/spanien/barcelona/forum/16844.aspx/spanien/barcelona/forum/16844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona nemo
2009-10-06 14:57
Gud är störst! - Pep el rei!: Nöjet är på min sida :) Hittar ni några fel får ni jättegärna skriva de här i forumet.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-06 14:56
Tack Naim maksud! A life-saver. ;-)
Barcelona Rambla - K9
2009-10-06 14:31
Thiago är nyopererad och borta minst 2 månader. Operationen gjordes visserligen i början av september. Gai är ung, och Lucho verkar vilja ta det lugnt med de unga spelarna och roterar ganska friskt med anfallsspelarna. Han har dessutom många alternativ i sin trupp.
Barcelona Klint
2009-10-06 14:28
Smogen

Gai - Luis Enrique verkar inte tycka att han är fullt ordinare ännu.
Thiago - Skadad om jag inte minns fel.
Fontás - Med i Spaniens U20-landslag som spelar VM.
Jonathan - Där har du helt rätt. Med i Mexicos a-landslag.
Barcelona Smogen
2009-10-06 14:27
Angående Atlétic

Någon som vet varför:
Gai bara spelade 45 minuter?
Varför Thiago inte var med? landslag?
och varför Fontas inte spelade?
Jonathan är väl med Mexiko va?
Barcelona Amme★
2009-10-06 14:11
Hetfield:

Självklart vill man helst ha en Ribery eller nåt men Pedro, sålänge han gör ett bra jobb så ser jag inte varför han inte ska få spela som back up. Som ni säger, perfekt truppspelare men TÄNK,tänk om han blir utvecklad mer o mer, vem vet vart hans potenial kan nå. Bojan i dagsläget hamnar under Pedro, Pedro= Leverar, Bojan=icke sa nicke. Inte bara för han skada sig nu utan oxå innan säsongen, Pedro visar varför han ska vara före Bojan i ordern.
2009-10-06 13:32
Haha! Crackovia är fantaskiskt roligt. Översättning finns med. :)
Barcelona Hetfield
2009-10-06 13:29
Hyder & Delarocha

Jag håller med. Jag tycker inte att Pedro är tillräckligt bra föratt ta över den kanten helt och hållet, där vill jag se en "star", men han är perfekt som truppspelare, dvs. om någon blir skadad eller om man vill få lite friska ben
Barcelona nemo
2009-10-06 12:51
Bojan_27; Jag har inte heller fått min, de lovade att skicka ut tröjan så fort deras leverantör slutar strula (fick det meddelat via mail).
Barcelona Poco Loco
2009-10-06 12:32
Scorpion

Alla de egenskaper som du säger att Pedro har, har även Bojan. Teknik, check. Snabbhet, check. Skottet, check. Dock är det omöjligt att säga vem som är bäst.

Däremot Jeffren...
Barcelona Barca4eva
2009-10-06 12:23
Ämne: Har någon fått sin B....
haru prövat med att kontakta de?genom telefon eller mail? jag själv harinte vunnit nån, fan, men du borde prova... om du har så...borde du klaga om du inte fåren om ett tag.
Barcelona Bojan_27
2009-10-06 12:17
Har någon fått sin Barca tröja från EXPEKT? SNälla svara om ni vet något.

de är riktiga i-dioter de hade lovat oss 4 veckor sen juni :@

Barcelona Meastro
2009-10-06 11:48
Tror ni förresten att Negredo hade sålts till Sevilla om han kom ifrån Barças ungdomsled?
Jag tror att han hade stannat i Barca.

Personligen hade jag hellre tagit Negredo före Benzema som troligen kommer att behöva en tid att utvecklas innan han kan leverera i La Liga.
Jag får nästan samma vibbar som man fick av Huntlaar. Det finns likheter mellan de två. Fast Benzema har naturligtvis större potential.

Vad jag vill framhäva är skillnaden mellan Real Madrid och FC Barcelona, när det gäller spelare från ungdomsleden.
Bojan stannar och ska få tid att utvecklas i Barça.
Barcelona Hyder
2009-10-06 11:42
Både Pedro och Bojan är duktiga. Ska vi snacka potential är Bojan hästlängder före. Förstår inte varför man måste välja en av dem båda ungtupparna, jag gillar båda. Pedro är för mig en perfekt truppspelare som kan spela lite då och då medan Bojan snart är redo att spela kontinueligt. Personligen vill jag se honom på Henrys position i framtiden. Åtminstone tills han har byggt upp muskler och styrka för att agera 9:a i vårt tremanna anfall. Spelar han som han gjorde mot Sporting Gijon i premiären har jag inget att klaga på. Framtiden får utvisa hur Bojan utvecklas men potentialen är utan tvekan där. Han ska inte lånas ut, det finns inte på kartan. Förstår inte hur man kan komma upp med förslaget ens.
Barcelona Meastro
2009-10-06 11:33
Ämne: Bojan är grym. Men P....
Låna ut Bojan. Varför det?
Han behövs nu i truppen mer än någonsin och han kommer att få mer speltid än tidigare.
Om han lånas ut så måste Barca köpa en ny anfallare.

Bojan kommer att göra bättre ifrån sig än vad han har gjort hittills då han får mer speltid i denna säsong. Det tror jag.
Barca har en tunntrupp. Det ger hopp om att Bojan kan få spela i större omfattning. Den här säsongen blir förhoppningsvis hans säsong.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-10-06 11:30
Bojan vassare bättre skönare! Pedro vassare än bojan? ja denna säsong eller ? Bojan vart skadad :S overall så är/har Bojan vart vassssssare som du säger de..
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-06 11:27
Bojan är grym. Men Pedro är mycket bättre. Pedro tar vara på sin chans. Han har tekniken snabbheten och skottet.

Går inte sluta älska Pedro!

Bojan behöver lånas ut.
Barcelona Meastro
2009-10-06 11:23
Att vara spektakulär är inget jag kräver själv av en spelare. Speciellt inte av de unga som kommer från ungdomsleden.
Vad jag kräver av en spelare är effektivitet och funktionalitet. Kan Pedro leverera när han hoppar in så räcker det gott och väl.
Hittills har han kunnat uppfylla de kraven med tänke på hans ålder och erfarenhet i A-lagstruppen.
Vi har Messi och Zlatan som är spektakulära av sig. Det räcker väl.
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-10-06 11:18
Han är mer med i spelet än vad Bojan är, och tillför så förbaskat mycket mer åt laget än vad Bojan gör. Kom inte och säg att Bojan har bra passningsspel för där klassar Pedro ut honom totalt. Snabbare, mer tekninsk och vassare skott vad mer behövs?
Delarocha
2009-10-06 11:15
Bättre än Bojan? Tss. Hans debutsäsong var rätt spektakulär som 17 åring. 17 mål och typ 5 assist på 35 matcher nånting. Hans andra säsong var inte lika lyckad men att påstå att Pedro som gjort en handfull matcher har lyckats bättre är skrämmande. Menar du den här säsongen så har ju Bojan varit skadad och jag vill ändå inte påstå att Pedro har varit speciellt spektakulär. Han gör vissa delar otroligt "classy". Hans mottag och avslutningar håller ibland löjligt höll klass men hans passningsspel är för det mesta helt horribelt.
Barcelona Hyder
2009-10-06 11:10
HenryIbraMessi (Barcainfluensan)

Inget illa om Pedro men att säga att han är mer lyckad än Bojan är att ta i lite. För då måste du ha i åtanke att Bojan var riktigt bra sitt första a-lagsår. Förra säsongen var det annorlunda. Av hans första ligamatch i år att döma var han riktigt på hugget och till och med bästa spelaren på plan. Vi får hoppas att han fortsätter nu när han är tillbaka från sin skada. Jag tror i alla fall att han kommer blomma ut någorlunda i år för att ta ett större kliv nästa år. Killen är bara 19 år fyllda.
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-10-06 10:42
Delarocha

Han har iallafall varit mer lyckad än Bojan ;)
Delarocha
2009-10-06 07:18
lameG^

Måste tyvärr säga att jag inte är speciellt imponerad av Pedro utöver målet mot Almeria. Förutom det gjorde han egentligen ingenting rätt. Tyvärr är han just nu en ganska usel passningsspelare men får väl hoppas han kan lyfta sig.
Barcelona lameG^
2009-10-05 22:28
Måste bara hylla Pedro. Vilken spelare han är. Är så glad att vi har en sån spelare på bänken. Samma med Bojan. Vad jag sätt av honom i försäsongen och mot Getafe så har har han faktiskt blivit bättre. Dessa 2 herrar kommer få mycket speltid denna säsong och vi får hoppas att bojans kurva går uppåt som pedro.

Keita måste jag ju såklart hylla. Han har 1 säsong kommit tillbaks til Sevilla formen. Han har visat att han är en spelare vi kan tro på.

Måste såklart säga att vårt försvar har varit riktigt bra. Vi har släppt in 3 mål på dem 6 första matcherna och det är rekord för oss. Detta är ju inte bara pga försvaret utan också Valdes som har utvecklats. Han kanske inte får så mycket och göra men när han får det så gör han det bra. Han har vunnit 2 cl titlar och utan honom mot chelsea hade vi åkt ut.

Ändå finns det mycket som inte stämmer och som kan bli bättre och kommer bli bättre och vi bara ger tid. Det är Iniesta som kommit tillbaks från skada och fick sina första 90 min senaste matchen. Henry har heller inte visat formen från förra säsongen och av Zlatan finns de så mycket mer. Yaya som inte spelat så mycket på senaste tiden väntar jag också på. Med honom förstärker vi extremt defensivt men samtidigt offensivt.

Vänta bara till dessa herrar är i form tillsammans med Alves,Xavi,Messi. Då tycker jag synd om alla lag i världen.

Ändå ifall vi inte spelat lika bra som förra säsongen har vi aldrig haft en så här bra inledning. Hoppas vi bara fortsätter vinna matcherna.

VISCA BARCA!!!
2009-10-05 22:14
JALLA

Du kanske inte borde kritisera Fotbollskanalen utan fakta! Det är nämligen så att du har fel och dem har rätt, inbördesmöten räknas då lagen har mötts hemma och borta, dvs när de har spelat båda matcherna. Tills dess så räknas målskillnad.

DaniAlves
Man kanske borde visa det här videoklippet när Chelsea fansen börjar tjata om Övrebro(vad han nu än hette).
Barcelona DaniAlves
2009-10-05 22:06
Gud är störst! - Pep el rei!

Du har 100% rätt, jag minns den stämplingen som om matchen vore igår. Messi fick ingen frispark för det.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Mercedes Sosa
2009-10-05 22:06
Ämne: Jag skulle vilja kom....
Snarare så att Casillas inte har en backlinje att leda överhuvudtaget. Inte hjälper det heller att spelare ignorerar att punktmarkera sin gubbe på fasta situationer.

Se länktipset från matchen igår, där Guti säger till Casillas att hålla läften när målvakten säger till honom att hålla koll på sin markering.
Barcelona Heywood Jablome
2009-10-05 22:01
Jag skulle vilja kommentera Casillas efter hans räddningar mot Sevilla igår. Jag har länge sagt att han är världens bästa målvakt, men det är en sak som han saknar. Iker kan inte leda en backlinje.

Det lyser lika klart som tomtebloss i julemörkret.
Barcelona JALLA
2009-10-05 22:00
OBS DUBBELPOST
Barcelona JALLA
2009-10-05 22:00
det är skämmit hur fotbollskanalen beter sig statsiken är fel. i spanien använder man innebördes möten istället för målskillnad det är det som skiljer den spanska än den italienska,engelska och tyska. och att fotbollskanalen inte tar reda på det är ännu skämmigare. sevilla skall vara två för att de har vunnit i innebordes möten!! någon annan än jag som märkte det?
eller har jag helt fel?
PS: vet inte hur skämmit stavas :(
Annons: