/spanien/barcelona/forum/168.aspx/spanien/barcelona/forum/168.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-24 08:04
Pique, Messi, Suarez & Neymar who were given extended holidays, might have to return earlier for the game Athletic club in CDR. [SPORT] Så, Iniesta, Busquets bl a fick mindre semester?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2016-12-23 18:48
Kul att se både Kröjff och Iniesta70 tillbaka. Jag verkligen älskar att se era inlägg härinne. Att de ofta är långa gör mig ingenting, snarare tvärtom. God Jul på er allihop. Nu ska jag ta en till öl och jäger, njuta av sällskapet med familjen och snart hoppas på att man vinner miljonen på bingo.
Barcelona Meneysuarez91011
2016-12-23 18:24
Godjul Cules! Nu firar vi jul(vi som gör det) och hoppas det nya året har mycket underbart att bjuda oss på! Självklart önskar jag er som inte firar jul en trevlig helg! Hörs efter julmaten lagt sig! (Brukar ta sin tid då man klämmer i sig en fotbollstor potion!) VISCA!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-12-23 17:44
Kröjjf

Krya på dig.

Sluta aldrig att skriva här inne. Det samma gäller dig Iniesta70.

Under den senaste veckan när 3 pers här inne klagade på att de inte fick ta plats eller fick luft så bestämde jag att bara slänga lite öga på forumet då och då. Skrev några inlägg angående om påhoppen på "Iniesta70 och Kröjjf men raderade bort då jag insåg att dessa 3 pers inte förtjänade någon svar.

Stället lade jag mitt fokus på att bara studera vad de bidrar med i forumet. Har fortfarande inte sett nånting av dem förutom alla dessa oneliners som en 5 åring kan sätta ihop.

Vill inte börja om grytan utan ville bara kort säga till er här inne, God jul och go fortsättning!
Barcelona Bollinnehavet
2016-12-23 17:34
Ytterligare ett kalenderår är på väg mot sitt slut och det börjar väl bli dags att försöka sig på att sammanfatta det så gått det går med mina rödblåfärgade Barcaögon.

Det har varit många fina ögonblick som förhoppningsvis etsas sig fast i minnet för evigt. Ett av de färskare är väl förspelet till 2-0 målet i senaste derbyt. Jag satt och kollade matchen med min lillebrorsa som inte är jätteintresserad av fotboll. Han håller på Barca för att jag gör det. Han får skit av sina Barcahatande vänner för det men han står på sig. I området där han växte upp är det Premier League som gäller och vi alla vet ju vad Barca har gjort med topplagen i den ligan. Och pga det så sympatiserar man med Real Madrid istället. Vikten av en gemensam fiende är större än man tror ibland. Men men, 2-0 målet mot Espanyol. Jag och brorsan. Jag ser såklart till att lära honom så mycket som möjligt under matchen och sitter nästan och kommenterar matchen när Iniesta bryter igenom fyra gubbar halvliggandes och bollen hamnar hos Messi som passerar fyra till innan han får iväg skottet som Suarez trycker in returen på. Där och då blev min brorsa en culé av egen kraft. Han behövde inte höra mina ord om hur fantastiska dessa spelare är. Med öppen mun och en stilla blick sa han bara "WOW"! Där föddes en culé.

Minuten senare sprang Messi igenom fyra gubbar igen och Alba tryckte in 3-0. Behöver jag ens nämna brorsans reaktion? Detta är nog det som jag helst tar med mig från 2016.

Andra höjdpunkter är väl värvningen av Umtiti och dennes fantastiska start i sin nya klubb. Jag ser också 2016 som året då Pique växte ut till lagets stora defensiva ledare. Även om han har växt otroligt mycket sedan Lucho tog över så är det först under detta året som jag känner mig riktigt nöjd med honom. Suarez skytteligavinst och europeiska guldsko värdesatte jag väldigt mycket också. Mer än vad jag brukar värdesätta när Messi vinner de utmärkelserna. Det har väl att göra att han är hatandet mot Barca personifierat. Fuck you haters! Jag tror också att 2016 är året man kommer komma ihåg i framtiden som året då vi hämtade hem Denis Suarez. Jag både hoppas och tror att hans framtid i klubben kommer att bli riktigt stor. Han kommer att bära upp nummer 6 på ett fullt rättvist sätt.

Vad gäller forumet så är jag också lite inne på en lista så här kommer det. Först vill jag bara tacka Iniesta70 för den fina "utmärkelse" du gav mig. Jag ska försöka ta till mig ditt råd och använda passningsfoten lite mer frekvent :)

Årets remontada: Går till forumet i stort. Det hände något när modstyrkan fördubblades i och med Bosketts och koeman92's ankomst. Många rötna "skribenter" försvann och många redan befintliga medlemmar höjde kvalitén avsevärt och jag tycker att det har hållit i sig bra förutom några kortare dippar.

Årets Messi: Iniesta70. Har under stunder nästan på egen hand lyft forumet med sina träffsäkra och ibland något skruvade inlägg. De träffar alltid skallen på mig och jag kan sitta lugnt framför datorn och bara nicka.

Årets Xavi: the cameroonias. Han höll ihop det. Det var bara att se och lära. Ingen kunde lika mycket om Barca. Lika saknad som Xavi.

Årets Rakitic: Xaviesta. Gör jobbet i det tysta. Jag önskar att du klev fram mer och visar vad du kan. Du är kvalitet rakt igenom men syns alltför sällan.

Årets genombrott: Moderatorerna. Det känns som att ni verkligen har hittat rätt under 2016. Hoppas det håller i sig.

Årets enkos: Soko.

Årets dryck: Iniesta70's ful-wisky.

God jul alla culés! Jag önskar er ett gött 2017 i fotbollen tecken.
Visca!
Barcelona Iniesta70.
2016-12-23 16:41
Kröjjf God Jul! Kul att läsa ett inlägg från dig då här dan före doppare dan. Min så kallade "avregistrering" berodde egentligen inte på vad folk tycker, utan det var en fras som du skrev i ditt "avskedsinlägg". "Tvångsmässigt" och " trött på sig själv", det vad va jag kände men du satte ord på det. Så jag tog ett djupt andetag, andades lite, slängde in ett par deciliter reflektion på det, sen knallade jag tillbaka. Referenshumor, sarkasm och ironi kräver ju ibland sin läsare, man kan väldigt lätt hamna på djupt vatten(DM1982s länk om Guti, vilken jag tyckte va ljuvlig). Jag valde tex en gång att skriva om att vissa matchtider kan vara ett stort hinder när man inte är singel, barnfri och dylikt. Jag valde att skriva från mitt perspektiv. Istället för att skriva " Usch, vilken dum tid El Clasico spelas på", så valde jag att dra in hela artilleriet med familj och hundar, älskarinnor och allt annat jjag såg som ett hinder för att få fram min poäng. Några lär ju ha suttit och undrat om jag var full, några lär ju ha undrat om jag hamnat fel och några undrade nog om jag skulle dra laguppställningen nån gång och sluta dricka under dag tid. Men nån kanske nickade lite igenkännande. En tunn, tunn linje ibland. Jag måste alltid läsa dina inlägg minst två gånger, så är det, och det gör inget, jag brukar alltid ha missat nåt första gången:) Det är alltid kul att slå några "väggpass" med dig för man får ofta tillbaka bollen på foten, även om man inte alltid är helt överens i frågan(Ter Stegen). Injesta vem nu denna genialiska skribent nu månne vara så backar jag honom i sin ännu genialiska formulering. Dina inlägg behövs! Jag nominerar dig till "årets tvåfotare" avregistrerad och tillbaka. En tidig julklapp för de flesta läsare. Nåja, lyssna nu på doktorn...men jag kommer säkerligen slå en sne passning till dig under mellandagarna som jag kallt räknar med att du suger in. Vi hörs!
Barcelona DM1982
2016-12-23 16:38
[QUOTE=Barcadinho.]DM1982. Wiki stämmer inte. Enligt det kommer vi möta Osasuna nästa omgång men vi möter Bilbao. Det kommer bli en ny lottning inför varje omgång frammtill semin. Så var det de senaste åren [/QUOTE] Du har rätt, blev lite lurad av wiki. Det är väl lottning hela vägen nu som du säger.
Barcelona Barcadinho.
2016-12-23 16:30
Förbundet skriver att lottningen till kvartsfinalerna är 13/jan kl 12.00 (fotnote)
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-12-23 15:59
Kan någon med en säker källa får fram om det verkligen ska lottas om vi nu besegrar Bilbao och vilka kan vi möta? Hamnade vi på den enkla sida av trädet eller den svåraste?
Barcelona Barcadinho.
2016-12-23 15:55
Kröjff. kul att du är tillbaka! Behåll din skrivstil, många här uppskattar det mycket.
Men glöm inte promenaderna...:P

God jul och krya på dig.
Barcelona Barcadinho.
2016-12-23 15:45
DM1982. Wiki stämmer inte. Enligt det kommer vi möta Osasuna nästa omgång men vi möter Bilbao. Det kommer bli en ny lottning inför varje omgång frammtill semin. Så var det de senaste åren
2016-12-23 15:24
Kröjjf Krya på dig och god jul!
2016-12-23 15:19
Senast Real Madrid mötte ett kvalitativt motstånd över två matcher var maj 2015, då (förvånande) åkte man ut mot Juventus. Så här 1,5 år (!) senare får man ett svårt motstånd i Sevilla. Den ni.
Barcelona Kröjjf
2016-12-23 14:25
Öppet Brev/Julhälsning Jag kände mig nödgad att registrera mig igen och invänta det dygn som måste gå innan man kan få in ett inlägg på forumet. Ett tidslås som också var själva poängen med att göra vad jag gjorde för snart en vecka sedan. Med det steget som jag tog där och då, ville jag helt enkelt förhindra mig själv från att reptilhjärnan skulle få styra mitt liv för stunden, istället för det s k sunda förnuftet. Det var med andra ord vare sig inslag av flykt eller attack över beslutet jag tog tidigare; d v s att avregistrera mig från forumet. För min egen del var det sistnämnda tillvägagångssättet således heller ingen protest av något slag. Vilket jag i min enfald också trodde framgick tydligt i det som var tänkt att sätta punkt för min medverkan. Men nu verkar det ha utbrutit en smärre epidemi där kreti och pleti med "oneliners" som sin stora specialitet, tar sig själva som gisslan i affekt genom att "hota" att avregistrera sig titt som tätt. Den dumdryga trenden vill jag verkligen inte känna mig delaktig i. Så varför avregistrerade jag mig då för egen del? Här bör exempelvis Pep el Mister genast sluta läsa, eftersom han inte vill ta del av andras privatliv. Å andra sidan, är det någon som borde lyfta på sina ögonbryn och lägga pannan i djupa veck, så är det just denne "skribent". Pep el Mister var nämligen inte sen att raljera och gå an som ett resultat av bl a mitt beslut. Men skälet till detsamma var att jag har en neurologisk muskelsjukdom som definitivt inte blir bättre av att jag sitter vid datorn så fort ett tillfälle ges, istället för att vila och/eller röra på mig under min fritid . En hjärtinfarkt relativt nyligen samt ett till stora delar datoriserat och stillasittande jobb, trots att tanken varit att få jobba utåtriktat med människor snarare än att sitt på kontor och fylla i formulär, gör ju inte precis en replik till exempelvis just nämnde Pep El Mister mer angelägen, än en välbehövlig promenad med sambo vid min sida eller musik i öronen. Och eftersom jag liksom de människor som jag jobbar med till vardags när lite tid blir över, har en benägenhet att förlora kontrollen över mitt eget beteende , såtillvida att jag mot mitt bättre vetande inte sällan håller fast vid vanor som inte är mig till gagn på vare sig kort eller längre sikt , fann jag det för bäst att slänga nyckeln in hit. Så att jag inte bara kunnat kliva in när jag kände för det och impulsstyrt plötsligt fastna i en tankegång p g a än det ena än det andra, som sedan utan betänketid skulle sättas på pränt . Varpå ett replikskifte kunde följa. Jag har avregisterat mig förut av samma skäl, utan att "offentliggöra" mitt beslut lika tydligt. Med resultat att och det kan kvitta lika vilka, kastade skit och på mig och undrade varför jag var så tyst när jag bevisligen hade haft så in i helvete fel om Luis Enrique, när hans ca elva lärjeungar för ovanlighetens skull lika oväntat som plötsligt spelade propagandafotboll i någon enstaka match; som vid 4-0 borta mot Real Madrid förra hösten. Så för att slippa den typen av nya personliga påhopp som jag inte kunde försvara mig emot, med mindre än att jag mot mitt sunda förnuft registrerade mig igen och inväntade det dygn som skall gå innan portarna åter står på vid gavel, blev det en "offentlig handling" från min sida den här gången. Eftersom jag tar under förutsättning att den som läst ända hit, också förstått vad det är jag försöker få fram för "budskap", så hoppas och tror jag att ingen kverulant med sarkastiska "oneliners" som sin enda specialitet, får ett behov av att skriva något nedlåtande "fyndigt" på min bekostnad. Såg för övrigt att Injesta preliminärt nominerat mig för årets "tiki-taka"-pris på forumet. Man tackar, Men om jag förstod formuleringen rätt, gjorde det delvis av samma skäl som andra "nog" tycker att jag håller mig med ett tillkämpat fikonspråk som forumet kan vara förutan. Låt mig därför än en gång få förklara att jag skulle behöva anstränga mig bra mycket mer att skriva som Barcadinco, än på det sätt som faller sig som mest naturligt och därmed enklast för mig. Barcadinho har med några lysande inlägg på senare tid, i all sin anspråkslöshet bevisat att "less" många gånger "is more". Men det är inte oss alla förunnat att besitta den förmågan. Mitt sätt att uttrycka mig i skrift är således inte resultatet av någon stor ansträngning i i sig. Snarare rör det sig om en ryggmärgsmässig skrivstil, som även jag själv emellanåt anser vara överflödig. Men något självändamål rör det sig aldrig om. Och när jag nyss skrev aldrig, så ska det tolkas bokstavligt. Med detta sagt får jag väl önska alla som känner sig förtjänta,God Jul , god fortsättning och framförallt ett Gott Nytt ÅR! Vem vet, kanske möts vi igen på andra sidan när klockan klämtat färdigt, efter det att någon högtravande skådespelare sagt sitt bland babianerna på Skansen. PS. Det glädjer mig storligen att se Iniesta70 tillbaka och att han tar tjuren vid hornen genom att diskutera Arda Turans vara eller inte vara i startelvan. Och han gör det med ingen mindre än Coach Pep. Som betytt lika mycket för forumet som hans namne för FCB, över tid. Även om han liksom vi alla också gjort sig skyldig till ett och annat klavertramp; precis som Pep Guardiola i egen hög person. DS.
Barcelona DM1982
2016-12-23 13:46
@Carles Puyol Beast:

Nu vet jag inte om det stämmer med sidan på wikipedia men om det gör det så är Barcelona på den klart lättare delen av trädet.

Real Madrid, Valencia, Alcorcon, Eibar, Deportivo, Villarreal, Sevilla och Atletico Madrid på ena sidan.

Celta Vigo, Cordoba, Osasuna, Barcelona, Real Sociedad, Las Palmas, Alaves och Athletic Bilbao på andra.

Spontant känns vår del av trädet lättare. Om nu wiki stämmer.

2016-12-23 13:02
Vilken sida av trädet hamnade vi? Den svåraste eller lättaste?
Barcelona Soko
2016-12-23 12:57
Barcelona mot Bilbao och Real mot Sevilla, vilka matcher Las Palmas v Atlético Madrid, Alcorcón v Cordoba, Real Madrid v Sevilla, Villarreal v Real Sociedad, Deportivo v Alavés, Valencia v Celta and Eibar v Osasuna. Vi börjar året med två tuffa bortamatcher , den 4 januari i Bilbao och den 8 januari i Villareal. Tre dagar senare returen på Camp Nou.
2016-12-23 12:48
Oj oj vi fick At.Bilbao. Tuffa matcher väntar.
2016-12-23 12:16
Bilbao-Barça Orka....
Barcelona neymar JR
2016-12-23 11:56
Vi kommer självklart få villareal i lottningen idag, 3 möten på kort tid.
Barcelona DM1982
2016-12-23 11:24
[QUOTE=Vlom]Haha, nu i efterhand ser jag att mitt svar framstod som en aning aggressivt. Var väl egentligen inte meningen :p Vi kan dock vara överens om att Guti var långtifrån att vara en världsklasspelare. [/QUOTE] Han hade sina matcher, ibland var han grym men oftast undrade jag vad han hade i Real att göra. På något sätt lyckades han hålla sig kvar i a-laget jäkligt länge. Han var ju ingen försvarare heller så att Ronaldinho snurrade upp honom några är inte så konstigt. Det var lite Piqué-stuk på honom utanför planen, gillade att prata och reta upp folk (Barça-fans).
Vlom
2016-12-23 11:03
@DM1982:
Haha, nu i efterhand ser jag att mitt svar framstod som en aning aggressivt. Var väl egentligen inte meningen :p Vi kan dock vara överens om att Guti var långtifrån att vara en världsklasspelare.
Barcelona DM1982
2016-12-23 10:21
[QUOTE=Vlom]Vad var meningen med klippet? Skulle det vara skämmigt för Guti att bli bortgjord av självaste Ronaldinho (som var världens absolut bästa spelare vid den tiden)? Nu gör jag ingen jämförelse men även sådana som Gattuso, Rio Ferdinand,, Vieira, Dani Alves, Gerrard etc. har också köpt korv på läktaren av brassen... [/QUOTE] Jag tänkte bara vara lite lustigt. Ber om ursäkt om jag kränkte någon. #chilla
Barcelona Iniesta70.
2016-12-23 08:39
Coach Pep Skulle egentligen ha skrivit "en teknisk skickligare spelare individuellt" än Arda, i slutet av mitt inlägg. Den frasen behöver inte betyda att man per automatik är en bättre fotbollsspelare på plan, finns ju en del andra faktorer som spelar in. En soloräd av Neymar längs med backlinjen kan bli lika lång som korståget utan att det öppnar upp ytor alla gånger. Det kan faktiskt vara så att den stänger till och stoppar upp spelet, får spelare att springa offside, eller får vända om för ytorna har blivit upptagna för passningen kom aldrig. Säger inte att man inte ska prova dribbla ibland, men värderingar och beslutsfattandet måste bli bättre. Har man problem med beslutsfattandet, lämna över det till nån annan. Nu mäter ju de flesta folk hur bra en fotbollspelare är med hjälp av statistik, och med de fakta som grund så borde ju både Arda och Rafinha ha skickat Neymar till bänken , åtminstone en match. Eller är det som du säger, Neymar " måste" ju gå före? Vad är man då? Jo,större än klubben om inte tränaren har modet nog att sätta en stjärna på bänken. Kanske borde Neymar få hoppa in en match när det är en halvtimme kvar, lira lite mot trötta backar, kanske sätta en balja och få upp självförtroendet. Om jag är syrlig i mina kommentarer mot Neymar så betyder det inte att jag vill att det ska gå dåligt för honom när han spelar. Jag håller på BARCA! Inte på nån enskild spelare.
Barcelona Reymar
2016-12-23 01:43
@DM1982:

Så han var alltså en kona på plan med en stor käft.. Alltså en äldre Arbeloa.
Vlom
2016-12-23 01:00
@Davids3:

Citatet är fake.

Ett Twitter account gjorde fake citatet och av någon anledning, så snappade flera medier upp det...
Vlom
2016-12-23 00:52
@DM1982:
Vad var meningen med klippet? Skulle det vara skämmigt för Guti att bli bortgjord av självaste Ronaldinho (som var världens absolut bästa spelare vid den tiden)? Nu gör jag ingen jämförelse men även sådana som Gattuso, Rio Ferdinand,, Vieira, Dani Alves, Gerrard etc. har också köpt korv på läktaren av brassen...
2016-12-22 23:36
Coach Pep Håller med dig i det mesta angående Arda o Neymar men även om Arda ska vara ett lyxproblem så blir han inte det när Lucho ibland envisas med att använda honom som CM. Det är uppenbart för de flesta att Arda ska spela längre fram i banan, helst VY. Inte uppenbart ännu för Lucho dock.
Barcelona Coach Pep.
2016-12-22 22:55
@Davids3:

Zlatan har en del beundransvärda karaktärsdrag. Överlag en skitstövel, men rätt skön ändå. Han inser iaf Messis storhet, och jag är säker på att han inte är särskilt förtjust i "ni vet vem".
Barcelona Reymar
2016-12-22 22:55
@100% AntiMadridista:

Kanske för att han är förmodligen är bäst i världen på straffar men han hade möjligheten att träna ett helt år med Messi och fick för en gångs skull spela med en överlägsen och är ärlig trots sitt massiva ego.
Annons: