/spanien/barcelona/forum/16855.aspx/spanien/barcelona/forum/16855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2/8/2010 00:47
★Barca★

just nu utan tvekan drogba. men om båda spelarna är 100% form ibra självklart då!
Barcelona ROBA - #8
2/8/2010 00:37
The Reporter

Har just i dagarna bokat o betalat min första barca resa sedan -01. Flyg är billigast genom RyanAir 1000-1500kr annars är dom andra flygbolagen ungefär lika med dyrare priser, 3000-5000kr.

Boende märkte jag att om man är flera, 4 eller fler är lägenhet bäst och billigast. Annars nåt hotell från www.hotels.com , www.booking.com , www.expedia.com.

Matchbiljett ska jag köpa därborta då de inte är stormatch.
Barcelona The Reporter
2/8/2010 00:11
Någon som kan ett billigt sätt att åka till Barcelona? Flyg, biljetter m.m

Jag har tittat runt, men jag skulle vilja höra av er om ni rekommenderar några sidor

Svara snälla :)
Barcelona ★Barca★
2/8/2010 00:08
Handen på hjärtat vem väljer ni?

Drogba eller Zlatan.
Barcelona westinho
2/7/2010 23:58
Märkt att det varit många som har hyllat Iniesta här idag, i länktips finns hans match mot Getafe.

Sjurinho, som gjort videon, älskar framförallt Iniesta och gör nästan en sådan här video efter varje bra match Iniesta gör. Väldigt bra videor gör han.
Barcelona Hetfield
2/7/2010 22:43
Det var inte särskilt tacksamt läge som K9 hamnade in, de ligger under mot Roma, så får K9 komma in, kan inte vara roligt

But hey..bättre än att titta på matchen från läktaren :)
Barcelona Hyder
2/7/2010 22:43
Vill hoppa på hyllningstågen vad det gäller bland annat gårdagens match och Iniesta.

Bara det faktum att man gör en Cruyff-fint vid eget straffområde när man är en man mindre i ett känsligt läge av matchen är för mig kännetecknande av en riktig stjärna. Hur får man för sig att göra detta och lyckas samtidigt? Iniesta visade igår upp sina bästa egenskaper, saker som vi såg i bland annat CL-finalen och det var väldigt skönt att se såhär inför Atl.Madrid och Stuttgart.

Att sedan Messi och Xavi gång efter annan visar sig vara lika omänskliga som vampyren är en helt annan femma men lika skönt för det. Ibland tycker jag om när vi spelar med en man mindre då alla på Camp Nou, inklusive publiken, når en annan intensitet.

Helt rätt av Pep att ta ut Zlatan igår. Han behövde mer stabilitet och satte in Busi. Men faktum är även att spelare som Messi och Iniesta är bättre på att hålla i bollen än svensken. Zlatan är starkare och fungerar bättre än de små vad det gäller att hålla i boll mot köttmurar. Gårdagens match gav mycket ytor men "två-mot-5"-lägen för våra spelare. Zlatan är inte den som löser sådana situationer på det mest effektiva sättet. Messi och Iniesta löste dessa numerära underlägena på ett lysande sätt och det fick mig att nästan vara nöjd med att få det bekräftat att vi kan spela lika bra offensivt med en man mindre.

Den stora frågan inför Atl.Madrid-matchen är självklart hur försvarsuppstälningen ska se ut. Jag har för första gången i mitt liv inte en aning om vad som är bäst. Mina tankar är följande:

- Är Chyg redo att ta sig ann Kun och Diego? Vi vet ju alla hur det gick förra gången. Jag har dock en bra känsla för ukrainaren.

-Vågar man spela stötare i Puyol och Milito bredvid varandra?

- Maxvell var som HB mot Getafe, hur bra skulle han vara mot Simao och grabbarna?

Om Yaya hade varit tillgänglig hade jag inte vart orolig för att spela såhär: Puyi-Yaya-Milito-Abidal. Men nu vet jag inte hur vi ska lösa problemet.

Nu börjar det bli tjatigt (det får gärna fortsätta med det) men Pep verkar verkligen ha en lösning på alla problem.
Barcelona Rambla~
2/7/2010 22:41
Abbe.

Av det jag såg så borde han kommit in tidigare. Gilardino var iskall och missade en rad fina chanser, tom friläge med målvakten. Fast man kan inte begära att K9 ska få för stort förtroende redan efter 1v i klubben.
Barcelona Abbe.
2/7/2010 22:39
Ämne: Fan vilket skitspel,....
Såg inget vidare ut mot slutet i alla fall, den tiden jag såg.

Då har K9 debuterat, förhoppningsvis får han nudda bollen nästa gång han får chansen.
Barcelona Rambla~
2/7/2010 22:36
Fan vilket skitspel, ingen spelidé känns det om. De matar inlägg mot straffområdet men inte från katerna utan bak från planen.
Barcelona Rambla~
2/7/2010 22:32
Ämne: Rambla~

har han k....
Ja, men Roma har typ maskat bort 3 min och det har knappt varit något spel sen han kom in.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2/7/2010 22:32
Rambla~

har han kommit in eller ??
Barcelona Rambla~
2/7/2010 22:27
7 min får han, 10 med övertid. Tufft läge.
Barcelona Abbe.
2/7/2010 22:26
Såja! :D

Ska bli intressant att följa, även om tiden att göra någonting på är väldigt liten.
Barcelona Rambla~
2/7/2010 22:26
Keirrison på väg in!
Barcelona Gonzalez_Barca
2/7/2010 22:25
En sak jag kom att tänka på. När var det senaste gången vi fått två röda kort på Camp Nou? Måste ju varit riktigt länge sen.
Barcelona Rambla~
Jag tar tillbaka det. Snygg skarv av de Rossi på hörnan. Slarvigt försvarspel av Fiorentina.
Rambla~

ja det var ett tag sen inte kul för han liksom dyra pengar oxå atletico la ut med :S?
Barcelona Abbe.
2/7/2010 22:24
In med K9, han gör två snabba!
Barcelona Rambla~
2/7/2010 22:24
Turmål för Roma.
Barcelona Rambla~
2/7/2010 22:23
Asenjo råpetad i Atléti eller? Det är länge sedan han fick spela.
2/7/2010 22:22
Rambla~

jadu haha ;)
Barcelona Rambla~
2/7/2010 22:22
Gilardino är iskall för Fiorentina, in med Keirrison. :D
Barcelona Lokmaninho ( Namnet säger allt )
2/7/2010 22:21
asså vill att k9 ska in:D
Barcelona Rambla~
2/7/2010 22:21
Ämne: Rambla~

helt helt....
Det är en solklar utvisning, annars ska han varna Tchité för filmning. Inte fan filmar han där när han är först på bollen och förbi De Gea.
Barcelona Hyder
2/7/2010 22:20
Rambla~

Håller med. Annars tycker jag att det är en ganska trevlig match, mycket på grund av att publiken lever med till fullo. Sådant är alltid trevligt. Hoppas på Racing!
2/7/2010 22:18
Rambla~

helt helt rätt pinsamt till 100% så himla frustrerande :/
Barcelona Rambla~
2/7/2010 22:14
Haha, domarna i Spanien är verkligen ett skämt. De Gea skulle ha åkt på en målchansutvisning nyss men Racing fick inte ens frispark. Marquez nuddar Kepa igår och blir utvisad och straff emot. Skrattretande nivå ibland.
Barcelona Bjornee
2/7/2010 22:11
Ämne: Ngn med stream till ....
http://www.atdhe.net/13002/watch-fiorentina-vs-as-roma

Fungerande stream ;)
Barcelona The Reporter
2/7/2010 22:04
Ngn med stream till Fiorentina matchen?
Annons: