/spanien/barcelona/forum/16854.aspx/spanien/barcelona/forum/16854.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-04 01:10
Barcelonistas

Det kan jag hålla med om. Almeria gör en mkt bra defensiv match och vi underpresterar (pga deras spel) men även att de tar bort Xavi från matchen gör en stor del. Att vårat passningsspel inte är på topp gör det enklare för dem. Absolut!
Barcelonistas
2009-10-04 01:07
Ronaldinhoism

Ok almeria gjorde en bra defensiv match, men jag tycker fortfarande att barca underpresterade idag.Passningsspelet var för segt och allt detta TYCKER JAG gjorde så att almeria kunde försvara sig lättare.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-04 01:01
Ämne:
//Ronaldismo.

J....
Jag tyckte iaf Maxwell kom med bra i anfallet och var stabil defensiv med.

Han var siste man vid några tillfällen också (har ett speciellt i huvet) och det ska man inte behöva vara som vänsterback.

Messi kom genom max 2 gånger men han gjorde inte mycket mer. Det enda han gjorde var att ta sig in centralt och möta boll nere i plan vilket resulterade i att ytan för Z, Iniesta och Xavi minskade.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-04 00:58
Barcelonistas

Bara för att man är ett Barca fan behöver man inte komma och säga att Barca spelar bäst jämnt och att inget lag kan spela bra emot dem/göra dem dåliga.

Visst så underpresterade halva laget men jag tror fortfarande att Almerias grymma försvarsspel bidrog till det.

Kolla en match förra året, nu är inte Real Madrid överdrivet bra men de är inte så dåliga att de ska förlora med 2-6 hemma. Då var det vi som gjorde dem dåliga.
Barcelona attacante
2009-10-04 00:55

//Ronaldismo.

Jag tyckte att vänsteflanken såg otroligt blek ut. Jag tyckte att uppspelen via mitten var slarviga. Jag såg Messi bryta igenom ett par gånger vilket var mer än vad man kan säga om de flesta i laget.

Fotboll är oförutsägbart och idag gjorde vi en plattmatch men vann - och det är viktigt. Det känns som att vi skulle behöva ett nyförvärv för att öka på energinivån några extra procent.

Samtidigt gör Pedro ännu ett viktigt mål, Zlatan blir mer och mer bekväm och iniesta matchas in.
Barcelonistas
2009-10-04 00:49
Ronaldinhoism!

Tror knappast att de bara var almerias insats som gjorde barca dåliga.Kom igen du som är barcafan borde veta att ett barca som är spelsugna kör totalt över almeria.Om det bara var almeria insats och det inte hade med att barca spelade dåligt och visa spelare underpresterade då ska vi fanimej vara jävligt oroliga inför kommande matcher..
Barcelona BlueRed
2009-10-04 00:48
Ronaldinhoism

Just det jag tänkte. Dem nämnda spelarna körde inte på sin högsta nivå idag, vilket Almeria tog till vara på. Och dem gjorde det bra. Nu börjar även jag bolla runt lite, men vi verkar i alla fall komma överens om att det finns minst två sidor utav det hela. :)

God natt, på riktigt.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-04 00:42
BlueRed

Fast de spelarna du nämner går inte ut på planen och är dåliga bara sådär. Jag tror att deras lägsta nivå är väldigt hög bara de möter ett lag som vill spela och ger ytor till dem.

Men som du säger man kan bolla fram och tillbaka med det.

Gonatt. =)
Barcelona BlueRed
2009-10-04 00:38
Det går och bolla med det fram och tillbaka. Almeria gjorde Barça dåliga, Barças dåliga dag gjorde Almeria bra.

Hade Messi, Xavi och Ibra varit lite mer spelsugna så kanske Almeria inte hade haft en så bra kväll som dem hade. Men just Messi, Xavi och Ibra hade inte en av sina bästa dagar, och det tog Almeria till vara på.
----------
Ronaldinhoism

Mycket tråkigt, men kommer att få spela snart. Frågan är när killen kommer och blomma ut ordentligt. Visserligen bara 19 år gammal men det är dags för honom och visa upp den talang han besitter. Även detta kan man skylla på lite olika saker, t.ex. speltid.

God natt.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-04 00:32
Va det någon förutom jag som tyckte det var tråkigt att matchen blev som den blev med tanke på att Bojan förmodligen hade fått hoppa in om vi hade en ledning med flera mål. Tråkigt =(
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-04 00:27
Barcelonistas

Det här verkar bli ett moment 22.

Barcelona kunde inte spela på topp för att Almeria gjorde det så bra.

Tror inte att det var Barcelonas spel som fick Almeria att se bra ut snarare tvärtom.

Sen att vissa spelare *host* Busi var usla idag är en annan femma.
Barcelonistas
2009-10-04 00:21
Ronaldinhoism!

De jag menar är att barca inte spelade på topp.därför blev det enklare för almeria att försvara sig.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-04 00:18
Barcelonistas

Vadå tog inte matchen på allvar? Vinner man ligan om man tar vissa matcher allvarligare än andra? Nej det gör man inte man tar alla matcher på allvar.

Ja halva laget underpresterade, varför tror du att de gjorde det? Jo kanske för att Almeria gör en grym insats idag. Deras defensiv gjorde inte många fel idag och det är därför vi inte spelar på topp.

Kan alla ta av sig sina blaugrana glasögon och se att det var Almeria som gjorde oss dåliga, hur dålig fotbollskunskap har vissa?

attacante

- till Maxwell? Killen var, vad jag såg felfri och bäst i Barca ikväll.

+ till Messi? Killen gjorde max 2 rätt idag och var sämst i Barca. Känns som att du säger + till honom bara för att han är Messi.

Tittade du på Barcelona - Almeria?????
Barcelona Gio Style
2009-10-04 00:13
Herregud vilka delade meningar det råder om hur bra fotboll ska spelas, eller hur spelare ska agera.
Att såga Xavi är fel (!), han var ju punktmarkerad av Chico hela hela hela matchen. Det bästa han kunde göra, och han försökte också, var att springa och få med sig chico ur situationerna där det mesta hände. Försöka öppna upp ytor för medspelarna genom att dra med sig chico utåt/fel håll osv.
Han gjorde inte en bra match, han hade ju knappt bollen, men man kan inte såga en spelare så där, oavsett om du heter Xavi eller Kurt så är det otroligt svårt när du har en motståndare som skiter i bollen och springer efter dig istället. Det krävs inte någon speciell duktig spelare för att klara av att punktmarkera någon heller för den delen.

Busquets var en katastrof idag. Han måste få upp självförtroendet.
Messi var återigen lite för egoistisk, han har tyvärr börjar visa lite tendenser dem matcherna som ger mig dåliga vibbar. Hoppas att han lägger av med det och spelar sitt vanliga och underbara spel, dribbla vid rätt och "fel" tillfälle bara du släpper bollen vid rätt tillfälle, om ni förstår budskapet :P

Håller inte med när folk påstår att byterna inte gav någon resultat. Spelmässigt blev det en rejäl skillnad när Busquets, Marquez och Pedro utgick.
Märktes att Iniesta kom lättare in i spelet som anfallare än som mittfältare (även om det är på mittfältet han ska vara).
Detta beror väl mest på att Almería hade packat in så mycket folk som möjligt i mitten vilket resulterade i större ytor på kanterna.
Toure var inte dålig, han kom in och fick fart på spelet, bidrog med en gnutta mer kreativitet till spelet vilket saknades i dagens barca. Är Xavi punktmarkerad någon match så BEHÖVS Touré. Han är en balansspelare som kan skapa saker frammåt också. Är Xavi raderad pga punktmarkering så måste någon annan mittfältare kliva fram, och i bästa fall är Touré och Iniesta inne för att ta över ansvaret.
Zlatan gjorde en ok match, inte mer än så. Fick inte mycket bollar och blandade och gav när han väl fick den.

Nya tag inför nästa match, hoppas att Guardiola röt till ordentligt ikväll. Han måste ju väcka grabbarna =)
Barcelona Gabbe5000
2009-10-04 00:09
Jag tyckte inte det var en bra spelad match av Barca, men hatten av till Alm. som gjorde det helt ok. Men oroad eller arg för att de gjorde en sämre match än vanligt är jag inte. Barca kan inte alltid vara på utomdennaplanet-bra och vinna med 5-0. Jag är bara glad att vi fick med oss 3p.

O till puertan: kan ni inte fokusera på erat lag istället för att hänga på allt Barca gör som små tonårsflickor. Även sluta klaga på allting; kommentatorn håller på Barca, tidningarna skriver bara om Barca, Barca har också lagt massor av pengar på transfers, Puyol borde fått rött, Laporta är en hycklare, Barca borde inte ha vunnit, Barcas mål va offside, buhu osv osv. Fokusera på er självs istället ffs.
Delarocha
2009-10-03 23:42
Tycker visserligen Pedro var usel idag förutom målet. Han kan ju knappt slå en pass ordentligt. Messi var inte heller direkt bra idag. De få som var bra idag tycker jag var Alves, Iniesta och Maxwell. Puyol var rätt stabil och Pique bra när han kom in. Busquets däremot... han är verkligen inte bra nu.
Barcelona Barcadinho.
2009-10-03 23:41
Almeria gjorde en taktisk smart match idag och med lite tur så kunde de ta med sig en poäng från matchen.

Men Barca har underpresterat totalt och vi hoppas att det inte händer ofta.

godnatt.
Barcelona Smogen
2009-10-03 23:41
attacante

men Ibra tappade ju bollen konstant och slog bort enormt många passningar...och vilken kant skulle du anfalla på? Alves - Messi kanten eller Maxwell - Pedro kanten? Dessutom räddade faktiskt Maxwell Barca ett par gånger samt spelade fram Pedro till målet...
Barcelona Barcadinho.
2009-10-03 23:36
Vilken skit match. Ingenting fungerade.
Totalt hjärnsläpp av precis alla.

Och jag var så nervös. Såna matcher som idag ger mig hela tiden flashback minnen från matchen mot Betis för tre säsonger sen. Kommer ni ihåg när Betis gjorde 1-1 efter en snabb frispark variant. Poäng tapp som kostade titeln till slut.

Och byten idag gav ingen effekt alls.

Det är trots allt jättekul att se hur Pedro växer och blir bättre, men å andra sidan fattar jag inte vad som har hänt med Busquets. Han har startat den här säsongen katastrofalt. Förlåt, jag har inte ett snällare ord.
Jag förstår att Pep vill ge honom mycket speltid för att förstärka hans position i laget. Han vill ha en stark Busqi under AM. Men än så länge har han inte levererat alls några ljusapunkter. Till o med den defensiva sitter inte lika bra.
I fjol var han som en tiger som krigar och täcker och nu går det att göra bort honom lätt.
Var har hänt med alla smäll som han brukar ge och ta och alla frisparkar som han brukade få för laget? En skugga av sig själv.

Marquez var inte heller bra idag och det känns som han har mycket jobb kvar för att kunna komma upp till en rimlig nivå. Långsam båda med kroppen och med tankarna. Han försökte leva upp idag till sina berömde crossbollar, men idag var de löjligt dåliga.
Men han har just kommit tillbaka, så det finns ett visst hopp.

Alla de ordinarier spelade dåligt idag.

Sjukt att Pep låter Iniesta och Xavi vara så långt ifrån varandra i ett sånt tätt försvar. De ska placeras centralt nära varandra för att kunna hjälpas åt och bygga anfall.
Jag kommer knappt ihåg en hemma match med så få anfall och avslut.

Men tre poäng är tre poäng och vi hoppas på en riktigt taggad Sevilla manana.

(edit, lika bra att ta bort stykcet om kompisarna)
Barcelona Smogen
2009-10-03 23:36
Mr Baloo-Gonzalez.

om det är någon glädje håller jag med dig, Almeria gjorde en bra match idag, Barcelona på Camp Nou är en av de svåraste matcherna som finns i fotbollsvärlden.
Tror problemet hamnar i det där lilla "men" som många cules gärna vill lägga till, nämligen "men Barcelona gjorde inte heller någon bra match". vilket ju stämmer, fast som sagt,

Almeria gjorde det bra och spelade nästan exakt så som jag undrat varför inte fler lag gör, täcka Xavi, backa hem och spela agressivt, försöka spara så mycket krafter det går och köra gärnet sista 15 minutrarna och hoppas på att man har lite flyt.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-10-03 23:29
Smogen

Det finns finns ej nåt exakt utgångspunk på disk, utan allt har sina rötter i att jag tycket att Almería gjorde en bra insats idag.

Och att almería var nära att fulländat sina taktiska drag.

Men jag släpper det nu, just för att många drar paralleller till Madrid och så jag jag mins idag så har jag ej tagit opp Madrid, utan var här endast som almería fans, vet, vi är ej många.
så Adios
Barcelona attacante
2009-10-03 23:28

//Ibracadabra

Ur mitt perspektiv så höll Ibra uppe laget på ett effektivt sätt samtidigt tyckte jag att maxwell ofta bromsade upp spelet samt att Almeria kunde anfalla längs hans kant.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-03 23:25
.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-03 23:24
Straff till Zaragoza igen!

Haha Tar målvakten denna också är det sjukt !

Edit : Golazo !

Gillar Zaragoza, har intressanta spelare :)
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-10-03 23:24
Delarocha

Glöm Real. jag är här och försöker försvara eller allmänt tala som Almería fans.
Barcelona Ibracadabra!
2009-10-03 23:22
Ämne:
Jobbig match. Tror....
satt du och sov under matchen eller?
maxwell var ju en av planens stabilaste medans ibra och sergio slog bort alldeles för många bollar!
+ till alves, vilken lirare
Delarocha
2009-10-03 23:17
Baloo

Du verkar inte ha förstånd nog att förstå att alla lag inte alltid spelar på topp. Men ditt lag spelar ju aldrig på topp men vinner likt förbannad ändå. Är då de lag ni slår alltid glada och nöjda om de spelar bra mot er men ändå förlorar gång på gång? Eller vad fan är din poäng?
Barcelona RimuZ
2009-10-03 23:17
Mr Baloo-Gonzalez.

Att blockera Xavi är universiel taktik. Stoppa spelfördelaren så har man halva matchen. Det råder ingen tveckan om att spelet var väldigt dassigt. Men kort så kan man säg att Barca går hem nöjda med 3 poäng och utan några skador vilket för oss nästan är lika viktigt. Almeria kan skatta sig lyckliga att de kom undan med 1-0. Ser inte ner på andra lag men att det gick så dåligt berodde mera på Barca än Almeria. Alla, från Messi till Xavi spelade oroande nonchalant. Förhoppningsvis så var det en engångsförseelse. 3 pinnar är 3 pinnar. Specielt när antagonisten har en svår svår borta match med sin nyckelspelare skadad ;)

Borde säga lycka till men kan inte ljuga. Säger helt enkelt må bästa lag vinna (=
Barcelona attacante
2009-10-03 23:16

Jobbig match. Tror tändningen saknades lite idag dock grymt snyggt mål av Pedro. Svårt att säga exakt vad som saknades ... tror det handlar om att Barca måste köra på alla cylindrar för att spelet skall flyta 100% ... då är iofs övriga lag i världen statister.

+ till:

Pedro för målet.
Zlatan rent generellt.
Messi.

- till:

Maxwell.
Puyol.
Xavi.

?? för:

Iniesta som behöver matchträning.

Barcelonistas
2009-10-03 23:15
Mr Baloo-Gonzalez.

Barcas passningsspel var väldigt slarvit idag annars brukar man ha ett passnigsspel som inget lag kan försvara sig mot.spelar ingen roll va motståndet heter bayern,real, Manunited.
Annons: