/spanien/barcelona/forum/16822.aspx/spanien/barcelona/forum/16822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-10-14 13:49
Galen i Barca.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-14 13:37
Någon här inne som vet vad Loco por el Barca betyder?
Barcelona el Flaco - I Shot the Sheriff
2009-10-14 12:05
Ämne: haha vad är detta fö....Det där är från Barcelonas 100-års firandet, 1999. Man bjöd in Brasilien på besök och matchen slutade 2-2. Ganska underhållande match, brassarna var bäst i första halvleken, sen tog Barça över i andra. Har fortfarande matchen inspelad på VHS (old school, jag vet). :)
Barcelona Barcakadabra
2009-10-14 11:57
Jaag har en känsla av att Portugal misslyckas med att besegra Malta idag!!! KOM IGEN NU!! Inget tidigt mål för portugiserna och det lär bli nervöst!!. Fan va jag inte vill att sverige och zlatan missar VM..
Barcelona joninho__90
2009-10-14 11:33
Ämne: Ja, jäklar vilken tu....aa lätt min idol, var ju tack vare han jag blev BlåRöd :)

Sen har vi Rivaldo också! Tänk han o Ronaldo tillsammans i Barca..ojojoj stackars försvarare. Haha kolla in barca spelet här när han spelade i Olympiakos. Tiki-taka 7.02 i klippet :P

Länktips
Barcelona DM1982
2009-10-14 11:31
Ja, jäklar vilken tunnel! Vad oerhört bra Ronaldo var, finns inte många i hans liga. Stor och stark och väldigt teknisk.

Han har varit en idol för många killar, kolla bara vad vår Zlatan tyckte om att få spela mot honom. Ett av hans största ögonblick.
Barcelona joninho__90
2009-10-14 11:23
haha vad är detta för match? Hitta den när ja sökte lite videos på Ronaldo. Pep blir tunnlad av Ronaldo 1.15 i klippet :P

Länktips
Barcelona Suñol
2009-10-14 11:17
Gud är störst! - Pep el rei!: Som jag sagt förut 80talet var den enda tiden det gjordes riktigt bra rap.

Sedan är ju Dave Chappelles parodi på lil wayne helt fruktansvärt kul!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-14 01:13
BlueRed

Jag tror Messi behöver ett mål bara så kommer han börja briljera, annars är mycket ruttet i laget. Men jag är säker på att Messi kan prestera ändå, det är inte heller så att han direkt har varit dålig i matcherna. Problemet är bara att många tittar på Barcelona matcherna(där han är omänsklig) och jämför det med Argentina matcherna(då är han normal). Jag tror det blir ketchup-effekten för Messi, det kommer. :)

Jag har lärt mig att undvika all rap nuförtiden(några väldigt få undantag och några som är kvar från 90-talet). The 90´s rap is all I need. ;-)

Bona nit!
Barcelona BlueRed
2009-10-14 00:48
Rambla

Ännu mer löjligt är det att Maradona gömmer sig bakom Messi.

Det var dags för Messi att bli man. Det var dags för Messi att göra något åt den situation som Maradona själv satte Argentina i.

Lite höga krav på en 22 årig kille som tvingas spela med spelare som folk aldrig har sett förut, och för den delen aldrig borde se i ett landslag som Argentina.
----------------

Jag lyssnar inte så mycket på Hiphop, R&B men den där Lil Waynes röst är bland det jobbigaste jag har hört. Hans sega "bäbis" röst är, precis som el Flaco brukar skriva, fail.
Barcelonistas
2009-10-14 00:06
el Flaco

tack för riktigt bra krönikor!
2009-10-13 23:54
el Flaco - I Shot the Sheriff

Haha! Så sant, så sant det där med Lil wayne. Förresten så det kommer del 4 också?! Trodde det var 3 delar bara, men keep em comin! :)
2009-10-13 23:50
Ämne: Ämne: Ni kan ....
Nej, det där var en Epic Fail av Cristiano Ronaldo. :)

------------------------

Sen ville jag bara tacka alla här inne för era komplimanger under dagen. Ska börja med del 4 imorgon bitti.

Peace!
Barcelona Sersari
2009-10-13 23:45
Riktigt riktigt fina krönikor om Josep Guardiola av dig el Flaco. Helt fantastiskt bra gjort. Jag uppskattar dem verkligen. Tack för att du tagit dig tiden att skriva nåt så bra, el Flaco!

Josep Guardiola - Mannen, myten, legenden.
2009-10-13 23:28
Ämne: Ni kan säga vad ni v....
Jag snor el flacos idé lite nu här, Ronaldo total fail!
Barcelona The Reporter
2009-10-13 23:21
Ni kan säga vad ni vill om Ronaldo men han är kul att skåda :)
Barcelona Rambla - K9
2009-10-13 22:56
När det gäller kritiken mot Messi från delar av det argentinska folket så är det ju bara skrattretande. Vad ska stackarn göra? Han spelar i ett lag som totalt saknar en spelidé. En tränare som saknar förmågan att ge sina spelare några taktiska instruktioner. En tränare som byter ut mer än halva startelvan från match till match. Allt handlar om att spelarna ska improvisera och prestera magi på beställning. Den här artikeln förklarar det så bra och är klockren.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-13 22:48
el Flaco:

Jag finner inga ord. Vilka underbara 3 krönikor om vår Pep. Fantastiskt och väldigt underhållande läsning. Jag ville att den aldrig skulle ta slut. En episk krönika.

Kudos!
Barcelona Barcadinho.
2009-10-13 22:39
Vem behöver skönlitteratur när man har möjligheter att läsa sådana underbara artiklar på SF.
Jag älskar att läsa sådana historier.
el Flaco - du är en liten legend.

Annars/
Marquez är små skadad, men Chyg är frisk förklarad (det jämnas alltså).

Jag blir sur om del Bosque låter Iniesta spela. Matchen har ingen betydelse och man behöver inte äventyra spelarnas tillstånd (de som befinner sig i riskzon).
Håller tummarna att de övriga klarar sig imorgon utan skador.
Jag tror inte att Xavis fall är så pass alvarligt att han missar Valencias match. Det är vad jag tror, men vi får väl se.

Messi har fått en del kritik i Argentina för sin "kylighet" eller vad man ska kalla det. Löjligt. Han som ska få kritik är tränaren och inte annan. Uruguay lovar en hård markering av vår troll, så vi håller tummarna att det inte blir fullt. Föresten så sägs det att Veron ska spela istället för Aimar. Maradona vet inte vad ordet kontinuitet betyder.

En annan spelare som ligger i riskzon för skador är Henry. Jag hoppas att han sitter på bänken imorgon för Frankrike. Deras match mot Österike är också betydelselös, då Frankrike hamnar tvåa i gruppen oavsett.
Hoppas att Zlatan med startar på bänken. Ingen mening att belasta hans fot med 90 meningslösa minuter.
Barcelona Klint
2009-10-13 21:54
el Flaco

Jag har en klassisk Guardiola nummer 4. Köpt 1993, men har tyvärr blivit något trång. Allt är till salu, sa Figo och blev en åsna.
2009-10-13 21:48
el Flaco - I Shot the Sheriff

Haha, nu vill va ensam med Guardiola-tryck på min tröja va. Haha ska du ha Marquez går det bra för mig haha :)

Skulle dock vara roligt o se en Real Madrid tröja med Schuster, Quieroz eller Luxemburgo tryck på :)
2009-10-13 21:46
För er som har Iphone kan jag rekommendera att ni laddar ner Nike Control på Appstore. Det är gratis och handlar om träningar på fotbollsplan. Alla exempel är från Barcelonas träningar då Guardiola och Vilanova visar massor med övningar. Det finns flera exempel då Iniesta visar sina finter. Riktigt roligt att se och det går att ladda ner ännu fler moment och träningspass med Barcelona.

Slå till tycker jag :)
2009-10-13 21:44
Ämne: Sitter här o myser i....
Sitter här hemma och ångrar att jag inte köpte en tröja med nummer 4 när jag var yngre. Ska köpa en illa kvickt nästa gång jag är i Barcelona. :)
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-10-13 21:37
Ämne: Ämne: Ämne....
Alle #8//

Tycker det är meningslöst att argumentera om vem som är viktigast för spanien mellan Xavi och Casillas. Båda har otroligt bra ersättare som kan komma in och göra ett såpass bra jobb så det inte hade märkts att dom var borta ens. Det gäller på varj plats i spanien förövrigt. Ingen enskilds spelares frånvaro hade gjort någon större skillnad. Så lägg ner den diskusionen. Det finns ingen vinnare ingen av dom hade saknats!

Kollar på u20 vm nu. Brasilien spelar semi final. Fy vad impionerad jag har blivit av Douglas Costa under turneringen. Är som en salig blandning av Ronaldinho och Messi typ. Hade dött om jag vakna upp en dag och det stog att han var klar för oss. Visst vet att vi har gott som talanger som Asulin åssovidare. Men sanna mina ord. Den killen kommer bli bäst i världen. Och dom som är det skall alltid spela för barca. Så hoppas hoppas........:)
2009-10-13 21:35
Sitter här o myser i min nya Barcelonatröja med GUARDIOLA 4 tryck och så ser jag att del 3 har kommit ut :) Ska sitta o läsa den med nöje :)

Tack El Flaco :)
2009-10-13 21:28
Naknooo/

Det var den 8 juni 1991 som Real Madrid fick göra el pasillo till Barcelona. Dream Team lagets första ligatitel säsongen 1990-91.
Barcelona Naknooo
2009-10-13 21:18
läste precis del 3 otroligt bra skrivet, visste inet att real madrid fick göra en el pasillo på bernabeu, vilket år va de?
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-13 21:12
Aj Aj inte bra det här med Xavi. Hoppas han inte missar matchen mot Valencia!
Barcelona Saman.
2009-10-13 20:57
DM1982, Puyi_5 (D.E.P. Puerta)

Bra video där. Genom länken som Puyi visa så kan ni ju gå in på hans skaparens channel, då han har laddat upp alla videos där.
Valencia La Tapas
2009-10-13 20:40
Spärrad pga reklam. /Red
Annons: