/spanien/barcelona/forum/16853.aspx/spanien/barcelona/forum/16853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2009-10-06 21:44
Är det någon som vet en bra sida där man kan få en Barcatröja för ungefär en 1000-lapp med frakt o de. Helst med eget tryck.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Mercedes Sosa
2009-10-06 21:41
Heywood Jablome/

Av det jag läste så stod det att Cesc kanske kan vara ett Rosells vallöften, men det är inte helt säkert än.

Om Rosell vinner valet så lär han med största sannolikhet ignorera Cruyffs råd, till skillnad från Laporta. El Flacos influens och hand inom klubben kommer nog inte vara lika påtaglig som under de senaste åren skulle jag tippa.
Barcelona Heywood Jablome
2009-10-06 21:35
el Flaco. Väldigt intressant. Talade de något om återvävandet av Cesc?

En av anledningarna till att Rosell fick gå var ju att han inte tyckte om att Laporta tog råd av Cruyff. Kan man ana att Cruyffs inflytande på klubben kommer att minska, eller till och med upphöra? Isåfall vad kommer det att ha för konsekvenser på klubben? Klubben andas ju Cruyff.
Barcelona Hetfield
2009-10-06 21:28
Klint

Ja, jag förstår inte varför alla får panik..Busquets och Marquez är inga dussinlirare, lita på de. Man kan ju som sagt flytta upp Thiago eller JDS föratt ge Xavi och Iniesta lite andrum, och det kommer att behövas

El Flaco

Man kan bara hoppas att det stämmer, man kan kort säga att Txiki är Barcas blindtarm, dvs. useless...
2009-10-06 21:10
Enligt ett katalansk TV-program har flera uppgifter om Sandro Rosells framtida projekt läckt ut. Bl.a. så ska Pep (vem annars?) förbli huvudtränaren och även ha mer makt och vara den som ska bestämma om vilka spelare som ska köpas och säljas. Rollen som sportchef kommer skrotas och Txiki upphör därmed att existera inom klubben.
Real Madrid N(N)
2009-10-06 21:09
Klipper ut min kommentar från Expressen-artikeln som jag har i länktipset:

Bekräftar inte herr Povlsen vad Zlatan säger när han säger: "Barcelona kan välja mellan en massa spelare. Danmark har inte många spelare att välja mellan, säger Flemming Povlsen."? Zlatan säger att Danmark inte har lag till att spela 4-3-3, precis som det Povlsen i slutet säger. Motsägelsefullt! The joke is on you, Povlsen..

Anders: Det du säger är bara tramsigt. Du vet mycket väl att 4-4-2 är den tryggaste uppställningen som finns, så din jämförelse med Man U är barnslig. Däremot kräver 4-3-3 sitt lag - precis som Zlatan säger när han jämför DK med Ajax och Barcelona. Naivt att säga något annat.
Barcelona Klint
2009-10-06 20:23
Barca_4_lajff

I länktipset ser du bokens framsida och således också vad den heter.

Tror ni inte att det kommer värvas/lånas in en spelare under januari? Som jag ser det har vi endast fem spelare som ska turas om och det är åtminstone en man för kort. Tror inte att dos Santos är man nog för uppgiften, men det trodde jag visserligen inte heller om Busquets...
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-10-06 20:19
Hört att en bok skriven av vår Iniesta har kommit ut där han berättar händelser från trippelsäsongen.. vet någon vad den heter? tacksam för svar.
Barcelona Hetfield
2009-10-06 20:18
Mojito

Vore korkat att värva en spelare under Januari föratt förbereda inför AM, vad ska då den spelaren göra när Toure och Keita kommer tillbaks?

Nä, ta upp JDS eller Thiago som kan hoppa in ifall Iniesta/Xavi behöver vila, sen så har vi Busquets och Marquez som defensiv mittfältare
Barcelona Mojito
2009-10-06 20:11
Sitter och funderar kring huruvida truppen räcker till under januari-februari när Keita & Yaya försvinner.
De drar 5 januari och kan vara borta så länge att de missar ett förmodad första möte i CL åttondelen.

Under denna period ska de väl också spelas åttondels- & kvartsfinaler i Copa del Rei.
En tuff period, och jag undrar hur mittfältet med Busi/Xavi/Iniesta kommer klara av påfrestningen.

Är våra Atleticspelare redo, eller kommer det en "panikvärvning" direkt i januari månne?

Frågan är i så fall vem?

Och frågan är också om Pep med facit i hand kommer anse ungdomarna redo? jag hoppas att de i alla fall matchas under hösten flertalet gånger.

Vill också önska Klint lycka till i rollen som huvudansvarig och tacka Nemo för statsfliken!
Barcelona Smogen
2009-10-06 19:58
och när jag ändå är i tackar farten passar jag på att skicka ett stort tack till NAIM också. Jag är en av dom som frågat/tjatat efter spelschema och statistik. :)
Barcelona Smogen
2009-10-06 19:56
Klint

Tack för tidigare idag och svaren om Barca Atlétic!
Canaletes
2009-10-06 19:33
Någon som kommer ihåg den dära sidan där de bara visades roliga fotbolls bilder?

Som man ibland förknippade mes S**
Som tex: LÄNK
Barcelona petersays
2009-10-06 18:37
Kul att se att statistiken finns tillgänglig igen förresten. Big ups!
Barcelona petersays
2009-10-06 18:36
Snacka om att vara uppe i det blå. Vi kan lätt slå vad om pengar, ära, vad som helst. Visst ser det bra ut nu om man bara tittar på skadeläget i truppen och resultaten på pappret. Men matcherna har inte vart 100%, det KOMMER upstå skador och slitningar på spelare och matchtempot kommer vara hektiskt. Vi har ännu inte mött några topplag (Inter?) heller, och oavsett så finns det självklart chans för mindre lag att slå oss med. Kolla bara på förra säsongen. Sedan är det inte alls omöjligt att man beroende på läget tvingas ha lägre prioritet på vissa turneringar.

Nä du. Visst är kul att du tror så starkt på laget, men det är snarare verklighetsfrånvänt.
Barcelona Messidinho_10
2009-10-06 17:47
Dani Alves

Ja jag tror på fullaste allvar att vi kommer vara obesegrad i år. Ser inget lag som kan vinna över oss. Vet att Pep kan lyckas med det.
Dani Alves.
2009-10-06 17:42
Messidinho_10 //

Tror nog du får ta och vara lite realistisk.
Barca kommer åka på någon förlust plus det kan behövas någon gång för barca då dom kan bli lite för avslappnade och tro att dom ska in och vinna alla matcher och åker på stryk någon gång. Det kan behövas någon förlust också.
Barcelona Messidinho_10
2009-10-06 17:38
Vad tror ni gubbar om att vara obesegrade hela säsongen?

Jag tror på fullt allvar att vi kan lyckas med den bedriften.
Barcelona petersays
2009-10-06 17:04
Ingen matchrapport från madridlägret än så länge :P

---

I övrigt. Vad händer med Vazquez? Fortfarande skadad?
2009-10-06 17:03
Ämne: Ämne: Gud är ....
Episk bild.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-06 16:27
Ämne: Gud är störst! - Pep....
Hehe, härlig bild den där. Två respektingivande spelare. :)
Barcelona Suñol
2009-10-06 16:19
Som ett gammalt gift omaka par ;)
Barcelona Suñol
2009-10-06 16:18
Gud är störst! - Pep el rei!: Närmast klassisk bild. se länk
2009-10-06 15:59
Ämne: Om U20-VM - Spanien ....
Japp, det var Botía (Barca spelaren som är utlånad till Gíjon) som blev utvisad redan efter 20 min. Synd att Spanien inte lyckade gå hela vägen.
Barcelona Barcadinho.
2009-10-06 15:55
Om U20-VM - Spanien fick stryck igår mot Italien i 16 delsfinalen. Så Fontas och de övriga är på väg hem, tror jag.
Barcelona Barcadinho.
2009-10-06 15:47
nemo/Naim

Tack ska du ha för initiativet.
Kul att se att det finns människor som jobbar ideellt för något de verkligen älskar, nämligen FCB.

Klint/

Såg samtidigt att du har blivit huvudansvarig efter Eva.
Grattis och jag tycker att man har gjort ett riktigt bra val på den här fronten.
2009-10-06 15:46
Ämne: Intressant läsning, ....
"He considers Real Madrid’s captain Raul Gonzalez as one of his close friends."

Intressant. :)
Barcelona BlueRed
2009-10-06 15:31
Intressant läsning, igen. Puyol i fokus denna gång. En liten sammanfattning av Puyols 10 år i Barcelona. Se länk.
---------
Naim / nemo

Grymt bra, tack!
Barcelona Rambla - K9
2009-10-06 15:24
Underbart initiativ Naim.
Gracies!
Barcelona nemo
2009-10-06 14:57
Gud är störst! - Pep el rei!: Nöjet är på min sida :) Hittar ni några fel får ni jättegärna skriva de här i forumet.
Annons: