/spanien/barcelona/forum/1683.aspx/spanien/barcelona/forum/1683.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-11-16 15:06
Lucho kommer köra träningspass varje dag denna vecka med början ikväll kl. 18. Även torsdagens pass är på kvällen, förmodligen för att spelarna som är på landslagsuppdrag ska hinna ansluta och kunna vara med även de. Annars är det förmiddagsträningar som gäller de andra dagarna. Visca Barça i vamos á Madrid!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2015-11-16 14:33
Härligt att messis dröm alltid tycks vara att byta ner sig! Snart får väl läsa att bartos dröm är att inte ha någon tröjsponsor för att satsa helhjärtat på la masia.
Barcelona neymar JR
2015-11-16 13:19
Wegner hade inte ens kunnat värva thiago Messi
Barcelona Smogen
2015-11-16 13:10
[QUOTE=Rambla~]Nu ska Messi tydligen till Arsenal också. Förra veckan var det United eller City, nu dyker hans "drömklubb" Arsenal upp som den mest troliga destinationen. You gotta love those Brittish papers. :P [/QUOTE] Märkligt hur de flesta galna transferrykten alltid tycks komma under landslagsuppehållen också.....
Barcelona Rambla~
2015-11-16 12:48
Nu ska Messi tydligen till Arsenal också. Förra veckan var det United eller City, nu dyker hans "drömklubb" Arsenal upp som den mest troliga destinationen.

You gotta love those Brittish papers. :P
Barcelona rANDOMhERO
2015-11-16 11:23
[QUOTE=LeoMessi]Randomhero Hur citerar man?? Jag har en iPhone och jag Brukade bara hålla ner tummen på inlägget jag ville citera. Numera när jag gör det så dyker det där jävla förstorningsglaset upp och markerar enstaka ord.... [/QUOTE] Sitter på Android och håller ner fingret, verkar som att det är borttaget på äppelmaskinen.. konstigt :/
Barcelona Katalano
2015-11-16 11:23
LeoMessi

Ja, de kan ju börja med att lösa problemet som gör att appen crashar hela tiden.

Angående B-laget så har de under nära hälften av åren spelat i Segunda División B vilket är divisionen under den nuvarande. Jag tycker att man ska lägga fokus på talangutveckling och inte på resultat för att vara kvar i Segunda División där de befinner sig idag. Det gör inget om vi halkar ner en division om det innebär bättre miljö för ungdomarna att utvecklas. Mindre krav på resultat och mer fokus på individuella spelare. När vi får en ny gyllene årskull så kommer de ändå att klättra upp till Segunda Division igen.
Barcelona LeoMessi
2015-11-16 11:20
Randomhero Hur citerar man?? Jag har en iPhone och jag Brukade bara hålla ner tummen på inlägget jag ville citera. Numera när jag gör det så dyker det där jävla förstorningsglaset upp och markerar enstaka ord....
Barcelona rANDOMhERO
2015-11-16 11:15
[QUOTE=LeoMessi]En fråga angående sf-appen, det går inte att citera någon va? För jag kommer ihåg att man kunde citera och svara på någons inlägg direkt, detta var innan den där uppdateringen som typ förstörde appen. Hur kan man släppa en uppdatering där man tar bort en av dom viktigaste funktionerna? [/QUOTE] fungerar fin fint att citera.
Barcelona LeoMessi
2015-11-16 11:12
En fråga angående sf-appen, det går inte att citera någon va? För jag kommer ihåg att man kunde citera och svara på någons inlägg direkt, detta var innan den där uppdateringen som typ förstörde appen. Hur kan man släppa en uppdatering där man tar bort en av dom viktigaste funktionerna?
Barcelona messiooooxavii
2015-11-16 10:52
Tebas (President of La Liga): “I support Real Madrid, I’d be a hypocrite not to admit this."

Någon som är förvånad över detta?
Barcelona neymar JR
2015-11-16 10:05
Det roliga är det inte bara vår akademi som har tappat sin ideologi. Ajax påbörjade sina förändringar för ett tag sen och nu är den sista Cruijff anhängaren påväg bort Den stora skillnaden är enbart att Ajax är mer eller mindre tvungna att lita på sina talanger
2015-11-16 09:46
@ Xaviesta:

Det är ett tudelat dilemma.

Sedan 2012 har klubben börjat köpa in unga oprövade spelare direkt till B-laget, vilket torde betyda att man inte litar på den klass som de egna spelarna håller. Tidigare köptes också spelare in, men då var det något äldre spelare som kunde bidra med rutin till de yngre. Tiita på förra säsongen i B-laget, då hade vi ett mittfält på slutet som bestod av Gumbau, Cámara och Halilovic - tre spelare som aldrig spelat tillsammans och inte hade någon susning om Barcelonas spelidé. Tacka Eusebio för detta.

Tidigare var det vår spelidé som band samman laget, nu är det mest en röra av olika viljor och sätt att se på fotboll. Det har pågått en kulturförändring i la Masia där tränare inriktat sig mer på att nå resultat än att utveckla spelare.

Ett annat bekymmer är alltför stora trupper och en ovilja att göra sig av med spelare med risken för att de går till en annan klubb (t. ex Real Madrid). Svårare att hålla stora trupper samman vilket i sin tur leder till att regler och värderingar också blir svåra att upprätthålla. Det påverkar utveckling, sammanhållning och i slutändan också resultat.

Till sist så ska man ha i åtanke att transferbanen hindrat B-laget en del i år.
De tappade Munir, Adama, Sandro och Halilovic, och med dessa en massa anfallskraft. Och det är framför allt det som saknas denna säsongen.
2015-11-16 09:25
@Stright outa Barca:

Med tanke på att vi spelar CL tisdagen därpå var det omöjligt att ha ett annat speldatum än lördag. Så det har inget att göra med Messi.
Barcelona Barclasico
2015-11-16 09:03
Samper: "My first option is and has always been to triumph at Barça. But of course, if that's not possible, I will leave." (MD)
Barcelona Rambla~
2015-11-16 08:39
@the cameroonians:
€6m i januari för en spelare vars kontrakt går ut i juni? Så dum kan inte ens denna ledning vara? Om nu Lavezzi så gärna vill till Barca får han väl bjuda till lite själv och sitta ut sitt kontrakt fram till juni 2016? Sen B-laget, jag finner inga ord längre. Så jävla uselt rent ut sagt att man snart inte orkar bry sig. Dags att sparka Gerard nu och låta Piementa ta över själv istället för att vara assisterande.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2015-11-16 08:15
Xaviesta:

En enkel, och kanske en aning naiv, förklaring är att de ålderskullar som nu går igenom la masia inte håller samma nivå. Dem kanske inte var bättre än såhär? Önskar svaret vore så enkelt, men tvekar dock på att det är så.

Kan det bero på att våra ungdomar saknar motivationen? De kanske känner att de inte har någon möjlighet till nå A-laget.

Kan även bero på den nya spelstilen vi sett och även Samper uttalat sig om. Det är en spelstil som våra ungdomar inte blivit uppfostrade i men nu helt plötsligt ska spela efter.

Finns så många tankar, men så få egentliga svar. Är dock orolig över att vårt b-lag inte kommer ge oss några glada nyheter på ett par säsonger.
Barcelona Xaviesta
2015-11-16 04:55
Apropå Barca B, ännu en förlust på hemmagräs vilket betyder att våra småglin nu har kvitterat in 6 förluster på dom första 13 matcherna och parkerar på en nästan skrattretande sorglig nedflyttningsplats. I have the specifics and the particulars, men frågar mig själv ändå hur i helvete man har kunnat missköta vår akademi på det här sättet? Alla skämt undanbedes, men allvarligt talat hur? Jag förväntade mig inget återtåg direkt men vi kan väl göra en ordentlig satsning på att hålla oss kvar i trean åtminstone tills grönare dagar åter kommer fram i ljuset. Man blir ju ledsen..
Barcelona Barcelonistas
2015-11-16 03:16
DM1982 - sant men jag ser inte någon jätte potential i ödegård. Nu kan mycket hända men chansen att en norrbage ska bli världsklass är rätt så minimal. Chansen är betydligt större att Halilovic blir något. 1 - potentialen 2 - nationen Kroatien producerar gryms spelare.
Barcelona LeoMessi
2015-11-16 03:07
Haha om inte Messi hade varit tillräckligt frisk på en lördag så hade jag definitivt inte velat spela honom på söndagen:)
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-16 01:28
Varför spelas El clasico på lördag? bruka ofta vara på söndagar ju. de kanske la en dag för tidigt för att göra omöjligt för Messi hehe just sayin
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-11-16 00:05
Jag röstade precis på Messi's mål.

Vad är det man läser om ekonomin om Barca?
Har inte tittat in här så mycket sista tiden. Hur kan denna klubb ha så dåliga ekonomer. Juste, det är medlemmarna som röstade fram denna junta ändå.

Skit samma..
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-11-15 23:43
In och rösta på Messis mål och soloräd mot Bilbao för årets mål. Ett mål jag aldrig kommer glömma från honom. På tal om magikern , ser positivt ut. Messi lär själv vilja starta inget snack om saken, tror det är upp till LE om han är i tillräckligt god fysisk form nog. Något just Enrique är väldigt petig med . Redan smått nervös inför matchen, inte bra.... Messi has been training normally in past days and will play against Madrid next weekend. Starting or not will depend on how he feels. [catr]
2015-11-15 23:14
PSG forward Ezequiel Lavezzi (30) could join Barcelona in January if Luis Enrique approves. Contract expires in June, fee maximum 6M. [rac1] Har ju varit på tapeten tidigare. Hoppas Lucho tackar nej. Lavezzi = poor mans Nolito... zzzzzz
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-11-15 22:47
DM1982 2 år. Ödegård fyller år i december.
Barcelona neymar JR
2015-11-15 22:35
Inte hypen som var stor, men drar man som talang till real ja då har man det redan kört. Som bäst spelar han i Getafe om några år
Barcelona DM1982
2015-11-15 22:28
[QUOTE=Barcelonistas]Halilovic är överlägsen ödegård. Att folk ens jämför. Tack gode Gud att vidgick för Halilovic istället. [/QUOTE] Det är i och för sig tre års skillnad på dem, väldigt mycket i den åldern. Men visst, hypen var för stor.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-15 22:22
Halilovic är överlägsen ödegård. Att folk ens jämför. Tack gode Gud att vidgick för Halilovic istället.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-11-15 21:44
Ödegård = Överskattad!!
Barcelona DM1982
2015-11-15 21:41
[QUOTE=FCB_Messi]Hur kan den här ödegaard starta för Norge det förstår jag mig inte på. Ruskigt svag och omogen . En juniorspelare helt enkelt . [/QUOTE] Jag kollar bara på matchen för att kolla in honom och jag kan inte påstå att han har imponerat alls. Kanske bättre i andra halvlek.
Annons: