/spanien/barcelona/forum/16845.aspx/spanien/barcelona/forum/16845.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome
2009-10-07 22:10
Barcadinho

My bad. Jag borde åtminstonde veta att Albanien kommer på besök... :-)

Ändrat och tackar!
Barcelona C.Andrés
2009-10-07 22:00
Den dagen då Puyol lämnar barca kommer nog aldrig att ske. Nyhetstorka i spanien.
Barcelona Barcadinho.
2009-10-07 21:58
Heywood/

Du hade lite bråttom i artikeln:)

Sveriges match mot Albanien spelas i Sverige.

Argentinas match mot Uruguay spelas i Uruguay.
Barcelona R.D.A.M
2009-10-07 21:52
Kul för Messi att få ännu en utmärkelse :)

Någon som vet vart våra andra spelare hamnade på listan?
Barcelona Hetfield
2009-10-07 21:48
Skönt att Villa missar matchen mot oss! Man ska dock inte underskatta de, har fortfarande vassa spelare framåt, och nu lär Zigic få spela
2009-10-07 21:47
Vi diskuterar spelare som har lämnat. Hleb, Caceres, Gudjohnsen. Och vi är rädda för att truppen inte kommer hålla.

Hur mycket fick dessa spelare egentligen spela förra säsongen? De indikerar på att de spelarna inte har en framtid i Barcelona. Hur mycket jag än hade uppskattat att sitta på Barcelonas bänk nu, så hade jag som fotbollsspelare velat spela matcher.

Det blir ingen större skillnad. De spelarna gjorde ingen större skillnad spelmässigt heller. Vi spelade för fan med Messi mot Benidorm i CdR.
Barcelona lameG^
2009-10-07 21:47
fan vad alla är negativa om vår trupp om att den är tunn osv.

Vi har pep som tränare. Han kommer klara av detta. Han sa att han bara ser cracks eller talanger i vår trupp. Inga medelmåttor. Håller med honom och det var nog därför de var så många som lämnade truppen. Dem kommer nog inte tillbaks.

Det som händer nästa säsong tar vi då!! Det ända vi borde tänka på är hur det går nu och den här säsongen. Om det är nån som ska klara av denna "tunna" trupp så är det pep. Vi har dessutom spelare som kan spela på många positioner och Canteros. Så jag tror vi klara detta.

VISCA BARCA33
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-10-07 21:18
ma man titty

glöm inte att hleb och caceres dragit också, även sanchez..
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-07 21:16
Hoppas han gör det.

Visca Barca
Canaletes
2009-10-07 20:30
The Reporter

Finns inga biliga Barca-tröjor, om man inte vill köpa falska förstås

Men de brukar bara skilja ca50kr på alla affärer. Annara pröva e-bay eller nåt sånt
Barcelona BlueRed
2009-10-07 20:27
The Reporter

Den officiella Barça shopen. Pengarna går dessutom till något bra. :)
Barcelona Saman.
2009-10-07 19:54
Lite synd att det är landslagsuppehåll nu men man måste erkänna det är rätt spännande nu så nära slutet av kvalet.

The Reporter

Är det inte typ 10 gången du frågar? Du har redan fått flera tips.
Barcelona Jr. Honken
2009-10-07 19:40
Messi nummer 1 i världen nu! Gött! :P
Barcelona The Reporter
2009-10-07 19:37
Någon som kan en billig och säker sida där man kan beställa barcatröjor?
Barcelona Jr. Honken
2009-10-07 18:00
ma man titty

Det är just det som är saken, iaf som jag förstått det. Vi hade en tunn trupp förra säsongen, men då lyckades vi ändå vinna allting, tack vare att alla spelarna (i den så kallade tunna truppen) är stora stora världstjärnor. Och nästan alla (om inte alla) spelade på toppen av sin förmåga, och var omänskligt bra. Även en viss Pep Guardiola gjorde att utmärkt jobb! :P

Sedan hade många hoppats på en större trupp till denna säsongen, med tanke på att om någon nyckelspelare skulle bli skadad/avstängd så har vi inte så många (eller lika bra?) ersättare som skulle kunna nå upp till nyckelspelarens högsta nivå.
Men det hände alltså inte så mycket.

Det är så jag har förstått det hela iallafall! ;)
ma man titty
2009-10-07 17:47
om jag har rätt så har vi väll samma trupp som förra året bara att eto'o silvinho och gudjohsen gått men maxwell har kommit chrygrysnki och ibra, plus att jeffren är me på bänken, hur kan vissa säga att barca har tunn trupp vi vann ju trippeln förra säsongen och då hade vi nästan samma trupp som vi har idag
Barcelona c.puyol2010
2009-10-07 17:10
Ämne: c.puyol2010

Du ha....
okej då vet ja det. respekt.
Barcelona Jr. Honken
2009-10-07 17:02
c.puyol2010

Du har sagt det 3 gånger nu, och ingen verkar bry sig, så det är nog ingen idé att försöka fler gånger. Prova, som Rambla sa, med Blocket.se eller någon annan sida (Google) istället.

Oj, kom lite sent... :P
Barcelona Rambla - K9
2009-10-07 16:46
Ämne: buenos dias alla bar....
Använd blocket.se istället. Reklam är förbjudet här.
Länktips: www.blocket.se/
Barcelona c.puyol2010
2009-10-07 16:43
Precis som Rambla säger är reklam förbjudet. Du slipper dock att bli spärrad, men tänk på detta framöver. /Red
Barcelona Hetfield
2009-10-07 16:38
Heywood

Är det inte sjukt att pengar avgör så mycket?
Jag menar, Barcelona och Sevilla har förmodligen världens bästa ungdomsakademier, medans de brittiska storlagen hämtar sina stjärnor från andra lag

Men om Platini lyckas med det han försöker göra, nämligen att man har ett tak när det gäller att köpa spelare, då kan flera klubbar tävla om samma spelare, då får kanske pengarna mindre betydelse

Men pengar betyder en hel del, titta bara på Chelsea som var ett rätt så mediokert lag, men när de fick pengarna av rika ryssen så började de plötsligt tävla om CL

Samma sak med Man C som jag inte behöver gå in på
Barcelona c.puyol2010
2009-10-07 16:36
buenos dias alla barca fans, någon av er som är intresserad av att köpa en barcelona tröja från förra årets säsong? det är självklart äkta och prislappen sitter kvar..
visca barca!
2009-10-07 14:59
Barcelona och Real Madrid rycker givetvis i toppen. Hade tvavtalen sett ut som de gjort i England (där faktiskt SKY har hjälpt Premier League som liga avsevärt) så hade den spanska ligan haft en mer jämnfördelad liga.

Förra året så skiljde de sig 34 poäng mellan Recrativo som kom sist och Atletico Madrid som kom 4. I England skiljde de sig 40 poäng.

Mellan United (1) och Arsenal (4) skiljde de sig 18 poäng.

Hade de mindre lagen fått de pengarna som de mindre lagen i Premier League får så hade de blivit en revolution i spanska ligan. Då kan man behöva de viktiga spelare ett år till. Man kan få arbeta i lugn och ro, man kan skapa ett lag.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Mercedes Sosa
2009-10-07 14:55
I länktipset finns en kort reportage/intervju som spanska canal cuatro gjorde om/med Pedro, efter dennes insats mot Almería där han avgjorde matchen med sitt vackra mål. Från Pedrito till PR17.
2009-10-07 14:47
Heywood Jablome/

Jag ser din poäng, men om vi väljer att fokusera oss på spanska ligan, utan att blicka bort mot de brittiska öarna, så måste vi konstatera att under fjolårssäsongen var det en alltför stor poängskillnad mellan tvåan (Madrid) och trean ( Sevilla). Så stor skillnad får inte bli denna säsongen.
Barcelona Simáo
2009-10-07 14:46

Jag surfa runt lite på svenskafans och hamnade på fiorentinas sida. Såg där att det är en kille som har lagt upp ett stort arkiv av videos på gamla matcher och klassiska vinster bl.a. på en hemsida.
Tänkte bara kolla om någon vet om vi/barca har någon liknande sida där man kan se matcher och sånt i efterhand?

Om inte, så vore det ju kul om någon som sitter inne med ett stort antal klipp från matcher och liknande hade lust att skapa en sådan sida för oss barcafans!
2009-10-07 14:44
Jag förnekar inte det, el Flaco.

Att samtliga 4 lagen har gått bra i Champions League är starkt gjort. Men jag skulle fortfarande vilja ifrågasätta klassen.

På ett sätt tycker jag att en liga, över 38 omgångar, visar mer klass än vad en turnering gör. Champions League kan man gömma sig bakom flyt och att ha marginalerna med sig. Det kan man inte göra i en liga.
2009-10-07 14:34
Heywood Jablome/

Men Premier League har ändå lyckats ha tre av fyra lag i semifinal i Champions League de två senaste åren, man måste erkänna att det är starkt gjort. Det är här som de andra spanska lagen (och även italienska) måste förbättra på, som jag ser det.
2009-10-07 14:18
Dagens siffra: 12.

12 lag har Spanien haft med genom tiderna i de europeiska cuperna.

I England så har de haft med 7 lag.

"The big four", borde byta namn till "the big two" eller varför inte till Manchester United. Vunnit ligan 3 år i rad, och ingen kritiserar klassen i Premier League.
Barcelona c.puyol2010
2009-10-07 14:14
Splitterny barcatröja från 08/09 säsongen, den gula bortatröjan från guldåret till salu.
Den är helt oanvänd och köpt från intersport.
Den som vill ha den får den för endast 500 kr, de är bara att höra av sig till mig johan på nr 0762752944.
Annons: