/spanien/barcelona/forum/16805.aspx/spanien/barcelona/forum/16805.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-10-18 09:42
Jaha, dagen efter,
Känns lite som en baksmälla, vill helst ligga kvar och slppa gå upp och ställas mot det faktum att Barca underpresterade rejält.

Vad gör man mot ett lag som man vet kommer pressa högt upp (Valencia brukar göra så hemma). Jo, man lyfter lite längre bollar för att trycka tillbaka laget och förösker vinna boll lite högre upp i stället för att spela sig ur varje situation.

Men då behövs det en bollmottagare på topp vilket vi inte hade igår.

Slitna spelare och ingen riktig vilja. Tja, då blir det så här. Valencias spelidé funkade och varken spelarna eller Pep hittade någon lösning. Precis som Xavi inte hittade en lösning mot Almeria.

Det ät bara att gå hem och göra läxan och försöka prestera bättre nästa gång. Det är det som är tjusningen när männsikor är inblandade, man blir både positivt och negativt överraskad.

Ändå starkt att ta poäng på Mestalla med ett så kantigt spel. Det är väl det som är positivt.

Och Valdes
Valencia rågi
2009-10-18 05:19
Lukas.RP:

"I motståndarlaget uppges David Villas medverkan vara osäker – fortfarande. Jag vet inte riktigt om jag tror på det där. Pep Guardiola lurar man inte heller för den delen. Villa lär vara spelklar."

Var fick du det ifrån? :S
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-18 02:25
Orka att folk på olika sidor sitter och sågar Valdes för hans tavlor? Sen när sist gjorde han en ordentlig tavla?
Han har fan spelat skitbra senaste tiden och hela jävla förra säsongen.
Vad ska han göra för att få lite respekt, fan flyga till månen och tillbaka?

Om Casillas skulle göra 100 självmål skulle han ändå rankas som en succemålvakt utan misstag.
Pinsamt.

Inte för att Valdes är bättre än Casillas men fanimej håller han högre klass än Isaksson som han "leifby på aftonbladet påpekar att han inte gör"
Herregud, när såg han Barca sist ? 3 år sen?
Lukas.RP
2009-10-18 02:13
Mina spelarbetyg (se länk). Hiss eller diss?
Länktips: barcabloggen.se/
Barcelona Abbe -
2009-10-18 02:11
Ämne: Madridfansen sitter ....
Champions League kommande vecka, och Xavi har haft problem med knäna inför matchen, därav bytet. Dessutom tror jag Guardiola var nöjd med en poäng, speciellt sett till matchbilden.

Att Ibrahimovic inte kom in kan vara av samma orsak som att Xavi gick ut. Vila inför Champions, plus att han kan ha haft problem med blödningen över knäet, och därför valde man att inte riskera nåt.

Däremot är jag lite fundersam över varför Bojan aldrig spelade centralt när han kom in. Han var både på höger- och vänsterkanten, men såg han aldrig inne i mitten.

Tyckte även Iniesta borde gått ner på mitten när man tog ut Xavi, eller kanske tidigare. Den kreativitet som Xavi står för (tyvärr inte idag) kan bara ersättas internt av Iniesta.
Barcelonistas
2009-10-18 02:08
Barça! - V.V (MQUC3)

Skit i dom dom ligger ändå hästlängder efter oss.kolla bara deras försvar omg släppa in 2 mål mot valadolid hemma.Dom kan säga bye bye när dom möter barca,Chelsea,sevilla (vi såg hur de gick senaste).

rågi

Valencia spelade bra och jag tycker ni var det bättre laget.Men Barcelona var väldigt bleka idag.Kommer knappt ihåg senaste jag såg barca så här bleka..
Barcelona DaniAlves
2009-10-18 02:01
Lite off-topic

Men ni som inte sett stankovics mål från dagens match bör kolla länktips, välidigt fint och unikt.
Valencia rågi
2009-10-18 01:58
Tycker det skylls mycket på Landslagsuppehåll m.m. Båda lagen hade i min mening lika ruttna förutsättningar om inte Valencia lite sämre (blev ju inga mål i matchen ;) ). Annars var väl oavgjort hyffsat rättvist men som många trodde på förhand (nyblivna "barcelonistas" kanske?) att Valencia borta är en lätt match kanske lärt sig något.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-18 01:58
Madridfansen sitter och säger att Valencia är mycket sämre än Sevilla, lol.
Dagens skämt.
För det första är bara Sevilla bra hemma och oftast som bäst mot bättre lag.
För det andra så är nog Valencia det mer kompetenta laget av de båda.

Är faktiskt nöjd med X idag med tanke på att bland annat Messi sett väldigt blek ut senaste tiden och lite andra faktorer.
Men lite besviken på Pep är jag trots allt. Varför spelade han Iniesta centralt? Messi stod skriven där men Iniesta sågs vid flera tillfällen i mitten och högerkanten..
Ett byte jag satt som ett fett stort frågeteckan i soffan var när Xavi gick ut och Busquets in..
Och bytet på Bojan skulle kommit tidigare..
Ibrahimovic?
Barcelona Barca o Mort!
2009-10-18 01:47
Makaveli

Jag tror också det. Man får inte stå i eget straffområde när målvakten gör en målspark, men har aldrig förr sett en spelare få gult för det.
Real Madrid Deg
2009-10-18 01:38
Ämne: Valdes hade utspark ....
Det låter mer som ett mycket bättre resonemang & mer troligt dessutom..
Barcelona Makaveli
2009-10-18 01:35
Valdes hade utspark och passade bollen till Pique, Pique tog bollen innaför eget straffområde och domaren såg det som fördröjande av spel? Därför fick Pique gult kort.. Kan ha fel, men det var så jag förstod det
Real Madrid Deg
2009-10-18 01:33
Ämne: Deg

Han sa nått t....
är du verkligen helt säker på det ?
Barcelonistas
2009-10-18 01:31
Deg

Han sa nått till dommaren..
Real Madrid Deg
2009-10-18 01:19
Varför fick pique gult kort?
Alle #8
2009-10-18 01:14
Ämne: Alle #8

Det var b....
MF Doom

Okej då vet jag! Jag hade fan inte blivit upprörd om det var jag som stod bredvid Zlatan istället för blondinen, den bilden Aftonbladet använde sig av alltså. Jag skulle ju bli galet känd. Tror blondinen är glad nu :D

Nej men vi får se men jag tror nog att Zlatan sparades. Men det är en sak jag har tänkt på ett tag nu. Visst spelade vi inte vår bästa match men sen kändes det som om tyngden där framme som vi får av Zlatan saknades otroligt mycket dessutom så hade vi typ 3 jävligt små o kantspelare där uppe också. Nu är frågan hur viktig tycker ni att Z är för Barca? Om ni hade fått välja bland Zlatan och Eto'o, vem hade ni då valt för startelvan?
Real Madrid Kautsky
2009-10-18 01:06
Trist jäkla match, 90 bortkastade minuter!
Barcelona Criff
2009-10-18 00:46
Rambla, Ja, men vi hade kanske 1 chans som man tycker borde blivit mål. Medans Valencia hade minst 3.
Jag ser det lite mer som att vi vann en poäng och Valencia förlorade 2 än tvärtom.

Men jag är nöjd, Fifa viruset är effektivt. Det vet vi sedan innan.
Tråkigt ändå att en utav ligans största matcher ska förstöras pga fifa.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-18 00:43
Criff

Jag intalar mig ingenting utan nämnde bara att även Barca hade chanser som kunde och kanske borde resulterat i mål.
Barcelona Hetfield
2009-10-18 00:42
Men lägg av med "aftonbladet" metoden...

Zlatan är lite småskadad, Pep vill inte riskera en skada på Zlatan nu när Henry är borta, det är allt
Barcelona el Flaco - Andrés Montes the G.O.A.T.
2009-10-18 00:40
MF Doom/

"Ibra gick hem runt 3 på natten och han missade väl torsdagens träning?"

Nej, det gjorde han inte. Även om han inte deltog i den gemensamma träningen med resten av laget, så han gjorde en rehab-träning för sig själv. Men han befann sig i träningsanläggningen i tid.

Sen det här med Café Opera har jag inte läst alls i de katalanska medierna. Tror knappast att Pep ska vara arg över det och bänka honom idag som bestraffning. Pep ville nog helt enkelt inte ta några risker.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-10-18 00:39
MF Doom

Om fallet verkligen är så, så är jag glad att Pep bänkade Zlatan :)
Barcelona Criff
2009-10-18 00:39
Rambla, du vet vad jag menar, dem hade minst 3 frilägen som skulle resulterat i mål.
Lite mer kyla i avslut, t.ex en Villa så hade vi förlorat matchen.
Sen kan du sitta och intala dig vad du vill.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-18 00:34
Det är fler topplag som haft problem med Fifa-viruset. Både Liverpool och Chelsea förlorade idag. Med tanke på det så ska vi nog vara nöjda med en poäng i kväll. Positivt, Valdes håller återigen nollan. På 7 matcher har han släppt in 3 mål. Det är mer än bra.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.C)
2009-10-18 00:33
Ämne: Jag är inte så oroli....
Tack Barcadinho det hjälpte :)

Godnatt nu!
MF Doom
Alle #8

Det var bilden från cafe opera som fanns i aftonbladet ned någon blondin bredvid zlatan. Den bilden använde även dom utländska medierna och vissa skrev som det var, vissa vinklade det lite. Ibra gick hem runt 3 på natten och han missade väl torsdagens träning? Messi flögs med privatflyg till Barca och landade på torsdagsmorgon. Ska förska leta upp artiklarna imorgon, det vinklades inte som du tror, Pep kanske ogillade det här med krogen och bänkade Ibra men det är endast spekulationer från min sida så ta det inte allvarligt. Matchen är slut och vi borde vara nöjda med 0-0, nu väntar en ny match på tisdag som vi förmodligen kommer att vinna efter det jag har sett med Kazan.
Barcelona Ayaz
Alltså vad är det som är problemet egentligen?Vi spelar dåligt en period (ex almeria och valencia)Alla lag spelar dåligt vid olika omständigheter. Vi hade trötta spelare. Vi mötte ett lag som såg det här som VM-final.Vi är inte osårbara.Var lugna mina bröder.JÄTTEN HÅLLER PÅ ATT VAKNA
Barcelona Rambla - K9
2009-10-18 00:31
Criff

De var knappast 10ggr bättre. Pedros chans var ju öppet mål. Dessutom, Valdes räddade 2 frilägen från Pablo och Silva. Mer var det inte. Vilka fler chanser menar du? Chanser som avvärjdes innan de ens blev chanser kanske?
Barcelona Barca-nist
2009-10-18 00:30
dåligt spelat av barca. inte helt oroväckande men detta bodde vara väckarklocka för spelarna!!!

Valdes och Pique spelade bra. resten får knappt godkänd.
Ales går mig verkligen på nerverna när han ska ligga ner och hålla på filma, hemskt tråkigt och se på trots att man har barcaglasögon.
Spela spelet och sluta tjafsa, är det inte dags att spelarna eller Pep säger till honom att sluta.... ärligt talat???
Barcelona Okkapokka
2009-10-18 00:28
Barça gör en av sina sämsta matcher under Peps ledning, och trots detta så tar man en poäng borta mot Valencia, efter ett landslagsuppehåll. Jag hade varit nöjd med det på förhand och det vore väl konstigt om jag ändrade mig nu i efterhand, med tanke på hur matchen så ut också.

Aja, nya tag mot Rubin på Tisdag.
Annons: