/spanien/barcelona/forum/16785.aspx/spanien/barcelona/forum/16785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tano
2009-10-20 23:58
Det är löjligt lågt att påstå att barcas spelare inte håller. Alla barcas spelare är oerhört skickliga när dem är i form. Så den som påstår att nya spelare behövs bör dra något gammalt över sig.

Däremot är många av våra spelare INTE i form! Jag är allvarligt oroad över vad vissa spelare visar på planen. Sådan formsvacka som vissa spelare visar upp kan hålla i länge. Det är bara hoppas att våra spelare får tid till vila och träning och hittar tillbaka. Med det oerhört tunga spelschemat är det inte otroligt att den här formsvackan kommer hålla i sig ett tag.

Barca kommer nog klara sig igenom detta ändå, som vi alla vet äger barca bollen i dem flesta matcherna trots dålig form. Men det kommer vara tråkigare för oss tittare, fast mer spännande.

Enda ljuspunkten i mörkret är att Zlatan har hittat rätt i laget, för den som nu trodde annat före säsongen... Z spelar faktiskt bra med tanke på medspelarnas formsvackor.
Real Madrid EL-Gonzalez
san iker#1

Higauin är väldigt ung fortfarande jag tror om man ger killen lite mer speltid så kommer han att utvecklas mer o göra fler mål.
Real Madrid Morteza - Ronaldo
Det är skumt hur i båda våra forum så blir det kalabalik bland dessa medgångssupportrar som vill köpa in halva världen och sälja hela laget, löjligt från båda parter.

Utöver detta var det en chock att Rubin vann, herregud dessa ryska lag är inte att leka med, Zaranoff och diverse Anabola-steorider.

Barcas fall blir den tunna truppen de besitter för att Laporta inte riktigt ville spendera utan fortsätter med sitt argument med att utveckla egna stjärnor medans han köper Zlatan för nästan en miljard.

Vi ses i Finalen ? :)
Real Madrid Emadinho
2009-10-20 23:57
Rambla - K9

Skillnaden är inte stor på Barcelonas trupp från förra säsongen, spetsen är tom. bättre än förra året. Det har alltså kommit in bättre spelare än dem som lämnat. Skillnaden är snarare att förra året så hade Barcelona tur med skador då man inte fick många skador på en gång samtidigt som många spelare presterade på toppnivå.
Iår kommer det vara annorluna med skador. Dessutom är omvärlden mer bekanta med Guardiolas fotboll. Som det heter det svåra är inte att vinna något, det är att försvara den.

Enligt min syn på fotbollen så måste en tränare komma med nya ideer till varje säsong oavsätt framgång.

Nu ska man dock inte dra för stora växlar av Barcelonas två senaste matcher, med marginalerna på sin sida så hade Barcelona lika gärna kunnat vinna denna match.

Men, notera men det kommer vara svårt med Barcelonas tunna trupp. Det kanske är så att om man vill ge canteranos chansens så måste man ta något mellan år då och då. Annars måste det till förstärkningar i januari.

Ett dilemma för Laporta, ska vi handla stjärnor eller ska vi skapa dem?
Det är den stora frågan som kan vara skillnaden mellan framgång och nederlag denna säsong.
Barcelona Rambla - K9
haeger:

I det stora hela så håller jag med dig. Det känns mycket tunnare i år, men det beror mycket på att inledningen av säsongen varit mer krävande när det gäller skador på flera spelare. Samtidigt som flera spelare nu kommit i en formsvacka. Fast självklart borde vi ha värvat minst två spelare till under sommaren. En mittfältare och en ytteranfallare.
Barcelona Okkapokka
Ämne: Okkapokka

Personl....
Har inte varit därinne sen i somras eller någon gång runt den perioden heller skulle jag tro, men det handlar inte om det. Tycker bara att det är bra att dom som kommer in och skriver här skriver något som är värt att läsa. Inte bara nå "haha, ni torska mot ett gäng sopor" fasoner. Skapar en så mycket trevligare forum-miljö.
Real Madrid san iker#1
2009-10-20 23:56
Ämne: Ämne: Larsson....
Jag tror inte Higauin kommer lyckas lika bra den här säsongen då han är en snabb kontringsspelare. Det var den stora anlednigen till att han lyckades förra säsongen och nu när real är mer spelförande så har han inte lika lätt.
Barcelona haeger
2009-10-20 23:54
Rambla - K9

Sanchez och Hleb fick i alla fall speltid när spelare behövde vila, det är det jag tycker är dåligt nu. Vi har inga sådana spelare som kan komma in.
Om inte Pep ger chansen till spelare som Dos Santos, Thiago eller Jeffren som knappt har fått speltid.

Jag ville ha kvar Gudjohnsen, han skulle man kunna slänga in från start när Iniesta eller Xavi skulle behöva vila mot ett mindre bra lag.
Barcelona Larsson1333
2009-10-20 23:52
Ämne: Larsson1333

Absol....
De jag kollat har benzema och raul fått starta de mesta iallfall. Anser ändå att higuain borde ha mest speltid av dem. Vissa tycker zlatan floppat, har benzema åstadkommit så mycket mer i reaL?
Real Madrid Andres-09
2009-10-20 23:52
Tycker det är konstigt att Barca valde att köpa in Chyg som inte kan spela CL då det ser ut som att både Marquez och Puyol inte är lika bra som förra året. Det lämnar Pique som den enda riktigt bra mittbacken i cl truppen.

Sen tror jag varken att Suarez eller Robinho passar in i Barca, Suarez skulel vara en chansning då han endast presterat i den holländska ligan som är sämre än på länge och Robinho är en väldigt krävande spelare vad gäller speltid osv.

Ett bra alternativ för Barca skulle vara David Silva som kan spela lite överallt offensivt och skulle ge Guardiola chansen att rotera mer. Jag hoppas dock att Silva stannar i Valencia men helt klart är att Barca behöver fler alternativ och spelare som kan förändra matchbilden.

Grattis Rubin Kazan !

Ni kommer igen Barca, alla lag har sina svackor

Hala Madrid !
Barcelona L-Messi10
2009-10-20 23:50
Jätte många här inne kommer och skriver att alla spelare suger efter en förlust o nästa helg när laget kommer vinna igen så kommer dem komma och säga att dem va bäst igen men det är alltid så med barca när dem kommer från landslagsuppehållet så blir det sådär ni kommer få se själva att efter matchen mot zaragosa så kommer det bli som vanligt igen och jag tror vi krossar Zaragosa med 3-1 eller 2-0
Barcelona Rambla - K9
2009-10-20 23:49
Okkapokka

Personligen så har jag slutat bry mig när de kommer in och häcklar. Jag har tex inte varit inne på deras forum sen i våras (helt ärlig nu). Fast visst är det trevligt att de som kommer in försöker diskutera sansat. Kudos till dem.
Barcelona Barcanist
2009-10-20 23:48
Vore skönt om Real Madrid vinner med 4-3 imorgon. Bara Dinho får göra hat-trick :)
Barcelona Okkapokka
2009-10-20 23:46
Beundransvärt att de Madridistas som kommer in här faktiskt försöker bidra med något i alla fall. Skulle vara så enkelt att peka och skratta i det här fallet. Cred till er.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-20 23:45
haeger

Eto'o - Zlatan
Sylvinho - Maxwell
Caceres - Chygro
Guddy och Sanchez - Pedro och Jeffren

Det ska vara Hleb då. Hur mycket bidrog han med? Hur många chanser fick han. Det ser i stort sett likvärdigt ut. Det vi borde ha förstärkt på är mittfältet och en vänsteranfallare. Lite mer etablerade spelare.

Vi får se nu om Pep menar allvar att låta några canteranos från Atlètic få chansen. Det benövs verkligen lite rotation nu.
Real Madrid EL-Gonzalez
2009-10-20 23:44
sry för förlusten boys, hoppas ni kollar på real-milan lika intensivt som jag kollade på barca - ruben.
Real Madrid Zizou_spars
2009-10-20 23:44
Larsson1333

Absolut inte petad, Pellegrini har roterat väldigt friskt emellan dem alla
Barcelonistas
2009-10-20 23:42
haege

Ja men dom som lämna barca var i stort sett korpen så de jämnar ut sig.
Real Madrid Raul Madrid 7
2009-10-20 23:41
Jag beklagar förlusten grabbar :) , det är trots bara en match ^^
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
Det är alltid samma sak här inne efter förluster, hälften av laget håller inte och en massa trams. I fotboll så vinner man, förlorar eller spelar oavgjort. Även Barca kommer förlora ibland, så är det med den saken. Det är klart att man får kritisera, men tänk åtminstonde till lite innan ni skriver och ha lite grund till det ni skriver.
Barca leder fortfarande gruppen så ni kan hålla er lite lugna.

Sedan tycker jag att det var rätt av Laporta att gå ner i omklädningsrummet efter matchen för att ta ett snack med spelarna.

Vissa spelare behöver få vila, men det är lite svårt med skadorna på vissa andra spelare.
Barcelona Kung Yaya Touré
Nu avslöjades det hur tunn vår trupp verkligen är. 2 nya spelare måste åtminstonde in i Januari. Robinho, Vieira på lån?

Barcelona haeger
2009-10-20 23:39
Rambla - K9

UT: Caceres, Sylvinho, Victor Sanchez, Gudjohnsen, Eto'o, Hleb. (Jorquera)

In: Maxwell, Chygrynskiy, Zlatan. (Pedro)

Inte tunnare?
Barcelona Larsson1333
2009-10-20 23:38
Ämne: Larsson1333

Roter....
Jag syftade nu mest på higuain, han har väl fått betydligt mindre speltid än benzema och raul? Higuain och granero borde båda två få mer speltid, speciellt higuain, han borde vara given. Gjorde en helt sjukt bra säsong förra året och som tack för det petad
Barcelona Rasputin1916
2009-10-20 23:35
Tyckte det var katastrof idag. Zlatan gör ett vackert mål, men är fortfarande virrig när våra mittfältare driver boll framåt i uppspelsfasen. Han vänder sig om,kommer för nära,börjar backa och hamnar på kanten tillsammans med ytterbacken som slår ett inlägg in i boxen där Pedro ska stångas. När Barcelona har stort bollinnehav på offensiv planhalva och rullar den runt straffområdet då kan han röra sig så, inte när vi ska spela oss framåt i fart.

Jag tycker också Marquez visar sina defensiva brister vid 1-2 målet. Han är enligt mig ingen spelare för den absoluta toppnivån.

Vi kanske måste öppna plånboken i januari?
Köp David Silva!

Barcelona Rambla - K9
2009-10-20 23:33
Juventus FC = Mesta Mästarna

Vi såg samma mönster förra säsongen då laget kom in i en svacka. Sen kom de igång riktigt ordentligt. Truppen är faktiskt inte tunnare än förra säsongen som många tycks tro. Skillnaden är att spelare som Marquez, Iniesta, Bojan och Henry mest varit skadade i inledningen av säsongen. Det i sig kan ju självklart tyda på en tunn trupp.
Real Madrid Zizou_spars
2009-10-20 23:32
Larsson1333

Roteras väl väldigt friskt bland våra anfallare. Om det inte är RvN du menar, som är skadad åter igen. Han lär dock få finna sig vid bänken en del, och visst kan han i sina stunder klassas som vår bäste :-).

Sedan ska ni nog inte dra allt för stora paralleller efter kvällens match, vore väl sjukt ifall en förlust inte skulle komma någon gång. Ryssarna hade bra presspel och bra positionsspel, simpelt.
Barcelona Mojito
2009-10-20 23:32
Riktigt skönt med en förlust - faktiskt.

Efter två skitmatcher tror jag det är bra att verkligen gå in i väggen, ta ett steg tillbaka och landa i verkligheten.

Den taktik som Rubin körde idag kommer fler lag att kopiera framöver.

Det märks att det är både slitna hjärnor och kroppar som finns i truppen nu. Bollarna studsar inte vår väg, och passningarna sitter en halvmeter fel och med lite fel hastighet.

Det är sånt här som är så skönt med fotboll, att man får känna olika känslor. Besvikelse, förvåning och desperation är väl det jag personligen känner efter matchen - men som sagt även en viss lättnad.

Tillbaka till grunderna, rehab träning, nåt kul bus från peps sida som får grabbarna att le på planen igen.

Zaragoza i helgen, då börjar "återtåget"!

Till sist vill jag också beröma motståndarna för en väl taktisk genomförd match - och gud så effektiva de var - läskigt.

Bona nit Culés
Barcelona DM1982
2009-10-20 23:28
Det borde var mycket enkelt för ledningen och Pep att fatta beslutet att ställa upp med ett ungdomslag i spanska cupen. Jag hoppas verkligen inte att det blir någon hård satsning på den cupen. Allt krut på ligan och CL, allt annat vore galet.

Det kanske är dags att titta på några anfallsalternativ till januarifönstret, den här truppen är alldeles för tunn.
Barcelona Larsson1333
2009-10-20 23:28
La madrista:

Du har så rätt så, ett andra anfall med pedro-bojan-jeffren känns sådär farligt. Ni har ju dock ett annat problem och det är att er bästa anfallare sitter på bänken ;)
Barcelonistas
2009-10-20 23:27
Vi kan konstatera att barcelona är i in form svaka..

Annons: