/spanien/barcelona/forum/16836.aspx/spanien/barcelona/forum/16836.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-11 01:35
Ämne: Tror helt ärligt att....
Det har länge varit uppenbart att den taktiska delen inte är Maradonas starka sida. Jag tycker ändå att spelare som Lisandro borde hellre få chansen än en 36-åring som har sett sina bästa dagar.

Jag vet inte med de andra, men jag fick upp ögonen för honom redan förra säsongen. Han kom från ingenstans med härlig fart och teknik. Kan komma att bli en världsstjärna. :)
Sevilla bateni
2009-10-11 01:32
Tror helt ärligt att det inte skulle spela så stor roll vilka spelare Maradona slänger in; vare sig det är Perotti, Veron, palermo, eller en gubbe från gatan. Det är själva spelet som inte fungerar. Finns ingen spelidé, ingen organisation eller tanke i Argentinas spel. Landslaget lever mer på inviduella prestationer. Jag kan tänka mig att Maradona är väldigt bra för lagmoralen, men han verkar vara ganska kass när det kommer till det taktiska.

För det andra; har ni upptäckt Perotti den här säsongen!? Han dominerade hela vänsterkanten hela förra året! :)
2009-10-11 01:17
Abbe

Jaha, tack för svaret. Trodde att han hade bytt ut Higuain, men jag insåg att jag hade fel när han gjorde målet. Palermo som 36-åring i Argentinska ligan borde inte vara i landslaget alls, Lisandro lopez borde ha hans plats.
Barcelona Abbe -
2009-10-11 01:13
Ämne: Vem bytte han ut ist....
Enzo Perez. Antar att Messi kliver ner lite nu när ledningsmålet kom så pass tidigt.
2009-10-11 01:11
Vem bytte han ut istället för Palermo?
Barcelona BlueRed
2009-10-11 01:11
Goaaal! Higuain! 47' min.

Edit: Min stream är ungefär 7 min efter...
Barcelona BlueRed
2009-10-11 01:07
El Meastro

Frågan är om han ens är med i truppen? Har faktiskt inte koll på vilka spelare Maradona har tagit med.

Edit: Se Abbe -s inlägg. Hans chans kommer nog om han fortsätter spela som han gör.
Barcelona Abbe -
2009-10-11 01:07
Ämne: Ämne: Vore ku....
Inte med i truppen.

Tror han hade gjort ett bra jobb, jag menar kan Enzo Perez få en startplats så kan Perotti mycket väl slå sig in också.
Barcelona El Meastro
2009-10-11 01:05
Ämne: Vore kul och se Dieg....
Var han med i startelvan eller sitter han på bänken?
Barcelona Abbe -
2009-10-11 01:04
Frågan är hur tålmodig Maradona är när ställningen fortfarande är 0-0. Tror nog vi kan räkna med Agüero relativt tidigt i andra.
Barcelona BlueRed
2009-10-11 01:03
Vore kul och se Diego Perotti i det argentinska landslaget. Han har varit otroligt bra i Sevilla, som många fick bevittna i matchen mot Real.
2009-10-11 01:00
El Meastro

Ta det lugnt lite med honom, hans första landskamp han är nog lite nervös. Ge honom några minuter till sen kan ett byte komma.
Barcelona El Meastro
2009-10-11 00:53
In med Agúero nu. Higuain har inte tagit de chanser han har fått.
Den här matchen är en måste match för Argentina.
Barcelona Abbe -
2009-10-11 00:23
Messi har inlett piggt. Higuain har haft två bra lägen, varav ett ska vara mål.
2009-10-11 00:21
Nej Higuain! Den ska ju sitta.
Barcelona BlueRed
2009-10-11 00:19
Barcadinho.

Ett bra exempel på en som var (är?) lite för naiv är G. dos Santos. Det sorgliga med hans historia är väl att han blev lite väl självsäker vid fel tillfälle. Om han bara hade flutit med och accepterat läget så kanske det hade varit han som hade tagit över vänsterkanten.

Men jag tror fortfarande på honom. 20 år är han bara och besitter stor talang.
2009-10-11 00:00
Kom igen nu Messi och Argentina!
Barcelona Barcadinho.
2009-10-10 23:53
linuss/

Ojojoj, det var naivt.
De flesta går inte alls hela vägen till toppen, utan hamnar i lägre ligor eller lägger av med fotbollen överhuvudtaget.

Tänk dig en 13-årig på en internatskola långt ifrån familjen, med mycket konkurrens och mycket disciplin. Min systerson bodde på ett internat. Han mådde så dåligt att en helg tog jag bara bilen och hämtade honom hem. Vi ordnade en vanlig skola för stackars grabben efter tre månader. Han tackar för mig för det fortfarande 15 år senare.

Vägen till framgången är lång och krokig och de flesta orkar inte med eller hamnar i en annan värld. Men en del lyckas och det är dem som får vara med på tv, böcker och filmer.

Ja, snart kan vi se en sådan en. Messi.
Canaletes
2009-10-10 23:50
På länken kan ni se avsnittet med "Häxdoktorn"

Spansk tal
Barcelona Rambla - K9
2009-10-10 23:49
Det finns inga rapporter om några skador än så länge.

Kul att också Samu verkar nå Vm med sitt Kamerun. Det förtjänar har verkligen. Nu ska bara Messi också klara av det med Argentina.
Barcelona lameG^
2009-10-10 23:42
någon barcelona spelare som dragit på sig en skada??
Barcelona Barcadinho.
2009-10-10 23:40
Tråkigt, Portugal satt det tredje målet. Jag trodde en bit i 2.a halvleken på en halv skräll.

Dags för Sverige att börja om från scratch.

Ny tränare och fräscha pigga ben. Tack för Henke, Svensson, Nilsson.

Man måste börja med något nytt.

Det är inte onormalt det som händer.
Sverige är inte Tyskland eller Italien och efter fem raka slutspel är det stopp.
Helt normalt för ett land med den här storleken som producerar fotbollsspelare.
Tom England var inte med sista EM.

Risken är att man hamnar i en dipp som håller sig länge som t ex Österrike.
Men jag tror knappt att det händer. Det finns mycket duktigt folk i Sverige runt fotboll.
Barcelona Barçainfluensa
2009-10-10 23:15
asså ni måste förstå mitt HAT mot lagerbäck... visst han har gjort jätte bra ifrån sig. men asså det är verkligen dags för han att lämmna han har inget i svensk fotboll att göra, vilka byten han hör när det är 10 min kvar.. jag hatar han så hilmla mycke..nu behöver en riktig tränare som tänker fotboll.. tack lagerbäck men det är dags att gå, kanske det är dags att ta över djurgården för det e la din nivå... förlåt för alla felstavningarna , ja ber verkligen om ursäkt tilla alla som läser och alla i red.... jag är så HIMLA besviken.. tack lagerbäck men GÅÅÅÅ nu...
2009-10-10 23:08
linuss

Tro mig det är inte så enkelt, det finns så MÅNGA som misslyckas. el flaco skulle bli tvungen och skriva exakt allt i detalj för att beskriva hur svårt det är, och det skulle fylla en bok. :)
Atlético linuss
2009-10-10 23:00
Fy fan va grym serie om Pep, men man blir riktigt avundsjuk när det verkar så enkelt att bli en klasspelare! ;)
Barcelona BlueRed
2009-10-10 22:32
Hetfield

Jag håller med! Sverige kommer inte och släppa Bob Houghton och Roy Hodgson arvet men då borde dem i alla fall använda den på rätt sätt. In med spelare som kan slå passningar och som löper smart, istället för alla jag-hoppas-den-går-mot-Ibra bollar och statyer till mittfältare.

Jag förväntar mig inte tiki taka spel från landslaget men detta är bara pinsamt.

Edit: Vill även skriva att jag inte har följt Bob Houghton på tv och tittat hans matcher, utan jag går efter det som jag har läst om honom. Däremot så har man sett ett par Fulham (Roy Hodgson) matcher. Även inlärning från Erik Nivas bok.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-10-10 22:27
C.Ronaldo blev skadad i Portugal matchen och blev uttbytt.

Häxdoktorn? hahahahahah :P
Barcelona Rambla - K9
2009-10-10 22:08
Zlatan och även i viss mån Henke gör det bra. De får fast bollen på offensiv planhalva men det finns ju inga mittfältare eller kantspelare som fyller på i djupledslöpningar. Fan, jag tycker att de borde ha klarat oavgjort åtminstone. Den jävla Mejuto gjorde ju inte saken lättare heller med sina konstanta avblåsningar för minsta lilla närkonkakt. Äh fan, vilken bitter förlust.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-10 22:07
1-0 Portugal Simao.

Bye bye sweden.
Barcelona El Meastro
2009-10-10 22:04
Det var ju väldig tråkig att danskj*vlarna vann igen.
Zlatan tycket jag har gjort väldig bra från sig. Men det är elva spelare som ska prestera. Framför allt där framme känns det som att Zlatan var ensam.
Henke har nog tappat en hel del och borde lägga av landslagsspelet nu.
Släpp fram yngre spelare istället och framför allt byt ut Lagerbäck illa kvick.
Annons: