-loggan på tröjorna och att samarbetet är ”hållbar”.

Rosell sade även att han tänker fatta beslut gällande nya intäktsmöjligheter, först efter att han och hans styrelse gått igenom böckerna och granskat klubbens ekonomi.
Barcelona Messidinho_10
2010-03-11 14:56
barcarobin

Barca krossade Bayern förra året i en kvartsfinal det stod 4-0 redan efter 45 min mer behöver jag inte säga...
2010-03-11 14:47
Blir fett sur när jag ser Figo i Barcas Färger!!
2010-03-11 14:44
Jag tror att vi kommer få det svårt mot Stuttgard
barcarobin
2010-03-11 14:39
tyskar är svåra och krossa tyckr alla som fäljer fotboll bör veta det.

domkommer vi absolut och få problem mot men vinna ska vi men ordet krossa är fel bemärkning.

tror kanske vi vinner med 2 - 0 maxoch en tight tuff fight, men överlag är vi ett klart bättre lag och jag tror vi vinner. får bara inesta, xavi, messi lite spelrum så blir det ju seger men tyskar bruka kunna jämna till matcher och vi borde lära oss efter reals nederlag igår där alla trodde och räknade med seger utan en svettdroppe.

det enda självklara är att vi har fördel mot dom i och med 1-1 matchen.

sen måste jag säga jag bläddrade runt lite i puertan, såg ett vettigt inlägg av en Zidane5 han är den som föll med flaggan i topp och inte använder sig aven massa bortföklaringar osv.

det tråkigai årtets upplaga av barca är väl att henry gått ner sig så mycket om man kjämnför med förra säsongen jag tycker han har presterat väldigt dåligt men utöver hans prestationes är han en rikigt bra spelare och han kan bli ruskig längre fram i spelen av ligan och cl.

sen pedro har överraskad på mig väldigt mycket gillar hans inhopp föredrar han framför bojan som stannat lite i sin utveckling och kanske bör se sig om efter nästa säsong.

men jag tror verkligen en final i madrid mot man u det är realitiskt puyol får skälla lite på zlatan så kommer han igång rikigt rejält tror jag.
tack för mig
Barcelona tarrak
2010-03-11 14:38
Pep borde kanske ta och visa den här videon för att ge spelarna en känsla av hur det är att fira på Bernabeu.

Gåshud när hymnen går igång sex minuter in i klippet.
Barcelona Barca-nist
2010-03-11 14:34
Länk till tidigare inlägg
Barcelona Barca-nist
2010-03-11 14:33
översatt på google translate : "YouTube höll idag en tävling för att göra den bästa fotbollen videon här och deltar danska lebo Akatio med en 10 minuters video ut på Barca innehav under 2009. Se videon här och lägga din röst.

2009 var ett mycket speciellt år för Barca med sex vinner titlar och det kan fortfarande vara svårt att förstå vilken historisk händelse många Barca fans har bevittnat. I sin video erövrare lebo Akatio atmosfär och stora ögonblick genom åren. Nice skytte och skarpa klipp kryddat med bättre ljud, så du får verkligen en känsla av storhet som laget var omgiven under 2009.

Här på fcbarcelona.dk vi vill bjuda våra många besökare för att titta på video och vill rösta om det. För att rösta måste du ha en profil på YouTube och så är omröstningen enligt följande:

Placera din röst genom att skriva "jag röstar för LeboAkatio" i kommentar rutan på denna sida: klicka här" adressen kommer i nästa inlägg!
El Corazon
2010-03-11 14:32
Ämne:
"Barcelona ka....
Ta allt med nypa salt som står på fotbollsanalen.

Jag tror inte heller att vi "kör över" Suttgart, underskatta aldrig när det gäller fotboll.
Annons: