/spanien/barcelona/forum/16843.aspx/spanien/barcelona/forum/16843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2/7/2010 11:09
Saknar en hungrig anfallare som som löper djupet. Ibra är för stillastående. Han är ju stark och har grymt bra passningsspel men känns som att en sådan spelare inte passar in i systemet.

Idag spelar Fiorentina-Roma och hoppas att K9 får speltid.
Barcelona el Maestro!
2/7/2010 10:20
Att möta tyska lag är aldrig lätt oavsett. Men får Barca en bra resultat med sig från första matchen kan man sedan avgöra det på Camp Nou.

Förresten första matchen kommer inte att sändas på TV i Sverige vad jag kan se nu. De anser väl att det inte är en stormatch som drar tittare.
Stream lär det bli.
Barcelona Smogen
2/7/2010 09:46
tarrak

inte för att vara en messerschmitter, men har inte Bayern 9 raka segrar och borde således vara Bundesligas formsarkaste lag?
Barcelona tarrak
2/7/2010 09:21
Stuttgart ser ut att bli en svårare motståndare än vi kanske trodde när lottningen avgjordes. Sedan nye tränaren Chrisrian Gross tillträdde, är man obesegrade och har fem raka vinster i ligan. Visst bör Barca vinna, men att möta Bundesligas formstarkaste lag är ingen dröm.
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2/7/2010 08:57
Min 11a mot Atletico:
Valdes
Maxwell-Puyol-Milito-Abidal
Xavi-Busquets-Iniesta
Messi-Ibra-Pedro/Bojan

Kommentar:
Tycker Maxwell såg riktigt bra ut i 1a halvleken och samspelet med Messi funka finfint.
Jag hoppas också att Zlatan startar, det syntes lite positiv trend på han igår jämfört med hans tidigare matcher.
Barcelona Smogen
2/7/2010 08:41
Det känns då inte särskilt bra inför de närmaste veckorna, har vi Marquez och Pique avstängda, samt Alves borta 3 veckor och Toure 2 veckor kan det här bli rätt problematiskt.

Håller med om att Milito-Puyol inte fungerat tillsammans de gånger dom spelat, men jämfört med alternativet Chyg som mittback är det klart bättre. Aguero kommer dansa piruetter kring innan han dunkar in sitt tredje mål för kvällen. Sätt Maxwell på högerkanten igen, han var riktigt bra där under 1:a halvlek.
Men som Rambla säger, tror Pep hellre säkrar med Puyol på högerkanten och spelar med den extremt tveksamma Milito-Chyg i mitten. Hu, vem hade väntat sig den mitbacksupställningen för två månader sedan? :)

jaja, så länge Iniesta-Xavi-Messi är i form och får spela tillsammans så är jag inte särskilt orolig...
Barcelona lameG^
2/7/2010 02:45
Yaya är top 3 bästa på sin position. Det säger allt. Busquets har gjort det riktigt bra och det ska han ha cred för. Men tyvärr så är du i mina ögon en truppspelare som har potential att ta över pivote positionen i framtiden för han har många år framför sig.
Barcelona Pep.G
2/7/2010 02:36
Criff

Busquets är inte alls en bättre bollvinnare än Toure. Jag tror faktist inte att jag har sett någon gå förbi kung Toure. Kommer ihåg matcherna mot Chelsea, där han verkligen stökade till det för Chelsea. Han slukade hela Chelseas mittfält på Camp Nou, och på Stamford Bridge strulade han till det för självaste Double D. Om du studerade matchen idag så skulle du ha märkt att Yaya är en bättre "kompis" till Xavi & Iniesta än vad Sergi är. Han vågar hålla i bollen och det är svårt att ta den ifrån honom också. Han hade en räd där han skojade med Getafes spelare idag. Säg mig en defensiv mittfältare som har Yayas offensiva kvaliteér. Jag diggar Busquets, men när det vankas CL stormatcher så är det Yaya som ska starta, det är fan inget snack om saken där.
Barcelona Criff
2/7/2010 02:26
Tycker Busquets är en bättre bollvinnare än Toure, men Toures spel är bättre.
Man märkte direkt skillnaden idag när Busquets kom in. Han är överallt och är ettrig som fan som gör att motståndarna blir ofokuserade och rent av tappade bollen några gånger.
Tror Busquets kommer brljera som vår pivote i flera år framåt :)
Barcelona Riiio!!
2/7/2010 02:07
Hej!

Någon som kan en sida där man kan se om hela matchen??
Barcelona Pep.G
2/7/2010 02:00
Det fanns några jävligt positiva saker från dagens match. Messi är verkligen tillbaka, men fy fan vad inneffektiv han kan vara ibland. Iniesta är också tillbaka, herregud vad han storskojade idag. Yaya var tillbaka i startelvan. Det var efterlängtat. Sergi har gjort det bra hittils, det kan ingen ta ifrån honom, men när det gäller privoteplatsen så är det ingen snack om saken, det är Yayas plats. Kung Pep har gjort det bra hittils i Barcelona minst sagt, men jag hoppas inte han börjar experimentera för mycket nu när det vankas riktigt viktiga matcher i CL och i ligan. Är Yaya tillgänlig så ska han starta, och det spelar ingen roll om Busquets är en egen produkt eller inte, vi kommer aldrig hitta en bättre privote än Yaya.
Barcelona amr zaki is robinho
2/7/2010 01:39
Checka Länktipset för highlights :) skön seger idag!! Barcelonaaaaa, ole ole ole!3
Barcelona lameG^
2/7/2010 01:24
Efter Getafe matchen har jag fått svar på många frågor men också gjort mig mer osäker inom vissa frågor.

Milito ska vi inte sälja. Han måste skriva på nytt kontrakt och det visade han idag. Perfekt som 3:e val som mittback.

Marquez tycker jag är en bra mittback som är bra att ha i truppen. En som tillför rutin och är en spelande mittback. Chyg blir då 5:e val och vi värvade honom för 250 miljoner. Vad ska vi göra med honom? Pep litar ju knappt själv på honom.

Hoppas Chyg byter klubb och ger plats till ynglingar som Muniesa,Botía,Fontas osv.

En sak som gör mig osäker efter varje match är att Pep inte bara gjorde ett dåligt mittbacksköp utan också att ersätta Etoo med Ibra. Känns som att detta är helt fel klubb för honom. Hoppas han visar att jag har fel.

Nu har jag skrivit av mig lite:D
adil,
2/7/2010 00:49
Canaletes

Det säger inte allt. Pep vill ha en spelande mittback. Puyol och Milito är snarlika i sitt spel, där båda framstår som väldigt dominanta på sina positioner. Tror inte man tänkte på det innan Milito värvades. Att Barca mår bäst av en spelande mittback samt en med ett mer uppoffrande spel.
Barcelona el Profete
2/7/2010 00:49
Canalates

Sorgligt nog så var det inte bara Touré som plocka på sig en skada under denna omgång, Alves hade tydligen skadat sig under uppvärmningen och blir borta i cirkus 3 veckor. Tre kostsamma poäng. :(
Barcelona Joan Gamper 1899
2/7/2010 00:45
Tre ord bara: Messi är utomjordisk!
Barcelona westinho
2/7/2010 00:42
Milito var inte med 08/09, men förstår att du menar 07/08. Jag tyckte dock Milito skötte uppspelen bra idag.
Barcelonistas
2/7/2010 00:41
bättre att ibra är ur form nu än om 1-2 månader när cl och viktiga matcher ska spelas.
Canaletes
2/7/2010 00:37
Touré är skadad 10-15 dagar.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2/7/2010 00:37
Allt det här med Ibra...

Vill inte ens kommentera det. Vad har hänt med han, allvarligt?

Många har trott att det äntligen skulle lossna idag, bland annat jag. Especiellt under det där läget han hade, då reste jag på mig och var chockad att han ens missade.

Tror inte det släpper på lååång tid, faktiskt. Jag föll för det - igen... Trodde verkligen 'this was it'...

Glad med 3 pinnar och att det är lottning imorgon, 11.30. Hoppas Sverige och Bosnien hamnar i samma grupp! Skulle vara oerhört intressant.
Canaletes
2/7/2010 00:34
adil,

Det var 2 år sen, det säger allt
adil,
2/7/2010 00:25
Japp, Puyol och Milito går inte ihop. Det är bara att blicka tillbaks mot 08/09.
Barcelonistas
2/7/2010 00:21
ma man titty

titty spela inte..
Barcelona Rambla~
2/7/2010 00:20
Hetfield

Snarare är det så att deras försvar mestadels är svagt. Fast till och från gör även försvaret bra matcher. Denna match kan just bli en sådan match.
Barcelona Den vise
2/7/2010 00:08
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Han låter onekligen mycket intressant. Jag får tacka så mycket för det intressanta meningarna du hade att säga om honom.
ma man titty
2/7/2010 00:08
tjena, såg ej matchen då jag hade turnering, hur gick de för henry? fick han starta, var han bra?
Barcelona Hetfield
2/7/2010 00:06
Andreas

Skillnaden är att Atl.Madrid är bättre , och att Maxwell kommer att få stångas med Simao som är både snabbare och skickligare, då är det bra att ha en Puyol som är stabil och snabb, det är inte värt att riskera allt för mycket på bortaplan

Rambla

Det är inte Atl.Madrid offensiva spel som är patetiskt, utan det är försvaret, där ligger nyckeln
Barcelona Cúles
2/7/2010 00:06
Tycker hela matchen kändes väldigt säker för våran del, dock missar vi väldigt mycket lägen, specielt Keitas och Zlatans läge skall bara vara mål. Horibla utvisningar!
Barcelona Rambla~
2/7/2010 00:05
Jag vidhåller att Pep säkerligen inte ser Puyol och Milito som det optimala backparet. De tillsammans är allt för svaga i uppspelsfasen. Ni som vill se de två spela ihop ser för mycket på deras individuella egenskaper och kvalitéer. Jag tror inte att Pep resonerar så. För honom är det av yttersta vikt att ha minst en spelsäker mittback.
Canaletes
2/7/2010 00:03
Hysen får orgasm av Messis skott XD
Annons: