/spanien/barcelona/forum/16783.aspx/spanien/barcelona/forum/16783.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-10-21 21:02
Så tuung Ronaldinho är!!

ofta hahahaha 40 åringen...
Canaletes
2009-10-21 21:01
MQUC3

Kanske för att han spelade för Barca? :S
Ganska logiskt tycker jag...
Canaletes
2009-10-21 21:00
haha dåliga domare

Solklar straff ju!!
Barcelona Saman.
2009-10-21 21:00
Oj, oj borde ha vart straff där för Real. Väldigt klumpigt av Zambrotta.
Barcelona Fotbollen mot döden ? (MQUC3)
2009-10-21 20:58
Zambrotta, Zambrotta, Zambrotta ! :D

Fan va gött, såg ut som en straff dock.

Varför visslar dom åt Dinho ?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-10-21 20:56
Saman.

Jepp, sköna flashbacks man fick där :)

Haha söta publiken är, 2005 applåderar dom, 4 år senare busvisslar dom
Barcelona Saman.
2009-10-21 20:53
Tunnla han Raul precis?
Alle #8
2009-10-21 20:52
Nänä, tro inte att Real kommer vinna så lätt. Milan må inte vara Milan nuförtiden men underskatta aldrig Milan. Kolla på matchen om ni vill så får vi se ;)
Barcelona Messidinho_10
2009-10-21 20:52
Ronaldinho showar som vanligt i madrid..
2009-10-21 20:51
Nu vill vi se lite Dinho Magic!

Tror dock Madrid vinner idag, inte för att jag bryr mig speciellt mycket.

EDIT:

Marcelo med tandsskydd ? WTF
Marcelo, detta är inte hockey.
Barcelona kev
2009-10-21 20:46
För er som vill ha länken till Real -Milan matchen.
Barcelona Saman.
2009-10-21 20:34
Några andra som som skall titta på Real - Milan? Tycker att det kan bli en kul match.

Tror att Real vinner rätt lätt om de gör ett någorlunda bra jobb. Milan är helt enkelt för svagt, enligt mig.

Edit: 119 inloggade, rekord? :)
Barcelona lameG^
2009-10-21 20:20
Ta det lugnt grabbar. Vi ligger fortfarande 1:a i gruppen och i ligan. Vi är inte i form nu. Om man ska jämföra spelet denna säsong med förra är mittfältet. Känns också som att jaget kommer före laget om ni förstår vad jag menar.

Josep Guardiola måste hitta en lösning!!
MF Doom
2009-10-21 19:41
Ämne: MF Doom.

Vilken s....
Från Sthlm och jobbar här, blev småtrackad på morgonen av några arbetspolare men så har man ju trackat dem när deras lag förlorat så man fick lite tillbaka :)
2009-10-21 19:29
MF Doom.

Vilken stad kommer du ifrån? Lite halvt omoget kan man ju tycka.
MF Doom
2009-10-21 19:27
Så grabbar, några som blev trackade på jobbet/skolan idag efter förlisten igår? Själv blev man rejält retad på morgonen, dock på skojj så klart.
Barcelona Maestro-V
2009-10-21 19:15
Chocken och Chocken, kom ihåg Barca möter liga mästare.
Varje lag har vunnit sin liga i förra säsongen vilket talar om kvaliten om lagen. Alla lag som ingår i denna grupp är starka nog och har potetial att slå vilket lag somm helst. Det har Pep konstarerat.

Rubin Kazan förtjänade att vinna igår med sin solida försvar och med sin smarta omställningar. Barca var inte 100 % inställda på att de kunde förlora. I alla fall inte spelarna.

Nu gäller det för Barca att skruva upp och vinna det i Rysland. Inte omöjligt att Barca vinner gruppen ändå således.

Sen vill jag säga att jag håller med om det Pep har sagt. Det är en väckerklocka, den här matchen. Förluster kommer det att bli både i ligan och i Champions League men det är bra det kommer tidigt i turneringen än senare när det är mer avgörande.

Nu siktar vi på nästa match mot Zaragoza på söndag.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-10-21 19:14
Varför pratar folk om Thiago? Han är väl skadad?

Läste igår att någon här inne ville att Xavi mfl skulle vila, förmodligen för att det var en enkel match? Istället för att önska att vi körde 220% framåt och dödade gruppen så snabbt som möjligt så vi kunde vila Messi Xavi Iniesta Ibra mfl i borta mötet i Ryssland istället.

Skulle iaf vilja höra en kommentar av honom idag efter förlusten. :(
Barcelona Braxingen
2009-10-21 18:46
Mojito,
Jag tror att det där går i vågor. Vinner man så är man alltid mer läst än det året man bärgade triumferna. Jag tror inte att det handlar om spelet i sin helhet. Snarare om detaljer i spelet som ger FC Barcelona möjlighet att nå sin fulla potential med sitt spel. Man hittar lösningar och vinner, motståndarna hittar motdrag och Barcelona tappar. Sedan får man hitta nya lösningar, etc.
Barcelona foooball master
2009-10-21 18:39
igentligen är lejonet större än tigern,lejonet är längre och högre enligt animal planet. tigern väger bara mer men det är endast sibiriska tigern bengaliska tigern och afrikanska lejonet väger lika mycket typp..inte mycket skillnad. lejonet har oftast längre klor. det är bara en myt att att tigrar har längre klor. tänderna är typ lika långa ingen skillnad. lejonet är bättre fighter. tigern bättre jägare då den lever ensam acceptera sanningen elr dra härifrån
Barcelona Barca4eva
2009-10-21 18:21
Ämne: BarcaFTW

Inte fö....
det e nog första gången jag håller med en maräng här :P
Barcelona Barca4eva
2009-10-21 18:14
Ämne: Det va länge sen jag....
keirrison lät mycket intressant när ja hörde/läste om värvningen. jag tycket att utlåningen var ett katastrofalt dåligt beslut.. men Hleb däremot..tja..ja e lite emot honom.. visst fick han inte spela så mycket men under den speltiden han fick visade han inte så bra spel.. men kan ju alltid ha fel... och sen Martin.. han spelade som en 3 åring när han fick spela..utlåningen behövdes för honom asså...men resten , mycket dåligt.
Ibrakadabraa
2009-10-21 17:53
Är det bara jag som tycker att Douglas Costa skulle vara ett utmärkt nyförvärv i januari ?

Killen var grymt bra i u 20 vm nyligen, har en grym teknik , bra framspelare samt bra målskytt och är jävligt snabb.

United var ju intresserade av killen tidigare på säsongen men nobbade pågrund av att han är odiciplinerad.

Men jag tycker helt klart att han är intressant. Skulle kunna spela på dom flesta positionerna i anfallet . Spana in länktipset .

Skulle gärna få in en utfyllnings spelare på mittfältet också ... typ torsten frings.
Barcelona tano
2009-10-21 17:53
Ämne: Visst jag är också a....Men snälla va? Nu får vi allt ta och göra en realitycheck här. Är man i dålig form räcker det fan inte att någon pratar med en! Oavsett om han heter Guardiola eller något annat.
Vi får helt enkelt hoppas spelarna kan komma i form genom att ta det lugnare mellan matcherna.

I övrigt håller jag fullständigt med övriga talare angående ledningen. Utlåningarna är stora frågetecken! Och Txiki verkar ju ha en skruv lös om han vill låna ut en spelare mer som kostat så mycket och verkar få ytterst lite speltid. Kanske är det makt och status han vill bevisa, men resten av ledningen måste väl kunna bestämma också? Något lurt måste det hursomhelst vara...

Edit. Nog måste man väl räkna in Pep i ledningen allt, iaf i det här sammanhanget.
Barcelona Hetfield
2009-10-21 17:44
Det blir tufft för Puyol att täcka upp för Alves, men hoppas verkligen att capitano gör det bra

Nej det håller inte med laget, jag blir nästan mörkrädd när jag tänker på bänken. Förra året så hade vi Hleb och Guddy att slänga, men frågan är vad vi ska göra

Ska vi verkligen "panikvärva" i Januari, eller ska vi flytta upp Thiago eller JDS?
Jag föredrar att ta upp Thiago eller JDS, då sparar vi pengar och vi kan använda en talang
Barcelona Mojito
2009-10-21 15:53
Är vi sönderlästa av motståndrna nu för tiden?

Knappast. Barca har spelat på liknande sätt det senaste årtiondet. Inget nytt där inte.

Det handlar om att spelarna inte gör sitt jobb, pga trötta hjärnor och kroppar.
Missar vi en passning från backlinjen krävs det nya rörelser och ny press från vår sida, och det tar mycket energi.
I vanliga fall, när mittbackarna hittar rätt bollar till mittfältet direkt, sparar vi energi som kan användas för djupledslöpningar i stället - vapnet som inget lag kan stå emot i slutändan.

Nej, precisare passningar och hjärnan 100 % fokuserad¨på uppgiften, då löser vi vilken taktik som helst vi ställs inför. Maler ner motståndet.

Förresten, vi förlorade förra säsongen mot lag som Espanol och Atl Madrid. Rubin är klart bättre organiserade än dessa, mer samspelt som lag.

Don´t worry, för likt Arnold - we will be back!
Barcelona Rambla - K9
2009-10-21 15:45
Visca_Barca:

Du är ute och cyklar nu. Tror du det var ledningen som tog beslut att låna ut de spelarna? Nej du, det var Pep. Ska du kritisera någon är det honom. Eller du kanske räknar in honom i ledningen?
Barcelona petersays
2009-10-21 15:14
Instämmer för övrigt i det VAMOS BARCAA!! säger.

Vi kan inte, och bör inte, ha världsspelare på bänken - vet inte vem som sagt det iofs. Men även det sagt, så är truppen i dagsläget en aning tunn. Men det främsta problemet är inte att vi saknar stjärnspelare på bänken, utan att våra stjärnspelare på plan har vart under isen.

Det jag menar är alltså att våra ungdomsspelare är bra nog att fungera som fyllnadsspelare om någon saknas, så länge våra ordinarie spelare presterar som dom bör. Det har ju dock _inte_ vart fallet denna säsong.
Barcelona Visca_Barca
2009-10-21 15:14
VAMOS BARCAA

Sportal hade skriivt det , men igår var det tre veckor.

kolla ledningen , man skrattar bara , vi lånar ut spelare o nu kysser vi arabens hand för o få låna robinho .
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-10-21 15:12
Visca_Barca
Alves 6 veckor? Du verkar ha väldigt bra koll...
Annons: