/spanien/barcelona/forum/16839.aspx/spanien/barcelona/forum/16839.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-03 22:39
Orka Orka Orka ÄCKEL INTER !!!!!!!!!!!!!!!!

Så gör dom 2-1 i sista jävla sekund av stopptiden.

Ursäkta men var tvungen att dampa ut min ilska i Skrift någonstans så tog första bästa..
Vill inte väcka grannarna så dom behöver klaga på nästa grann"träff"
Barcelona tarrak
2009-10-03 22:38
Sneijder avgör för Inter två minuter in på övertid!
Barcelona Smogen
2009-10-03 22:35
NHL premiär i Globen och publiken är fan tystare än på Camp Nou under en inledande spanskacupen match mot div. 4 motstånd där hela publiken består av dövstumma pensionärer.

ps
sorry för off topic
New kid on the block
2009-10-03 22:35
dagens match är inget att oroa sig för. det är typiskt för ett lag som spelat många matcher på kort tid och dessutom vunnit de flesta relativt enkelt. messi, zlatan och xavi var slitna. det är lugnt. och imorrn får sevilla se till att sticka hål i den vita ballongen...

...för övrigt; det är så synd om etoo som tvingas spela i ett sånt loosergäng som inter. sitter och kolla på dem nu och det är inte vacker fotboll. och då uttrycker jag mig milt.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-10-03 22:32
Rambla
Man kan vrida och vända på allt, hade Piatti & Nieto startat matchen och Chico varit spelbar så hade kanske matchen sett annorlunda ut, men det får vi aldrig veta.

Jag tar mig bara positiva vibbar från Almería ikväll trots 1-0
Barcelona tarrak
2009-10-03 22:31
Spännande match mellan Inter och Udinese. 1-1 med några minuter kvar.
Barcelona Smogen
2009-10-03 22:30
Är det bara jag eller har domarna varit väldigt mycket mer emot barcelona denna säsongen än tidigare år. Tycker hela tiden det är tveksamma domslut mot barcelona och att det verkar vara lite fritt fram att sparka ner barcaspelarna. Dagens domare var t.ex. usel i 1:a halvlek, men tycker han skärpte sig något i 2:a.
Samma var det ju t.ex. mot Malaga, han var ju så dålig att man blev mörkrädd.
2009-10-03 22:29
Barcelonistas

Almería då är inte samma som idag, Tränaren då, kunde ej stava till fotboll.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-03 22:28
Ämne: Rambla

Tur ingår ....
Klart att Almeria gjorde en bra insats i kväll. Jag har inte påstått något annat. Jag påstår bara att Barcelona inte gjorde en vidare bra match. Hade det varit en normal insats så hade det varit 3-0 i halvlek.
Barcelona Smogen
2009-10-03 22:26
Tycker att i stort sett hela laget spelade dåligt, men tycker kritiken mot Xavi är orättvis, han var en av få som försökte.

Zlatan gör enligt mig sin sämsta match i Barcatröjan och Messi, Alves, Busquets och Puyol gör sin sämsta match för säsongen samt att Iniesta gör sin sämsta match på två säsonger.

Bra dock att Iniesta, Pedro, Maxwell och Marquez fick värdefull speltid.

och jävlit skönt med tre poäng!
2009-10-03 22:24
Rambla

Tur ingår i fotboll, men jag tycker fotfarande att Almerías taktik funkade fram till målen.

..Tycker också att Almería överaskade Barca när de flyttade upp lagen som de gjorde minut 60 vid bytte av Piatti.

men men, tycker att Almeria gjorde en mycket bra insats idag, detta säger endast för att jag gillar Almería.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-03 22:23
Såg ni At.Madrids 3e !? Målvakt när han tog straffen ?

Wow.
Barcelona Barca-nist
2009-10-03 22:23
Rambla

Tur hade inte med saken att göra, men om man ska nämna det så mest tur hade Almeria faktiskt som inte fick några gula kort och ett straff emot sig.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-03 22:22
Ämne: Basketball, Supercop....
Härligt!
Barcelonistas
2009-10-03 22:21
Mr Baloo-Gonzalez.

Almerias taktik "funkade" bara för att barca spelade på halvfart.Annars hade det slutat 5-0 precis som föra säsongen.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-03 22:20
Mr Baloo-Gonzalez

..och tur för Almeria att Barca gick på halvfart i kväll.
Barcelona A/FCB
2009-10-03 22:19
Domaren är från madrid,det förklarar endel.FORÇA BARÇA!
Barcelona Rambla - K9
2009-10-03 22:19
Basketball, Supercopa

Barça - Real 86-82
Barcelona lameG^
2009-10-03 22:17
Ingen bra match av barca. Almeria spelade bra idag och hade några chanser. Men viktigast av allt är att ta 3p oavsett ifall vi spelar dåligt.

Busquets kommer bli en bra spelare i framtiden och är bra breddspelare. Men startspelare? nej!! Vi har Yaya där och ingen annan. Hoppas pep fattar detta nu för vi såg skillnad när yaya kom inte ändå ifall han inte fick spela så mycket. Yaya känns inte i form ännu men ta det lugnt. Han gör en repris från förra säsongen då han var "petad" av Busquets.

Skönt med 3p och imorgon får vi hoppas på poängtapp av real:D
2009-10-03 22:16
Rambla
H.Z taktik var enkel.
Disciplinera sin backlinje.
Ta bort Xavi.
Irritera
Anfalla de sista 20 med Piatti och Nieto.
synd för Almería att Pedro gjorde en snygg mål tidigt i matchen.
Barcelona Barca-nist
2009-10-03 22:13
Domaren va dålig men vi ska inte skylla på domaren, spelarna såg inte sugna ut!

alldeles för mycket slarv.
Atlético addeN
2009-10-03 22:13
Förövrigt kan jag mycket väl hålla med "Barcelonistas", domaren gjorde ingen kanonmatch. En straffsituation i första då Messi blev nerdragen. Att han även ger Xavi gult kort för egentligen ingenting var väl också ingen höjdare.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-03 22:12
Jag tror att Pep testade lite saker i denna match. Betänk att både Keite och Yaya ej startade matchen. De två åker ju som alla vet till ANC i januari. En perfekt match på hemmaplan att testa lite nytt.

En annan konstig sak. Trots att Almeria ligger under i matchen så går de ju ej framåt förrän 80 min in i matchen. En ny taktik för lag som kommer till Camp Nou? Med tanke på det så kanske Pep trots allt gjorde klokt i att försöka kontrollera matchen istället för att tokanfalla? Messi har spelat mycket matcher tills nu, då är det kanske inte så konstigt att han tar det lite lugnare i en hemmamatch mot Almeria.
2009-10-03 22:09
Rambla

Innan domar blåste tittade han på sin linje domar, så tolkar jag den blåsning
Atlético addeN
2009-10-03 22:08
Otroligt skönt med 3 poäng. Blev faktiskt lite svettig i slutet. Skönt för Valdès att hålla nollan också. Märkes faktiskt att Henry var borta, även om Pedro gjorde ett galet snyggt mål passade han ofta fel och kändes lite osäker.

Valdès - Fick göra mer än vanligt på Camp Nou och gjorde det med säkerhet. Även fast det inte blev några riktigt farliga chanser ser Valdès riktigt säker ut i år.

Backlinjen - Tycker först och främst att Maxwell spelade väldigt bra på sin kant. Lugnt och säkert, inga onödiga saker. Puyol/Marquez samt Piquè när han kom in spelade bra matchen genom. Alvès var lite osäker idag, kom sent in i vissa situationer och hängde inte med lika mycket i anfallsspelet.

Mittfältet - Inte lika bra som vanligt, spelade bort alldeles för många bollar idag. Ovanligt barca.. Märkte ingen större skillnad när Tourè/Keita kom in heller.

Anfallet - Spelade bra i början, Messi skapade några chanser men fick aldrig till det. Ibra var ganska osynlig men jobbar också bra i det tysta. Pedro slarvade med passningar med avgjorde också matchen med kanske säsongens snyggaste hittils. Stort plus.

Visca el barca!
Barcelona Saman.
2009-10-03 22:08
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag misstänker att Messi har börjat ta det lite lugnt på eget eller Peps initiativ. Han har spelat väldigt mycket på senaste tiden och jag misstänker att det tär lite på han.-
Barcelona haeger
2009-10-03 22:07
Skit match. Skön vinst.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-03 22:06
Stör man sig inte på domaren då? När Piqué (idiotiskt nog) börjar jonglera vid hörnflaggan, kan domaren aldrig i helvetet vara säker på att bollen var över linjen. Det kan visserligen inte jag heller. Han blåser hörna där bara för att göra det lite spännande.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-10-03 22:05
Det var inte så att Xavi var dålig. Han hade Chico en meter ifrån sig hela matchen. Han punktmarkerades från första sekunden och därför drog han sig tillbaka på kanterna för att istället öppna ytor för andra. Bra taktik från Almeria helt enkelt, men va fan gör det när de förlorar matchen?

Har det börjat bli tävling om vem som släpper in minst mål mot Barca på Camp Nou så är jag väldigt nöjd med vinsten ikväll.

Messi däremot måste börja avgöra vissa skitmatcher också, han har alltid tendens att avgöra stormatcher och sedan strunta lite i de lättare matcherna på hemmaplan.

Cristiano dock är motsatsen, han älskar att avgöra skitmatcher. Annan sak när han möter Puyol :)
MF Doom
2009-10-03 22:03
Meastro

När hela laget visar stillastående spel och oangagerat spel så beror det oftast på trötthet eller oinsperation. Med oinsperation menar jag att laget oftast tror att man vinner lätt men matchen visar sig bli något helt annat. En seger är det vitkigaste och det visar bara hur bra vi är. Även om hela laget spelar dåligt så vinner vi ändå, det är en styrka. Tråkigt att vi inte fick se Bojan ikväll men hade matchbilden varit mer positiv så hade han nog kommit in.
Annons: