/spanien/barcelona/forum/16791.aspx/spanien/barcelona/forum/16791.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Alle #8
2009-10-19 19:31
Hetfield

Men snälla vem säger att den här matchen ursäktar honom helt och hållet och att han inte måste bevisa mer? Dessutom så ska du veta att han var bra i sin första säsong (halva säsongen) tills Ancelotti bestämde sig att bänka honom för att spela Beckham istället. Att Ronaldinho festat och gått ut så ofta istället för att enbart koncentrera på fotbollen och AC Milan är självklart oacceptabelt. Nähe du, jag tror inte att Milan fans nöjer sig med det här just för att det är Milan.

Ronaldinhoism

Jag menade inte att han kanske får 9 utav 10 i spelarbetyg i sina matcher då han spelar bra men det jag säger är väl att när han spelar bra spelar han verkligen bra och när han spelar dåligt då spelar han riktigt jävla dåligt. Att han har gjort 2 mål och har 3 assist på Milans 6 mål tycker jag ändå säger lite om honom. Han går upp och ner som en berg och dalbana ja men du säger det som om han inte gjorde någonting till exempel igår för det gjorde han så JO man böjde ögonbrynen igår lilla du. Du kanske borde ta och titta på matcherna. Han och Pato var bra men inte mer än så.

För att inte bli misstolkad då säger jag så här. Messi, Zlatan och dessa spelare har en bra bit kvar till den nivån Ronaldinho HÖLL under sina tre år då han var som bäst. En bra bit kvar till att få fotbollsvärlden och övriga världen att höja ögonbrynen som man gjort för spelare som Ronaldo, Zidane och Ronaldinho den perioden han var bra. Det är bara det jag försöker säga och sen om någon dum person påstår att Messi, Zlatan och de är i samma nivå som Zidane och de höll har jag inget att säga utan då skulle jag bara skratta :)
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-19 18:33
Alle #8

Att Ronaldinho inte är samma spelare idag vet vi alla. Men om du inte vill bli feltolkad se till att skriva rätt.

Att du syftar på Dinho nu eller Dinho för 3 år sen kan ju inte jag veta när du skriver att Messi och gänget HAR en jävla lång bit till Ronaldinhos nivå.

Sen kan du inte säga att han när han är bra att han utmärker sig speciellt och visar prov på magi som du sa innan. Tycker inte han utmärker sig mer än tex Pato eller låt oss säga Jovetic i Fiorentina. Han är bra då och då men knappast är han bra en hel match. Han bara är lixom och inget man höjer ögonbrynen för, lilla du.
Barcelona Hetfield
2009-10-19 18:22
Alle

Kom igen nu, 1 bra match ursäktar inte 2 säsonger av festande och passivt spel, men Milan fansen får väl nöja sig med brödsmulor tills Berlusconi väljer att slänga lite pengar på nya spelare
Alle #8
2009-10-19 18:05
Ämne: Alle #8

Du kan in....Helt seriöst tror du verkligen att jag syftade på den Ronaldinho jag ser idag? Helt ärligt? Helt ärligt? Tror du att jag är så korkad? Fråga dig själv. Ingen har sagt att han är jätte grym nu men dålig är han inte heller. Han är väl duktig någon match och sedan okej eller dålig någon match. Vi får väl se om hans trend håller i sig mot Real.

Det är inte hur han är nu utan vad han gjort när han var på sin absoluta topp i sina tre år i Barcelona. CR gjorde en riktig toppsäsong något år sedan, Messi var bra 2 säsonger sedan och var outstanding förra och Zlatan har varit bra och stabil senaste 2-3 säsonger och hans förra säsong var grym men de tre spelarna har ändå inte lyckats det Ronaldinho lyckades med i både Barca och sitt landslag. Att Ronaldinho inte är den spelaren idag är bara en annan femma så tänk innan du uttalar dig nästa gång.

Och JA Messi, CR och Zlatan har mycket kvar att göra för att se dem som folk ser på Ronaldinho. De har ALLA tre har haft EN grym säsong varsin men i dessa säsonger har de INTE kunnat prestera i landslaget med tanke på vilka spelare de är och sedan om det finns anledningar för det är också en annan femma.

P.S När Dinho är bra i en match då är han riktigt bra men när han är dålig då är han riktig dålig och när han är bra så gör han mycket mer än att skicka iväg 2-3 fina passningar lilla du men hur som helst diskussionen är slut från min sida.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-19 17:10
Alle #8

Du kan inte säga att Messi, Zlatan eller CR har en jävla bit kvar till Dinhos nivå? Är du blind?

Alla de 3 ÄR bättre än Dinho, dock inte sagt att de är bättre än honom när han hade sin peak. Dinho var bäst men nu är han inte speciellt märkvärdig.

Jag älskar Ronaldinho! Spelar ingen roll hur många titlar tex Messi skjuter till Barca kommer ändå älska Dinho mer.

Men att Messias har en lång bit kvar till hans nivå och att Dinho bjuder på magi är rent ut sagt skitsnack på hög nivå. Ronaldinho är många tiotals mil ifrån den spelare han var när han var som bäst, just nu kan han bjuda på en eller två riktigt fina passningar per match inget mer, och det kan t om Anders Svensson göra.

Bara för att man är Milanista behöver man inte överdriva om sina spelare.

Barça! - V.V (MQUC3)

Lätt för dig att säga, du lär väl bo hemma och pappa betalar kanalerna åt dig? Dessutom sist jag kollade kostade det 139kr/månaden så under hundralappen går det inte på ;)
Barcelona SaM__-
2009-10-19 17:09
Jakobsson:

TV4 sport är ingen gratiskanal. 1an, 2an, 4an och 6an är däremot gratiskanaler som du får utan kort till boxen. Angående Depor så är det två imponerande segrar mot både Sevilla och Villarreal men frågan är om man lyckas hålla den nivån även när vankas match mot lite mindre namnkunniga lag?
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-10-19 16:47
Ämne: Läs vad Wenger säger....
Så jädra sant. Real har tappat allt vad kultur och klubbkänsla heter iom sina galacticos värvningar. Allt börja när den där jippo clownen Perez tog över första gången.

Dock skall man inte klaga allt för mycket. Njuter i fulla drag åt deras desperata åtgärder för attt hinna ikapp oss.

För vem kan i ärlighetens namn säga att det laget dom har nu presterar bättre en vad alla dom spelarna från deras egna ungdomsled som dom sålt under åren hade presterat?

Spelarna i den klubben som verkligen har hjärta för laget kan räknas på 1 hand. Kaka älskar milan och Ronaldo kan kyssa klubbmärket hur mycket han vill. Vi vet alla att om t:ex Milan eller barcelona vart beredda att ge honom mer i lön så hade han älskat oss lika mycket.

Alle #8
2009-10-19 16:36
Ämne: På tal om Ronaldinho....
Pep - El Mister

Ja jag vet! Jag är så jävla kär i den killen. Han må inte vara lika bra som förut men han kan fortfarande lira och han har magin kvar och det såg vi igår också. Messi är grym men han, Zlatan, Cristiano osv har en jävla bra bit kvar till Ronaldinhos nivå. Alla vet att det inte är varje dag Real fans står upp och ger en Barca spelare stående ovationer eller?! Hoppas bara att den killen fortsätter spela bra och spelar bra mot Real för Real har inte goda minnen från Ronaldinho :D Plus så tror jag att de blir enklare o lira mot ett spanskt lag för hans del. Då han har spelat i Spanien och mot Real flertal gånger. La liga och Serie A är det ju skillnad på. Mindre ytor, mycket bättre defensiv i Serie A osv men men. R10 = Kung, legend.
Barcelona The Reporter
2009-10-19 16:36
Läs vad Wenger säger om Real madrid i länktipset.

- Jag skulle också kunnat värva Ronaldo eller Kaka. Men det laget är bara byggt av inköpta spelare, medan Real har en tradition av vackert spel.

- De måste göra det som gjorts i Barcelona med unga spelare – att skapa en kultur.
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-10-19 16:33
Vill ägna detta inlägget åt vår Defensiva fältherre Yaya Touré. Förmodligen världens mest underskattade fotbollspelare. Enligt mig är han den viktigaste spelaren vi har på dagens mittfält.

Den bästa defensiva mittfältaren jag någonsin har sett. Och då följde jag ändå arsenal rätt så intensivt under Vieiras tid. Yaya är som en förbättrad mångsidigare version av fransmannen.

Säljer vi honom för en överskattad spelare som Mascherano så är det taktiskt största misstaget sen vi sålde Ronaldo efter bara en säsong ett faktum.

Yaya är världens bästa dm idag. Överlägsen argentinaren i exakt allt. Snabbare,bättre fysik,Teckniskt överläggsen,skjuter både hårdare och mer placerat, har bättre blick för spelet sen tiden som offensiv mittfältare. Samt mer mångsidig kan spela på alla possitioner utom målvakt.

Hoppas innerligt att rycktena om Mascherano stannnar vid just ryckten. Han hade varit helt onödig i barca. Otroligt överskattad. Håller honom inte ens som top 3 defensiva mittfältare i pl. Då Song,Essien, Barry och Haergreaves är bättre. Är seg och har ingen tecknik att tala om. Brist på spelsinne och fysik ärandra faktorer som gör att jag undrar vrf vi ens visat intresse för honom.

Aldrig att vi får sälja vår ivorianska Kung!
Barcelona Pep - El Míster
2009-10-19 16:10
På tal om Ronaldinho så fastnade jag framför youtube nyss. Kolla länktips med flera Ronaldinho vs. olika lag under 2003-2006. Nya videos som inte funnits tidigare.

Får mig bara och inse att Ronaldinho var så fruktansvärt bra. Messi är underbar men Ronaldinhos nivå tror jag ingen legat på, rent tekniskt och individuellt sett. Sen att han trappat ner, blivit fet och inte presterat nämvärt i landslaget är en annan femma.

WOW!
Deportivo Jakobsson
2009-10-19 16:09
SaM__-//
Jodå, Deportivos match visades på Canal+, men det jag menar är så klart TV4sport som vi kan jämföra med TV6 i HenryIbraMessi klagomål. Gratis kanalerna, ungefär. Och jadu, det kan bli tufft att hänga kvar på den tredje placering man ligger på nu men jag hoppas att det i alla fall blir en Europa League placering när Maj månad är över.

Barcadinho.//
Jag har både alla Canal+ kanaler och alla Viasat kanaler så för mig är detta inget problem. Men däremot så kan det vara problem för andra så som HenryIbraMessi och eftersom han klagade på Viasat så får jag klaga på TV4 :p. Just det, Deportivos match mot Sevilla visades dessutom på Canal+ EXTRA som väldigt få ha, oftast har man bara två-tre Canal+ kanaler.
Alle #8
2009-10-19 16:02
Diskussionen hör inte hemma på detta forum. /Red
Barcelona Barcadinho.
2009-10-19 15:51
Jakobsson/

Canal + sport visar dessutom Depos nästa match mot Valladolid.

Det är bara att hänga med i den teknologiska utvecklingen, vet du.

Möjlighetern finns, men de kostar :(
Barcelona SaM__-
2009-10-19 15:13
Jakobsson:

Så vitt jag vet så sändes Deportivos match mot Sevilla på Canal + så inte sänds era matcher endast mot Barcelona eller Madrid. Sedan lite off topic och detta är ju ett Barca forum men jag kan inte låta bli. Hur ser du på depors start på säsongen? Inte behåller man den plats man har befäst när säsongen summeras? Eller?
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-19 14:49
Säger som flera sagt innan, Sluta Whina för fan och skaffa Viasat Fotboll, Sport och Motor.
Går på mindre än 100 kr / månaden. Herregud.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-19 14:22
Tror ni han kommer?
Barcelona Joanilson
2009-10-19 12:57
HenryIbraMessi (Barcainfluensan)

ända sedan dom bytte från viasat 1,2 och 3 till viasat sport, fotboll och motor så har dom ju valt att visa "huvudmatchen" på viasat fotboll, för att fler ska köpa deras kanaler så att de känar pengar. och eftersom Barca vann CL förra året + att våran största stjärna Zlatan gick till Barca i somras så har intresset för Barca höjts till skyarna i Sverige, och varför då inte lägga dom matcherna med mest intresse i den kanalen man vill att folk ska köpa. förstår att du är besviken om du inte har dom kanalerna och inte kan se matchen, men tillslut kanske du ger med dig och köper kanalerna och då har viasat fått vad de vill
Deportivo Jakobsson
2009-10-19 12:03
HenryIbraMessi (Barcainfluensan)//
Hmm, väldigt komiskt att just en Barca supporter tycker att dom får lite uppmärksamhet i media. "Zlatan effekten" har påverkat oss alla och när reklamerna lyder "Följ Zlatans väg till Champions League finalen" så är det nästintill löjligt. Dessutom så visas väll ALLA Barcelonas matcher på TV i La Primera här i Sverige? Själv får jag endast se mitt lag på TV när vi antingen möter er eller Real Madrid.

Lite mycket av dubbelmoralen där.
Barcelona Suñol
2009-10-19 11:51
HenryIbraMessi (Barcainfluensan): Skaffa Viasat sport istället för att klaga. Det är ju knappast så viasat har en skyldighet att låta sexan visa en match så vad är det att bli förbannad över. Sedan finns det inget ord som heter "engelskåta".
FCBHZM
2009-10-19 11:33
tror ni det blir En Ronaldinho repris a la Santiago Bernabeu anno 2006 där han fick alla Madrista att applåderar grabbar mot realmadrid :)
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-10-19 11:31
nej fyfan vad jag hatar TV6! Sluta visa engelska lag hela tiden för i helvete! imorgon får vi se Liverpool och förra gången var det Arsenal och innan dess Man U ! SKÄRP ER FÖRFAN ERA ENGELSKÅTA JÄVLAR
Barcelona Rambla - K9
2009-10-19 11:29
petersays

Stämmer verkligen det där med läktaren när Benfica mötte ett div 2-lag i cupen? I så fall börjar man ju undra vad för klubb Benfica är när de inte ens kan låta Keirrison spela sig i form i en cupmatch mot lätt motstånd. Vad skulle de med honom till från första början kan man ju undra?

Txiki borde inse sitt misstag och ta tillbaka honom under vinteruppehållet. Annars är det skandal.

Edit: Efter lite detektivarbetet så hittade jag följande i Benfica reds inför-rapport: "Jorge Jesus har skador på Luís Filipe, José Shaffer och Keirrison."

Då var det inte så konstigt att K9 ej var uttagen.
Barcelona basaric
2009-10-19 11:22
För er som är intresserade så är Playoff-lottningen idag 14:00 och den sänds på Eurosport.
Barcelona el Flaco
2009-10-19 11:00
Guardiola verkar aldrig ta en rast i sitt arbete. Under hemresan från Valencia till Barcelona tillbringade han den 35 minuters långa flygresan med att titta igenom ett videoband som Barças scouter hade spelat in och som innehöll ett par intressanta taktiska detaljer från matchen.

Bland annat så studerade Pep igenom Valencias höga press på backlinjen under första halvleken för att försöka hitta en lösning till hur han ska hantera det nästa gång.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-19 10:59
Lite nytt om Robinho.
Barcelona Mojito
2009-10-19 10:50
Ja, det måste ju finnas en klausul i utlåningskontraktet som ger Barca rätt att återkalla spelaren vid för lite speltid etc.

Att K9 själv ville till Benfica kan ha att göra med att han talar potugisiska och kände en viss trygghet med det.
Annars förstår jag inte anledningen att välja en sådan klubb.
Och, om Pep verkligen velat satsa på honom tror jag han hade hamnat i t ex Valldolid eller Racing i stället.
Allt för att kunna följa spelaren mer frekvent.

Vi får se vad som händer i januari. Men risken är stor att Txiki kastat 15 miljoner Euro i sjön...

Just nu skulle Keirrisom i alla fall må bättre av att träna med Messi och Xavi än med Saviola och Di Maria. speltiden hade kanske varit densamma.
Barcelona petersays
2009-10-19 10:25
Dags att starta ett stort upprop eller nåt för att visa att det finns folk som inte alls är nöjda med det här lånet. Låna honom någonstans han får speltid vid juluppehållet. Allra helst i Spanien. Avvakta och se vilket lag som mest behöver en anfallare beroende på tabellläge/form/skadeläge och sätt honom där. Tänk bara att maximera hans speltid i den spanska fotbollen, jag skiter i om det blir Espanyol, Atletico eller Mallorca....vad som helst. Då kanske Pep ser mer av honom också.
Barcelona petersays
2009-10-19 10:23
För att förtydliga. Benfica spelade en match mot ett div 2-lag i portugisiska cupen i helgen och vann med 6-0. Keirrison? Läktaren.
Barcelona petersays
2009-10-19 10:06
"Är det bara jag som vill ha LuiS Suarez i barca? Seriöst 22 år gammal imponerar orehört mycket i ajax och hans dröm har alltid varit att spela för Barcelona."

HAn verkar såklart intressant, men vi måste ge våra egna spelare en chans först. Och precis sådär lät det med Keirrison med. Vi utnyttjade t.o.m. en klausul i hans kontrakt för att få honom billigare. Och nu sitter han på läktaren i Benfica.
Annons: