/spanien/barcelona/forum/1682.aspx/spanien/barcelona/forum/1682.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2016-02-09 09:28
[QUOTE=Katalano]Rieiro I morgondagens match så vill jag se ett reservbetonat lag där vi ger chansen till en del ungdomsspelare också, Vill se Samper, Kaptoum, Munir, bartra, Adriano osv på planen. Dubbelmötet är redan avgjort och även om vi absolut kommer att gå för vinst så gör det inget om vi förlorar matchen i sig. Rekordet i antal matcher utan förlust är oviktigt enligt mig och det är mer värt att ge våra nyckelspelare välbehövlig vila. I helgens match åh andra sidan så kommer våra spelare att vara utvilade så då vill jag i stort sett ställa upp med bästa möjliga lag. [/QUOTE] Jag tror att Valencia också kommer vila spelare inför mötet mot Espanyol till helgen. De har hastigt och lustigt blivit indragna i bottenstriden och de bör rimligtvis insett att cupen är förlorad.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2016-02-09 09:15
Rieiro

I morgondagens match så vill jag se ett reservbetonat lag där vi ger chansen till en del ungdomsspelare också, Vill se Samper, Kaptoum, Munir, bartra, Adriano osv på planen. Dubbelmötet är redan avgjort och även om vi absolut kommer att gå för vinst så gör det inget om vi förlorar matchen i sig. Rekordet i antal matcher utan förlust är oviktigt enligt mig och det är mer värt att ge våra nyckelspelare välbehövlig vila.

I helgens match åh andra sidan så kommer våra spelare att vara utvilade så då vill jag i stort sett ställa upp med bästa möjliga lag.
Barcelona Katalano
2016-02-09 08:58
neymar JR

Jag förstår precis vad du menar, men tror du att vi ensamma kan stå emot denna utveckling genom att avvisa denna typ av bud? Kineserna kommer bara att vända sig till andra klubbar och spelare och samma utveckling kommer då att starta i vilket fall, bara att vi halkar efter om vi står emot, tyvärr.
Barcelona DM1982
2016-02-09 08:56
Tror inte att det stämmer vad gäller summan för Arda, sedan är han nog verkligen inte sugen att dra till Kina nu. Kanske om några år men inte nu. Bubblas lite också om Alves till Kina, det hade nog funkat bättre nu. Tydligen skulle han få 12 miljoner euro om året, kineserna har cash. PSG player Marquinhos (21) is among centre back options. Player told Barcelona he wants to join. Chelsea and Man United also interested [md] Sedan har vi samma tröttsamma historia år efter år, börjar bli lite löjligt nu.
Barcelona neymar JR
2016-02-09 08:49
Katalano Det där är en fantasisumma som hade gjort oss mer ont än gott i framtiden. Visst hade det smakat gott men hur gott hade det smakat för oss när vi blir tvungna till att använda oss av samma/värre summor? Verattis värde hade stigit stigit till 1,3 miljarder pga den försäljningen
Barcelona Rieiro
2016-02-09 08:43
Jag tror precis som rambla att arda själv inte vill lämna när han är i sin pik (åldersmässigt) i sin karriär och dessutom i detta Barca. En annan fråga boys, hur skulle ni vilja se elvorna i våra två kommande matcher?
Barcelona Katalano
2016-02-09 08:43
neymar JR

Fast om Kina kommer in med bud på dessa summor så handlar det inte om ifall vi behöver Kina eller ej. De erbjuder summor som överskrider spelarens värde och om inte vi själva tar emot dessa erbjudanden så kommer de andra toppklubbarna att göra det istället. Klart summan spelar roll, egentligen oavsett vilken klubb som erbjuder när det är långt över spelarens värde vi talar. Speciellt när Barca generellt har svårt att få bra betalt för våra spelare.

Jag tror dock inte att ryktet stämmer. De borde inte vara så korkade i Kina.
Barcelona neymar JR
2016-02-09 08:30
Gillar hur ni tänker Vi säljer att arda för det priset och ni tror att vi kommer få veratti från psg för liknade summor? Psg ger oss långfingret och i värsta fall betalar vi än mer än vad vi sålde arda för Och vips så har vi dragit ner fotbollen ytterligare och fantasi summorna ökar. Vi har klarat oss bra utan kineserna och vi behöver inte dom Klubbar likt atletico behöver dom :)
Barcelona Rambla~
2016-02-09 08:28
Problemet är bara att Arda garanterat inte kommer övertalas att gå till Kina. Speciellt inte NU när han är vid sina drömmars mål och spelar för klubben han jobbat så hårt för att komma till.

Dani Alves däremot är en annan femma. Han kan övetalas att gå till Kina, speciellt om lönen blir så stor som det skrivs om. Vad kan man få för Alves i dessa dagar? Han har en säsong kvar + option på ytterligare 1 säsong. Går det att få €10m, eller kanske tom €12-13m för honom?
Barcelona Katalano
2016-02-09 08:16
Tvivlar på att ryktet om budet på Arda stämmer. Är ju rent av korkat att gå efter en spelare som just börjat spela för en annan klubb då det innebär att han kostar mer än nödvändigt. Skulle det mot förmodan stämma så skulle jag släppt iväg Arda för den summan. Som Cule4life nämner så kan vi då värva Veratti i sommar för samma pengar.
Barcelona neymar JR
2016-02-09 07:42
Det är t om turkisk och kinesisk media som rapporterar angående detta och inte sport&md Nej både klubben och spelaren ska tacka nej, dags att börja säga ifrån miljardärer med hybris. Pengar är inte allt och den här sporten ska inte fortsätta smutsas ner Räcker att spelschemat ändras för att anpassa sig efter Kina inte fan ska någon klubb från en jippo liga kunna värva stjärnor från Europa
Barcelona Cule4life
2016-02-09 05:58
Man borde sälja Arda utan tvekan för en sådan summa. Sen köper man Veratti och den bästa mittbacken som finns på marknaden.
Barcelona B-Guden
2016-02-09 02:31
@erkano:

Ja det tror jag dom gör, om Arda själv vill. Men hoppas förfan inte på Pogba, Fotbollen största bluff, bra spelare ? ja absolut, värd över 1 miljard ? nej nej och nej, max 500 miljoner, men jag tror även det skulle bli för dyrt, flopp långa vägar för honom, speciellt i ett La liga lag.
Barcelona erkano
2016-02-09 02:17
Tror ni Barca släpper Arda för 945 mille ? Kanske en bra idé om dom vill ha pogba ? Men vad tror ni ?
Barcelona Barcelonistas
2016-02-09 01:26
A Chinese club offer Dani Alves a 3-year deal worth 12M a season. No formal bid yet. Transfer window in China closes later this month. [md]
14 retweets 6 gillanden
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-02-09 01:19
@Barcelonistas:

Sälj skit snabbt hahahaha
Barcelona Barcelonistas
2016-02-09 00:59
"Uppgifter: Kinesisk klubb vill ha Turan
Uppges ha lagt bud på 945 miljoner"

HAHAHAHAHHAHA snälla någon tror jag svimmar snart. Läste detta nyss på aftonbladet.
Barcelona Gio Style
2016-02-09 00:01
Hahahaha jag dör.
"VARNING. DANSKA"
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-02-08 23:06
@Davids3:

Svensk forum bro.... skoja, men varför är dina källor alltid på annat språk? lol
Barcelona Barcelonistas
2016-02-08 23:04
Coach Pep - du har PM! Längtar tills matchen mot Arsenal då ska ni alla se vilken fotboll som kmr spelas. För ja tvivlar inte att vi kmr va på vår högstanivån då.
Barcelona Davids3
2016-02-08 22:51
Det snackades mycket om att Laporte ska ha sagt att han inte är intresserad av att joina Barca. Men nu går han ut och säger att inget av detta stämmer!

VARNING, DANSKA:
"Jeg er aldrig kommet med disse udtalelser, som flere medier har citeret mig for de seneste dage. Det eneste jeg har sagt er, at for at kunne tage stilling til et tilbud, så skal der være et. Og på nuværende tidspunkt har jeg ikke modtaget noget tilbud fra Barca"
Barcelona enkos
2016-02-08 22:35
@Flavia:

Espanyol har släppt in flest mål i ligan 46, väldigt tråkigt att just vi inte lyckades göra ett enda i ligan mot dem. . Speciellt när man ser att de suger totalt. . Visst de höjer alltid sig mot oss men vårt fel att vi inte höjer oss också en aning mot just dem
Barcelona enkos
2016-02-08 22:32
@DM1982:

Tur för Neville att Espanol kommer på besök i Valencia nästa match. .
Barcelona DM1982
2016-02-08 22:21
Espanyol har 0-11 på två matcher, stabilt. Vill bara säga att jag har läst inläggen om regeländringar men har inga direkta svar just nu.
Flavia
2016-02-08 22:20
Real Sociedad lyckades med något som inte ens vi gjorde - att fullborda en La Manita!

Så jävla härligt att Asspanyol får däng!
Barcelona Stright outa Barca
2016-02-08 22:18
FC Barcelona och Qatar Airways rapporteras har kommit överens om ett nytt sponsoravtal värt €60M per säsong fram tills 2020, en fördubbling jämfört med det nuvarande avtalet. Därtill kommer klubben även enligt rapporter att förnya avtalet med Nike inom en snart framtid, vilket sägs generera €90M per säsong. Om detta stämmer kommer klubben att öka sina sponsorintäkter från Qatar och Nike från €68M per säsong till €150M per säsong, med start i augusti. (El Confidencial)
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-02-08 22:18
Fan va nice! ut med Reals sammarbetsklubb.
Barcelona Bosketts
2016-02-08 21:57
@enkos:

Men jisses. Snacka om att behöva bättra på läsförståelsen...

Vi är, precis som jag skrev, inte LIKA beroende av Messi. Han är fortfarande vår, liksom världens, bästa spelare. Däremot har vi blivit betydligt bättre på att vinna viktiga matcher utan honom. Precis som mot Real borta.
Barcelona Diar Shekha
2016-02-08 21:55
Eusebio är ju kung. Leder med 4-0 borta mot Espanyol(just nu). Fansen började gå hem efter 52 minuter och nu är de en poäng över sträcket. ;)
Barcelona Katalano
2016-02-08 21:51
Flavia & Smogen

För att utveckla ytterligare på Smogens poäng om att statistik kan vara missvisande så spelade vi ofta oavgjort på bortamatcherna i exempelvis Champions League vilket verkade vara lite av en taktik med Pep. Dessa matcher spelade ingen roll i det stora hela eftersom vi gick vidare ändå i turneringarna. Med detta sagt så tar jag inget ifrån Lucho, menar bara att man inte ska stirra sig blind på statistik.
Annons: