/spanien/barcelona/forum/16830.aspx/spanien/barcelona/forum/16830.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Hassan
2010-01-20 00:02
Som sagt, det kan vara ett spel för galleriet. Jag tror knappast Valencia önskar den uppmärksamheten och jag tror inte att han själv vill ha sådana tankar kring sig just nu. Han vill med 99,9% fokusera på att Valencia kommer närmare ligatiteln just nu. Därför menar jag att han kanske borde sagt något om det var en PR-grej..

Pérez är aldrig nöjd? Jag kan säga det till dig att det inte finns någon president där ute som är nöjd. Alla presidenter eller ägare försöker krydda till sitt lag inför varje säsong. Zlatan är ju Laportas nya krydda till laget. Till och med Barcelona har varit ute efter bl.a. Ribéry och Villa. Man ska nog inte tro på allt som skrivs i tidningarna, som du verkar göra.

För annars vore inte Laporta mycket bättre, Rooney, Villa, Silva etc etc.

Precis som jag skrev i artikeln, vi låter bli att spekulära just nu. Vi får helt enkelt se vad som sker.
Barcelona Paaul11
2010-01-20 00:00
Hej.
Har två biljetter till el classico i madrid den 12 april.
Någon som ska dit ?
Någon som vet var barca suportrar befinner sig på matchdagen ?
tacksam för alla svar mm.
Barcelona Rambla~
2010-01-19 23:58
Hassan

Varför ska han behöva säga något? Då skulle ju sådana som du inte få något att skriva eller spekulera om. :)

Jo tack, att Perez aldrig är nöjd och vill ha allt som rör sig och någon gång spelat fotboll, är vi fullt medvetna om. Det är även ingen hemlighet att Guardiola är väldigt förtjust i Silva. Frågan är ju bara vad Silva vill, chansen att få spela under en karismatisk tränare som Pep eller en tråkmåns som Pellegrini? :D
Real Madrid Hassan
2010-01-19 23:54
Rambla

Om han nu var i huvudstaden för ett PR-jobb eller något annat, varför inte bara säga det? Varför gå därifrån som om ingenting har hänt? Det blir bara jobbigt i längden med en massa spekulationer eller är det ett spel för galleriet som exempelvis Ronaldo eller Kakás övergångar?

Precis som jag skrev i artikeln, så är det inte värt att spekulära då varken Madrid eller han sagt något. Vi får helt enkelt se vad som sker under sommaren, det vi däremot vet är att Pérez velat ha Silva ett bra tag och därför kryddas hans närvaro tillsammans med hans agent i Madrid.

Med det sagt vill jag även säga att ingen vet vad som sker bakom stängda dörrar. Vem vet Real och Valencia kanske förhandlar bakom stängda dörrar? Dock tror jag inte på det. Men jag tror däremot att Silva lämnar Valencia till sommaren, om det blir Madrid, Barca eller något annat lag..

Ja, det får vi väl se.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-19 23:51
Hej med er killar, nu blir de MacGyver snart :)
Barcelona Rambla~
2010-01-19 23:45
Man behöver inte ha cracks på varenda position i laget för att lyckas. Det har Pep och Barca klart och tydligt visat med sin trupp. Spelare som Pedro, Bojan, Jeffren, JDS och Thiago ses mer som utfyllandsspelare när säsongen startar, men de stiger alla fram någon gång under säsongen och blir väldigt nyttiga för laget. Pedro har ju liksom stigit fram mer än vad någon har väntat sig för att uttrycka det milt.
Barcelona Pedrito
2010-01-19 23:41
Skönt, Handbollen får kliva åt sidan.
Barcelona NoGo™
2010-01-19 23:36
Pedrito//

Står iaf här att de visar så vi får hoppas på att det stämmer.

*länktips
Barcelona Pedrito
2010-01-19 23:34
Skall inte TV4 Sport visa Valladolid-Barca?
Barcelona Pedrito
2010-01-19 23:31
Rooney och tevez är helt fantastiska spelare men de summor det handlar om är knappast realistiska, Vi behöver ej värva! Vilka signaler skulle det ge till Pedrito till exempel?
Pedrito är barcas framtid, Han ska ta över efter Henry, Han ÄR redo.
2010-01-19 23:30
Ingen ska komma till Barcelona förutom Kun Agüero. Han ska ersätta Henry.

Varför är de döds tråkig derby mellan Barcelona-Espanyol ? kolla på City-United, Liverpool-Everton, dom är så överlägsna medans vår derby är så trist.
Barcelona Rambla~
2010-01-19 23:27
Allan14

Bry dig inte om det där. Att Silva är i Madrid är en icke-nyhet som är typisk för Marca och madridred här att publicera. De försöker som vanligt få det att se ut att en övergång är nära. En spelare har oftast flera agenter/rådgivare och att Silva träffar en av dem i Madrid behöver inte betyda någonting. Det kan handla om precis vad som hlst, som tex ett reklamkontrakt som behöver skrivas på eller förhandlas om, ett PR-jobb eller något annat.

För den delen får de inte förhandla med Silva förrän Valencia givit sitt samtycke. Om Valencia redan gjort det så hade det garanterat skrivits om det i de flesta spanska tidningar.
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-01-19 23:26
Tevez i Barca hade ju varit helt Okej!!. Han hade nog gjort en hel del mål på vänsterkanten. Så varför inte två argentinare på kanterna och svensk på topp nästa år? :)
banklev
2010-01-19 23:15
Verkligen, Tevez är i kalasform och han sprutar in mål, 16 eller 17 totalt denna säsong. Skulle inte säga nej till honom i Barca, han pressar motståndarna som två spelare, kan hjälpa Zlatan lite ;)
Barcelona ★Barca★
2010-01-19 23:04
Joan Gamper 1899

Såg också matchen sjukt taggad var han. Härligt att han sänkte United:)

Han sprang på allt vilken varg!
2010-01-19 22:39
Tevez sänker sitt gammla lag United med två mål :)

Vilken form Carlitos Tevez!
Barcelona Allan14
2010-01-19 22:07
Pep får bara inte flytta, så mycket som han har gjort för Barca. Alltid hjälpt och skyddat sina grabbar. Tagit alla titlar man kan ta år 2009. Och en massa fler saker, Visca el barca y visca pep.
Barcelona Vampíro
2010-01-19 22:02
el Flaco:

Hehe, påminner lite om när hela Sverige ville att Henke skulle göra comeback i landslaget 2004. Jag kan dock förstå att Pep avvaktar än så länge, han vill väl troligtvis se vad som händer med klubben i sommar först innan han kan commit 100%. Hur som helst så hoppas jag av hela mitt hjärta att han stannar många år till, det spelar ingen roll hur mycket hår han tappar han kommer alltid vara nummer ett på tränarbänken.
Barcelona Allan14
2010-01-19 21:57
Jävla rykten, nu sägs det att dom har sett Silva gått med sin agent på Madrid gatorna.

Det var någon som la ut den här filmen om Messi här på Rambles förut. Har aldrig sett en så bra film om honom på youtube.

Kolla länktips.
Barcelona Jax12
2010-01-19 21:52
Jag förstår tyvärr inte spanska. Men tack ändå!

I länktipset står det dock att Gai har kontrakt till 2012 och Thiago till 2011 om man söker på spelarinfo.

Har dock sett en hel del skriverier som skriver vad jag antar att sport skriver.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-19 21:45
Hetfield/

Ingen orsak.

Jax12/

Se länk.
Barcelona Jax12
2010-01-19 21:37
Angående Gai, Jonathan och Thiago...
Någon som vet när deras kontrakt går ut med 100 % säkerhet och vart hämtar ni den informationen i sådant fall.

Av den infon jag kan få fram är det endast Jonathan dos Santos kontrakt som går ut till sommarn.
Barcelona Hetfield
2010-01-19 21:29
el flaco

Ville bara tacka dig för att du ständigt översätter och skickar olika artiklar, vi som inte behärskar spanska är väldigt glada ;)
Barcelona lameG^
2010-01-19 21:24
Snälla hur kan folk säga att Ibra har floppat och så. Just nu hinner jag inte skriva vad Ibra gjort i bara än så länge men på en halv säsong vet alla som sett barcas match sett vad han gjort. Det jag gillar med zlatan mest är att han kan göra det oväntade. Zlatan är KUNG!!

Har en känsla att Yaya lämnar. Hoppas inte på det men om han gör det så Vill jag ha Veloso. Han kan dessutom spela vänsterback och då kan Maxwell säljas.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-19 21:20
Det tar aldrig slut. Pep Guardiola befann sig tillsammans med sin fru och barn på en konsert för att lyssna på en av hans favoritgrupper, Manel. Och under uppträdandet dedikerade de en speciel vers till Barçatränaren och bad honom att förnya sitt kontrakt.

Varenda människa på den här planeten, med minsta lilla koppling till Barcelona, vill att Guardiola skriver på sitt nya kontrakt nu.

Jag har aldrig varit med om något liknande. Sånt här beteende är vanligt när det handlar om en spelare med crack-status i laget, men inte för en tränare.

Barcelona ★Barca★
2010-01-19 21:11
Ni som har tråkigt bli medlem på bet365 och se City mot United.

Hoppas Tevez sänker dom:)
Barcelona AlexC
2010-01-19 21:10
Kul att TV4Sport satsar på handboll på lördag kväll.
Barcelona Hetfield
2010-01-19 21:03
Barcelonito & Rambla

Det är givetvis spekulationer, men om man adderar ihop alla faktorer så kan man bygga upp något som är någorlunda logiskt:

Gerrard är ständigt skadad i Liverpool

Gerrard närmar sig 30 års strecket, han vill kanske vinna titlar?

När han har spelat den här säsongen (på sistonde) så har han sett helt ointresserad ut

Och sist men inte minst, Liverpool behöver pengarna

Jag försöker bara säga att ingenting är säkert, om Barcelona skulle gå 3-4 år utan att vinna titlar, vem vet vad Messi skulle göra? Fotbollsvärlden är inte svart och vitt, det finns gråzoner
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-01-19 20:57
Hetfield

Glazers pressas nog snart att sälja klubben. Och angående Gerrard så har ingen sagt att han har tröttnat. Lämnar han Liverpool så har han kämpat hela sin karriär i onödan. Han har motivation tills han vinner PL. Ett annat exempel är Fabregas. Varför skulle han lämna Arsenal utan att vinna ett skit? Så fort han vinner något stort med Arsenal, jo, då kommer han att lämna.
Barcelona Rambla~
2010-01-19 20:55
Ämne: Rambla

Rooney vis....
Gerrard tröttnat på Liverpool? Spekulationer säger jag.

Visst, kan United sälja världens bästa spelare som de gjorde med Ronaldo, då är allt möjligt. Ronaldo ville lämna, tjatade om det och till slut så blev det så. Skulle Rooney göra detsamma, så lär det säkert ske igen. Som sagt, man kan spekulera i all oändlighet.

Nu tycker jag att vi lämnar Rooney-snacket och tar upp det igen bara om det är aktuellt med en värvning på riktigt.
Annons: