/spanien/barcelona/forum/16812.aspx/spanien/barcelona/forum/16812.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe -
2009-10-13 12:15
Ämne: Någon som vet vad El....
Kontrakt.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-13 12:08
Någon som vet vad El Contrato betyder?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-13 03:11
Det här måste vara bland det roligaste inom fotbollsvärlden! Många av er har säkert sett det här, men jag kan inte få nog. HAHA! :)
Barcelona BlueRed
2009-10-13 01:14
Bjuder på denna innan jag också lägger mig. Skrattar varenda gång jag ser den.

God natt.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-13 00:54
Vad tycker ni? Själv tycker jag det är perfekt köp om de skulle gå genom. Dani Alves behöver vila.

Bona Nit Cules!
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-12 23:49
Barcelonistas..

lol, Madrid ville köpa han efter han vunnit CL med Barca, inte före.
Barcelona Trippeln
2009-10-12 22:57
Jag bara väntar tills Iniesta och Xavi är på spelhumör,det komemr bli för jävla fantastiskt!!!

Gör inte ni ;)
Andréas B.
2009-10-12 22:47
Kung Yaya Touré är en vettig man. Me likes.
Barcelonistas
2009-10-12 21:52
VAMOS BARCAA!!!

Vem hade inte gjort det när barcelona är intreserade?
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-10-12 21:46
Henke nobbat Real Madrid?
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2009-10-12 21:33
fan vill verkligen att jds ska flyttas upp, iaf ingå i trupperna till matcherna herregud..även andra ynglingar som fontas, muniesa, jeffren, thiago(skadad) borde få mer chanser, kanske kommer i cdr..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-10-12 21:21
Kul o höra att Henke har nobbat Real Madrid efter att han spelat i Barca. En fin kille Henke.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-12 21:19
Det är svårt att ta Messi:D
Barcelona Okkapokka
2009-10-12 21:13
Och då talar Hetfield om Villa, säger bara det så ingen här inne får hjärtklappning.

Iniesta ska ha tränat som vanligt enligt Sport, och hans medverkan i Valencia-matchen ska inte ligga i farozonen. Det enda jag läst om Xavi är att han har haft känningar i knäet, tror dock att det inte är någon större fara med honom.
Barcelona Hetfield
2009-10-12 21:09
Mojito

Sist jag kollade så skulle han vara borta i 3 veckor (det sa de 1 vecka sen) så han missar matchen
Barcelona Mojito
2009-10-12 21:07
Någon som vet hur det står till med Villa inför helgens match?

Skulle vara skönt med en uppdatering på hur pass illa det är med Xavi och Iniesta också.

Till sist är frågan om Messi hinner tillbaka i tid för att delta från start?
Barcelona Trippeln
2009-10-12 20:27
Är det någon som vet om Ronaldo missar El Clasico?

Edit:Såg att klassikern spelas långt in i november.
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-10-12 20:26

Måste gå in och försvara Clichy #22 här. Tycker han hade all rätt i världen att ifrågasätta Barcadinho som kommer med argument som han uppenbarligen ej kan backa upp. Bara för att media skriver om att arsenal vill ha Yaya betyder ju ej att dom inte försöker driva affären på ett schyst sätt.

Annat är det när Tixi går ut och säger att han är säker på att Cesvc spela för oss någon gång i framtiden.

Rambla - K9//

Förstår inte all denna ilska riktad mot Arsenal och Cesc. Cesc gjorde det han trodde va bäst för sin karriär. Vilket uppenbarligen har visat sig rätt.

Arsenal och Wenger såg hans otroliga talang och handlade. Jag menar vad vill man att dom skall göra? Dom ser en kille dom verkligen tror kommer bli världselit som dom förövrigt kan få snudd på gratis. Klart som f*n dom försöker ta honom. Dom kan ju inte tvinga honom till london. Utan dom övertalar honom bara genom att försäkra att han hos dom garanterat får chansen. Något ej barca kunde göra uppenbarligen.

Tycker varken ej det är varken arsenals eller Cesc fel. Utan systemet som är fuckat. Vi borde få binda våra ungdomar vid proffskontrakt om vi har föräldrarnas utlåtande. Annars kommer andra klubbar fortsätta roffa åt sig våra juveler.

Precis som vi gör förövrigt. För någon månad sen värva vi t:ex Giorgi Chanturia 16 år genom att erbjuda det hans egna klubb ej kunde. Messi är en annan talang vi värvat i unga år. Vad gör arsenals handlande mer orätt en dom 2 fallen?

Och när det gäller Cesc så är det precis som Hetfield säger. Kan vi ej förlåta Cesc så va f*n gör då Pique i vårat lag? Fabregas har nog likt Pique ett väldigt stort barca hjärta skall du se. även om det nu även delas med Arsenal
Barcelona Hetfield
2009-10-12 20:18
Måste bara säga att det är skönt att kunna diskutera med andra supportrar utan att det blir rena rama vilda västern!

Slutar oftast så (ofta iaf) när man diskuterar med marängerna
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-10-12 20:15
Öagunner (1886)//

Sant som du säger. Jag riktade mest första delen av mitt inlägg mot dig. Andra delen var ej riktat mot dig utan mer ett sätt att förklara hur det skulle vara om det vore tvärtom. Ber om ursäkt om jag var otydlig.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-12 19:29
Hetfield:

Japp, delvis. Det blev lite jobbigt för Piqué där han kom lite i kläm pga av saker som låg utanför hans kontroll. Hans morfar, eller om det var farfar, ingick i den gamla styrelsen med Nuñez. När Laporta och hans junta kom till makten så hade Laporta i flera år kritiserat Nuñez ledarskap genom organisationen Elefant Blau. De hade tex tidigare försökt avsätta Nuñez genom mistroendeomröstning. De hade även Cruijff på sin sida. Politiska strider inom klubben är inget man ska lasta en ung Piqué för. Han ångrade sig som sagt ganska tidigt att han lämnade.
Barcelona el Flaco - I Shot the Sheriff
2009-10-12 19:24
Ämne: Rolig video med Mess....
Haha, fan va rolig.

"Bona nit...y no sé mas."
Canaletes
2009-10-12 19:10
Rolig video med Messi :P

Lägg märke till hans ljusa röst han ahde då..
Barcelona Hetfield
2009-10-12 18:58
Rambla

Så vad tycker du om Pique? Om Cesc är en usling, så är väl Pique lika mycket skurk?
Jag är väldigt kluven, jag ogillar spelare som lämnar föratt få bättre kontrakt (Dos Santos dog i mina ögon), men om man ska ogilla Cesc så måste man väl per automatik ogilla Pique?
Eller är jag ute och cyklar just nu?
Barcelona BlueRed
2009-10-12 18:47
el Flaco

18 år hade varit en bra gräns. Spelaren är tillräckligt mogen för att tillsammans med sina föräldrar och agent vara med och ta beslutet då.
--------------
Hetfield

Tänkte också på det där (ditt inlägg ovan). Det känns ändå inte som om han har några problem med att få den status som "endast" spelare som tagit steget från ungdomslaget till A-laget har/får.
Barcelona Öagunner (1886)
2009-10-12 18:47
El Kaiser de Michoacan//
Jag har väl inte sagt att det är konstigt att ni är förbannade över det?!
Eller?

Och jag har heller inte sagt ni gjort något fel men det är ju klart man blir trött eftersom ni nog nästan i snitt köpt en Arsenalspelare varje sommar på 2000-talet.
Barcelona el Flaco - I Shot the Sheriff
2009-10-12 18:33
Ett sätt att bli av med hela den här diskussionen om huruvida det är moraliskt rätt av Arsenal (eller andra engelska klubbar för delen) att värva 16-åriga talanger från La Masia, vore väl att stifta nya lagar där man sätter en gemensam åldersgräns för när man kan erbjuda en ung spelare ett A-lags kontrakt.

Antingen så sänker man den i Spanien till 16 år eller höjer den i England till 18 år. Därmed blir det på relativt lika villkor och i Barça blir det även enklare att förhindra den exodus som kan uppstå när de brittiska klubbarna viftar med lönecheckar åt 16-åringar medan klubben hjälplös tittar på.

PS: Overmars och Petit var två episka floppar.

Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-10-12 18:26
Öagunner (1886)//

Tror mer att han syftade på att Bayern München förhandlade med Barcelona och kom fram till en övergångssumma som bägge parter var nöjda med. Anledningen att man inte kan jämnföra Cesc och Fran Merida med tex övergångarna med Overmars och Petit är, percis som folk har påpekat här innan, att vid Overmars och Petits övergångar blev Arsenal kompenserande på ett korrekt sätt.

Egentligen är det inte konstigt att många Culés är irriterade på Arseanl. Tänk dig själv om Barcelona bara kommer in och snor t.ex. Jack Wilshire och Kieran Gibbs utan att Arsenals godkännande och att de inte får någon kompensation. Nog fan hade ni varit allt annat än nöjda med Barcelonas agerande då.
Barcelona Öagunner (1886)
2009-10-12 18:00
tarrak//
Van Bommel är en spelare...hur många spelare mer har Bayern köpt av Barcelona?
sen går jag inte runt och är förbannad på Barca, jag bara sa att en hel del Arsenalfans ogillar är just pga det (sen finns det de som nästan älskar er) och några här ogillar Arsenal på grund av Merida och det.

Om en spelare inte vill vara kvar släpper Wenger honom om det kommer bud, har alltid gjort.

Rambla-K9//
Tänkte också på det! det är ju inte säkert Cesc gör succé om han kommer "hem", även om han har erat tänk så han kommer ju ha lättare att lyckas så klart.
Lite roligt att de två spelare du nämde spm bra Barcaförvärv gjorde inte vad jag vet ngn jättesucce i Arsenal tillskillnad mot de andra.
Sen om inte Wenger gjorde allt rätt (eller mycket fel) har ju han såklart en del i det hela också det var inte det jag menade, men dom hade ju egna val.

Barcelona Marc
2009-10-12 17:59
Du har PM rambla-K9!
Annons: