/spanien/barcelona/forum/1685.aspx/spanien/barcelona/forum/1685.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona wallmannen
2015-11-05 12:31
Jag tar fram aluminiumfoliet och börjar vika... En teori: Om en toppspelare blir fälld för brott så kan andra också bli det. Så, Perez och Real Madrid offrar Benzema för att göra det "lättare" för spanska myndigheter att fälla Messi i skattehärvan. I schack så offrar man gärna en bonde för att ta kungen.
Barcelona neymar JR
2015-11-05 11:55
Det hela kommer sluta med förlikning, pengar under bordet. Valbuena drar tillbaka allmänningen och sen är det gröna skogar
Postat via SvenskaFans-appen
Flavía
2015-11-05 11:24
BREAKING: Benzema admits being involved in the blackmail of Valbuena before the judge. [AFP]

Först knullar han med en minderårig flicka, kör bil utan körkort, säger kvinnokränkande kommentarer o.s.v. och nu detta?

Fy fan vilken jävla rövhål, skulle skämmas rejäly om vi hade en spelare som gjort sådana saker.
Barcelona Soda Popinski
2015-11-05 11:20
Jäklar alltså .. Benzema affären verkar ju för bra för att vara sann. Vilken märklig berättelse. Har ingen aning om vad som är falskt eller sant men det pratas om något form av erkännande nu. Hur ska detta sluta? Som vanligt gissar man ju att ingenting händer när det handlar om dagens fotbollspelare.
Barcelona Neymar N11
2015-11-05 09:57
dubbelpost
Barcelona Neymar N11
2015-11-05 09:57
Barcelona have now kept clean sheets in 4 of their last 5 games in all competitions #fcblive [via @barcastat] Vi har inte stött på riktig motstånd än men ändå imponerande och bra jobbat av hela laget.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-05 09:42
Jag hoppas vi kryssat borta mot leverkusen samtidigt som vi slår Roma hemma. Jag hoppas Roma åker ut. Dom skadade vår guldklimp Raffe.
Barcelona Andresito
2015-11-05 09:23
[QUOTE=enkos]Vi har 10 poäng medan Roma har 5 och Lever 4.. Trots det har vi inte säkrat avancemang med två matcher kvar. Skulle det trots allt hända att vi förlorar hemma mot Roma och sedan borta mot Lever har vi åkt ur.. [/QUOTE] Så länge vi inte förlorar mot Roma är förstaplatsen vår. Räcker således med kryss på Camp Nou mot italienarna för att garanterat komma etta.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-05 09:20
Det var jag som skrev det.
Barcelona Katalano
2015-11-05 09:02
Härlig vinst igår mote BATE. Kul att Ney och Suarez hittat varandra ordentligt igen efter en knacklig start på säsongen. Ser otroligt lovande ut tills Messi kommer tillbaka från skadan.

Något helt annat. Jag fascineras kring de krav våra fans här inne har på både spelet och resultatet. Igår under matchen minns jag att jag bl a läste att någon kräver mer än 2-0 mot BATE på hemmaplan. Jag minns inte vem, och det är dessutom oväsentligt då detta inte är en replik på just det inlägget. Vi har haft ett par riktigt härliga år där vi utan tvekan varit ett av världens absolut bästa lag, vissa år det allra bästa. Vi har tack vare vår höga nivå under Pep-eran satt press på andra lag att höja sig betydligt också. Jag tänker främst på Real Madrid och Bayern. Vi är oerhört bortskämda och det är gandka sjukt att man har så höga krav på sitt lag som vi har. Men i framtiden, när vi inte längre har Messi exempelvis, eller bara en riktigt tung period, kanske hamnar 3-4 i ligan under ett par säsonger, så undrar jag hur många av fansen här inne som skulle finnas kvar och stödja klubben egentligen.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-11-05 00:43
@enkos:

Skulle jag knäcka mitt högra ben samtidigt som jag knäcker mitt vänstra kan jag inte gå, högst osannolikt, visst?
Barcelona Barcelonistas
2015-11-05 00:43
Bayerns värsta mardröm är Barcelona enligt mig. Bayern är sårbara mot omställningar dom hade fått problem mot Messi-Suarez-Neymar. Vi åkte till München och gjorde två mål på halvfart via omställningar säger ganska mycket.
Barcelona Liunil Masse
2015-11-05 00:07
Knappt något som talar emot att Bayern vinner CL denna säsong. Man har världens bästa truppbredd och världens bästa tränare. Det vore isåfall skador på nyckelspelare som kan stoppa de, jag ser inget annat.
Barcelona Kröjf
2015-11-05 00:03
Vad har culés egentligen emot Neymar? Han visar upp sig som den för tillfället bäste spelaren i världen mot vitryska mästarna, förstärkta med två serber som sammanlagt gjort ett par landskamper. Så vad gör då den bortskämda publiken på Camp Nou? Jo, skanderar Messi Messi, Messi. Ja, jag säger då det. Otack är verkligen världens lön.
Barcelona enkos
2015-11-04 23:43
@Yellow cake:

Peter Smeichel stavning uttalade sig nyss om rädslan att Pep skulle ta över United då Pep förstörde Bayern med sidleds spel .. undrar hur pajasen känner sig efter denna match
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-11-04 23:42
Saknar världens bäste LEO Messi så otroligt mycket!!!
Barcelona enkos
2015-11-04 23:42
Vi har 10 poäng medan Roma har 5 och Lever 4.. Trots det har vi inte säkrat avancemang med två matcher kvar. Skulle det trots allt hända att vi förlorar hemma mot Roma och sedan borta mot Lever har vi åkt ur..
Barcelona Yellow cake
2015-11-04 23:40
Jag kollade Bayern-Arsenal ikväll, man får verkligen ge Pep cred för sin ständiga utveckling av spelsystem. Har aldrig sett denna taktik. Lahm och Alaba spelade ytterbackar, men gick in i banan medan ytterforwardsen höll bredden och inte som i Barca att ytterbackarna håller bredden och ytterforwardsen går inåt
Barcelona >The Reporter<
2015-11-04 23:29
Rakitic inte utesluten till el Clasico.
Barcelona neymar JR
2015-11-04 23:02
Rambla Ett Chelsea som inte vill spela fotboll ger oss kontrollen och vi slipper kvicka spelare på mittfältet. Sen så har vi ju 3 där fram mot Chelseas långsamma, tröga "föredettningar" till försvarare Eh för mig kvittar det faktiskt vilka det blir ju bättre lag ju roligare match.
Barcelona Blaugrana91
2015-11-04 23:00
[QUOTE=NoGo™ ]Official: Rakitic has a small calf muscle tear, he will certainly miss Villarreal game #fcblive [/QUOTE] Lät inte så farligt.
Barcelona NoGo™
2015-11-04 23:00
Official: Rakitic has a small calf muscle tear, he will certainly miss Villarreal game #fcblive
Barcelona Barcelonistas
2015-11-04 22:59
Petersays - klart du inte vill se Chelsea -Barcelona. Jag fattar ju vrf.
Flavía
2015-11-04 22:57
Neymar är världens bäste spelare för tillfället.
Barcelona Rambla~
2015-11-04 22:56
neymar JR Det är möjligt att du har rätt. Vi bör dessutom vara bättre tränade rent fysiskt i februari.
Barcelona petersays
2015-11-04 22:52
@Rambla~:

Skulle hellre hämnas på Arsenal för alla dåliga köp de lurat på oss genom åren ;)
Barcelona neymar JR
2015-11-04 22:51
Rambla~ Det är inte samma Barcelona längre, därför tror jag att ett Chelsea hade passat bättre än Arsenal nu.
Barcelona Duda
2015-11-04 22:51
Åter igen en fantastisk match av Ney! Vilken form han är i. Tycker att Douglas Costa har varit i sjuk form hela hösten för Bayern, fast än jag inte följt Bayern lika mycket som Barca. Vem hade anat att han skulle vara så bra som han är? Undrar hur det hade sett ut om vi mötte Bayern idag...

Nån som har tips på vart jag kan kolla på matcher i efterhand? Helst genom datorn!
Barcelona Barcelonistas
2015-11-04 22:50
Jag vill ha Chelsea av flera olika anledningar. 1 revansch för 2012 2 jag hatar Chelsea 3 att slå ut Mou
Barcelona Rambla~
2015-11-04 22:49
neymar JR De kan visst hota oss på planen. Ultra defensivt och stänga ytor. Vem är bäst på det spelet nu igen? Det som dock inger hopp är att då har vi fått in Arda och Vidal, kanske någon till.
Annons: