/spanien/barcelona/forum/16802.aspx/spanien/barcelona/forum/16802.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Alle #8
2009-10-19 16:36
Ämne: På tal om Ronaldinho....
Pep - El Mister

Ja jag vet! Jag är så jävla kär i den killen. Han må inte vara lika bra som förut men han kan fortfarande lira och han har magin kvar och det såg vi igår också. Messi är grym men han, Zlatan, Cristiano osv har en jävla bra bit kvar till Ronaldinhos nivå. Alla vet att det inte är varje dag Real fans står upp och ger en Barca spelare stående ovationer eller?! Hoppas bara att den killen fortsätter spela bra och spelar bra mot Real för Real har inte goda minnen från Ronaldinho :D Plus så tror jag att de blir enklare o lira mot ett spanskt lag för hans del. Då han har spelat i Spanien och mot Real flertal gånger. La liga och Serie A är det ju skillnad på. Mindre ytor, mycket bättre defensiv i Serie A osv men men. R10 = Kung, legend.
Barcelona The Reporter
2009-10-19 16:36
Läs vad Wenger säger om Real madrid i länktipset.

- Jag skulle också kunnat värva Ronaldo eller Kaka. Men det laget är bara byggt av inköpta spelare, medan Real har en tradition av vackert spel.

- De måste göra det som gjorts i Barcelona med unga spelare – att skapa en kultur.
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-10-19 16:33
Vill ägna detta inlägget åt vår Defensiva fältherre Yaya Touré. Förmodligen världens mest underskattade fotbollspelare. Enligt mig är han den viktigaste spelaren vi har på dagens mittfält.

Den bästa defensiva mittfältaren jag någonsin har sett. Och då följde jag ändå arsenal rätt så intensivt under Vieiras tid. Yaya är som en förbättrad mångsidigare version av fransmannen.

Säljer vi honom för en överskattad spelare som Mascherano så är det taktiskt största misstaget sen vi sålde Ronaldo efter bara en säsong ett faktum.

Yaya är världens bästa dm idag. Överlägsen argentinaren i exakt allt. Snabbare,bättre fysik,Teckniskt överläggsen,skjuter både hårdare och mer placerat, har bättre blick för spelet sen tiden som offensiv mittfältare. Samt mer mångsidig kan spela på alla possitioner utom målvakt.

Hoppas innerligt att rycktena om Mascherano stannnar vid just ryckten. Han hade varit helt onödig i barca. Otroligt överskattad. Håller honom inte ens som top 3 defensiva mittfältare i pl. Då Song,Essien, Barry och Haergreaves är bättre. Är seg och har ingen tecknik att tala om. Brist på spelsinne och fysik ärandra faktorer som gör att jag undrar vrf vi ens visat intresse för honom.

Aldrig att vi får sälja vår ivorianska Kung!
Barcelona Pep - El Míster
2009-10-19 16:10
På tal om Ronaldinho så fastnade jag framför youtube nyss. Kolla länktips med flera Ronaldinho vs. olika lag under 2003-2006. Nya videos som inte funnits tidigare.

Får mig bara och inse att Ronaldinho var så fruktansvärt bra. Messi är underbar men Ronaldinhos nivå tror jag ingen legat på, rent tekniskt och individuellt sett. Sen att han trappat ner, blivit fet och inte presterat nämvärt i landslaget är en annan femma.

WOW!
Deportivo Jakobsson
2009-10-19 16:09
SaM__-//
Jodå, Deportivos match visades på Canal+, men det jag menar är så klart TV4sport som vi kan jämföra med TV6 i HenryIbraMessi klagomål. Gratis kanalerna, ungefär. Och jadu, det kan bli tufft att hänga kvar på den tredje placering man ligger på nu men jag hoppas att det i alla fall blir en Europa League placering när Maj månad är över.

Barcadinho.//
Jag har både alla Canal+ kanaler och alla Viasat kanaler så för mig är detta inget problem. Men däremot så kan det vara problem för andra så som HenryIbraMessi och eftersom han klagade på Viasat så får jag klaga på TV4 :p. Just det, Deportivos match mot Sevilla visades dessutom på Canal+ EXTRA som väldigt få ha, oftast har man bara två-tre Canal+ kanaler.
Alle #8
2009-10-19 16:02
Diskussionen hör inte hemma på detta forum. /Red
Barcelona Barcadinho.
2009-10-19 15:51
Jakobsson/

Canal + sport visar dessutom Depos nästa match mot Valladolid.

Det är bara att hänga med i den teknologiska utvecklingen, vet du.

Möjlighetern finns, men de kostar :(
Barcelona SaM__-
2009-10-19 15:13
Jakobsson:

Så vitt jag vet så sändes Deportivos match mot Sevilla på Canal + så inte sänds era matcher endast mot Barcelona eller Madrid. Sedan lite off topic och detta är ju ett Barca forum men jag kan inte låta bli. Hur ser du på depors start på säsongen? Inte behåller man den plats man har befäst när säsongen summeras? Eller?
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-19 14:49
Säger som flera sagt innan, Sluta Whina för fan och skaffa Viasat Fotboll, Sport och Motor.
Går på mindre än 100 kr / månaden. Herregud.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-19 14:22
Tror ni han kommer?
Barcelona Joanilson
2009-10-19 12:57
HenryIbraMessi (Barcainfluensan)

ända sedan dom bytte från viasat 1,2 och 3 till viasat sport, fotboll och motor så har dom ju valt att visa "huvudmatchen" på viasat fotboll, för att fler ska köpa deras kanaler så att de känar pengar. och eftersom Barca vann CL förra året + att våran största stjärna Zlatan gick till Barca i somras så har intresset för Barca höjts till skyarna i Sverige, och varför då inte lägga dom matcherna med mest intresse i den kanalen man vill att folk ska köpa. förstår att du är besviken om du inte har dom kanalerna och inte kan se matchen, men tillslut kanske du ger med dig och köper kanalerna och då har viasat fått vad de vill
Deportivo Jakobsson
2009-10-19 12:03
HenryIbraMessi (Barcainfluensan)//
Hmm, väldigt komiskt att just en Barca supporter tycker att dom får lite uppmärksamhet i media. "Zlatan effekten" har påverkat oss alla och när reklamerna lyder "Följ Zlatans väg till Champions League finalen" så är det nästintill löjligt. Dessutom så visas väll ALLA Barcelonas matcher på TV i La Primera här i Sverige? Själv får jag endast se mitt lag på TV när vi antingen möter er eller Real Madrid.

Lite mycket av dubbelmoralen där.
Barcelona Suñol
2009-10-19 11:51
HenryIbraMessi (Barcainfluensan): Skaffa Viasat sport istället för att klaga. Det är ju knappast så viasat har en skyldighet att låta sexan visa en match så vad är det att bli förbannad över. Sedan finns det inget ord som heter "engelskåta".
FCBHZM
2009-10-19 11:33
tror ni det blir En Ronaldinho repris a la Santiago Bernabeu anno 2006 där han fick alla Madrista att applåderar grabbar mot realmadrid :)
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-10-19 11:31
nej fyfan vad jag hatar TV6! Sluta visa engelska lag hela tiden för i helvete! imorgon får vi se Liverpool och förra gången var det Arsenal och innan dess Man U ! SKÄRP ER FÖRFAN ERA ENGELSKÅTA JÄVLAR
Barcelona Rambla - K9
2009-10-19 11:29
petersays

Stämmer verkligen det där med läktaren när Benfica mötte ett div 2-lag i cupen? I så fall börjar man ju undra vad för klubb Benfica är när de inte ens kan låta Keirrison spela sig i form i en cupmatch mot lätt motstånd. Vad skulle de med honom till från första början kan man ju undra?

Txiki borde inse sitt misstag och ta tillbaka honom under vinteruppehållet. Annars är det skandal.

Edit: Efter lite detektivarbetet så hittade jag följande i Benfica reds inför-rapport: "Jorge Jesus har skador på Luís Filipe, José Shaffer och Keirrison."

Då var det inte så konstigt att K9 ej var uttagen.
Barcelona basaric
2009-10-19 11:22
För er som är intresserade så är Playoff-lottningen idag 14:00 och den sänds på Eurosport.
Barcelona el Flaco
2009-10-19 11:00
Guardiola verkar aldrig ta en rast i sitt arbete. Under hemresan från Valencia till Barcelona tillbringade han den 35 minuters långa flygresan med att titta igenom ett videoband som Barças scouter hade spelat in och som innehöll ett par intressanta taktiska detaljer från matchen.

Bland annat så studerade Pep igenom Valencias höga press på backlinjen under första halvleken för att försöka hitta en lösning till hur han ska hantera det nästa gång.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-19 10:59
Lite nytt om Robinho.
Barcelona Mojito
2009-10-19 10:50
Ja, det måste ju finnas en klausul i utlåningskontraktet som ger Barca rätt att återkalla spelaren vid för lite speltid etc.

Att K9 själv ville till Benfica kan ha att göra med att han talar potugisiska och kände en viss trygghet med det.
Annars förstår jag inte anledningen att välja en sådan klubb.
Och, om Pep verkligen velat satsa på honom tror jag han hade hamnat i t ex Valldolid eller Racing i stället.
Allt för att kunna följa spelaren mer frekvent.

Vi får se vad som händer i januari. Men risken är stor att Txiki kastat 15 miljoner Euro i sjön...

Just nu skulle Keirrisom i alla fall må bättre av att träna med Messi och Xavi än med Saviola och Di Maria. speltiden hade kanske varit densamma.
Barcelona petersays
2009-10-19 10:25
Dags att starta ett stort upprop eller nåt för att visa att det finns folk som inte alls är nöjda med det här lånet. Låna honom någonstans han får speltid vid juluppehållet. Allra helst i Spanien. Avvakta och se vilket lag som mest behöver en anfallare beroende på tabellläge/form/skadeläge och sätt honom där. Tänk bara att maximera hans speltid i den spanska fotbollen, jag skiter i om det blir Espanyol, Atletico eller Mallorca....vad som helst. Då kanske Pep ser mer av honom också.
Barcelona petersays
2009-10-19 10:23
För att förtydliga. Benfica spelade en match mot ett div 2-lag i portugisiska cupen i helgen och vann med 6-0. Keirrison? Läktaren.
Barcelona petersays
2009-10-19 10:06
"Är det bara jag som vill ha LuiS Suarez i barca? Seriöst 22 år gammal imponerar orehört mycket i ajax och hans dröm har alltid varit att spela för Barcelona."

HAn verkar såklart intressant, men vi måste ge våra egna spelare en chans först. Och precis sådär lät det med Keirrison med. Vi utnyttjade t.o.m. en klausul i hans kontrakt för att få honom billigare. Och nu sitter han på läktaren i Benfica.
Barcelona BlueRed
2009-10-19 01:41
Villarreal har ändå materialet för att klara sig bättre än Atletico. Dem har helt enkelt inte kommit igång och Valverde har tydligen svårt att få laget att funka.

Personligen så tror jag att Sevilla kan utmana, i alla fall fram till våren. Hur som helst så har dem en ljus framtid. Bra spelare, bra ledning och en tränare som har fått laget att sträva.

God natt förresten.
Barcelonistas
2009-10-19 01:32
BlueRed

kk ska sluta :)

Ja herregud vafan är de som händer me atletico o Villarreal? 2 topplag i spanien som ska kriga om guldet blir största floppen.
Barcelona BlueRed
2009-10-19 01:29
Ämne: Tycker så synd om At....Saman

Ganska tydligt att det är deras försvar som inte stämmer. Det har det inte gjort på länge. Dem har nu släppt in 17 mål på 7 matcher. Asenjo har förvisso varit borta men 17 insläppta? Läskigt.
----------------

Sen så till er som har svårt att låta bli och dela med er av det som skrivs inne i Puertan, kan från och med nu låta bli! Dessa inlägg bidrar knappast till en nivåhöjning och förr eller senare så klistras det in inlägg och då sätts spärrar.
Barcelonistas
2009-10-19 01:27
Barça! - V.V (MQUC3)

Luiz kommer alltid vara en stor pajas.haha enligt honom så har real redan vunnit cl lol..
Barcelona Hyder
2009-10-19 01:22
Kung Yaya Touré

Det är just det som är grejen. Enligt både dig och mig är Bojan kapabel till att spela från start mot mitten - och bottenlag i La liga. Det du egentligen borde ha i åtanke är att dra lärdomar av historian. Xavi, Puyol, Iniesta, Messí och Valdés har varit där; att bara vara till för att spela startmatcher mot lag som Sporting och Málaga. Därmed inte sagt att dem inte hade mer att ge i större matcher men som tränare tar man det oftast lugnt med unga spalre och vill inte riskera för mycket. Sedan finns det handplockade fall som i Messís där han fick spela El Clasico, borta mot Madrid som 18 åring. Men min poäng är att man ska slussa in Bojan på samma väg som de tidigare nämnda spelarna för att han efter exempelvis den här säsongen vara redo för att spela större matcher än mot spanska mittlag från start. Om Xavi och Iniesta gick igenom det och lyckades förstår jag inte varför inte Bojan ska lyckas? Han har ju potentialen och talangen, det tror jag inte att någon kan säga emot. I Barcelona tar man hand om den potentialen och talangen på ett speciellt sätt och 29 ggr av 30 lånar man inte ut spelaren utan låter honom gå samma väg som dagens La masía produkter i A-laget. Dagens lag är ett bevis på att man inte bör ändra på ett vägvinnande och allt som oftast lyckat koncept. Det är vad jag anser i alla fall.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-19 01:17
Barcelonistas..

Den där Luiz har nog inte alla hästar hemma, inte alla dubbar i däcken, inte alla kopplingar rätt ställda i hjärnan..

Finns få klyftiga människor på Puertan men den där Luiz alltså, herregud - har svårt och se en ljus framtid för en sådan individ, antingen hamnar dom oftast på kåken eller på någon parkbänk drickandes blåbärssaft..
Barcelonistas
2009-10-19 01:14
Är det bara jag som vill ha LuiS Suarez i barca? Seriöst 22 år gammal imponerar orehört mycket i ajax och hans dröm har alltid varit att spela för Barcelona.dessutom kan han även spela i Cl!
Annons: