/spanien/barcelona/forum/16798.aspx/spanien/barcelona/forum/16798.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2/19/2010 13:23
Off Topic, men personligen känner jag att den nya Viasat-studion rent generellt inte bidrar med något.

Saknar den gamla studion med Claes Runheim och Thomas Nordahl. Betydligt bättre kvalité på den tiden.

Trots att Hysén är en hardcore anglofil föredrar jag ändå att lyssna på honom, än på Glenn Strömberg. Men är bara kanske jag som känner så.

Edit: Och personligen har jag aldrig stört mig på Elin Ekblom lika mycket som jag stör mig på Sladjan och hans bärbara data. Det är snooze-varning på hans eviga statistik ältande.
Barcelona Hetfield
2/19/2010 13:16
Heywood

Jag tycker att du gör ett väldigt bra arbete här, men jag måste ifrågasätta dig när det gäller Elin Ekblom, det är inte en fråga om hennes kön, dvs. om hon vore en man så skulle alla gilla henne osv osv osv.

Problemet (som de flesta håller med om) är att hon bidrar med absolut ingenting, hon upprepar bara det andra säger, och vi som betalar för att få se fotboll, betalar också för att få höra på de bästa experterna som kan bidra med just- Expertis!

Jag kan ta ett exempel, Glenn Hysen var också så, han bidrog med absolut ingenting, upprepade bara självklara saker, de kickade honom? Sist jag kollade så var Glenn Hysen en man ;)

Så om man vill ha bort Elin Ekblom (vilket jag också vill) så handlar det inte om att man är en mansgris, utan det kan vara för att hon är helt inkompetent och helt onödig i studion

Men nåja, menade inte att kritisera dig, ville bara kolla hur du resonerade

CL nästa vecka, härligt!
Redaktionen
2/19/2010 12:55
Det ska vi faktiskt inte behöva.
Barcelona Rambla~
2/19/2010 12:50
Till red.

Måste vi stå ut med och tolera typer som Realö här inne?

Edit: Jag borde också tänka på vilket ordval jag väljer, kom jag på.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2/19/2010 12:33
Realö.

Det där med Nina var ungefär i slutet så du orkade trots allt läsa allt :-)

Det jag menar är att vi alla representerar våran klubb på något sätt. Om Nina var ett dåligt exempel enligt dig så får jag väl ta Mourinho. Mourinho är arrogant. Korrekt? När han tränade Chelsea så uppfattades klubben väldigt arrogant och det har till och med smittat av sig på de Chelseasupportrarna som jag har diskuterat med.

Det med våldtäkt är ett avslutat kapitel. Jag har aldrig någonsin tyckt att våldtäkt är okej.

Elin Ekblom har väl inte sagt något speciellt. Såg bara en facebook-grupp som ville att hon skulle lämna studion. Och jag tycker att det är fel.
Real Madrid Realö
2/19/2010 12:27
Konstruktiv kritik eller ignorera att skriva här / Red
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2/19/2010 12:22
En fråga vad sa Elin Ekblom? :P
Barcelona Calavera
2/19/2010 09:44
Ämne: Calavera

Det trod....
Zlatan är ju mer eller mindre ett mysterium: han är ju allt och dess motsats på en och samma gång liksom. Jag kan rekommendera alla att ha spansk radio på när ni ser Barca spela för att höra hur han bedöms av spanska kommentatorer. Radio Marca (länkar) o Cadena SER funkar utmärkt och har både roliga o smarta kommentatorer. Men det de säger är ofta i skarp kontrast till vad svenska TV-kommentatorer och kvällstidningarna säger... Klart intressant att lyssna på.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2/19/2010 02:04
Följande startelva skulle va skönt o se på lördag:
Valdes
Puyol, Pique, Marquez, Maxwell
Yaya (om han hinner bli frisk)
Iniesta, Thiago
Messi, Ibra, Henry
2/19/2010 01:15
Bluered/

Själv är jag emot en köp av Cesc, men inte för att det skulle minska Thiagos och Jonathans chanser i A-laget, utan snarare för att jag tycker det vore orimligt att betala 40-50 miljoner euro för en egen produkt. Även 30 miljoner euro känns alldeles för mycket.
Barcelona BlueRed
2/19/2010 01:07
Ämne: BlueRed//
Tror Thi....Visst, om Cesc inte kommer så ökar givetvis Thiago och JdS chanser. Men samtidigt så måste man också tänka på klubbens bästa.

Om nu Thiago blir så bra som jag tror och hoppas, så bör han kunna slås om en plats på mittfältet, oavsett om det är Xavi, Cesc eller Iniesta som spelar där. Se på Xavi, han hade Guardiola framför sig. Tror det var Rambla som skrev något liknande, and it makes sense.

Edit: Ber om ursäkt om jag stör er andra mitt i Xavi diskussionen.
2/19/2010 00:19
Jag tror också att Xavi vill avsluta karriären i Can Barça.

Under tiden som Puyol höll på att förhandla sitt sista kontrakt med klubben för några månader sen, sade Xavi vid ett par tillfällen att han hemsk gärna skulle vilja se att både han och Puyi avslutar sina karriärer i Barcelona.

Och när Xavi väl blir äldre får vi förhoppningsvis se Jonathan dos Santos och Thiago (hoppas verkligen klubben lyckas förnya deras kontrakter) ta över stafettpinnen på mittfältet.
Barcelona Hetfield
2/19/2010 00:19
Rambla

Nja, som sagt, spekulerar bara, han kan stanna resten av karriären här (vilket är vad jag vill), eller så kan han avsluta karriären i MLS eller mellanöster (likt Batistuta), vem vet? Vad han än gör, så hoppas jag att han blir lycklig

Som sagt, jag pratar om 2-3 år, om han får mindre och mindre speltid bakom Fabregas, vem vet hur det blir?
Barcelona Rambla~
2/19/2010 00:13
Ämne: Rambla

Nja, Xavi ....
Ja men nu handlade om vem som var Morattis drömspelare, eller hur?

Om du läst interjuver med Xavi efter sin kontraktsförlängning så märker man tydligt på att han verkligen vill avsluta karriären i Barcelona. Jag tror knappast att han vill ut på något äventyr utomlands som 35-åring. Vid den tidpunkten lär han vara långsammare, inte lika hungrig och kommer säkert acceptera att få en mindre betydande roll i laget.
Barcelona Hetfield
2/19/2010 00:07
Rambla

Nja, Xavi är en mer realistisk värvning (ja, hur konstigt det än låter), han är given i Barcelona nu, men vem vet om hur det är om 2-3 år (om vi värvar Cesc), om han nu hamnar bakom Mr.Arsenal, så kan han bli tjurig

Jag vet inte, spekulerar bara, säger bara att det är möjligt, sen att förhandlade sådär är väl bara smart
Barcelona Rambla~
2/19/2010 00:04
Hetfield:

Det har väl inte undgått någon att Messi är Morattis drömspelare? Xavi har skrivit sitt sista kontrakt när han förlängde med Barcelona. Han är 30 år och jag tror att han nu vill avsluta karriären i Barceona. Det var därför han verkligen var envis med att få igenom sina villkor när man förhandlade om det kontraktet.
2/19/2010 00:02
Först lämnade Cesc för att han ville bli garanterad speltid för att kunna utvecklas som spelare och nu ryktas det om att han vill komma tillbaka för att vinna titlar. Man kan inte ha kakan och äta upp den.
Barcelona Hetfield
2/18/2010 23:56
Moratti's drömspelare är väl Xavi, kan tänka mig att han drar på ett monsterbud om 1-2 år (om vi nu köper Fabregas)

I mina ögon så ska Puyol och Xavi stanna tills den dagen de känner att de vill sluta
Barcelona Rambla~
2/18/2010 23:53
Kaoset i klubben började ju redan under Nuñez sista tid då bla Laporta och några till i Elefant Blau försökte få honom att avgå som president. Inte blev det bättre när Gaspart tog över då han började slösa de miljoner man fått för Figo och köpa in överreklamerade brassar som Rochemback och Geovanni, för att nämna några. Det gick sex år utan en titel och jag har full förståelse om vissa canteranos var sugna på att pröva lyckan någon annanstans.

Det var väl lite pga det som Cesc också lämnade. Klubbens status var ju inte precis den bästa och han såg säkert också svårigheter att slå sig in i a-truppen. Han kunde ju inte veta att Rijkaards och Txikis projekt skulle bli så lyckat.
2/18/2010 23:48
Ämne: Ämne: Xavi ha....
Om vi ska vara lite petiga så var detta under Nuñez eran och när han fick reda på att Xavi hade tackat nej till Milan, erbjöd han spelaren en mindre löneförhöjning som uppskattningsgest.
Barcelona Rambla~
2/18/2010 23:43
Ämne: Xavi har redan nämnt....
Precis el Flaco. Jag har svårt att se hur man kan misstolka saker och tro det värsta. Xavi berättar i ett program om sin tid i klubben och bla då om att det har funnits perioder under karriären då han funderat på att flytta. Om vi nu är ärliga, vilken ung talang har inte tänkt den tanken under Gasparts era som president då klubben var ett enda stort kaos.
2/18/2010 23:39
Xavi har redan nämnt det i sin självbiografi att det var nära att han lämnade Barcelona för Milan i slutet av 90-talet när Guardiola än spelade för oss och detta stod i vägen för Xavis speltid.

Han funderade också på att lämna Barça efter Rijkaards sista säsong på tränarbänken, eftersom Xavi menade att han inte kände sig uppskattad inom klubben.

Angående hans uttalande i Informe Robinson tror jag inte att det kommer skapa problem inom laget och det är knappast att det är Xavis försök att flörta med någon annan klubb.
Barcelona Barca Barca
2/18/2010 23:29
BlueRed//
Tror Thiago är lite mognare nu o vet vilka beslut o kontraktsförslag han ska lyssna på. För i Chelsea vet man inte med dom, dom har än så länge inte bevisat på att dom tar fram talanger och dom värvar lite hejvilt som vi alla vet. Man u har, kolla bara in deras trupp, dom kan ställa upp med två olika mittfält varannan match och ändå vara riktigt slagkraftiga och tvekar något smått på ifall en spelare som Thiago verkligen passar in i PL, speciellt som mittmitt. Hans chanser är mycket, mycket större att slå sig in i Barcas A lag än andra lag i Europa. Han kan hela spelmodellen, har gjort några matcher och kommer göra några till denna säsong, bara en sån sak visar att klubben/tränaren räknar med honom i framtiden. Men då är det viktigt att vi inte köper in Cesc.
Barcelona Abbe.
2/18/2010 23:27
Ämne: Försöker att inte öv....
Så vitt jag vet så har det med ett program att göra, så det finns på video när han uttalar sig om ämnet i fråga. Eller är jag ute och cyklar?

Det är knappast någon hemlighet sedan tidigare att Xavi var på väg bort ett tag. Han var lite missnöjd och Sir Alex hade mer än gärna sett honom i sitt lagbygge.
Barcelona Bojan-Krkic11
2/18/2010 23:19
Försöker att inte övertolka situationen, men kan inte låta bli att snegla mellan raderna på Xavis "kunde lämnat Barca"-intervju. Vet inte hur mycket av den som faktiskt stämmer, men varför i hela friden skulle han gå ut med något sånt här mitt i säsong, när det klarligen kan skapa oro?

Tycker det är extremt oprofessionellt att flörta med pressen a la CR9 style. Inte likt Xavi och det gör mig väldigt besviken på honom.
Barcelona Abbe.
2/18/2010 23:18
Ämne: Enligt webbsidan Glo....Jag tycker att klubben har sänt ut tydliga signaler på att man vill satsa på Thiago, som till exempel när man flyttar upp han till vissa träningspass, matchtrupper och så vidare. Jag tror definitivt att han skriver på ett nytt kontrakt.

Angående eventuellt landslagsval så har han även italienskt medborgarskap då han är född i Italien.
Barcelona BlueRed
2/18/2010 23:01
Enligt webbsidan Globoesporte (Brasilien) så håller United och Chelsea ett öga på Thiago. Detta är inte precis en nyhet, dessa storlag (från England) håller alltid ett öga på våra ynglingar.

Enligt andra rapporter så har Txiki suttit i möte tillsammans med Thiagos agent, Fabiano Farah, och hans pappa Mazinho.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Om det är någon av talangerna som man bör skriva ett kontrakt med, så snabbt som möjligt, så är det Thiago. Vi får/vill inte förlora honom.

Förresten, om nu Thiago blir den storspelare som jag och säkerligen många andra också tror att han blir, vilket landslag skulle ni vilja se honom i? Brasilien eller Spanien?
Det är inte precis dem lättaste landslagen att komma in i, kanske ännu svårare som mittfältare.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2/18/2010 22:07
Ämne: Ämne: Ska Rea....Låt Madrid bli starkare!

Om vi vinner över dom när dom är dåliga så är det inte skönt men om dom ger oss en match och vi vinner så skulle det inte finnas något som är skönare!

T.ex 29 November 2009 ;)

Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2/18/2010 21:52
L.A.M. Nr 10 - ZN14

Äh, så fort Zlatan nätar så kommer de flesta som kritiserat honom och jämfört honom med Eto´o att höja Zlatan till skyarna.
Barcelona Gonzalez_Barca
2/18/2010 21:37
Ämne: Ska Real sparka trän....
Varför ge råd till Real Madrid för? Låt dom byta tränare varje år, gynnar ju bara oss.
Annons: